Miten onnistuu digiboksissa (Procaster 6100T)olevan tallenteen siirto DVD:lle? Vaatiiko sen katsominen jotakin erityistä DVD:ltä?
Olemassa siis Procasterin boksi, ja ohjeen mukaan tallenne voidaan siirtää PC:lle. Kun PC:ssä on polttava DVD-asema, niin siirron jälkeen ohjelman siis voisi polttaa DVD:lle.
Mutta sitten DVD:n katsominen. Edellyttääkö se jotakin erityistä DVD-soittimelta?
Olen siis ostamassa uutta (edullista) perus DVD:tä, mutta haluaisin mahdollisuuden katsoa boksilla tallennettuja (ja DVD:lle siirrettyjä) ohjelmia.
Onko huomioitava jotakin erityisiä vaatimuksia toistoformaattien suhteen, vai kelpaako tähän "halvin mahdollinen"?
Digiboksi tallenteen siirto DVD:lle??
6
1602
Vastaukset
- satakertaa!
Samaa kysymystä eri merkkisiä bokseja koskien on kysytty täällä ainakin sata kertaa ja vastauksia on ainakin kaksinkertainen määrä, joten kannattaisiko käyttää sitä hakua? Oletko esim googlettanut "digitv tallenteiden siirto dvd:lle"?
- tähän tapaan...
Procasterin tallenne jakautuu tarpeen mukaan yhteen tai useampaan max 2 gigatavun kokoiseen AVR-tiedostoon. Ne siirretään PC:lle Exploreria käyttäen, USB:hen kytketty Procaster näkyy ulkoisena levyasemana kuin muistitikku.
Sitten AVR-tiedostot demuxataan ProjectX-ohjelmalla. Jos osatiedostoja on useampia, käsitellään niitä ProjectX:ssä ns. collectionina eli ne näkyvät kuin yksi iso tiedosto. Tässä yhteydessä leikataan pois myös mainokset ja muu ylimääräinen roina. Demuxauksen tuloksena syntyvät erilliset video- ja äänitiedostot ja DVB-tekstityksen sisältäneistä tallenteista myös tekstitystiedosto.
Seuraavaksi em. tiedostoista authoroidaan ihan standardinmukainen DVD-aineisto. Authorointiohjelmia löytyy useampia (kts. lopun linkki). Joillakin pystyy luomaan DVD:lle menuja, jos vaikkpa haluaa polttaa samalle levylle useamman ohjelman. Toisaalta kaikki ohjelmat eivät välttämättä tue tekstityksen mukaanottoa.
Ja lopuksi poltetaan edellä authoroitu aineisto DVD:lle millä tahansa sopivalla polttosoftalla. Tuloksena on DVD-levy, jonka pitäisi toimia kaikissa DVD-soittimissa. Sisällössä ei tässä vaiheessa ole enää mitään Procaster-riippuvaista.
Ainakin aiemmin etenkin joillain halvoilla soittimilla saattoi olla ongelmia lukea itse poltettuja levyjä. Tämä kannattaa varmistaa. Ongelma ei sinänsä liity siihen, mitä levylle on poltettu.
Lisätietoa vaikkapa täältä: http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/yleisopas_digitv-tallenteiden_kasittelyyn.cfm- sdhsdthsgnsf
Video-DVD:n vaihtoehtona ohjelmat voi konvertoida tehokkaammin pakkaavaan MPEG4-formaattiin DivX tai Xvid, joita useat DVD-soittimet pystyvät toistamaan. Kuvanlaadun suuresti huonontumatta ohjelmat menevät pienempään tiedostokokoon.
- DivX
sdhsdthsgnsf kirjoitti:
Video-DVD:n vaihtoehtona ohjelmat voi konvertoida tehokkaammin pakkaavaan MPEG4-formaattiin DivX tai Xvid, joita useat DVD-soittimet pystyvät toistamaan. Kuvanlaadun suuresti huonontumatta ohjelmat menevät pienempään tiedostokokoon.
Kuinka onnistuu DVB-tekstityksen ymppääminen DivX/Xvid-formaattiin? Demuxauksen tuloksena syntynyt tekstitystiedoto tuskin kelpaa sellaisenaan?
- kjfgkjhdfkgdf
DivX kirjoitti:
Kuinka onnistuu DVB-tekstityksen ymppääminen DivX/Xvid-formaattiin? Demuxauksen tuloksena syntynyt tekstitystiedoto tuskin kelpaa sellaisenaan?
DVB-teksteistä minulla ei ole kokemusta, koskapa YLE lähettää tekstitykset myös teksti-tv:ssä. Nuo olen purkanut ProjectX:llä .srt-tiedostoiksi ja polttanut ne sellaisenaan samaan kansioon videon kanssa. Toki synkroni pitää tarkistaa ja nimetä tiedosto samalla nimellä kuin videokin.
sivun alalaidasta
http://www.hedengrenkodintekniikka.fi/kaon_paivitykset
löytyy ohjeet
Ohjeita tallentavan digisovittimen kovalevylle tallennettujen ohjelmien siirrosta tietokoneelle löytyy mm. Mikrobitti-lehden www-sivuilta ja tästä pdf-tiedostosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565360Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141607
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2321564- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3101116- 721047