oikea tekniikka..

herännyt :)

Voisko joku kertoa mikä sauvakävelyn oikea tekniikka on? Ku eikö sen käden pidä mennä taakse aika kauas? Mutta ku minusta tuntuu että jos annan sen mennä sinne taakse tarpeeksi nii en voi laittaa sitä kättä sitten melken ollenkaa eteen ku aika lopuu ku pitää jo ottaa seuraava askel ja taas käsiä liikuttaa.. Olipa epäselvästi selitetty :) toivottavasti joku älys..

5

1715

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole oikea

tyyli. Hänellä on kädet liian koukussa. Paras neuvo on aloittelijalle, että kävele ilman sauvoja kädet heiluen. Sitten otat oikean pituiset sauvat, ei liian pitkät, käteesi ja ala kävellä kuin ilman sauvoja.

Oikein pahaa tekee kun näkee erillaisia kävely tyylejä. Yksi pitää kädet suorana edessä ja tökkii niitä maahan kävellessään ja vauhti on kova. Se käy olkapäisen ja käsivarsien päälle kovin. Toinen voi kävellessään heittää aina sauvaa eteen löysin rantein kuin hiihtäjä. Kolmannella voi olla liian pitkät suksisauvat, nekin rasittaa kättä ja olkaa. Tietysti vanhuksilla on sauvat tukena ja kulkee niin kuin kulkee, ja pääasia on liikunta

Minä olen sauvakävellyt alusta alkaen kun niitä tuli kauppoihin. Kävelen 5-6 kertaa viikossa aamuisin 50-60 min. Se on hyvä kunnon pitäjä. Pitää vain muistaa, että kävelee sitä vauhtia kuin itselle on parasta. Kävelee rytmikkäästi se helpottaa kävelyä ja on tehokasta.

• sauvat

Kyllä hieman pidemmät sauvat sopii, jos kulkee hiekka tms. poluilla ja pitää vauhtia yllä, varsinkin jos polulla on nousuja, niin silloin niistä pidemmistä sauvoista on hyötyä.
        Jalkakäytävälle ne eivät sovi, kun ei voi pukata "vauhtia".

• atlatl
        sauvat kirjoitti:

Kyllä hieman pidemmät sauvat sopii, jos kulkee hiekka tms. poluilla ja pitää vauhtia yllä, varsinkin jos polulla on nousuja, niin silloin niistä pidemmistä sauvoista on hyötyä.
        Jalkakäytävälle ne eivät sovi, kun ei voi pukata "vauhtia".

...sovi sauvakävelyyn. Siellä on vaikea saada pitoa oikeaoppiseen työntöön. Itse menen aina hiekkatielle/pururadalle,jos vaan suinkin voin. Siellä voi käyttää kunnolla käsien työntövoimaa. Ja ne tassuasiat: Älkää nyt hyvä ihme käyttäkö niitä pyöreitä tassuja,jotka tulee joskus sauvojen mukana. Ei ne ole tarkoitettu muuhun kuin suojaamaan kärkiä kuljetuksen aikana. Asfalttitassu on erikseen. Ja hankkikaa tietoa OIKEASTA kävelytekniikasta. Näyttää pahalta,kun tökitään miten sattuu ja tietää jo sitä katsoessaa,että pahimmillaan olkapäät menee pilalle. Mikä lie mitta ohje nykyään. Ennen se oli 62cm pois omasta pituudesta ja minulle siinä on oikeanmittaiset sauvat. Mielellään käytän hyvälaatuisia teleskooppisauvoja,niitä voi sitten säätää esim vaikka tunturimaastossa tilanteen mukaan. Pikkumäissä ei säätelystä ole hyötyä. Mutta kävelkää enemmän maastossa,poluilla. Se tehostaa vaikutusta.

• Hartiat jumissa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2912
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1498
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe