Olen lopettanut jokin aika sitten videokuvauksen olen kuvaillut paljonkin analogi kameralla, miniDv:lläkin riittävästi nyt minulla on ongelma millä katson niitä tulevaisuudessa,analogi kameroita ei saa enää ja vaikka jostain löytyisikin sellainen niin se hajoaisi käyttipä sitä tai ei.MiniDv (kansan kameramallit) kameratkin on katoava tuote.Analogit pitäisi digitoida mutta mihin formaattiin ne kun muuttuu jatkuvasti.DVD ja Blue Ray levy on tosi herkkä tuhoutumaan,kovalevytkin hajoaa.Paras olla digitoimatta.Antaa olla alkuperä muodossa videot.Tulee liian kalliiksi.Vielä hullummaksi menee kun tuli teräväpiirtokamerat.Tallennus muodon muutos vauhti on nopeutunut.8mm analogia (välissä vielä 8mm digi heh heh) käytettettiin yli 2 kertaa pitempään kuin miniDv:tä ja nämä ensimmäiset teräväpiirto formaatit ei toimi montaakaan vuotta kun taas pitäisi uusioida filmit uuteen formaattiin.Eli kun ostat videokameran niin hankit kalliin työmaan loppu elämäksesi kun yrität epätoivoisesti pysyä videoinesi oikeassa katseltavassa formaatissa.
Videokamera opas
AnaDigi
1
426
Vastaukset
- ja lisää malleja
Kyllä markkinamiehet rahastuksen osaa ja me hullut painetaan kauppaan ostamaan uutta roskaa. Nykyään valmistetaan vähintäänkin 5 "parannettua" mallia siinä ajassa kun yksi malli riittäisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682650
- 622582
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096