Nyt olisi näilli kristillisdemokraateilla hyvä näytön paikka. Tehkää keski-savon seurakuntayhtymä. Nyt kun konsultti suositteli Heinävettä ja Varkautta yhdistymään niin miksi ei samantien koko keski-savo. Se olisi suunnan näyttäjä muille julkisille instanneille koska siinä ei ole maakuntaraja estettä. Puolueen maineelle se olisi kuin kultakimpale valtakunnallisestikkin ajatellen.
Yksi seurakunta
3
406
Vastaukset
- Politiikka
Ei sotketa seurakunnan asioita politiikkaan. Seurakunta varmaankiin pystyy tekemään omat ratkaisunsa tarpeitteinsa mukaan seurakutalaistensa parhaaksi, myös vaikeina aikoina
Kysymys olisikin siitä että asioita voisi hoitaa järkevästi kun ei siinä olisi vanhoillista puoluepolitiikkaa vaan järkeä sen varsinaisessa merkityksessä. Ehkä poliittiset juuret on nimenomaan täällä niin syvällä ettei tämä ole ainakaan täällä mahdollista.
- tupauuno
bruno2 kirjoitti:
Kysymys olisikin siitä että asioita voisi hoitaa järkevästi kun ei siinä olisi vanhoillista puoluepolitiikkaa vaan järkeä sen varsinaisessa merkityksessä. Ehkä poliittiset juuret on nimenomaan täällä niin syvällä ettei tämä ole ainakaan täällä mahdollista.
Kyllä ne seurakuntien päättävät elimet, kirkkovaltuusto, - neuvosto ym, on taatusti poliittisin perustein valittua väkeä, jota ei sen kummemmin kannata kainostella. Päätökset ovat sen mukaiset, järkevät tai vähemmän järkevät. Kansa on päättäjänsä valinnut ja päätökset siten ovat valitsijoidensa näköiset, näin se menee, samoja hemmoja istuu myös päättämässä kaupunkien ja kuntien asioista ja valittuina puolueiden listoilta, joten sen verran siellä on politiikkaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612280En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141494Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 121118
- 1061101
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91064- 20989