Meillä on ymmärtäväinen naapuri, hän tupakoi ulkona alakerrassamme josta savut tulivat meidän parvekkeelle ja joskus sisälle. Laitoin pihalla olevan katoksen pöydälle tumppiastian. Sanoin naapurille ystävällisesti että katoksessa on tumppiastia ja jos hän haluaa ajatella naapureitaan niin hän voisi tupakoida katoksessa. Naapuri sanoi ettei hän ollut ajatellut että savusta olisi muille haittaa, jonka jälkeen hän on ruvennut käymään katoksessa tupakalla.
fiksu tupakoiva naapuri
171
24587
Vastaukset
- fiksu naapuri
Hyvä, että sinulla kävi onni.
Itse tiedustelin ikkunani alla tupakoineelta kaverilta, josko tämä voisi käydä tupakkapaikalla. Hän kun satunnaisesti kävi tupakkapaikalla ja välillä ikkunani alla.
Valittavasti kaveri lopetti kokonaan tupakkapaikalla käymisen ja tupakoi jatkossa ainoastaan ikkunani alla.
Aina ei tosiaankaan voi voittaa.- tuo ainainen valitus
parveketupakoinnista veti tupakoijat sisätiloihin polttamaan. Nyt haisee kaikki vaatehuoneessa tunkkaiselle,,,
- Isännöitijän riesa
tuo ainainen valitus kirjoitti:
parveketupakoinnista veti tupakoijat sisätiloihin polttamaan. Nyt haisee kaikki vaatehuoneessa tunkkaiselle,,,
Taloyhtiön on ratkaistava toimiva savuton ilmanvaihto sinne vaatehuoneeseen.
- birigit65
eivät nämä parveketupakoinnin vastustajat tunnu
tietävän mitä tekevät. Meidän talossa jokaisessa
asunnossa tupakoidaan sisällä...Ja lemu on huikea
meidänkin asunnossamme. Ja me emme polta. - esittää
asiasi negatiivisesti,silloin yleensä on tulos myös negatiivinen:)
- ..;)
Kunpi se on pienempi pahe että ne jotka polttaa niin polttaa parvekkeella vai se että poltetaan sisällä ja kaikki asunnot haisee.. Ennemmin minä hyväksyn sen että poltetaan parvekkeella vaikka asun vuokralla niin asunnoissa on tupakointi sallittu..
- ihmeessä
..;) kirjoitti:
Kunpi se on pienempi pahe että ne jotka polttaa niin polttaa parvekkeella vai se että poltetaan sisällä ja kaikki asunnot haisee.. Ennemmin minä hyväksyn sen että poltetaan parvekkeella vaikka asun vuokralla niin asunnoissa on tupakointi sallittu..
on niin vaikea saada päätös että ainoastaan pihalla (ei ikkunoiten tai parvekkeiden lähellä on tupakointi sallittua!!
- Suzal
esittää kirjoitti:
asiasi negatiivisesti,silloin yleensä on tulos myös negatiivinen:)
Tuskinpa esitin asiaani negatiivisesti muussa mielessä kuin siinä, että minulla oli tuolloin asunnossa vain yksi ikkuna ja sen alla tupakoinnista oli merkittävää haittaa.
Tosin tupakoija oli ns akateeminen ja psykologian luennoitsijana itseään tituleerannut, joten seinähulluhan sen täytyikin olla. - KIKKA 4
Isännöitijän riesa kirjoitti:
Meidän keittiössä ja kolmiossa haisee kalaseljankakeitto. Alakerrasta tuleva "karmea" löyhkä. Liesituuletin käyty tarkastamassa. Ei kuulemma mitään vikaa.
- putsattiin noi
Isännöitijän riesa kirjoitti:
hormit, ja säädettiin siten, kuin niiden kuuluu ollakin. Hajut loppuivat siihen.
Sekin vielä, että niitä ilmanvaihto juttuja ei kantsi itse mennä räpläilemään. Vaikutus voi olla päinvastainen. - scvvsdvvsd
ihmeessä kirjoitti:
on niin vaikea saada päätös että ainoastaan pihalla (ei ikkunoiten tai parvekkeiden lähellä on tupakointi sallittua!!
sitten ku parvekkeellakaan ei saa polttaa niin sitten kaikki polttajat menee sinne ulos polttamaan ja sitten valitetaan siitä että koko ajan yölläkin rappukäytävissä kävellään ja kolistaan. se on ihan sama miten hommat hoitaa, aina joku valittaa jostain.
- ja heti
Paljon on menty eteenpäin kun tupakointi on kielletty jo monessa paikassa. Kerrostaloissa se pitäisi vielä kieltää. Sinne vaan ulos pihanperälle määrättyyn paikkaan.
Tupakansavu ei saa tulla kenenkään KOTIIN eikä myöskään rappukäytävään. Haju on karmea, eikä sitä pitäisi kenenkään joutua haistelemaan, viimeksi lasten.
Tupakoitsijoille on määrättävä selvät sävelet lainsäädännössä. Muuten ne eivät asiaa ymmärrä. Ovat sen verran piittaamatonta ja itsekästä sakkia.- ldfkgjldkfgjdlkgj
Niin kauan kun tupakkaa saa myydä on sitä saatava myös polttaa. Valtio haluaa verotulot ja mielellään helpon keinon päästä tuottamattomista eläkeikäisistä eroon, mutta käytännössä missään ei saisi polttaa. ???
Ei tupakkaa polteta toisten kiusaksi vaan riippuvuudesta. Polttamiseen on oikeus omissa tiloissaan, niin se vain on. - sullekkin
Josko tuo enin paatoksellisuus pehmenisi. Luulenpa että monen lapsenkin hammas-, päivä- ja muu hoito on kuitattu minun tupakasta maksamillani veroilla. Rahat tupakkeihini olen omalla työlläni ansainnut ja itse myös päätän mihin ne kulutan, osaan myös itse arvioida käyttäytymiseni seuraukset, oli kyse sitten muiden arvostelusta, tupakointini haitoista tai kännykkään puhumisesta muualla kuin kotonani. Mieluummin, paljon mieluummin katselen vaikka juopunutta haisevaa alkkista bussipysäkillä kuin muista piittaamatonta nirppanokkasnobia joka katselee muita nenänvarttaan pitkin ja puhuu puhelimeen. Ja luulenpa, etten ole ainoa...
- piittaamaton??
Niin ja nähtävästi te anti-tupakoijat olette kaikki yleistäviä nenä pystyssä kulkevia ihmisiä jotka luulevat olevansa parempia kuin ihmiset jotka polttavat.
Itse en koskaan polta sisällä ellen ole kotona tai toisen sisällä polttavan ihmisen kotona. Epärehellistä yleistää ja sanoa että minä myös olisin "vaikea ihminen" kanssahenkilöitä kohtaan ainoastaan koska jotkut tupakoitsijat eivät halua ajatella muita ihmisiä.
Emme me kaikki ole kuten kyseiset henkilöt, joten pysyttäisiinkö kuitenkin aiheessa/ihmisissä jotka ongelmia aiheuttavat sen sijaan että nyt kaikki jotka kulkevat tupakki suussa saavat kyseisen kohtelun vaikka eivät koskaan ole muita ihmisiä "lemuullaan" häirinneet..?
Kunpa vaan kaikki juopot ihmiset pysyisivät kotona viinanhajun ja huonon käytöksen kanssa!!
Kaikki baarit kiinni ja juopot pois katukuvasta!
Ei ole kenellekkään mukavaa jos illalla kuljet kaupungilla ja joku humalainen tulee viereen ärsyttämään ja lemuamaan!!!
Eipähän tarvitsisi enää yöbussissa jonkun vieressä istua joka lemuaa viinalta ja oksennukselta.
S - joka sana
sullekkin kirjoitti:
Josko tuo enin paatoksellisuus pehmenisi. Luulenpa että monen lapsenkin hammas-, päivä- ja muu hoito on kuitattu minun tupakasta maksamillani veroilla. Rahat tupakkeihini olen omalla työlläni ansainnut ja itse myös päätän mihin ne kulutan, osaan myös itse arvioida käyttäytymiseni seuraukset, oli kyse sitten muiden arvostelusta, tupakointini haitoista tai kännykkään puhumisesta muualla kuin kotonani. Mieluummin, paljon mieluummin katselen vaikka juopunutta haisevaa alkkista bussipysäkillä kuin muista piittaamatonta nirppanokkasnobia joka katselee muita nenänvarttaan pitkin ja puhuu puhelimeen. Ja luulenpa, etten ole ainoa...
Aamen!!
Egoistiset nirppanokkapissaliisat jotka bussipysäkillä ainaisesti "Oh my god, ei! Oikeesti?!*kanankaakatusta*" ovat pahimmasta päästä, suorastaan sietämättömiä, kun eivät ollenkaan muita ajattele edes. Ettei sitten voisi muualle mennä "asioitaan hoitamaan"??
Seuvaaran kerran kun kyseisenlaisia henkilöitä odottavat kanssani bussia menenkin tupakinsavujani hänen naamaansa puhaltelemaan! Jos vaikka tajuaisi että muitakin on paikalla ja vaikka plussana tukkisi turpansa! :D - hammurabina
piittaamaton?? kirjoitti:
Niin ja nähtävästi te anti-tupakoijat olette kaikki yleistäviä nenä pystyssä kulkevia ihmisiä jotka luulevat olevansa parempia kuin ihmiset jotka polttavat.
Itse en koskaan polta sisällä ellen ole kotona tai toisen sisällä polttavan ihmisen kotona. Epärehellistä yleistää ja sanoa että minä myös olisin "vaikea ihminen" kanssahenkilöitä kohtaan ainoastaan koska jotkut tupakoitsijat eivät halua ajatella muita ihmisiä.
Emme me kaikki ole kuten kyseiset henkilöt, joten pysyttäisiinkö kuitenkin aiheessa/ihmisissä jotka ongelmia aiheuttavat sen sijaan että nyt kaikki jotka kulkevat tupakki suussa saavat kyseisen kohtelun vaikka eivät koskaan ole muita ihmisiä "lemuullaan" häirinneet..?
Kunpa vaan kaikki juopot ihmiset pysyisivät kotona viinanhajun ja huonon käytöksen kanssa!!
Kaikki baarit kiinni ja juopot pois katukuvasta!
Ei ole kenellekkään mukavaa jos illalla kuljet kaupungilla ja joku humalainen tulee viereen ärsyttämään ja lemuamaan!!!
Eipähän tarvitsisi enää yöbussissa jonkun vieressä istua joka lemuaa viinalta ja oksennukselta.
SNäin se asia on. Millaiset ovatkaan alkoholistien
aiheuttamat kulut yhteiskunnalle? Ei alkoholin hajua
pitäisi joutua kenenkään haistelemaan, etenkään
lasten. Kamala haju viinassa. Syöpä siitä hajusta
tulee ;) - mutta kun et varmaan
itse sitä tiedä,niin on tosi vaikea lopettaa..poltan paljon ja parvekkeelle,jos en voisi polttaa parvekkeella,niin polttaisin varmaan sisällä,koska omassa tilanteessani en voi hyppiä ulkona jatkuvasti röökillä,en vaan tosiaan käsitä mikä siinä niin kauheasti haitaa,kyllähän se savu ilman mukana häviää..ei se sinne jää pyörimään missä ne ei tupakoitsevat asuvat..jos olisin kymmenen vuotta sitten tajunnu millaseen koukkuun voi tupakasta jäädä niin en olis aloittanut,mutta täytyy muistaa että omaa terveyttäänhän sillä pilaa ei muiden...:)
- päreitä
ei kaikki oo sananlainen kiun sä ajattelematon urvelo
- ei tupakoiva
passiivista tupakointia ei ole se on jopa tutkittu että tupakan savu ei aiheuta mitään haittaa tupakoimattomille
- tupakoimattomille!
ldfkgjldkfgjdlkgj kirjoitti:
Niin kauan kun tupakkaa saa myydä on sitä saatava myös polttaa. Valtio haluaa verotulot ja mielellään helpon keinon päästä tuottamattomista eläkeikäisistä eroon, mutta käytännössä missään ei saisi polttaa. ???
Ei tupakkaa polteta toisten kiusaksi vaan riippuvuudesta. Polttamiseen on oikeus omissa tiloissaan, niin se vain on.Saa polttaa, mutta tupakoitsijan on itse huolehdittava, etteivät muut joudu palamisjätteiden kanssa tekemisiin, varsinkaan hengittämään niitä. Jos ei pysty hankkimaan ilmanpuhdistusvälineitä tai menemään tarpeeksi kauas muista ihmisistä tupakoimaan, niin sitten ei vissiin voi tupakoida. Yksinkertaista. Jos riippuvuus vaivaa, pitää mennä hoitoon.
Tupakansavu on paljon vaarallisempaa tupakoimattomalle sivulliselle kuin tupakoitsijalle itselleen. Tupakoitsijan elimistö on sopeutunut tupakan kemikaaleihin ja häkään, joka aiheuttaa hengitettynä normaalisti vakavan hapenpuutteen normaalissa kehossa. Vanhemmat ihmiset varsinkin kokevat pakkotupakoinnin lähes murhayrityksenä, koska milloinkaan ei tiedä, onko tämä nyt se kerta, kun aivot, sydän tai keuhkot tilttaavat ja henki lähtee. - krhmmmm
hammurabina kirjoitti:
Näin se asia on. Millaiset ovatkaan alkoholistien
tulee ;)Ero onkin siinä, ettei vesijohtovedessä ole viinaa, jota kaikkien muidenkin on sitten pakko juoda niiden alkkisten takia.
Ilmassa sen sijaan on röökiä. - Anne-Mari
sullekkin kirjoitti:
Minä ainakin poltan kotona tai parvekkeellani sanokoon kuka nirppis mitä tahansa. Ihmiset on opetettu kitisemään ikuisesti vaan tupakasta aivankuin se olisi joku maailman suurin synti. Se on yksi suurimmista nautinnoista ja te kaikki jotka kitisette ja kadehditte niin ruvetkaa itsekin polttamaan älkääkä aina marisko joka asiasta. Eikö ole enää muuta tärkeämpää kuin meidän loputon ajojahti. Jos teillä ei ole itsellänne nautintoja niin pitääkö aina kadehtija ja vainota... Muutenkin ootte kitisijät ftehneet meidän elämän helvetiksi...
- oikein!
Anne-Mari kirjoitti:
Minä ainakin poltan kotona tai parvekkeellani sanokoon kuka nirppis mitä tahansa. Ihmiset on opetettu kitisemään ikuisesti vaan tupakasta aivankuin se olisi joku maailman suurin synti. Se on yksi suurimmista nautinnoista ja te kaikki jotka kitisette ja kadehditte niin ruvetkaa itsekin polttamaan älkääkä aina marisko joka asiasta. Eikö ole enää muuta tärkeämpää kuin meidän loputon ajojahti. Jos teillä ei ole itsellänne nautintoja niin pitääkö aina kadehtija ja vainota... Muutenkin ootte kitisijät ftehneet meidän elämän helvetiksi...
me olemme tehnyt elämästäsi helvetin...jospa kattoisit vähän peiliin ja miettiset millaista olisi jos joku puhaltaisi jotain pahalta haiseva myrkkyä asuntoosi joka kerran kun avaat ikkunan!! Kantapään kautta pitää ilm.oppia ymmärtämään muitten tilanne!
- olet väärässä..
mutta kun et varmaan kirjoitti:
itse sitä tiedä,niin on tosi vaikea lopettaa..poltan paljon ja parvekkeelle,jos en voisi polttaa parvekkeella,niin polttaisin varmaan sisällä,koska omassa tilanteessani en voi hyppiä ulkona jatkuvasti röökillä,en vaan tosiaan käsitä mikä siinä niin kauheasti haitaa,kyllähän se savu ilman mukana häviää..ei se sinne jää pyörimään missä ne ei tupakoitsevat asuvat..jos olisin kymmenen vuotta sitten tajunnu millaseen koukkuun voi tupakasta jäädä niin en olis aloittanut,mutta täytyy muistaa että omaa terveyttäänhän sillä pilaa ei muiden...:)
..sillä tupakointi pilaa myös muiden ympärilläsi olevien terveyden! Katsos kun sen savun joutuminen hengitysteihin on vielä haitallisempaa kuin itse tupakointi. Ja usko tai älä, tupakointi myös saastuttaa ympäristöä.
Tässäpä siis taas tärkeintä pointteja lopettamista harkitseville.. - flapparette
Sinähän ne kaikki tunnet.
Hirveitä paskiaisia jokainen joka polttaa.
No, eivätpähän ainakaan yleistä ja tunge jokaista saman tavan omaavaa samaan kastiin mielessään.
Sinä se varmaan olet sitten tosi mukava ihminen kun et polta - flapparette
oikein! kirjoitti:
me olemme tehnyt elämästäsi helvetin...jospa kattoisit vähän peiliin ja miettiset millaista olisi jos joku puhaltaisi jotain pahalta haiseva myrkkyä asuntoosi joka kerran kun avaat ikkunan!! Kantapään kautta pitää ilm.oppia ymmärtämään muitten tilanne!
Ihanko puhaltelemaan tullaan? Onpas törkeää. Sen minä vielä ymmärtäisin että joku normaalisti tupakoi omalla parvekkeellaan.
- eläköön
Anne-Mari kirjoitti:
huutoa! kerrankin asiaa.
- kannanotto
krhmmmm kirjoitti:
Ero onkin siinä, ettei vesijohtovedessä ole viinaa, jota kaikkien muidenkin on sitten pakko juoda niiden alkkisten takia.
Ilmassa sen sijaan on röökiä.me ne alkoholistien kulut maksamme!!!!!!!!!!!!!!!!
- mieleenkiintoista nähdä
flapparette kirjoitti:
Ihanko puhaltelemaan tullaan? Onpas törkeää. Sen minä vielä ymmärtäisin että joku normaalisti tupakoi omalla parvekkeellaan.
kuvasi! Yksi näistä fiksuista jotka tänne kirjoittaa fiksuja ajatuksiaan! Olet muuten ihan tupakoivan naisen perikuvan näköinen : D
- luin
flapparette kirjoitti:
muut kommenttisi ja huomasin sen minkä kuvasi jo vahvisti, poltat tupakkaa : D Ja kielenkäyttösi kirjoituksissa vahvisti kuvan halvasta, tupakoivasta blondista : D
- yks vaan
koska keuhkot on täynnä tervaa ja savua - pää täynnä häkää ja suonissa soutaa nikotiinillä kyllästetty veri - järki on jättänyt jo kauan sitten.
Kyse on riippuvuudesta - ei kun orjuudesta ajatelkaa sellainen "kymmenen senttiä" saa jo kahden tunnin päästä hyppimään "äijän kun äijän - tai ämmän kun ämmän" seinille :)
Olen entinen tupakoitsija - sen takia ymmärrystä ei löydy - koska lopettaminen on tahto kysymys - ja apua saa tänä päivänä, aivan eri tavalla, kuin viime vuosituhannella, mutta motivaatio pitää olla itsellä!
Olin viisas, kun lopetin - mutta jos olisin ollut vähän viisaampi, en olis edes aloittanut :) - tupakoiva
yks vaan kirjoitti:
koska keuhkot on täynnä tervaa ja savua - pää täynnä häkää ja suonissa soutaa nikotiinillä kyllästetty veri - järki on jättänyt jo kauan sitten.
Kyse on riippuvuudesta - ei kun orjuudesta ajatelkaa sellainen "kymmenen senttiä" saa jo kahden tunnin päästä hyppimään "äijän kun äijän - tai ämmän kun ämmän" seinille :)
Olen entinen tupakoitsija - sen takia ymmärrystä ei löydy - koska lopettaminen on tahto kysymys - ja apua saa tänä päivänä, aivan eri tavalla, kuin viime vuosituhannella, mutta motivaatio pitää olla itsellä!
Olin viisas, kun lopetin - mutta jos olisin ollut vähän viisaampi, en olis edes aloittanut :)naapuri alakerrassa, joka onneksi on muuttannut pois, vastasi tämän tav.minulla on oikeus, lisäksi että hän ei aikoo lopettaa tupakoinnin tai siirtyä sisälle polttamaan! Ihan kuin kiinnostaisi pätkäkään lopettaako se vai ei, omapa on terveys, mutta ´sen sijan kylläkin kiinnostaa jos saan hänen tupakansavunsa sisään suunn.joka kerta kun ikkunoita uskalsi avata! Kyllä, tämä ämmä oli siellä 10 min.välein. Ainut asia jonka pyysin oli että voisiko käydä esim.mattoparvekkeella tupakalla, joka oli heti hänen asuntonsa alapuolella mutta sinne oli ilm.liian monta metriä, ylipainoinen kuin oli.
- flapparette
luin kirjoitti:
muut kommenttisi ja huomasin sen minkä kuvasi jo vahvisti, poltat tupakkaa : D Ja kielenkäyttösi kirjoituksissa vahvisti kuvan halvasta, tupakoivasta blondista : D
Ja mikäs sut ajaa tollaiseen että väkisin yritetään loukata toista ulkonäön perusteella? Olen mikä olen, mutta en halpa :D Blodi kyllä, ja tupakoin. Ja sinä olet? Kielenkäyttöni saattaa olla terävää, harmi ettet kestä sellaista ;)
- olla ehkä
flapparette kirjoitti:
Ja mikäs sut ajaa tollaiseen että väkisin yritetään loukata toista ulkonäön perusteella? Olen mikä olen, mutta en halpa :D Blodi kyllä, ja tupakoin. Ja sinä olet? Kielenkäyttöni saattaa olla terävää, harmi ettet kestä sellaista ;)
oikeassa siinä ettei henkilökohtaisuuksin saisi mennä mutta voisit hieman miettiä mihin sävyyn kirjoitat. Tupakointi on meille ei tupakoiville valitettavasti aika iso ongelma!
- flapparette
olla ehkä kirjoitti:
oikeassa siinä ettei henkilökohtaisuuksin saisi mennä mutta voisit hieman miettiä mihin sävyyn kirjoitat. Tupakointi on meille ei tupakoiville valitettavasti aika iso ongelma!
vaan vissi ettei henkilökohtaisuuksiin pitäisi mennä
- näin,
flapparette kirjoitti:
vaan vissi ettei henkilökohtaisuuksiin pitäisi mennä
tarkoitukseni ei ollut kuitenkin loukata, välillä van kiehuu hieman yli kun lukee useamman tupakoivan kommentit. Pointti on kuitenkin siinä että tupakoivilla on oikeus tupakoida mutta meillä ei tupakoivilla on vielä suurempi oikeus olla hengitämättä tai saada sitä savua kodeihin.
- Ei rasisti, tupakoimaton
Anne-Mari kirjoitti:
Tupakkaa myydään laillisesti, joten on mitä suurinta rasismia kieltää ihmisiä polttamasta. Tupakka on kielettävä ja sitten saa hutkia. Tupakoivista saa nykyisin puhua pahaa, erottaa työstä, jättää hoitamatta, sanoa irti asunnostaan. Katkaise jalkasi, niin lääkäri kertoo, että syy on viimekädessä tupakan ja sinut saa hoitaa miten sattuu, koska tupakoit. Lopeta tupanpoltto lääkäri kertoo, että kaikki sairautesi johtuvat tupakasta vaikka tekisit työksesti vaarallista työtä.
- KIKKA 4
Ei rasisti, tupakoimaton kirjoitti:
Tupakkaa myydään laillisesti, joten on mitä suurinta rasismia kieltää ihmisiä polttamasta. Tupakka on kielettävä ja sitten saa hutkia. Tupakoivista saa nykyisin puhua pahaa, erottaa työstä, jättää hoitamatta, sanoa irti asunnostaan. Katkaise jalkasi, niin lääkäri kertoo, että syy on viimekädessä tupakan ja sinut saa hoitaa miten sattuu, koska tupakoit. Lopeta tupanpoltto lääkäri kertoo, että kaikki sairautesi johtuvat tupakasta vaikka tekisit työksesti vaarallista työtä.
Mieheni lopetti pitkäaikaisen tupakointinsa 5.v. sitten. Tuli astma ja keuhkoahtaumatauti. Lääkäri sanoi, että näin käy useille pitkään tupakoiville, jotka lopettavat. Mökkinaapurimme sairastui keuhkosyöpään ja kuoli. Ei polttanut. Varoitteli aina tupakan vaarallisuudesta.
- ei slkfjsdlkfj
tupakoimattomille! kirjoitti:
Saa polttaa, mutta tupakoitsijan on itse huolehdittava, etteivät muut joudu palamisjätteiden kanssa tekemisiin, varsinkaan hengittämään niitä. Jos ei pysty hankkimaan ilmanpuhdistusvälineitä tai menemään tarpeeksi kauas muista ihmisistä tupakoimaan, niin sitten ei vissiin voi tupakoida. Yksinkertaista. Jos riippuvuus vaivaa, pitää mennä hoitoon.
Tupakansavu on paljon vaarallisempaa tupakoimattomalle sivulliselle kuin tupakoitsijalle itselleen. Tupakoitsijan elimistö on sopeutunut tupakan kemikaaleihin ja häkään, joka aiheuttaa hengitettynä normaalisti vakavan hapenpuutteen normaalissa kehossa. Vanhemmat ihmiset varsinkin kokevat pakkotupakoinnin lähes murhayrityksenä, koska milloinkaan ei tiedä, onko tämä nyt se kerta, kun aivot, sydän tai keuhkot tilttaavat ja henki lähtee." Jos ei pysty hankkimaan ilmanpuhdistusvälineitä tai menemään tarpeeksi kauas muista ihmisistä tupakoimaan, niin sitten ei vissiin voi tupakoida"
Missä on sanottu että tupakoijan pitää hoitaa ilmanpuhdistus? - Sauhuttelija
olet väärässä.. kirjoitti:
..sillä tupakointi pilaa myös muiden ympärilläsi olevien terveyden! Katsos kun sen savun joutuminen hengitysteihin on vielä haitallisempaa kuin itse tupakointi. Ja usko tai älä, tupakointi myös saastuttaa ympäristöä.
Tässäpä siis taas tärkeintä pointteja lopettamista harkitseville..Sittenhän se rutina loppuu kun ympärillä
olevat sairastuvat, voidaan sitten vapaasti
poltella taas missä vaan - niin..-
ldfkgjldkfgjdlkgj kirjoitti:
Ei tupakkaa polteta toisten kiusaksi vaan riippuvuudesta. Polttamiseen on oikeus omissa tiloissaan, niin se vain on.kauan kun aseita myydään niillä on saatava räiskiä ihmisiä vapaasti.
- klöjoijn
ei slkfjsdlkfj kirjoitti:
" Jos ei pysty hankkimaan ilmanpuhdistusvälineitä tai menemään tarpeeksi kauas muista ihmisistä tupakoimaan, niin sitten ei vissiin voi tupakoida"
Missä on sanottu että tupakoijan pitää hoitaa ilmanpuhdistus?että tupakoitsija voi aivan vapaasti saastuttaa muiden ihmisten hengitysilman ja tartuttaa paskanhajunsa kaikkeen ympärillään?
Toi sun kommenttis on just hyvä esimerkki siitä, että rööki tuhoaa aivot. Normaali päättely, terve järki ja hyvät tavat ei kuulu tupakoitsijalle, jos ei "jossain" lue/sanota niin?
Aikuinen ihminen vastaa tekemisistään itse ja ymmärtää tekojensa seuraukset. Ikivauvoille/-teineille on onneksi tää rööki, joka ilmeisesti vapauttaa heidät kaikesta vastuusta ja muusta ikävästä? - Tupakoitsija -85
joka sana kirjoitti:
Aamen!!
Egoistiset nirppanokkapissaliisat jotka bussipysäkillä ainaisesti "Oh my god, ei! Oikeesti?!*kanankaakatusta*" ovat pahimmasta päästä, suorastaan sietämättömiä, kun eivät ollenkaan muita ajattele edes. Ettei sitten voisi muualle mennä "asioitaan hoitamaan"??
Seuvaaran kerran kun kyseisenlaisia henkilöitä odottavat kanssani bussia menenkin tupakinsavujani hänen naamaansa puhaltelemaan! Jos vaikka tajuaisi että muitakin on paikalla ja vaikka plussana tukkisi turpansa! :DTupakanpoltto on pieni kärpäsen paska verrattuna teinipissisliisoihin ja wanabeeamiksiin jotka luulevat olevansa jotakin xD Tupakka huuleen ja käryt naamalle niin loppuu vinkuna kun seinään *naur*
- pööpeli
Saa polttaa, mutta tupakoitsijan on itse huolehdittava, etteivät muut joudu palamisjätteiden kanssa tekemisiin, varsinkaan hengittämään niitä. Jos ei pysty hankkimaan ilmanpuhdistusvälineitä tai menemään tarpeeksi kauas muista ihmisistä tupakoimaan, niin sitten ei vissiin voi tupakoida. Yksinkertaista. Jos riippuvuus vaivaa, pitää mennä hoitoon.
Tupakansavu on paljon vaarallisempaa tupakoimattomalle sivulliselle kuin tupakoitsijalle itselleen. Tupakoitsijan elimistö on sopeutunut tupakan kemikaaleihin ja häkään, joka aiheuttaa hengitettynä normaalisti vakavan hapenpuutteen normaalissa kehossa. Vanhemmat ihmiset varsinkin kokevat pakkotupakoinnin lähes murhayrityksenä, koska milloinkaan ei tiedä, onko tämä nyt se kerta, kun aivot, sydän tai keuhkot tilttaavat ja henki lähtee."Tupakansavu on paljon vaarallisempaa tupakoimattomalle sivulliselle kuin tupakoitsijalle itselleen. Tupakoitsijan elimistö on sopeutunut tupakan kemikaaleihin ja häkään, joka aiheuttaa hengitettynä normaalisti vakavan hapenpuutteen normaalissa kehossa."
Tämähän on sitten täyttä propagandaa. Jos väitteesi pitäisi pieneltäkään osin paikkaansa, niin jokainen käynnistetyn auton läheisyydessä oleva ei-tupakoitsija tukehtuisi, sillä häkäpitoisen savun määrä on huomattavasti suurempi. - Olet oikeassa!
Anne-Mari kirjoitti:
"Se on yksi suurimmista nautinnoista ja te kaikki jotka kitisette ja kadehditte niin ruvetkaa itsekin polttamaan älkääkä aina marisko joka asiasta".
Tule sinä nuuhkimaan minun peräreiän ympärystä. - slkjsldkfjsf
niin..- kirjoitti:
kauan kun aseita myydään niillä on saatava räiskiä ihmisiä vapaasti.
No itse asiassa olen sitä mieltä että aseita ei pitäisi myydä. Joku voisi kuitenkin perustella asiaa niin, että aseilla on muukin tarkoitus kuin ihmisten vapaa lahtaaminen, mutta tupakalla ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin polttaminen!
- vielä sata
Tässäpä siis taas tärkeintä pointteja lopettamista harkitseville..varman keinon lopettamiseen.
Olen kokeillut nikkispurkat, laastarit ja hypnoosin lukemattomia omia yrityksiä, ei tehoa. :(
Nuorena sitä luuli, että ei koukkuun jää, mutta niinpä vain jäi. Mutta tuokin on kuulema yksilöllistä. - monet ovat
Tässäpä siis taas tärkeintä pointteja lopettamista harkitseville..väärässä kun kirjoitelevat parveke tupakoinnista. EI PIDÄ SOTKEA TUPAKAKAN UMMEHTUNUTTA HAJUA JA SAVUA KESKENÄÄN.Totuushan on,kun tässä olen näitä kirjoitelmia selannut että, HAJU JA SAVU menee täällä kirjoittajilla sekaisin.
Haju on todella ikävä asia ja tarttuu vaatteisiin, on sitten kyseessä naftan-, jätteenpolttamisen-, tupakan-, tai minkä vaan palamisjätteensavu!
Suurin osa kärsii enemmän (päättelyä) hajusta kuin savusta. Tähän tulokseen olen tullut kun olen vuosia kuunnellut tuota ainiaista narinaa tupakasta. ((onneksi tulee kevät, saavat kohta koiran omistajat kyytiä, välillä))toinen samanlainen aihe; koirankakka)) Tulee taukoa tupakkakeskusteluun.
Huom! En työskentele yksin omaan sisätiloissa.
Siis monet huutavat, sisällä on tupakoitu vaikka HAJU on tullut sisälle vaatteiden (hiuksissa ja ihoon tarttuen)mukana.
HAJU ei aiheuta syöpää ja muitakaan tauteja, on vain kovin ikävä.
Oletteko miettinyt koskaan niitä muita aineita ja kaasuja joita leijuu ilmassa, eivät haise ja silti aiheuttavat ikäviä sairauksia. (Esim. Home ja kemikaalit)
En puolusta tupakoitsijoita, mut tänäpäivänä on paljon muitakin myrkkyjä joita saa ihan vapaasti päästää ilmoille! Ympäristöä kuormittaa todella paljon muutakin "savua"!
Miettikää sitä kun seuraavan kerran tuuletatte, mitä sieltä ikkunasta sisälle tulee.
(maalla olo ei ole enää, pudasta ilmaa) - Asioita ajatellut...
hammurabina kirjoitti:
Näin se asia on. Millaiset ovatkaan alkoholistien
tulee ;)Ois oikein kun alkoholi,tupakka ja huumeet,ois kielletty kaikki ne tuhoaa ihmistä itseään ja myös toisia.Ne myös haisee pahalta...
- Toiveunelmia
Tupakansavu on paljon vaarallisempaa tupakoimattomalle sivulliselle kuin tupakoitsijalle itselleen. Tupakoitsijan elimistö on sopeutunut tupakan kemikaaleihin ja häkään, joka aiheuttaa hengitettynä normaalisti vakavan hapenpuutteen normaalissa kehossa. Vanhemmat ihmiset varsinkin kokevat pakkotupakoinnin lähes murhayrityksenä, koska milloinkaan ei tiedä, onko tämä nyt se kerta, kun aivot, sydän tai keuhkot tilttaavat ja henki lähtee.Kun joku kehittäisi sellasen pommin joka poistaisi kaikki sun kaltaset vmäiset neurootikot Suomesta niin tää olisi ihana maa.
- Nimetön
Itselläni suurin ongelma on naapurien pyykit
parvekkeella. Varsinkin talvella kun ovat monta
päivää siellä. Saan huimausta pahoinvoitia maha turpoaa ripuli kaikki limakalvot ärtyy.
Sama rappu käytävässä. Olen sen verran invalidi etten pysty asumaan esim. omakotitalossa. Kauppa reissutkin ollut ihan karmeita. Nyt kun sairastuin tähän kemikaali yliherkkyyteen niin tajuan kuinka
täynnä tämä maailma on saasteita. Tupakka on yksi niistä kuitenkin hyttysen pissan luokkaa tässä
kokonaisuudessa. Mulla kiusaa lukemattomat asiat mitä ennen en tajunut. Sama koskee syömistäkin.
Paskan haju tuntuu olevan melkein parasta siitä
ei ole vielä tullut yliherkkyys oireita.
Mutta se onkin täyttä luomua.
Googleta tämä mutta älä menetä yö unia.
"Väliarvio Euroopan ympäristöterveystoimintasuunnitelmasta (2004–2010)"
Tässä pari otetta sieltä
21. suhtautuu varsin vakavasti sähkömagneettisia kenttiä koskevaan kansainväliseen
(HUOMIO Tämä on oikea tapa edetä eikä alkaa heti syyttämään naapuria muutoin alkaa varmasti sota. Annetaan toinen vaihtoehto eikä sanota että nyt sen on loputtava.
Kiitos sinä ihana ihminen =)- Kerrostalo
Meillä Oma takapiha ja yläkerran tupakoitsija hyvällä omalla tunnolla karisti meidän pihalle, räki ja heitteli tulitikkunsa.. Aina siihen asti kun ilmoitin isännöitsijälle. Kyllä loppui. Ilmeisesti jotkut ei vaan ymmärrä.
- Savutonna
Nämä tupakoivat valopäät tekevät vain kiusaa, vaikka olisi mahdollisuus mennä tupakalle 10m päähän talosta.
- huutaa
kotonansa toisilleen ja kakaroilleen keskellä päivää ja välillä yötäkin. Menisivät yökerhoon huutamaan ja sekoilemaan, siellä se on jopa suotavaa. Ja ihan selvästä päästä tuollalailla.
Kummallista käytöstä aikuisilta ihmisiltä. Sitten ne vielä kassajonossa kälättävät keskenänsä ja puhelimeen ja tukkivat käytävät ja jaarittelevat kassan kanssa joutavia. Naapureita ja muista kanssaihmisiä katsotaan ylen vaikka peiliin pitäisi. Tupakoijat sentään ymmärtävät pysyä sisätiloissa huonon käytöksensä kanssa eivätkä lähde muiden mieltä turmeluksellansa pahoittamaan. Juopot harvoin kenenkään mieltä pahoittaa, ennemminkin nostavat muiden itsetuntoa kurjalla olemuksellaan.
Mihin tämä kansa joutuisi, jollei olisi ketään jota pitää itseänsä huonompana? Katkeruus vain kasvaisi ja kaikki kyräilisivät toisiaan vikoja etsien. Annetaan kaikkien haisevien ja rumien ihmisten olla, ei huonot tavat muita tapa, harvemmin edes satuttaa. Yleensähän siitä saa vain Eliitti lisää puheenaihetta kahvipöytäkeskusteluihin. Nuoriso hajottaa postilaatikot, roskikset ja bussikatokset.
Te laiskat, ylpeät, typerät itsenne palvojat, ryhdistäytykää ja miettikää mikä TEIDÄN elämässä on tärkeää ja miten kohtelette muita, otatteko huomioon vai onko "aivan sama". Lopettakaa urputus laillisista asioista ja keskittäkää suunnaton energianne vaikkapa vapaaehtoistyöhön, kuten huumeiden vastaiseen työhön. - sick of smoking
Tupakointi pitäisi kieltää parvekkeilla myös ja asunnot tehtävä sellaisiksi ettei tupakansavu tunkeudu naapuriin.
Tupakoitsijat kärtsäävät nykyään parvekkeillaan eivätkä tajua että onhan siitä nyt haittaa kaikille, kun eivät edes omaa huusholliaan viitsi/halua savustaa. Sitten mennään partsille savustamaan ja hajut siirtyvät naapureihin ulkoa. Kesällä on todella raivostuttavaa, kun haluaisi viettää aikaa omalla parvekkeellaan, mutta kun ei voi kun alhaalta tulee savut ylös omalle partsille.
En ole missään koskaan tavannut noin huomaavaista tai ymmärtävää naapuria kuin tuo mistä aloittaja kertoo. Yleensä alkaa marmatus herkkänenäisyydestä tai että omalla parvekkeellaan saa tupakoida jne. jne. Yleisempää on että naapuri vetää herneen nenuuun asiasta kuin ymmärtää.
Onnea aloittajalle tuommoisesta naapurista! - .............................
sick of smoking kirjoitti:
Tupakointi pitäisi kieltää parvekkeilla myös ja asunnot tehtävä sellaisiksi ettei tupakansavu tunkeudu naapuriin.
Tupakoitsijat kärtsäävät nykyään parvekkeillaan eivätkä tajua että onhan siitä nyt haittaa kaikille, kun eivät edes omaa huusholliaan viitsi/halua savustaa. Sitten mennään partsille savustamaan ja hajut siirtyvät naapureihin ulkoa. Kesällä on todella raivostuttavaa, kun haluaisi viettää aikaa omalla parvekkeellaan, mutta kun ei voi kun alhaalta tulee savut ylös omalle partsille.
En ole missään koskaan tavannut noin huomaavaista tai ymmärtävää naapuria kuin tuo mistä aloittaja kertoo. Yleensä alkaa marmatus herkkänenäisyydestä tai että omalla parvekkeellaan saa tupakoida jne. jne. Yleisempää on että naapuri vetää herneen nenuuun asiasta kuin ymmärtää.
Onnea aloittajalle tuommoisesta naapurista!Tupakoimattomat ihmiset vaan parjaa tupakoivia ihmisiä. Mutta samalla tömistellään kovapohjaiset kengät jalassa yläkerrassa ja annetaan koiran ravata ympäri kämppää ja heitellä kovia leluja lattialle niin että alakerta raikuu.
En siis sano, että sinä teet näin vaan yleisellä tasolla. Ongelmanahan on, että kerrostalossa aina jonkun tekeminen ärsyttää toista.
Mutta meillä on naapurin kanssa tullut sellainen äänetön yhteisymmärrys, että me kärytämme parvekkeellamme ja he kolisevat yläkerrassamme. Kumpikaan ei valita toiselle toisen "huonoista tavoista" ja hyvin on mennyt.
Itse asuisin kaikkein mieluiten omakotitalossa mutta ei vaan taloudellisesti siihen ole tällä hetkellä mahdollisuutta. Siksi on vain siedettävä kerrostalon ihanuus ja ärsyttävätkin naapurit ärsyttävine tapoineen. Toki varaa olisi nykyisen asuntomme hinnalla ostaa omakotitalo keskeltä metsää mutta sinne taas en halua muuttaa, joten kuuntelen kolinoita ja ravaamista ja käryttelen parvekkeellamme. - poltan
Onnea aloittajalle tuommoisesta naapurista!jengi loukkaa tääl aivan mielivaltaisesti yksityisyyttä
- ,..,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,
huutaa kirjoitti:
kotonansa toisilleen ja kakaroilleen keskellä päivää ja välillä yötäkin. Menisivät yökerhoon huutamaan ja sekoilemaan, siellä se on jopa suotavaa. Ja ihan selvästä päästä tuollalailla.
Kummallista käytöstä aikuisilta ihmisiltä. Sitten ne vielä kassajonossa kälättävät keskenänsä ja puhelimeen ja tukkivat käytävät ja jaarittelevat kassan kanssa joutavia. Naapureita ja muista kanssaihmisiä katsotaan ylen vaikka peiliin pitäisi. Tupakoijat sentään ymmärtävät pysyä sisätiloissa huonon käytöksensä kanssa eivätkä lähde muiden mieltä turmeluksellansa pahoittamaan. Juopot harvoin kenenkään mieltä pahoittaa, ennemminkin nostavat muiden itsetuntoa kurjalla olemuksellaan.
Mihin tämä kansa joutuisi, jollei olisi ketään jota pitää itseänsä huonompana? Katkeruus vain kasvaisi ja kaikki kyräilisivät toisiaan vikoja etsien. Annetaan kaikkien haisevien ja rumien ihmisten olla, ei huonot tavat muita tapa, harvemmin edes satuttaa. Yleensähän siitä saa vain Eliitti lisää puheenaihetta kahvipöytäkeskusteluihin. Nuoriso hajottaa postilaatikot, roskikset ja bussikatokset.
Te laiskat, ylpeät, typerät itsenne palvojat, ryhdistäytykää ja miettikää mikä TEIDÄN elämässä on tärkeää ja miten kohtelette muita, otatteko huomioon vai onko "aivan sama". Lopettakaa urputus laillisista asioista ja keskittäkää suunnaton energianne vaikkapa vapaaehtoistyöhön, kuten huumeiden vastaiseen työhön.olen samaa mieltä.tyhmiä on riittävästi ja eivät ajattele mitään järkevää,koska kapasiteettia ei ole.
mutta pääsevät elämästä helpolla,koska tyhmä tyytyy mitä sanotaan.laput silmillä on helppo kulkea.
tätäkin lukee n:80% idiootteja.onneksi elämässäni on aivojaan käyttäviä ystäviä etc.kannattaa kehittää itseään... - paulus
poltan kirjoitti:
jengi loukkaa tääl aivan mielivaltaisesti yksityisyyttä
Eihän näitä häiriötekijöitä voi rinnastaa keskenään eli tupakointia, koiran haukkumista, painavaa askeltamista, lasten aikaansaamia ääniä jne.
Taloissa on järjestyssäännöt, ja jos tömistetään, metelöidään jne. klo 22 - 06 tai 07, siitä on oikeus valittaa isännöitsijälle. Lapset yleensä nukkuvat tuohon aikaan ja päivisin lapset toki saavat leikkiä kodeissaan. Jos sitten meno on aivan posketonta päivästä toiseen, voi siitäkin huomauttaa (ulkoleikkejä ei leikitä sisällä). Pienet lapset/vauvat toki itkevät öisin jne., mutta se on täysin luonnollinen juttu.
Koirien haukkumista ei tarvitse sietää; koirat on opetettava olemaan sisätiloissa hiljaa. Tupakointi on siis aivan eri juttu kuin nuo muut mainitut häitiötekijät. Miksi sitten ravintoloissa, työpaikoilla jne. on tupakointi kielletty ja tupakoiville on varattu erilliset tilat tupakointia varten, jos siitä ei ole kanssaihmisille haittaa? Lähtökohta kiellolle on nimenomaan se, että se vaarantaa tupakoimattoman terveyden ilman hlön omaa syytä.
Tupakoivat voivat mennä ulos tai heille varattuun paikkaan tupakoimaan myös kotioloissa samoin kuin on mentävä työpaikoilla, ravintoloissa jne. Kyllä oma koti on sentään sellainen paikka, missä naapurin tupakansavua ei varmasti tarvitse sietää.
Korostan vielä, että on aivan älytöntä ja väärin verrata noita muita mainitsemiani häiriötekijöitä tupakoinnista aiheutuviin haittoihin. - myös lapset
paulus kirjoitti:
Eihän näitä häiriötekijöitä voi rinnastaa keskenään eli tupakointia, koiran haukkumista, painavaa askeltamista, lasten aikaansaamia ääniä jne.
Taloissa on järjestyssäännöt, ja jos tömistetään, metelöidään jne. klo 22 - 06 tai 07, siitä on oikeus valittaa isännöitsijälle. Lapset yleensä nukkuvat tuohon aikaan ja päivisin lapset toki saavat leikkiä kodeissaan. Jos sitten meno on aivan posketonta päivästä toiseen, voi siitäkin huomauttaa (ulkoleikkejä ei leikitä sisällä). Pienet lapset/vauvat toki itkevät öisin jne., mutta se on täysin luonnollinen juttu.
Koirien haukkumista ei tarvitse sietää; koirat on opetettava olemaan sisätiloissa hiljaa. Tupakointi on siis aivan eri juttu kuin nuo muut mainitut häitiötekijät. Miksi sitten ravintoloissa, työpaikoilla jne. on tupakointi kielletty ja tupakoiville on varattu erilliset tilat tupakointia varten, jos siitä ei ole kanssaihmisille haittaa? Lähtökohta kiellolle on nimenomaan se, että se vaarantaa tupakoimattoman terveyden ilman hlön omaa syytä.
Tupakoivat voivat mennä ulos tai heille varattuun paikkaan tupakoimaan myös kotioloissa samoin kuin on mentävä työpaikoilla, ravintoloissa jne. Kyllä oma koti on sentään sellainen paikka, missä naapurin tupakansavua ei varmasti tarvitse sietää.
Korostan vielä, että on aivan älytöntä ja väärin verrata noita muita mainitsemiani häiriötekijöitä tupakoinnista aiheutuviin haittoihin.on opetettava olemaan sisätiloissa hiljaa, yhtälailla kuin koiratkin.
- voi olla
,..,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,., kirjoitti:
olen samaa mieltä.tyhmiä on riittävästi ja eivät ajattele mitään järkevää,koska kapasiteettia ei ole.
mutta pääsevät elämästä helpolla,koska tyhmä tyytyy mitä sanotaan.laput silmillä on helppo kulkea.
tätäkin lukee n:80% idiootteja.onneksi elämässäni on aivojaan käyttäviä ystäviä etc.kannattaa kehittää itseään...niin idiootti ja tyhmä että saastuttaa naapurien ilma tupakoinnillaan ja kuittaa siihen vaan että minulla on OIKEUS tupakoida!! Olisi varmasti hieman toinen ääni kellossa jos tilanne olisi päinvastainen! Tupakoitsijat, miltä tuntuu olla talonyhtiön vihatuin henkilö jotka naapurisi pitävät itsekkäänä idiottiina?! Mutta eihän sillä tietäänkään ole väliä mitä muut teistä ajattelevat KUNHAN VAAN SAATTE JATKAA TUPAKOINTIANNE!!!
- on tämä
............................. kirjoitti:
Tupakoimattomat ihmiset vaan parjaa tupakoivia ihmisiä. Mutta samalla tömistellään kovapohjaiset kengät jalassa yläkerrassa ja annetaan koiran ravata ympäri kämppää ja heitellä kovia leluja lattialle niin että alakerta raikuu.
En siis sano, että sinä teet näin vaan yleisellä tasolla. Ongelmanahan on, että kerrostalossa aina jonkun tekeminen ärsyttää toista.
Mutta meillä on naapurin kanssa tullut sellainen äänetön yhteisymmärrys, että me kärytämme parvekkeellamme ja he kolisevat yläkerrassamme. Kumpikaan ei valita toiselle toisen "huonoista tavoista" ja hyvin on mennyt.
Itse asuisin kaikkein mieluiten omakotitalossa mutta ei vaan taloudellisesti siihen ole tällä hetkellä mahdollisuutta. Siksi on vain siedettävä kerrostalon ihanuus ja ärsyttävätkin naapurit ärsyttävine tapoineen. Toki varaa olisi nykyisen asuntomme hinnalla ostaa omakotitalo keskeltä metsää mutta sinne taas en halua muuttaa, joten kuuntelen kolinoita ja ravaamista ja käryttelen parvekkeellamme."äänetön yhteisymmärrys"! Eli niin kauan kun alakerrasta tulee tupakansavua niin lähtee vastapainoksi hieman ylimääräistä meteliä yläkerrasta : DD Ja ainahan silloin tällöin jotain painava voi tippua vahingossa lattialle öisin...tämä on just sitä "äänetöntä yhteisymmärrystä" : DDD Niin mestä vastaa kuin sinne huuta!
- ,..,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,
voi olla kirjoitti:
niin idiootti ja tyhmä että saastuttaa naapurien ilma tupakoinnillaan ja kuittaa siihen vaan että minulla on OIKEUS tupakoida!! Olisi varmasti hieman toinen ääni kellossa jos tilanne olisi päinvastainen! Tupakoitsijat, miltä tuntuu olla talonyhtiön vihatuin henkilö jotka naapurisi pitävät itsekkäänä idiottiina?! Mutta eihän sillä tietäänkään ole väliä mitä muut teistä ajattelevat KUNHAN VAAN SAATTE JATKAA TUPAKOINTIANNE!!!
oletko kokoa xxxxxxxxxl?.alkoholisti?narkkari?kyylä?
sosiaalisesti rajoittunut etc.tätä juuri tarkoitin
hehhehehehhee...... - meillä on
,..,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,., kirjoitti:
oletko kokoa xxxxxxxxxl?.alkoholisti?narkkari?kyylä?
sosiaalisesti rajoittunut etc.tätä juuri tarkoitin
hehhehehehhee......tyypillinen esimerkki älykkäästä ja huomaavaisesta TUPAKOITSIJASTA : DD muta sana tupakoitsija ei varmaasti tarvitse edes kirjoittaa koska heidät tunnistaa jo ylläolevista kirjoitustyylistä : DD
- flapparette
Onnea aloittajalle tuommoisesta naapurista!Tupakoimattomat saattavat viettää pitkiäkin aikoja kesällä parvekkeellaan paistatellen.
Naapurin hirveä moraaliton kusipää tupakoitsija tulee tupakalle ja voi kamala!
SE ON PARVEKKEELLAAN MUUTAMAN MINUUTIN JA KÄRYTTÄÄ KESSUA!!!
Olishan se epämukavaa jos toinen kokoajan ketjussa polttais siellä, mutta ei vittu onko se niin saatanan kamalaa jos joutuu ite omalta ihanan savuttomalta parvekkeeltaan poistumaan muutamaks minuutiks? Varsinkin jos se savu nyt niin kamalasti ahdistaa?
Molemmin puolin tarvitaan ymmärrystä. - ..............................
on tämä kirjoitti:
"äänetön yhteisymmärrys"! Eli niin kauan kun alakerrasta tulee tupakansavua niin lähtee vastapainoksi hieman ylimääräistä meteliä yläkerrasta : DD Ja ainahan silloin tällöin jotain painava voi tippua vahingossa lattialle öisin...tämä on just sitä "äänetöntä yhteisymmärrystä" : DDD Niin mestä vastaa kuin sinne huuta!
Pöh, tämä yläkerran kolina-ongelma oli jo meitä edeltäneillä asukkaillakin, jotka eivät tupakoineet. Eli ei ole heiltä mitään mielenosoitusta vaan heidän tapansa elää kolisten. Ovat saaneet valituksiakin aikaisemmin näistä kolinoistaan ennen meitä ja heidän kolinansa kantautuu seinien kautta myös meidän alakertaan, jotka silloin tällöin valituskirjeitä laittelevat. Me emme ole heille valittaneet, koska tiedämme häiritsevämme taas heitä tupakansavulla.
- Kerrostalokärsijä
flapparette kirjoitti:
Tupakoimattomat saattavat viettää pitkiäkin aikoja kesällä parvekkeellaan paistatellen.
Naapurin hirveä moraaliton kusipää tupakoitsija tulee tupakalle ja voi kamala!
SE ON PARVEKKEELLAAN MUUTAMAN MINUUTIN JA KÄRYTTÄÄ KESSUA!!!
Olishan se epämukavaa jos toinen kokoajan ketjussa polttais siellä, mutta ei vittu onko se niin saatanan kamalaa jos joutuu ite omalta ihanan savuttomalta parvekkeeltaan poistumaan muutamaks minuutiks? Varsinkin jos se savu nyt niin kamalasti ahdistaa?
Molemmin puolin tarvitaan ymmärrystä.Kun ei kyse ole nyt vaan sinusta!
Mietipä vähän:
Tupakansavu kulkeutuu helpostikin kolmanteen kerrokseen, eli parvekkeita joilta savua tulee voi pahimmassa tapauksessa olla kahdeksan (seinänaapurit pari kerrosta alaspäin). Ajatellaan että näissä kahdeksassa asunnossa asustaa yhteensä 12 henkilöä jotka polttavat tupakan kerran tunnissa ja käyttävät siihen 5 minuuttia kerralla (ml. tupakansavun haihtumiseen kuluvan ajan). Nämä asukit eivät ole kovinkaan sosiaalisia vaan polttavat tupakkansaa yksin, eli tunnissa röökiä palaa tunnissa 12kpl kertaa 5min, eli tupakkaa palaa tauotta.
Se, että tupakkaa pitää saada polttaa "omalla" (lue: taloyhtiön) parvekkeella kerrostalossa kun sitä kerran myydäänkin on todella huono perustelu ja puolustus. Myydäänhän sitä mm. ilotulitteitakin ja grillihiiliäkin... ja bensaa ja tulitikkuja...
- 199191
Niimpä, ja just tän takia ei pidä leimata ketään tupakoinnin perusteella... ihme asennevammoja joillakin tupakoitsijoita vastaan o.O
Mut onhan tietysti niitä idioottejakin jotka tumpin heittää maahan vaikka metrin päässä olis roskis... :S - muut huomioon
Tupakoitsijat eivät ole huonompia kuin tupakoimattomat, mut saisivat ottaa muut huomioon paremmin. Tupakoimaton ei voi siirtää taloa 10m mut muut huomioon ottava tupakoitsija voi siirtyä sen matkan.Tietenkin kumpikin katsoo tilannetta omalta kannaltaan.
- xxxxx
Kun muutkaan ihmiset...
Mitä kastia edustavat ne ihmiset, joiden "jäljiltä", esim. hississä EI VOI HENGITTÄÄ ,kun ovat laittaneet jotain parfyymia niin paljon, että vesi tulee silmiin???
Mielummin haistelen tupakan hajuja hississä, kuin kirvelevää, ilmeisesti myös vanhaa parfyyminhajua, se on kuvottavaa...
Menkää portaissa, jotka koette oman hajunne niin vastenmieliseksi, että se pitää peittää jollain karmealla hajulla, joka käy sekä hengitykseen, että silmiin, menkää itseenne.
- tupakoiva n 28
Hieno tapa hoitaa asia :)
Itse sauhuttelen omalla partsilla, mutta se on talon päädyssä ja ylimmässä kerroksessa, joten ei haitanne kanssa-asukkeja. Tottakai heti jos joku ilmottaisi tupakoinnin häiritsevän ja tekisi sen ystävällisessä hengessä, keksisin toisenlaisen ratkaisun. Sen sijaan tylyihin valitusvirsiin saattaisin helpostikin suhtautua toisin.- tupakoiva n 28
Olisi muissakin tilanteissa hienoa, kun naapurit tulisivat suoraan juttelemaan häiritsevistä asioista sen sijaan että valittavat suoraan isännöitsijälle tai puhuvat seläntakana toisten naapurien kanssa. Aina ei voi tietää mikä häiritsee ketäkin, vaikka miten pyrkii ottamaan muita huomioon. Asiat hoituisivat hyvässä hengessä varmasti useimpien kanssa :)
- Mutta ne muut
Näinhän ne asiat tulisikin selvittää, suoraan puhumalla ja ystävällisesti. Asiassa, jossa kumpikaan ei varsinaisesti ole väärässä tai oikeassa, voi oikeastaan käydä kuinka vaan, mutta hyvä että tässä kävi näin. Seuraava paasaukseni ei suoranaisesti liity aloittajan tekstiin.. :)
Tässä viestiketjussa on kuitenkin sivuttu tätä iänikuista aihetta, kun Suomessa et voi tehdä mitään ilman, että se jota kuta ärsyttäisi. Jos poltat tupakan bussipysäkillä, se todennäköisesti ärsyttää sitä vieressä seisovaa ei-tupakoitsijaa. Bussissa sinulla soi puhelin ja vastaat siihen, niin taas jotain ärsyttää. Otat yliväsyneet lapset mukaan ruokakauppaan ja herran jestas sekös taas ärsyttääkin. Et käy keräämässä niitä pienen koiran kakkoja ojan pohjalta ja kyllä taas saa joku vettä myllyynsä ja seuraavana päivänä on lehden yleisönosastolla kirjoitus koirien jätöksistä.
Miten me osataankin olla näin jeesustelevaa kansaa.. Niin kauan, kun jonkun toisen tekeminen ei aiheuta välitöntä hengenvaaraa tai sairastumisen riskiä, niin eikö vain voisi antaa olla ja huolehtia niistä omista asioista..- mieltä
itse olen elänyt lapsuuteni omakotitalossa,niin nyt kun täytyy omia lapsia kerrostalo asunnossa kasvattaa..niin kyllähän ääntä varmasti kantautuu naapuriinkin..minusta on pääasia että yöllä olisi suhkoht hiljaista..päivällä ei niin väliä,kyllähän sitä ääntä kuuluu jokapuolelta ja varmasti omasta ossoitteesta myös,ja tupakointi on mielestäni jokaisen oma asia..poltan valitettavasti itsekin...jos ei olisi häiriötekijöitä ympäristössä niin se tarkoittaisi asumista omakotitalossa omalla alueellaan,et jos rahaa siihen löytyy niin siitä vaan...:)..minusta muuten on ihan turhaa valittaa...
- oikein,
mieltä kirjoitti:
itse olen elänyt lapsuuteni omakotitalossa,niin nyt kun täytyy omia lapsia kerrostalo asunnossa kasvattaa..niin kyllähän ääntä varmasti kantautuu naapuriinkin..minusta on pääasia että yöllä olisi suhkoht hiljaista..päivällä ei niin väliä,kyllähän sitä ääntä kuuluu jokapuolelta ja varmasti omasta ossoitteesta myös,ja tupakointi on mielestäni jokaisen oma asia..poltan valitettavasti itsekin...jos ei olisi häiriötekijöitä ympäristössä niin se tarkoittaisi asumista omakotitalossa omalla alueellaan,et jos rahaa siihen löytyy niin siitä vaan...:)..minusta muuten on ihan turhaa valittaa...
SUHT.KOHT.hiljaista öisin??? Ja päivällä ei ole mitään väliä?? Tov.sulla on varaa mutta takaisin sinne omakotitaloosi koska sinne pian joudut kun saat häädön kaikista kerrostaloista! Oletko koskaan kuullut sellaisesta kuin KODINRAUHASTA??
- tupakontisi
mieltä kirjoitti:
ei ole vaan oma asiasi niin kauan kun naapurisi joutuvat sitä hengittämään!! Ja susta on turha valittaa, niinpä olet ilm.liian tyhmä ja täynnä itsesäsi vastaanottaaksesi kritiikiä!! Mutta odota vaan se häätö häämöttää jo...
- noiko paljon
tupakontisi kirjoitti:
ei ole vaan oma asiasi niin kauan kun naapurisi joutuvat sitä hengittämään!! Ja susta on turha valittaa, niinpä olet ilm.liian tyhmä ja täynnä itsesäsi vastaanottaaksesi kritiikiä!! Mutta odota vaan se häätö häämöttää jo...
otti aivoon kun sanoin asiasta...mietihän nyt,jos on lapsi perhe niin kyllähän ääniä kuuluu,tai jos koira haukkuu kotona omistajan töissä ollessa niin kyllähän siitä ääniä kuuluu,itselläni ei ole tapana kaikesta valittaa,eihän tässä nyt voi kusi sukassa alkaa elämään,kotirauha on sitä ettei kukaan tule sinun kotiisi häiritsemään,se että joku poraa päivällä seinää,kuuntelee musiikkia,leikkii leluillaan,tai muuten pitää ääntä niin kuuluu elämään..olis aika ankeeta jos ei mitään ääniä tai häiriötekijöitä olisi..
- sitten
noiko paljon kirjoitti:
otti aivoon kun sanoin asiasta...mietihän nyt,jos on lapsi perhe niin kyllähän ääniä kuuluu,tai jos koira haukkuu kotona omistajan töissä ollessa niin kyllähän siitä ääniä kuuluu,itselläni ei ole tapana kaikesta valittaa,eihän tässä nyt voi kusi sukassa alkaa elämään,kotirauha on sitä ettei kukaan tule sinun kotiisi häiritsemään,se että joku poraa päivällä seinää,kuuntelee musiikkia,leikkii leluillaan,tai muuten pitää ääntä niin kuuluu elämään..olis aika ankeeta jos ei mitään ääniä tai häiriötekijöitä olisi..
sulle oikein roppakaupalla niitä ääniä ja varmaan vähän tupakansavua ei myöskään häiritse kodinrauhasi? Ilm.et edes tiedä mitä sana kodinrauha tarkoittaa!
- ettei
sitten kirjoitti:
sulle oikein roppakaupalla niitä ääniä ja varmaan vähän tupakansavua ei myöskään häiritse kodinrauhasi? Ilm.et edes tiedä mitä sana kodinrauha tarkoittaa!
ei minua haittaa,hankihan sinäkin lapsia niin katsotaan miten hiljaa osaatte olla sitten...kyllä meillä kotirauha on ja ei oo kukaan vielä tähän mennessä valittanu...
- KIKKA 4
tupakontisi kirjoitti:
Ennen Helsinkiläiset eivät "narisseet" mistään. Eivätkä "narise" vieläkään. Luulempa, että pääkaupunkiseudulle muuttaminen saa joilekkin aikaan jonkinlaisen stressin ? Tsernobyl kun seuraavan kerran poksahtaa saadaan taas muita puheenaiheita, kuin tupakoitsijat. Kyllä ovat harmit joillakin vähissä, kun ei muuta valitettavaa löydy. HUH-HUH.
- KIKKA 4
tupakontisi kirjoitti:
Olen polttanut 14.v. saakka. Nyt 62.v. Mitään terveyshaittoja ei ole ollut. Nyt vaan tuntuu siltä, että teidän tupakoinnin vastustajien kommentit alkavat mennä liian pitkälle. Siis ette todellakaan voi elää omaa elämäänne, koska Teillä ei ole sitä. Palatkaa siis luontoon. Sinne jonnekkin. Todelliset vastoinkäymiset ovat paljon SUUREMPIA.En toivo tietenkään kenellekään mitään pahaa, mutta näin se vaan joskus menee.
- polttamisen ajat sitten
Minäkin kävisin mielelläni joskus pihalla röökillä. (Olen siis lopettanut parvekkeella polttamisen kokonaan, sisällä kotonani en ole koskaan polttanut.)En kuitenkaan viitsi ottaa syitä niskoilleni sellaisesta ihme sotkusta, mitä jotkut tupakoijat jättävät jälkeensä. Hirveä kurkkupurkki tai joku muu ruma pönttö, seassa roskia ja sammuttamattomia tumppeja käryymässä... Yök. Kävisin, jos voisin jossain pitää omaa, kannellista tuhkakuppia, joka tyhjennetään ja pestään säännöllisesti. Mutta kun sellainen ei missään onnistu, vetelen röökiä sitten kadulla kulkiessani tms. Työpaikallakaan en viitsi käydä röökipaikalla, kun se on aina niin epäsiistin näköinen. Miksi polttajat heittelette roskat minne sattuu, ettekä sammuta tumppia kunnolla?
- Mutta ne muut
Yleinen käsitys tupakoitsijoista näyttää olevan se, että tupakoitsijat eivät välitä muista ja sotkevat. Tähän vielä pahimmissa yleistyksissä lisää se, että he ovat muutenkin epäsiistejä ja haisevia. Nämä yleistykset ovat käsittääkseni tulleet käyttöön sen jälkeen, kun tupakoinnin terveyshaitat tutkittiin ja todettin. Muutama vuosikymmen sittenhän poltettiin vielä luentosaleissakin. Joissakin maissa tämä jatkuu edelleen.
Itse en myöskään ikinä polttaisi sellaisella paikalla, missä se häiritsisi olennaisesti muita, pidän paikat siistinä, tumppaan aina astiaan tai roskiin jos siihen on mahdollisuus, en karistele parvekkeen kaiteen yli jne. En polta lasten läsnäollessa, enkä saa raivareita, jos en saa pariin tuntiin tupakkaa. Olen siisti ihminen ja inhoan sotkuja ja pahoja hajuja. Otan tupakan jälkeen lähes aina kurkkupastillin tai purkan, koska en itsekään pidä tupakan jälkimausta/hajusta. Se nyt vaan on paha tapa ja riippuvuus, josta pitäisi päästä eroon.. :) - Mutta ne muut
Mutta ne muut kirjoitti:
Yleinen käsitys tupakoitsijoista näyttää olevan se, että tupakoitsijat eivät välitä muista ja sotkevat. Tähän vielä pahimmissa yleistyksissä lisää se, että he ovat muutenkin epäsiistejä ja haisevia. Nämä yleistykset ovat käsittääkseni tulleet käyttöön sen jälkeen, kun tupakoinnin terveyshaitat tutkittiin ja todettin. Muutama vuosikymmen sittenhän poltettiin vielä luentosaleissakin. Joissakin maissa tämä jatkuu edelleen.
Itse en myöskään ikinä polttaisi sellaisella paikalla, missä se häiritsisi olennaisesti muita, pidän paikat siistinä, tumppaan aina astiaan tai roskiin jos siihen on mahdollisuus, en karistele parvekkeen kaiteen yli jne. En polta lasten läsnäollessa, enkä saa raivareita, jos en saa pariin tuntiin tupakkaa. Olen siisti ihminen ja inhoan sotkuja ja pahoja hajuja. Otan tupakan jälkeen lähes aina kurkkupastillin tai purkan, koska en itsekään pidä tupakan jälkimausta/hajusta. Se nyt vaan on paha tapa ja riippuvuus, josta pitäisi päästä eroon.. :)En siis myöskään polta sisällä tai autossa (yök). Minua ei myöskään ole ollenkaan haitannut se, että baareista ja ravintoloista on tullut savuttomia. Tupakka maistuukin paremmalta ulkona, eikä tule niin paha krapula, jos ei polta askillista tupakkaa baarireissun aikana.. :)
- tumpit purkkiin
Mutta ne muut kirjoitti:
Itse en myöskään ikinä polttaisi sellaisella paikalla, missä se häiritsisi olennaisesti muita, pidän paikat siistinä, tumppaan aina astiaan tai roskiin jos siihen on mahdollisuus, en karistele parvekkeen kaiteen yli jne. En polta lasten läsnäollessa, enkä saa raivareita, jos en saa pariin tuntiin tupakkaa. Olen siisti ihminen ja inhoan sotkuja ja pahoja hajuja. Otan tupakan jälkeen lähes aina kurkkupastillin tai purkan, koska en itsekään pidä tupakan jälkimausta/hajusta. Se nyt vaan on paha tapa ja riippuvuus, josta pitäisi päästä eroon.. :)omistusasuntaloja ja vuokrataloja rinta rinnan.
Jatkuvasti näkee miten joidenkin vuokratalojen parvekkeeilta heitetään tumpit jalkakäytävälle eikä edes välitetä sammuttaa niitä ensin.
Varsinkin viikonloppuisin jalkakäytävällä kasottain tumppeja. Siellä ovat ja pysyvät.
Olis paljon fiksumpaa tumpata sen tupakan johonkin kulhoon parvekkeella.
Kertokaa tupakoitsijat miksi pitää heittää kaiteen yli eikä laittaa johonkin purkkiin ??
Laiskuus ja välinpitämättömyyskö?? - Mutta ne muut
tumpit purkkiin kirjoitti:
omistusasuntaloja ja vuokrataloja rinta rinnan.
Jatkuvasti näkee miten joidenkin vuokratalojen parvekkeeilta heitetään tumpit jalkakäytävälle eikä edes välitetä sammuttaa niitä ensin.
Varsinkin viikonloppuisin jalkakäytävällä kasottain tumppeja. Siellä ovat ja pysyvät.
Kertokaa tupakoitsijat miksi pitää heittää kaiteen yli eikä laittaa johonkin purkkiin ??
Laiskuus ja välinpitämättömyyskö??Itse en ikinä heitä parvekkeen kaiteen yli tumppia. Sitä en osaa sanoa, miksi jotkut niin tekevät. Eiköhän niitä roskaavia ja välinpitämättömiä ihmisiä löydy myös niistä, jotka eivät polta. Vai voiko joku rehellisesti sanoa, ettei koskaan olisi tiputtanut roskaa maahan tai sylkäissyt purkkaa tien poskeen tms..?
- voin,
Mutta ne muut kirjoitti:
Itse en ikinä heitä parvekkeen kaiteen yli tumppia. Sitä en osaa sanoa, miksi jotkut niin tekevät. Eiköhän niitä roskaavia ja välinpitämättömiä ihmisiä löydy myös niistä, jotka eivät polta. Vai voiko joku rehellisesti sanoa, ettei koskaan olisi tiputtanut roskaa maahan tai sylkäissyt purkkaa tien poskeen tms..?
koska välitän luonnosta ja ympäristöstäni! Säilytän roskat taskussa kunnes löydän roskiksen! Näin luulisi jokaisen edes vähänkin fiksun ihmisen tekevän! Ja sama koskee tupakantumpit!! Itse en siis polta mutta ne jotka sen tekee.
- Mutta ne muut
voin, kirjoitti:
koska välitän luonnosta ja ympäristöstäni! Säilytän roskat taskussa kunnes löydän roskiksen! Näin luulisi jokaisen edes vähänkin fiksun ihmisen tekevän! Ja sama koskee tupakantumpit!! Itse en siis polta mutta ne jotka sen tekee.
Niin, kyllä itsekin laitan roskan taskuun tai laukkuun, jos ei ole roskista lähettyvillä (niin kuin ei yleensä ole, koska niistä vissiin säästetään samoin kuin tuhkakupeista). Tumppeja en kuitenkaan viitsi taskuun tunkea.
Pointti nyt olikin se, että roskaajia löytyy niin savuttomista kuin savullisistakin. Olisivatpa kaikki niin kuin sinä, niin kaduilla ja metsissä ei olisi yhtäkään roskaa. Ja ne tupakoivat, jotka heittelee natsoja parvekkeilta, onkin ihan hanurista ja pilaa kaikkien maineen.. :) - on.....
Mutta ne muut kirjoitti:
Niin, kyllä itsekin laitan roskan taskuun tai laukkuun, jos ei ole roskista lähettyvillä (niin kuin ei yleensä ole, koska niistä vissiin säästetään samoin kuin tuhkakupeista). Tumppeja en kuitenkaan viitsi taskuun tunkea.
Pointti nyt olikin se, että roskaajia löytyy niin savuttomista kuin savullisistakin. Olisivatpa kaikki niin kuin sinä, niin kaduilla ja metsissä ei olisi yhtäkään roskaa. Ja ne tupakoivat, jotka heittelee natsoja parvekkeilta, onkin ihan hanurista ja pilaa kaikkien maineen.. :)muutaman idiootin takia saavat kaikki kärsiä! Jos kaikki ottaisivat ympäristönsä huomioon niin ongelmiakin olisi paljon vähemmän. Kaikki vaan eivät valitettavasti siihen kykenee tai ovat liian piittaamattomia.
- pistän tumpit
tumpit purkkiin kirjoitti:
omistusasuntaloja ja vuokrataloja rinta rinnan.
Laiskuus ja välinpitämättömyyskö??pönttöön,ja sen pöntönkin vien roskiin haisemasta kun täyttyy,ja vaihdan uuden tilalle,ei kaikki niin tee,vaan toisiaan ehkä ne jotka ei välitä..
- on hyvä meininki...
...koska kaikki ovat ihan jumalattomia tervakehkoja :D
Ei kuulu valitusta ei...
kyllä se on kylmä fakta että spaddu on sosiaalinen keksintö. Tämän totuuden ovat mm intiaanit tajunneet ammoisina aikoina :D
Joten ideani on se että kaikille kessu huuleen!!- asian ydin
on se että parvetupakoinnin
hajuhaitta on minimaalinen mutta
jos on itse lopettanut niin tuo tupakan
ihana tuoksu.... - lopettanut 20v sitten
asian ydin kirjoitti:
on se että parvetupakoinnin
hajuhaitta on minimaalinen mutta
jos on itse lopettanut niin tuo tupakan
ihana tuoksu....Haju on ällöttävää, jos se tunkeutuu kotiini tai parvekkeelle.En löydä mitään positiivista tupakan lemusta. Silloinhan se haisi hyvälle kun itse poltin. Nyt ymmärrän niitä jotka ei polta.
- Ei enää
Minäkin käryytin 17 vuotta ja sitten tulikin astma, allergiat. Astma on todella vaikea ja ironista on se että en kestä enää tupakansavua, saan astmakohtauksen...Sitä saa mitä tilaa...
- ihmisenä.
minulla ei ainakaan ole tapana kysellä,voinko poltella ulkona? Minulle on aivan sama,häiritseekö tupakointini jotain talossamme asuvaa. Jos hieman verrataan tupakointiani taloyhtiössä oleviin autoihin,niin tupakointi saastuttaa vain murto-osan siihen verratuna mitä autot saastuttaa ilmaa.
- saatTnansaatana
jaidioottien mielipidettä tässä ei kysytty,joten paskahousut hiljaa
- näinjärvenpäässä...
on käynyt tuuri,yleensä tupakoivat ihmiset ovat epäsiistejä(kaikessa elämässä)ja ajattelemattomia.voin kokemuksesta sanoa,ettei mikään v_____ta niin paljon kuin se kun avaa parvekkeen oven saadakseen raitista ilmaa ja tuulettaakseen asunnon,niin kohta nousee alakerrasta kauhea savu/haju ja tulee tietenkin sisälle.
kyllä normijärkinen tajuaa että aloittajan kuvailema käytös(tupakoidaan muualla kuin toisten ikkunan/parvekkeen alla)kuuluu jo perussivistykseen ja hyviin käytöstapoihin.- mutta,
eihän tymhä tyhmempi tupakoitsija voi sitä ymmärtää! Heillähän on OIKEUS tupakoida ja MUISTA VIIS!!! On myös näitä sisälläpoltelevia jotka tuulettavat savunsa ulos vuorokauden ympäri ja silloin raittiista ilmasta voi vaan haaveilla kun avaa sen parveken oven!
- kkkkllll
mutta, kirjoitti:
eihän tymhä tyhmempi tupakoitsija voi sitä ymmärtää! Heillähän on OIKEUS tupakoida ja MUISTA VIIS!!! On myös näitä sisälläpoltelevia jotka tuulettavat savunsa ulos vuorokauden ympäri ja silloin raittiista ilmasta voi vaan haaveilla kun avaa sen parveken oven!
No jos ei saa polttaa parvekkeella, niin sisällä kait on jokaisella omassa kotonaan lupa sitten polttaa. Sille ei mahda mitään jos sieltä sitten hajut tulee ulos.
Ehkä pitäisi myös kieltää kokkaaminen koska ruuan käry tulee ulos.
Meillä esim tulee välillä valkosipulin haju joka aivan oksettaa, inhoan valkosipulin hajua.
Eikä saisi käyttää vahvoja hajusteita, koska niiden haju tulee jopa rappukäytävään, ja se käy henkeen.
Puhumattakaan muista käryistä.
Tämä on hiukan kärjistettyä, mutta aina löytyy asioita joista jotkut ei pidä, ja valitetaan kaikesta.
Eli jos ei saa partsilla polttaa,kun haju haittaa ja jos polttaa sisällä ei saisi tuulettaa ettei haju tule ulos.
Pitäisi ehkä sitten tupakoitsijoille olla omat taloyhtiöt ja tupakoimattomille omat.
Ja ryypiskelijöille omat, ettei vaan naapurit valita jos jossain juhlitaan. Ja lapsiperheet on asia erikseen, kun lapset saattaa meluta.
Ai niin, vielä lemmmikkien omistajille omat paikkansa. - totta!
kkkkllll kirjoitti:
No jos ei saa polttaa parvekkeella, niin sisällä kait on jokaisella omassa kotonaan lupa sitten polttaa. Sille ei mahda mitään jos sieltä sitten hajut tulee ulos.
Ehkä pitäisi myös kieltää kokkaaminen koska ruuan käry tulee ulos.
Meillä esim tulee välillä valkosipulin haju joka aivan oksettaa, inhoan valkosipulin hajua.
Eikä saisi käyttää vahvoja hajusteita, koska niiden haju tulee jopa rappukäytävään, ja se käy henkeen.
Puhumattakaan muista käryistä.
Tämä on hiukan kärjistettyä, mutta aina löytyy asioita joista jotkut ei pidä, ja valitetaan kaikesta.
Eli jos ei saa partsilla polttaa,kun haju haittaa ja jos polttaa sisällä ei saisi tuulettaa ettei haju tule ulos.
Pitäisi ehkä sitten tupakoitsijoille olla omat taloyhtiöt ja tupakoimattomille omat.
Ja ryypiskelijöille omat, ettei vaan naapurit valita jos jossain juhlitaan. Ja lapsiperheet on asia erikseen, kun lapset saattaa meluta.
Ai niin, vielä lemmmikkien omistajille omat paikkansa.näin todellakin pitäisi olla! Samankaltaiset lapset leikkivät parhaiten!
- kävi samoin
Tupakoin ennen ja luulin tupakoivani niin ettei siitä ole muille haittaa. Kunnes eräs naapuri tuli sanomaan että joku ilmastointikanavan aukko olikin siinä lähellä ja savut tulevat sisälle joten voisinko siirtyä tuonne toiselle puolelle. Ja siirryin sinne (kunnes lopetin tupakoinnin). Itseäni ihmetytti tosin tämän naapurin lausahdus siinä jossain vaiheessa (hän siis esitti asiansa hyvin ystävällisesti) että kun tätä on jatkunut jo monta kuukautta! Ei sitten tullut mieleen aikaisemmin sanoa asiasta... Menkää sanomaan jos toisen tupakointi häiritsee!
- sgfdhfgjn
... joka tupakoi ei ole fiksu.
- Santtu
Kyllähän moni asia kanssakulkijoissa ärsyttää. Jos haluaa tuloksia aikaseksi kannattaa miettiä sitä oikeaa lähestymistapaa. Aloittaja löysi tavan jolla sai ongelman ratkaistua ilman, että se kuulosti naapurin korvaan saarnalta vaan lähinnä toisia ilahduttavalta palvelukselta.
Joillekkin "haitoille" ei ikävä kyllä voi mitään ja "haitan" aiheuttaja ei vältämättä pysty ennakoimaan kuinka paljon se vaikuttaa toisen elämään. Itse pyrin tupakoimaan niin ettei siitä koidu muille kohtuutonta vaivaa. Mutta jos tavastani koituu jollekulle mielipahaa toivoisin, että asia esitetään kohtuullisesti, kohteliaasti ja ei saarnaavalla tyylillä. Esimerkiksi kerran ollessani kaupassa rupattelin esimmäisen kerran elämässäni jonossa puhelimeen, samalla maksaen ostoksia sekä pakaten niitä. Takanani seisova nuori nainen koki tämän ilmeisesti hyvin törkeäksi ja piti minulle pitkän, äänekkään saarnan kyseisestä tavasta. Hävetti, vitutti ja nolotti järjettömän paljon. Missä esim. tämän ihmisen käytöstavat olivat sillon?- Laittomaksiko
On sekin nyt prkl. Tupakkaa ja kännyköitä saa ihan laillisesti kaupasta ostaa, mutta sitten kumpaakaan ei saisi käyttää muuta kuin kaikkien ihmisten katseilta piilossa..
Tehdään julkisilla paikoilla tapahtuva tupakan poltto ja puhelimeen puhuminen laittomaksi, ja katsotaan mitä tapahtuu. Myös lasten hankkiminen laittomaksi, jos niiden kanssa aikoo asua kerrostalossa tai käydä niiden kanssa kaupoilla! - yehom
Laittomaksiko kirjoitti:
On sekin nyt prkl. Tupakkaa ja kännyköitä saa ihan laillisesti kaupasta ostaa, mutta sitten kumpaakaan ei saisi käyttää muuta kuin kaikkien ihmisten katseilta piilossa..
Tehdään julkisilla paikoilla tapahtuva tupakan poltto ja puhelimeen puhuminen laittomaksi, ja katsotaan mitä tapahtuu. Myös lasten hankkiminen laittomaksi, jos niiden kanssa aikoo asua kerrostalossa tai käydä niiden kanssa kaupoilla!Kun tupakkaa kerta saa jokaisesta kaupasta ostaa (vielä toistaiseksi, kunnes se on luvanvaraista) saa sitä myös polttaa julkisilla paikoilla sekä parvekkeilla ja niissä paikoissa joissa sitä ei ole erikseen kielletty.
Olen itse tupakoitsija enkä sillä ylpeile. Vaikka olen tupakoitsija, otan muut ihmiset huomioon. En tupruttele kenenkään nenän edessä, en kauppojen ovilla tai parvekkeen alla. Kysyn, saako polttaa jos seurassani on tupakoimattomia. En myöskään tupakoi asunnossa sisällä, se on kamalaa.
Muistetaan käytöstavat, oltiin tupakoitsijoita tai ei. Ihmisiä kuitenkin kaikki. - miksi...
yehom kirjoitti:
Kun tupakkaa kerta saa jokaisesta kaupasta ostaa (vielä toistaiseksi, kunnes se on luvanvaraista) saa sitä myös polttaa julkisilla paikoilla sekä parvekkeilla ja niissä paikoissa joissa sitä ei ole erikseen kielletty.
Olen itse tupakoitsija enkä sillä ylpeile. Vaikka olen tupakoitsija, otan muut ihmiset huomioon. En tupruttele kenenkään nenän edessä, en kauppojen ovilla tai parvekkeen alla. Kysyn, saako polttaa jos seurassani on tupakoimattomia. En myöskään tupakoi asunnossa sisällä, se on kamalaa.
Muistetaan käytöstavat, oltiin tupakoitsijoita tai ei. Ihmisiä kuitenkin kaikki.sitä ylipäänsä pitää tupakoida kauppojen ovien edessä ja bussipysäkkillä?? Merkki tupakoitsijien älykkyydestä vai...??!
- Mutta ne muut
miksi... kirjoitti:
sitä ylipäänsä pitää tupakoida kauppojen ovien edessä ja bussipysäkkillä?? Merkki tupakoitsijien älykkyydestä vai...??!
Tupakointi ja älykkyys ei kyllä millään tavalla kulje käsi kädessä. En ymmärrä miksi tällä palstalla tupakointi rinnastetaan tyhmyyteen. Typerä tapahan se on, mutta ei tee ihmisestä yhtään tyhmempää kuin tupakoimattomasta. Tupakointi on riipuvuus siinä missä alkoholismi, huumeet, kahvi, uhkapelit jne jne..
Jos olisit tarpeeksi viisas itse, et ehkä ajattelisi asioita noin musta-valkoisesti.. - yehom
miksi... kirjoitti:
sitä ylipäänsä pitää tupakoida kauppojen ovien edessä ja bussipysäkkillä?? Merkki tupakoitsijien älykkyydestä vai...??!
"sitä ylipäänsä pitää tupakoida kauppojen ovien edessä ja bussipysäkkillä??"
Hyvä kysymys. Tupakan ottaa yleensä sormiensa väliin silloin, kun odottaa jotakuta. Kauppojen edustoilla on usein tuhkikset. Ehkäpä nekin voisi siirtää muualle? - eipäs.
Mutta ne muut kirjoitti:
Tupakointi ja älykkyys ei kyllä millään tavalla kulje käsi kädessä. En ymmärrä miksi tällä palstalla tupakointi rinnastetaan tyhmyyteen. Typerä tapahan se on, mutta ei tee ihmisestä yhtään tyhmempää kuin tupakoimattomasta. Tupakointi on riipuvuus siinä missä alkoholismi, huumeet, kahvi, uhkapelit jne jne..
Jos olisit tarpeeksi viisas itse, et ehkä ajattelisi asioita noin musta-valkoisesti..tarvitse kuin lukea useimpien tupakoitsijien vastauksia niin tulee jo se älykkyys vai pitäiskö sanoa tyhmyys esiin! - Minulla on oikeus tupakoida ja tupakoin siellä missä haluan! Jos ei mielytä-muuta muualle! Olisi mielenkiintoista kuulla kommentit jos joku puhaltaisi jotain vastaava, pahanhajusta terveyshaittaa heidän asuntoihinsa ja keuhkoihinsa!
- .........................
yehom kirjoitti:
"sitä ylipäänsä pitää tupakoida kauppojen ovien edessä ja bussipysäkkillä??"
Hyvä kysymys. Tupakan ottaa yleensä sormiensa väliin silloin, kun odottaa jotakuta. Kauppojen edustoilla on usein tuhkikset. Ehkäpä nekin voisi siirtää muualle?Kyllä nimenomaan eniten tulee tupakoitua odottaessa. Ja olen ihmetellyt monesti, miksi kauppojen ovien vieressä ovat nämä tuhkakupit eivätkä vähän kauempana tai sivummassa. Mutta itse poltan tupakan aina kauempana kuin kaupan ovet, bussipysäkki, tms. kohta, jossa on paljon ihmisiä.
- vähän
......................... kirjoitti:
Kyllä nimenomaan eniten tulee tupakoitua odottaessa. Ja olen ihmetellyt monesti, miksi kauppojen ovien vieressä ovat nämä tuhkakupit eivätkä vähän kauempana tai sivummassa. Mutta itse poltan tupakan aina kauempana kuin kaupan ovet, bussipysäkki, tms. kohta, jossa on paljon ihmisiä.
arvelinkin, olethan tyhmä tupakoitsija : D
- ...........................
vähän kirjoitti:
arvelinkin, olethan tyhmä tupakoitsija : D
Ai tyhmä tupakoitsija sen takia, että poltan aina kauempana kuin missä ihmisiä kulkee tai seisoo. Pitäisikö minunkin alkaa polttamaan siis siinä kaupan ovella, bussipysäkillä, yms... Tyhmä taidat olla sinä.
- luin....
......................... kirjoitti:
Kyllä nimenomaan eniten tulee tupakoitua odottaessa. Ja olen ihmetellyt monesti, miksi kauppojen ovien vieressä ovat nämä tuhkakupit eivätkä vähän kauempana tai sivummassa. Mutta itse poltan tupakan aina kauempana kuin kaupan ovet, bussipysäkki, tms. kohta, jossa on paljon ihmisiä.
että poltat busipysäkkeillä ym.missä paljon ihmisiä. No hyvä että näin ei ollut. Moni nim.varmaan tekee sen ihan tahallaan, siltä ainakin tuntuu.
- enemmän
näitä mutta kun yleinen tyyli on että minulla on OIKEUS TUPAKOIDA!!
- heris
ettekait odota, että tupakoitsija tajuaisi itse tuollaista asiaa.
satutteko muuten tuntemaan ketään normaalia joka tupakoi? en muuten minä ainakaan.- normiäijä
..tunnen monta normaalia. Monet naisia jotka kaikki tupakoi. Enemmän tai vähemmän. Nuoret ja vähän vanhemmatkin. Itse poltan vain joskus. Ja kyllä.. minä olen kanssa ihan normaali.
- tunne : D
tarkemmin ajattelleen niin niillä kaikilla on jonkin sortisia ongelmia : D esim.alakerran sisällä polttava äijä on pahasti vainoharhainen : D muita yhtenäisiä piirteitä ovat esim.agressiivisuus, itsekkyys (tämähän jokainen jo tietääkin) sekä laiskuus ym.ym.
- Nimetön
tunne : D kirjoitti:
tarkemmin ajattelleen niin niillä kaikilla on jonkin sortisia ongelmia : D esim.alakerran sisällä polttava äijä on pahasti vainoharhainen : D muita yhtenäisiä piirteitä ovat esim.agressiivisuus, itsekkyys (tämähän jokainen jo tietääkin) sekä laiskuus ym.ym.
Kun luin viestisi, sain käsityksen että pidät kaikkia tupakoivia ihmisiä mielenvikaisina, ns. epänormaaleina. mutta määrittele normaali? Jos sinä tunnet vain ns.hulluja tupakoitsijoita, se ei automaattisesti tarkoita sitä, että kaikki ovat sellaisia. ja tämä viestiketju muutenkin on ollut erittäin tuskistuttavaa luettavaa, solvataan toinen toistaan ja aletaan käymään henkilökohtaisuuksiin. mutta toisaalta itsekin olin typerä kun vaivauduin lukemaan näinkin pitkälle ja avaamaan kaiken lisäksi sanaisen arkkuni. savullista tai savutonta päivää ihmiset!
- onpa hauskaa
tunne : D kirjoitti:
Siis tupakoitsijatko ei ole normaaleja, ja tupakoimattomat ovat.
Kyllä niitä aggressiivisia, itsekkäitä, laiskoja on kuule tupakoimattomissa ihan yhtä lailla kuin tupakoivissakin.
Ja onko se hienoa, kun esim tupakoimaton örveltää hirveässä kännissä, huutaa ja metelöi, niin siis hän on siis normaali kun ei polta.
Onhan se tietysti totta että polttaminen ei ole fiksu tapa, mutta moni muukaan asia ei ole fiksua, eikä ne välttämättä tee kuitenkaan ihmisestä sen tyhmempää.
Yleistäminen asioissa on typerää, eikö vain.
- tupakoitsijoille vuokran al...
jos eivät saa tupakoida parvekkeellaan. Mielestäni se on reilua heitä kohtaan jotka joutuvat kulkemaan ulos asunnostaan tupakoimaan.
Niin, en siis itse tupakoi mutta ajattelen asian reiluutta enkä vain fiksuutta.- asukass
Siinä tapauksessa jos parvekkeilla tupakoidaan, niin ei tupakoiville roima alennus vuokraan kärsimysten takia.
- moneen junaan...
No, Tupakointihan on sellainen asia että se on kunkin oma asia polttaako vaiko ei.
Itse en polta, mutta mieheni polttaa ja polttaa varmaan jatkossakin. Ei se tupakointi minua haittaa,
vaikka passiivista tupakointia tulee välistä sitten omalle osallekin...
ainut mitä ajattelen positiivisesti, asutaan omakotitalossa, ei ole kukaan sanomassa mitä saa tehdä ja mitä ei.
tosin ei kerrostalossakaan asuessa meille kukaan tullut sanomaan parvekkeella tupakoinnista mitään.
Varmaan jos olisi tullut sanomaan, olisi miehenikin kiltisti siirtynyt pihalle tupakoimaan...- ole...
niin kauan kun muut ihmiset joutuvat sitä savua hengittämään vasten tahtoaan!!
- Omatahto
Itse pääsin tupakasta eroon noin vuosi uskoon tulostani. Yritin nikotiini purukumilla ja vaikka kuinka yritin riippuvuus oli liian kova. Vihdoin menin seurakuntani alttarille rukoiltavaksi ja kuinka ollakkaan seuraavana aamuna ei tehnyt tupakkaa mieli ja pääsin siitä eroon. Tästä tapauksesta on 22v. Jeesus voi vapauttaa myös tälläisistä kahleista mutta tärkeintä on että hän sovitti kaikki syntini ristinpuulla.
- ...eilen
Bonus merkistä tupakkaa kun ei muuhunkaan ollut rahaa. Totesin että "voi jeesus, mitä paskaa!"
Eikä jesse vapauttanut minua kyseisen syöpäkääryleen pahasta mausta! - 7777777777
...eilen kirjoitti:
Bonus merkistä tupakkaa kun ei muuhunkaan ollut rahaa. Totesin että "voi jeesus, mitä paskaa!"
Eikä jesse vapauttanut minua kyseisen syöpäkääryleen pahasta mausta!Tyypillisen vähä-älyisen tupakoijan kommentti.
- ..........
7777777777 kirjoitti:
Tyypillisen vähä-älyisen tupakoijan kommentti.
ei niitten typerät kommentit jaksaa edes kommentoida.
- gonemies
.......... kirjoitti:
ei niitten typerät kommentit jaksaa edes kommentoida.
ole mies, joka ei polta, eikä ota viinaa.. se on mies joka tekee molempia, ja lopettaa molemmat.
- huomaa
kommenttien ja lukijoitten määrästä miten harvinaisen asia fiksu tupakoitsija on!
- Ihan kuin...
tupakalla ja älykkyydellä olisi mitään tekemistä keskenään! Niin kauan kuin parveketupakointi on laillista aion myös tehdä sitä!
En minäkään valita teidän lapsienne rääkymisestä ja kokkailustanne (josta tulee aika pahat hajuhaitat). Olen hankkinut elämän joten hankkikaa valittajat tekin.
Ja kummat ovat älykkäämpiä? Ne joilla on perusoikeus tupakointiin ja tekevät sitä vai ne jotka tuhlaavaat omaa ja muitten aikaa tupakoinnista valittamiseen? - oli hyvä
Ihan kuin... kirjoitti:
tupakalla ja älykkyydellä olisi mitään tekemistä keskenään! Niin kauan kuin parveketupakointi on laillista aion myös tehdä sitä!
En minäkään valita teidän lapsienne rääkymisestä ja kokkailustanne (josta tulee aika pahat hajuhaitat). Olen hankkinut elämän joten hankkikaa valittajat tekin.
Ja kummat ovat älykkäämpiä? Ne joilla on perusoikeus tupakointiin ja tekevät sitä vai ne jotka tuhlaavaat omaa ja muitten aikaa tupakoinnista valittamiseen?esimerkki siitä älykkyydestä : D
- ...fanaatikot...
...savu!
Partsilla röökkaan, ja jos se kiellettäs niin sisällä, fönsteri auki ja siihen kammo puhallin.
Ihan vittu sama mitä möykkäätte, aina häviätte.
Vituttaa haistella käytävissä ku joku stn kuspää keittää kaalia yms paskaa, turpaan pitäs lätkiä.
Samoin kaikki yli 60w haisee pahalle, eiku vaan jäteauton kyytin livauttaa haisulit.
Yläkerran juoppo-paska se vasta haisee, jollekii vitun mennenille, meinaa taju kadota ku loikkaa hissiin jos se on siellä hortoillu viimesen tunnin aikana.
Ja mitä tulee tohon että se olis vaarallista...vittu jos savua tulee sun kämäseen luukkuun sipaus ni luulekkos että siihen kuolet, saat syövän? Sun paskan hajus on taatusti enempi terveysriski joten naama kiinni!
Herää nyt paffi jo!
Ihanku sun kämppäs oli jotenkii savun vallas, hä?
Vittu alkaa vituttaa koko asia, mä meen röökille, over and out.- puute...
vissiin tekee ihmisestä agressiivisen, tässä elävä todiste : )
- puutteist
puute... kirjoitti:
vissiin tekee ihmisestä agressiivisen, tässä elävä todiste : )
Mul ei oo puutteita, missään, kuten tollassella hanskaheikillä.
- murehtimista
http://www.ktl.fi/attachments/suomi/osastot/ytos/yhteiset/selvitys_elinympariston_kemikaaliriskeista_ktl.pdf
SELVITYS ELINYMPÄRISTÖN KEMIKAALIRISKEISTÄ
Kansallisen kemikaaliohjelman taustaselvitys
Kansanterveyslaitos
Ympäristöterveyden osasto
KTL 20.4.2005
Erittäin mielenkiintoista ja ajattelemisen aihetta antavaa tekstiä.
Kosmetiikasta s.132 alkaen....
Moni hengittää - ja antaa lastensa hengittää - hyvinkin haitallista sisäilmaa - mutta "kun meillä ei tupakoida", niin eihän se voi olla haitallista, kun kaikki on turvallista, paitsi tupakka.
Kannattaa siivota "oma pesä", ennenkuin syyllistää muut.
KTL:n raportista saa paljon hyödyllistä tietoa.
Pitkähän se on, mutta sisällysluettelo löytyy, voi valita mikä kiinnostaa.- kemikaaleja
voi välttää esim.kosmetiikassa valitsemalla luonnonkosmetiikka, ruokassa valitsemalla luomua ja teksiileissä myös luomupuuvillaa. Naapurin tupakansavua sen sijaan on hieman vaikea välttää jos joskus halua yrittää tuulettaa asuntonsa!
- mutta ymmärrän kyl
kemikaaleja kirjoitti:
voi välttää esim.kosmetiikassa valitsemalla luonnonkosmetiikka, ruokassa valitsemalla luomua ja teksiileissä myös luomupuuvillaa. Naapurin tupakansavua sen sijaan on hieman vaikea välttää jos joskus halua yrittää tuulettaa asuntonsa!
no eihän se varmasti hyvältä haise ymmärrän sen,mutta kyllä kun itse käyn parvekkeella tupakalla,niin näkeehän sen itsekin että savu häviää ilman mukana muualle,ei se nyt kertakaikkiaan voi haista kovin pitkään,yhtä inhottavaa on minusta esim.koirien kakat keskellä tietä,tai tien laidassa...en ymmärrä miksi niitä ei siivota pois..heittäsivät edes ojaan ennemmin..tupakka on vain yksi lukuisista häiriötä aiheyttavista tekijöistä..
- kyllä
mutta ymmärrän kyl kirjoitti:
no eihän se varmasti hyvältä haise ymmärrän sen,mutta kyllä kun itse käyn parvekkeella tupakalla,niin näkeehän sen itsekin että savu häviää ilman mukana muualle,ei se nyt kertakaikkiaan voi haista kovin pitkään,yhtä inhottavaa on minusta esim.koirien kakat keskellä tietä,tai tien laidassa...en ymmärrä miksi niitä ei siivota pois..heittäsivät edes ojaan ennemmin..tupakka on vain yksi lukuisista häiriötä aiheyttavista tekijöistä..
väärässä! Tupakanhaju kun saa ulkolta sisään niin kestää ainakin puoli tuntia ennen kun saa hajun kokonaan pois, ja jokainenhan voi itse laskea miten monta kertaa tupakoiva siinä ajassa ehtii tulla uudestaan tupakalle!
- enkä kadu hetkeäkään
saavat mun puolesta naapurit jatkaa pössyttelyä. huvittaa kun parvekkeen oven paukkeen jälkeen alkaa köhiminen.ja siitä seuraa tupakan haju.
- kävi tylsäksi
minulla, kun lopetin tupakanpolton. Oli kivaa mennä savuille sinne parvekkeelee, kun oli saanut jonkun asian tehtyä- Siivouksen välissä, ruoan ja kahvin jälkeen. Kukaan ei ole koskaan siitä minulle huomauttanut. Ihmettelin kun joku täällä kirjoitti alakerran naapurinsa käyvän sauhuillaan kymmenen minuutin välein. No, eihän siinä muuta sitten ehtisi tehdäkkään. Itse poltin vain 1-3 tunnin välein yhden savukkeen ja voi sitä nautintoa, maistui hyvälle. Nautin siitä en käyttänyt sitä ajankuluna, vaikka nyt tuntuu tylsälle, kun ei "pääse" välillä helpotukselle. Kyllä minulla niitä harrastuksia on, luen ja ulkoilen teen käsitöitä ym,mutta se savuke oli kiva nautinto siinä välillä. Yleisesti sanoisin, että suomaliset olemme aika "hulluja" kieltämään kaikkea. Kyyhkyset jossakin ranskalaisessa elokuvassa ovat "hienoja" kun ne pyrähtävät lentoon torilla. Savuke on nautinto viinin ja kahvin kera. Mutta EI suomessa. Pittää olla kunnollak, siivota hangata, niuottaa ja olla nuiva toisiaan kohtaan. Tätä kerron yleisesti, en sinulle joka olet onnellinen lopetuksestasi. Olen päässyt siitä eroon, mutta välillä haistelen innoissani jos jostakin savua tulee. Aika savuisena oli pirteämpää ja kivaa. Ehdinhän tuota aloittaakin vielä jonain päivänä.Jos kuitenkin alakerrastani tulisi savua kymmenen minuutin välein, alkaisin polttaa ehkä uudelleen. Monet aiemmin polttaneet ovat HIRVEÄN vihaisia savuttelijoille, koska heidän alkaa itse tehdä mieli aloittaa uudestaan. EI tätä suomea voi muuttaa aina sama kimitys kaikesta, lopettakaa se seksihomma nyt heti, kun minäkään en enää saa.. hehehee !
- Smoke or not, dying anyway.
Minä poltan omalla parvekkeella silloin kun huvittaa ja just niin oaljon ku huvittaa sanoivatpa naapurit mitä tahansa. MUN ELÄMÄ! Yläkerran akan "saab" käryttää mun vuoden röökimäärän pelkällä starttaamisella.
Rakasta ainakin itseäsi!- CONJO!!
Minun alakerrassani asuu ketjupolttaja joka hermostuu taas hänen alakerrassaa asuvalle joka grillaa parvekkeellaan. Tulee kuulemma ruoan haju sisälle. Voi hellanlettas mikä vässykkä!!!
- jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj...
CONJO!! kirjoitti:
Minun alakerrassani asuu ketjupolttaja joka hermostuu taas hänen alakerrassaa asuvalle joka grillaa parvekkeellaan. Tulee kuulemma ruoan haju sisälle. Voi hellanlettas mikä vässykkä!!!
Tupakanpoltto ei aiheuta muuta kuin riitoja ja eripuraa. TUPAKOINTI OLISI KIELLETTÄVÄ LAILLA
- metsää puilta?
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj... kirjoitti:
Tupakanpoltto ei aiheuta muuta kuin riitoja ja eripuraa. TUPAKOINTI OLISI KIELLETTÄVÄ LAILLA
Jos verrataan tupakointia alkoholin haittoihin,niin alkoholi se vasta onkin vaarallista.Maassamme tapahtuu päivittäin lukuisia pahoihinpitelyitä,rattijuopumisia,eroja,kuolemaan johtavia onnettomuuksia,lapsien heitteellejättöjä,vakavia sairastumisia,työstä irtisanomisia,perheväkivaltaa,naapureiden häiritsemistä,yleistä häiriköintiä,masentuneisuutta,ilkivaltaa,omaisuuden särkemisiä jne. Ja kaikki nämä johtuvat alkoholin väärinkäytöstä. Jokainen voi tästä päätellä,kummasta aineesta on itselle tai lähimmäisille tai sivullisille tai yhteiskunnalle enemmän menoja/haittaa?Jos joku pitäisi kieltää lailla,niin eiköhän se ole tuo alkoholin käyttö ja myynti.
- alakerrassa
CONJO!! kirjoitti:
asuu sisällä polttava äijä joka tulee oven taakse huutamaan kun yrittää tuulettaa HÄNEN tupakanhajua ulos rappukäytävästä mattoparvekkeen kautta!!
- kielletään kokonaan
Olen itse polttanut aikoinani yli 10 vuotta, kaksi askia päivässä. Kaikki tiesivät, etten voi hengittää ilmaa muuten kuin filtterin läpi. Sitten lopetin. Koville se otti ja laastareita käytin aluksi apuna, mutta lopetinpa kuitenkin. Nyt on alkanut taas elämä maistumaan, enkä voi YMMÄRTÄÄ miksi polttelin niin kauan, sillä tupakassa ei ole MITÄÄN hyvää, menee rahat ja terveys.
Meilläkin nyt alakerrassa joku kaljupää roikkuu jatkuvasti ulkona parvekkeelta ja polttelee. Kesäisin on parvekkeen ovi raollaan jotta ei tukehduta kuumuuteen joten kaikki se krääsä tuli sisälle. Eikä kyllä auttanut vaikka sanoin asiasta, nauroi paskasesti päin naamaa.
Ja joku tupakoitsija aikaisempaa väitti, että me tupakoimattomat ollaan niitä nenä pystyssä kävelijöitä? Hah. Tupakoitsijat niitä idiootteja ovat, saastuttavat ilmaa mitään ajattelematta ja yleensä siirtävät tavan omalle jälkikasvulleen.
Olen TODELLA tyytyväinen että tupakointia kiristetään joka paikassa, ehkä vielä jonain päivänä se kielletään kokonaan. :)
Sitä odotellessa..- Pois pois
Kyllä on kivaa kun haluaa tuulettaa asuntonsa ja päästää raikasta ilmaa huoneisiin niin eikös vaan sieltä taas kerran tulekin tupakinsavua. Kaikki pössyttelijät sais laittaa samaan taloon asuun niin rivarissakin olis miellyttävämpi asustella.
Haju on jotain kammottavaa ja pintyy polttajaan itseensäkin. - mieisse
Pois pois kirjoitti:
Kyllä on kivaa kun haluaa tuulettaa asuntonsa ja päästää raikasta ilmaa huoneisiin niin eikös vaan sieltä taas kerran tulekin tupakinsavua. Kaikki pössyttelijät sais laittaa samaan taloon asuun niin rivarissakin olis miellyttävämpi asustella.
Haju on jotain kammottavaa ja pintyy polttajaan itseensäkin.Taidanpas mennä röökille......:-D
- vihainen ja ärtynyt
kun lopetit. Eri asia kai, jos naapurisi polttaisi vain noin parin tunnin välein ja liikkuisi hiljaa ovissa kuten minä silloin kun poltin. Lopetin ja annan kaikkien muiden nauttia sauhuistaan,itselleni se alkoi olla liian kallista. Minulle ei kukaan huomautellut sahutteluista. Yritä nyt hyvä entinen sauhuttelija ymmärtää vaan sitä polttelijaa, luulen että sinun vaan tekisi mieli edelleen polttaa ja polttaisit jos yhtäkkiä olisitkin 20 vuotias ja aski maksaisi 50 centtiä!
- vuoksi..
vihainen ja ärtynyt kirjoitti:
kun lopetit. Eri asia kai, jos naapurisi polttaisi vain noin parin tunnin välein ja liikkuisi hiljaa ovissa kuten minä silloin kun poltin. Lopetin ja annan kaikkien muiden nauttia sauhuistaan,itselleni se alkoi olla liian kallista. Minulle ei kukaan huomautellut sahutteluista. Yritä nyt hyvä entinen sauhuttelija ymmärtää vaan sitä polttelijaa, luulen että sinun vaan tekisi mieli edelleen polttaa ja polttaisit jos yhtäkkiä olisitkin 20 vuotias ja aski maksaisi 50 centtiä!
Välillä vieläkin katson kaipaavasti kaupassa askeja ja näen toisinaan unta että vedän pitkiä henkosia ja puhaltelen savua. Mutta siitä huolimatta en polttaisi, ja arvaa miksi. Se on TYHMÄ tapa. Piste.
- Toivottavasti lakia tiukenn...
Erittäin hyvä, että on jo kiinnitetty huomiota tähän parveke tupakointiin. Meidän taloyhtiön yhtiökokouksessa, tullaan käsittelemään kyseistä asiaa. Kerrostalomme on valmistunut 01/2008 ja uuteen tupakkalakiin vedoten. Jippii...odotan innolla.
Toinen tärkeä asia... Nyt on tulossa kesä ja autot, joita ajellaan kesäaikaan (fanaatikot läpi talven). Tuttava perheillämme on kuplavolkkari(2 lasta 7 ja 10v) ja toisella perheellä rättäri (6 ja 9 v).
Olemme miehemme kanssa, kyselleet olisiko syytä olla polttamatta autoissa sisällä, sillä lapset ovat oksennuspussit sylissä, kun reissaavat jonnekin. Kummassakaan automerkissä takaikkunoita ei saa auki.
Vanhemmat ovat epämääräisesti vain murahdelleet, että kyllä meidän lapset ovat tottuneet, kunhan vain "peilaavat", kun mummi on näin opettanut.
Toivottavasti tulee sellainen LAKI, joka suojelisi LASTA autossa sisällä tupakoinnista.
Meidänkin perheessä on kesäauto, kuplavolkkari.(ollut 16v)
Otamme usein lapset autoomme, sillä saavat olla ilman oksennuspussia ja on meidänkin muksullamme kavereita.... - tupruttelija
Itse tupakoin, ja pyrin siihen, että en jätä stumppeja pitkin maata ja etten aiheuttaisi muille sillä haittaa. Ainoa joka on tullut eteeni on se, että kerrostaloissa (varsinkin hyvin korkeissa joissa on yli 4 tai 5 kerrosta)on aikamoinen homma lähteä ulos oven eteen tupakoimaan. Mielestäni se menee jo liian pitkälle, että aletaan valittamaan jos käydään parvekkeella tupakalla. Silloinhan ollaan ulkona. Jos on lasitettu parveke, voi ikkunan avata ja puhallella savuja pihalle. Se jota en ymmärrä laisinkaan on tupakoiminen sisällä. Vaikka itse poltan on mielestäni TODELLA epämielyttävää mennä kerrostaloon jossa selvästi joku polttaa sisällä. Koko rappukäytävä haisee ja eikä mikään ihme jos muiden asuntoonkin hajut menevät. Jos ei ole parveketta minne mennä, on varmasti taloyhtiössä tuuletus parvekkeita rappukäytävässä tai sitten on mentävä kyllä pihalle. On ihan ok, ettei voi joka paikassa tupakoida, mutta rajansa sillekkin. Kohta varmaan pitää kysyä lupa jokaiseen tekemiseensä tällä menolla, kuitenkin se joka polttaa on aikuinen ihminen (siis lain mukaan pitäisi olla näin) joka tietää haittavaikutukset jne.
- syöpäinen kevätkääryle..
tekis mieli kyllä lopettaa koko tötsän vetäminen..:)mutta vaatii aikas paljon pokkaa oikeasti tehdä se,itselläkin on lapsia mutta tupakka on kuulunu elämään jo niin pitkään että siitä on vaikea päästä eroon,kaikista muista paheista kyllä mutta siitä ei,ja jos asuu korkealla kerrostalossa,niin ei siinä voi joka kerta muksujen kanssa ulos lähteä jos tupakalle tahtoo..vetäsis tunnin välein lapsille ulkovaatteet päälle et pääsis alakertaan tupakille..:)?
- fakta mikä fakta
Huomaavaista tupakoitsijaa ei ole olemassakaan. Tupakointi on aina haitta, vaikka sitten missä polttaisi.
- turiset
mutta kaikilla on omat heikkoutensa,myöskin fiksuilla.Täydellistä ei ole olemassa.
- DIRTY DOLL
Tiesitkö että,nikotiinia verrataan 96% heroiiniin,kumpi on pahempi hermomyrkky?? Siitä lääketiede kiistelee yhä.Vieroitusoireet nikotiinissa ja heroiinissa ovat melkein samat...
Joten hyviä savuttelu hetkiä. T.Dirty doll - vaan se
jatkuva yskiminen ja räkiminen!!!!!!!!!!!Onko se joku "oheistuote", tulee samassa paketissa niin kuin tupakkakin?!?Että terveisiä vaan naapurin kolisijaäijälle, että "PÄÄ KIINNI" ainakin aamulla ja iltamyöhällä!!!!!!!!!!!!
- fearforneighbours
Mitenköhän helposti menee naapurin parvekkeelle lasitetun parvekkeen sisältä pölähtävät sauhut? Muutto kerrostaloon mielessä ja pitäisi sopia asiasta jo, mutta askarruttaa liian moni asia, kuten tupakoinnin häiritseminen koskien naapureita.
- lke
vuokrahuoneistoremontin, koska oli tuhonnut piittaamattomuudellaan asunnon omistajan omaisuutta. Vuokralainen joutui maksamaan kaiken omasta pusissita.
Mielestäni tämä pitäisi olla yleinen käytäntö kun vuokralainen lähtee vuokra-asunnosta pois, niin asuntoon tehdään tarkistus onko huoneistossa tupokoitu ja missä kunnossa asunto on luovutushetkellä. Tarkistus, joissakin taloyhtiöissä tehdään myös sokeripalaliitäntöjen ja muiden osalta. Lasku lankeaa vuokralaiselle, jos vahingon teko on todettavissa esim. kuvien perusteella.
Tupakoitsijat eivät ymmärrä, että vaikka tupakointi tapahtuu ikkunan, oven, taikka liesituulettimen alla, savu leviää asuntoon kiertäen huoneistoon ennen ikkunasta poistumista. Tässä yhteydessä terva tarttuu seiniin, kattoihin ja muihin kalusteisiin tehden ne epämiellyttävän keltaisiksi ja tahmeiksi. Valkoiset osat ja muut muovipinnat eivät puhdistu vaan jäävät keltaisiksi.
Asunnon kunnolla on luonnollisesti vaikusta vuokra-asunnon uudelleen vuokraamiseen. Uusi vuokralainen harvoin ottaa asuntoa, jossa on tupakoitu. Tässä kohtaa sormi osoittaa tupakoitsijoita kohti.
On selvää, että tuuletuskanavat tervaantuu ja keräävät runsaasti pölyä ilmastointijärjestelmään aiheuttaen taloyhtiölle lisäkustannuksia. Samoin sähkölaitejärjestelmiin tulee vikoja.
Joissakin taloyhtiöissä on otettu vuokralaisten korvausvelvollisuuskäytäntö käyttöön tupakoinsijoiden kohdalla, koska nämä vahingoittavat toisten omaisuutta. Vaikka kyseessä olisi omistusasunto, korvausvastuu koskee ilmastointijärjestelmää ja tämän puhdistusta. Vuokrakorotus tms. korvaus on tehokas välinen, joka laittaa tupakoisijat ajattelemaan, että onko heillä oikeasti vara korvauksiin. Vuokrasopimusehdoissa tulee määrittää tarkat ehdot korvausvelvollisuudesta. Näin vuokralaiset eivät pääse korvausvastuuta karkuun.
Näemme tupakoivien asukkaiden olevan välinpitämättömiä, tekevän vahinkoa tietoisesti ja olevan näin myös korvausvelvollisia.
Tupakkahuone on ensisijaisen tärkeä ratkaisu, joka on mahdollista toteuttaa pienin kustannuksin.- jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Minäkin olen huomannut miten HÖLMÖJÄ tupakoijat ovat kun polttavat sisällä avoimen ikkunan tai oven edessä.
- todellakaan ymmärrä.
Mikään, siis mikään ei haise niin pahalle kuin naapurin parvekkeeltä nouseva tupakankäry. Ei voi olla mitään ärsyttävämpää kuin tupakansavu, joka tunkeutuu sisään kun tuuletat aamulla asuntoa. Päätä alkaa särkemään, eikä käry lähde millään pois. Olen ostanut kaikenlaisia suihkutettavia ilmanraikastimia ym, mutta ei siihen hajuun mikään auta. Minä en ymmärrä miksi parveketupakointia ei kielletä laissa. En minäkään tee mitään mikä haittaisi, tai häiritsisi naapuria. Miksi minun pitää kärsiä ? Tupakoitsijat ovat itsekkäitä, ajattelemattomia ihmisiä. YÄK !!
- kylvain
Kyllä mä yleensä ajattelen muitakin ihmisiä, kun tupakoin yleisillä paikoilla. Menen kauemmas, kysyn luvan jne. Olen hieman miettinyt sitä, jos sitä pitäisi aina kerrostaloasunnosta lähteä pihalle tupakalle, eikö se aiheuta ihan jatkuvaa meteliä käytävillä? No, ei se mulle mikään ongelma ole mennä ihan kirjaimellisesti ulos tupakalle, mutta mietinpähän vain.
Vaikka paheenani on tupakka, itse en käytä alkoholia. En ole aiheuttamassa melua öisin, kun yrität seuraavana aamuna herätä klo 06 tärkeään palaveriin. Aiheutan ehkä tosi pahanhajuista savua parvekkeellani, mutta kauheaa häirikkömeteliä ei tarvitse kuunella minun osaltani.
Tulen oikeastaan melko pahalle tuulelle kuin luen tätä keskustelua. Kuten sanoin aiemmin, ajattelen kyllä muitakin ihmisiä kun tupakoin. Tuo jatkuva "tupakoitsijat ovat vajaita" -väitteet pistää väkisinki verisuonen poksahtamaan ärsytyksestä.
Tupakointi on sosiaalinen tapa. Eikä se teidän aamukahvikaan mikään hirveän terveellinen ole... että en lähtisi juuri moralisoimaan sen enempää.- karikari
Ihan hyvä että ajattelet, mutta ei tupakointia ja meteliä voi vertailla keskenään. Kummatkaan eivät ole kerrostalossa hyväksyttävää eikä toisen lopettaminen sulje pois toista.
Parveketupakointi ei mielestäni ole sosiaalinen tapa jos teet sen yksin kotiparvekkeellasi. Jos taas teet sen yhdessä ystäviesi kanssa häiritsee savu ja mahdollinen meteli vielä enemmän naapureitasi.
Niin ja jos joku naapurini valittaisi minulle aamukahvin juomisestani sen aiheuttaman hajuhaitantakia niin lopettaisin sen varmasti=) - aamukahvistasi
ei aiheutuu muille terveydelisiä haittoja! Ja voihan rappukäytävissä liikkua hiljaisesti sekä vetää oven hiljaisesti kiinni! Kaikki vaan kun eivät tätä osaa/tajua!
- tupakoitsijat
aamukahvistasi kirjoitti:
ei aiheutuu muille terveydelisiä haittoja! Ja voihan rappukäytävissä liikkua hiljaisesti sekä vetää oven hiljaisesti kiinni! Kaikki vaan kun eivät tätä osaa/tajua!
väittivät ettevät ole tyhmempiä kuin tupakoimattomat.
- että kun tumppaatte
savukkeen niin jättäkää se ehjänä ja mieluummin
vain puoliväliin poltettuna tuhka-aastiaan niin minä polttaisin loppuosan mielelläni.Kiitos- Sopiiko?
Jos minä hieman kutittelen filtteripäällä peräreiän ympärystä ensin...nam!
- viksu naapurin setä
Hanki omakotitalo niin naapurien tupakanpoltto ja elämän äänet ei sitten haittaa.
- pöhköä
asutaan kerrostalossa ja kun parvekkeella tupakoivat, tulevat sisälle hajut!!!!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806