Olen muuttamassa Saloon ja kaupunki on minulle aivan vieras. Kumpiko on rauhallisempi paikka asua, Rappula vai Ollikkala? Lähinnä Vvo:n asuntoja ajattelin hakea.
Rappula vai Ollikkala
36
8908
Vastaukset
- ei kumpaankaan
Jos hallitset Venäjän,ja Viron kielen niin Rappulaan.Ylä Vietnamissa,joku käyttää myös nimitystä ylä ollikkala pärjäät parhaiten jos osaat kaikkia yleisesti keski- ja etelä euroopassa käytettyjä kieliä.Ala Vietnamissa pärjää hyvin Somalian kielellä. Suomea kuuluu silloin tällöin kun joku sankareista on hetken vapaalla jalalla.Tervetuloa!
- valita...
Kahdesta pahasta on paha valita. Rappula ntalot on huonossa kunnossa ja siellä oli aika paljon järjestyshäiriöitä, kuten on Ollikkalassakin.
Ollikkalan talot on sentään peruskorjattuja..molemmissa olen asunut, eikä ikävä tullut kun pois muutin.
Iha nystävän neuvo, että hae jotain muita asuntoja, jos haluat yösi rauhassa nukkua.- muuttaja.....
Kiitos molemmille vastanneille. Ihmekkös tuo sitten on kun Vvo:lla on noilla alueilla niin paljon vapaita asuntoja XD
- muutaman vuoden asunut
muuttaja..... kirjoitti:
Kiitos molemmille vastanneille. Ihmekkös tuo sitten on kun Vvo:lla on noilla alueilla niin paljon vapaita asuntoja XD
itse en selvittänyt kaupungin osien "mainetta" etukäteen tänne muuttaessani.jälkeenpäin ajatellen taisi käyd tuuri, kun muutin ylhäisiin.muutamassa kaupunginosassa asuneena olen sitä mieltä, että siellä on rauhallisinta.ja eikös sielläkin ole vvo:n asuntoja??
- asukassss
mistähän mahdat puhua kyllä rappulan talot on remontoituja ja hyväkuntoisia täällä on hyvinkin siistiä ja rauhallista.
- aids tai kuppa
sSalossa on myös Isohärjänmäen soluasunnot,tosin Rappulan takamaastossa,aivan päiväkodin vieressä,jos lapsiperheestä on kysymys.Täältä ilmeisesti löytyisi väliaikainen kämppä, ei vissiin vuokratakkaan kun kolmeksi kuukaudeksi kerrallaan.Olisi aikaa katsella sitten oikein kotia itselleen.On salossa rahallisiakin asutoalueita esim.
- tietoa on
Muuttaisin ehdottomasti Rappulaan, jos pitäis valita. Ollikkalassakin on eroa, että mihin alueelle menee, en menis noihin Isotuvankadun kerrostaloihin ainakaan. Rappulasta lyhyempi matka keskustaan, paikallisliikenneyhteydet hyvät, hyvä ala-asteen koulu ja yläaste lähellä. Rappulassa tosin on aika paljon venäläisiä, mut Ollikkalassa myös ja siellä myös paljon muita maahanmuuttajia.
- vaikka mikä olisi
Kun asuin Rappulassa, niin itänaapurit riehuivat yöllä kirveen kanssa rappukäytävässä ja löivät kaiken pakskaksi, mitä eteen sattui. Onneksi ei ketään ihmistä ollut silloin liikkeellä, olis varmaan saanut kirveen kalloonsa.
Hissiin ja rappukäytävään kuseksittiin ja saunavuorot vietiin, niin että niissä saunotettiin koko yhdyskunta koirineen päivineen. Pyyhe ympärillä juosta vilistettiin pitkin rappukäytävää..Poliisiauto oli tuttu vieras pihalla.
Ollikkalassa ei meno ollut näin hurjaa. - vierestä kuunnellut
vaikka mikä olisi kirjoitti:
Kun asuin Rappulassa, niin itänaapurit riehuivat yöllä kirveen kanssa rappukäytävässä ja löivät kaiken pakskaksi, mitä eteen sattui. Onneksi ei ketään ihmistä ollut silloin liikkeellä, olis varmaan saanut kirveen kalloonsa.
Hissiin ja rappukäytävään kuseksittiin ja saunavuorot vietiin, niin että niissä saunotettiin koko yhdyskunta koirineen päivineen. Pyyhe ympärillä juosta vilistettiin pitkin rappukäytävää..Poliisiauto oli tuttu vieras pihalla.
Ollikkalassa ei meno ollut näin hurjaa.eipä olleet idän suunnasta ne kirvesmiehet olivat ihan kotimaisia ammattimiehiä jotka kyläili virolaisten "paluumuuttajien" oven takana.
- halikosta..
jos rauhallista paikkaa etsit, niin kannattaa katsoa kunta-asuntojen kohteita salon halikosta:
http://ws.tampuuri.fi/kuntaasunnot/asuntohakemus/asuntohaku/kohteet.aspx?kid=22
esim veistämöntien rivarit iilikessä on aikas rauhallisia. ja pyörällä hurauttaa nopeasti keskustaan. - onksukka
asuin noin 5v pahkavuoressa jossa tykkäsin asua kaupungin vuokra taloissa,olihan sielläkin ne omat häiriötekiänsä, siellä tosiaan viihdyin, kesällä jouduin muuttamaan ollikkalaan vvo:n asuntoihin ja en ole kyllä vieläkään sinne kotioutunut...mielestäni enemmän häiriötä siellä on kuin esim. pahkavuoressa oli! Rappulasta en kovin hyvää ole kyllä kuullut sinne en kyllä muuttaisi! Mutta eiköhän vähä joka puolella ole ne omat jutut!
- hyvä kun ei enää asu
Minä oon noissa kaikiss asuntu ja ehkä Pahkavuori oli kaikken paras, toiseksi tuli Ollikkala, mutta kyllä Rappula oli pahin.
- Tiitu
Mököistenmäki on aika rauhallinen alue, paitsi että ainakin kahdessa talossa remontoidaan aika paljon, eli jos ei tykkää vasaran paukuttelusta niin Mököisten vanhat kerrostalotkaan eivät ole nekään ihan täydellisiä asua.
- Molemmissa asuttu on..
Ollikkalankatu 14 kerrostalo ainakin ihanan rauhallinen ja ihanat naapurit kissoineen. "Taka-Pakistanin" hulttiot kyllä kävi kyllä pöllii mun pyörän alakerran varastosta. Hyvän naapuripelin vuoksi varas ja pyörä kyllä löydettiin aika nopeaan. Muu osa ja varsinkin Ollikkalankadun loppu ja Isotuvankatu ovat pelottavaa aluetta, sinne en ikinä muuttaisi.
Rappulasta sen verran, että siellä kaksi asuinkatua, Ruuhikoskenkatu ja Ristikedonkatu. Sale alle kilsan päässä. Ehkä turvallisempi asuinalue, koska sijaitsee Salon ja Halikon välissä niin ihmisiä liikkuu paljon kävellen ja pyörällä. Pururata ihan vieressä myös. Ite tykkään Ruuhikoskenkadusta enemmän. Aika täyteen tungettua aluetta molemmat.- muuttoa harkinnut
kysyn että mitä siellä isotuvankadulla sitten on jos on pelottavaa seutua? Ihan sillä kun hain asuntoa ja yksi vaihtoehto oli juuri tuo isotuvankatu! Onneksi sitten en sinne muuttanut!!!!
muuttoa harkinnut kirjoitti:
kysyn että mitä siellä isotuvankadulla sitten on jos on pelottavaa seutua? Ihan sillä kun hain asuntoa ja yksi vaihtoehto oli juuri tuo isotuvankatu! Onneksi sitten en sinne muuttanut!!!!
Sitä katua oli näköjään parjannu joku muukin niin luulen etten ole yksin jos sanon että siel must asuu vähän hämärää sakkia. Asuu niit narkkareit muuallakin ja senkus asuvat mut must siel on hyvä keskittymä niihin. Myös mustalaisia asu jossain vaiheessa. Ja paljon ulkomaalaisia mm. venäläisiä. Ei siinä mittää mut niin paljon eri kulttuureista tulevia ihmisiä niin sekin jo tuottaa kahnauksia keskenään normi enemmän. Jotenkin levotonta seutua, en uskaltaisi kävellä esim. iltavuorosta kottiin jos siellä asuisin. Alueella asuu varmasti ihan kunnon porukkaakin mutta moni seutulainen yhdistää levottomuudet ja muun "huonon seudun maineen" just Ollikkalaan.
- härregooooood
kyllä täällänyt on hieman enemmän katuja ku 2 .voi vittu. ja se on ristinkedonkatu .kannattaa opetella lukemaan ennen ku sekoilee...
- fglää
Ihan sama kummassa asut jos kerrostaloon meinaat muuttaa,kyllä molemmis paikoissa asuu ties minkä laista porukkaa kaupungin vuokrakämpissä.Mutta jos muutat omakotitaloon tai rivariin niin sitten ei mitään vikaa kummassakaan paikassa.Molemmat lähellä keskustaa ja ei mitään häiriöitä.Ne hullut nyt vaan on majoittuneet niihin kerrostaloihin.
- NeverTooGangsta
Niin, tai riippuu tietty siitä, että omistatko hyvän venäjän/viron/somalian ; ) Sillä ihan oikeasti, ollikkalassa kuulee suurimmaksi osaksi noita. Olen koko pienen ikäni asunut salon alueella, ja ollikkalassa 5-vuotta. Olihan se ihan turvallista siinä mielessä, että ei ketään ylä-ollikkalassa tapettu/hakattu tai mitään, toisin kuin ala-ollikkalassa. Mutta varastelua oli sitäkin enemmän. Meidän perheeltä varastettiin (koivulehdonpolulta) mm. Oma pyöräni (rappukäytävästä), veljen pyörä (lukossa), äidin pyörä, auto, toinen oma pyörä, isoveljeltä skootteri, ja sitten kaverin isoveljeltä pöllittiin harrikka, ja sitten se palautettiin täysin kuhmuilla... Että RAPPULAAN! ollikkalassa ei edes uskalla pimeän-aikaan liikkua.
- joulupucci
NeverTooGangsta kirjoitti:
Niin, tai riippuu tietty siitä, että omistatko hyvän venäjän/viron/somalian ; ) Sillä ihan oikeasti, ollikkalassa kuulee suurimmaksi osaksi noita. Olen koko pienen ikäni asunut salon alueella, ja ollikkalassa 5-vuotta. Olihan se ihan turvallista siinä mielessä, että ei ketään ylä-ollikkalassa tapettu/hakattu tai mitään, toisin kuin ala-ollikkalassa. Mutta varastelua oli sitäkin enemmän. Meidän perheeltä varastettiin (koivulehdonpolulta) mm. Oma pyöräni (rappukäytävästä), veljen pyörä (lukossa), äidin pyörä, auto, toinen oma pyörä, isoveljeltä skootteri, ja sitten kaverin isoveljeltä pöllittiin harrikka, ja sitten se palautettiin täysin kuhmuilla... Että RAPPULAAN! ollikkalassa ei edes uskalla pimeän-aikaan liikkua.
Satuitko tietämään että sen jälkeen kun ala-ollikkalasta purettiin joskus 5 vuotta takaperin se "poikkitalo"
(katkennut kerrostalo) joka oli majoitettu täyteen huumeiden käyttäjiä ja kaverit passitettiin linnaan niin kaikki rikokset lähes nollaantuivat välittömästi.Itse asun rivitalossa ollikkalassa ja voin kertoa että kyllä meno oli aika railakasta 10 vuotta takaperin mutta nykyään ei ole enää edes auto murtoja ala-ollikkalassa.Kyllä osat ovat vaihtuneet kerta heitolla ja ylä-ollikkala on nykyään se paikka jossa kaikki varkaudet ja auto murrot tapahtuvat.Eihän ala-ollikkalassa ole edes kuin joku 6-7 kerrostaloa,muuten omakoti ja rivitalo aluetta kun taas ylä-ollikkala on oikea betoni viidakko jossa on kolme kertaa enemmän kaupungin vuokrataloja ja silloin myös kolme kertaa enemmän pummeja,nistejä,luusereita,työttömiä ja ulkomaalaisia.Että näin.En muuttaisi kuuna päivänä ylä-ollikkalaan vaikka ilmaisen kämpän saisi. - Kylmä totuus
joulupucci kirjoitti:
Satuitko tietämään että sen jälkeen kun ala-ollikkalasta purettiin joskus 5 vuotta takaperin se "poikkitalo"
(katkennut kerrostalo) joka oli majoitettu täyteen huumeiden käyttäjiä ja kaverit passitettiin linnaan niin kaikki rikokset lähes nollaantuivat välittömästi.Itse asun rivitalossa ollikkalassa ja voin kertoa että kyllä meno oli aika railakasta 10 vuotta takaperin mutta nykyään ei ole enää edes auto murtoja ala-ollikkalassa.Kyllä osat ovat vaihtuneet kerta heitolla ja ylä-ollikkala on nykyään se paikka jossa kaikki varkaudet ja auto murrot tapahtuvat.Eihän ala-ollikkalassa ole edes kuin joku 6-7 kerrostaloa,muuten omakoti ja rivitalo aluetta kun taas ylä-ollikkala on oikea betoni viidakko jossa on kolme kertaa enemmän kaupungin vuokrataloja ja silloin myös kolme kertaa enemmän pummeja,nistejä,luusereita,työttömiä ja ulkomaalaisia.Että näin.En muuttaisi kuuna päivänä ylä-ollikkalaan vaikka ilmaisen kämpän saisi...aivan sama missä kerrostalossa asuu ja missä päin Saloa hyvänsä. Aina mahtuu häiriköitä ym ongelmia. Rivareitten pihoilta viedään jopa kukat kesäisin ja ei oo väliä missä päin Saloa todellakin asut. Ei poliisitkaan tiedota lehdissä kaikkia juttuja, ei millään lehtien palstat edes riittäisi moiseen. Miettikää nyt itsekkin. Asut missä vaan ja miten vaan, ongelmilta ei pysty välttymään.
- Venhänen
Kylmä totuus kirjoitti:
..aivan sama missä kerrostalossa asuu ja missä päin Saloa hyvänsä. Aina mahtuu häiriköitä ym ongelmia. Rivareitten pihoilta viedään jopa kukat kesäisin ja ei oo väliä missä päin Saloa todellakin asut. Ei poliisitkaan tiedota lehdissä kaikkia juttuja, ei millään lehtien palstat edes riittäisi moiseen. Miettikää nyt itsekkin. Asut missä vaan ja miten vaan, ongelmilta ei pysty välttymään.
Ollikkala ja Rappula ovat molemmat rikastuneet kulttuurisesti jo sille asteelle, ettei hyvä kummassakaan. Yritä kämppää jostain muualta. Muuta Pertteliin, jos populistinen Keskustapolitiikka ei pelota.
- Tomerarus
Venhänen kirjoitti:
Ollikkala ja Rappula ovat molemmat rikastuneet kulttuurisesti jo sille asteelle, ettei hyvä kummassakaan. Yritä kämppää jostain muualta. Muuta Pertteliin, jos populistinen Keskustapolitiikka ei pelota.
Miksi Ollikala tai Rappula? Itse asuin muutaman vuoden Rappulassa ja siellä kyl oli rauhatonta välillä. Nuoriso oli rauhatonta välillä ja ihan kotimaasta. Nyt asun Helsingintiellä ja asun mukavassa talossa ja olen viihtynyt tosi hyvin. :-)
- -_-
Tomerarus kirjoitti:
Miksi Ollikala tai Rappula? Itse asuin muutaman vuoden Rappulassa ja siellä kyl oli rauhatonta välillä. Nuoriso oli rauhatonta välillä ja ihan kotimaasta. Nyt asun Helsingintiellä ja asun mukavassa talossa ja olen viihtynyt tosi hyvin. :-)
Ei Ylä-Ollikkalan "alkupäässä" mitään pahaa ole. Samoin vissiin ala-Ollikkalassa. Mutta nuo loppupäät on jo aika levottomia paikkoja. Itse asunut Ylä-Ollikkalassa kohta kolme vuotta ja ihan hyvin olen pärjännyt. Vain 2 ulkomaalaista perhettä talossa, jotka hekin oikein mukavia.
- Anonyymi
joulupucci kirjoitti:
(katkennut kerrostalo) joka oli majoitettu täyteen huumeiden käyttäjiä ja kaverit passitettiin linnaan niin kaikki rikokset lähes nollaantuivat välittömästi.Itse asun rivitalossa ollikkalassa ja voin kertoa että kyllä meno oli aika railakasta 10 vuotta takaperin mutta nykyään ei ole enää edes auto murtoja ala-ollikkalassa.Kyllä osat ovat vaihtuneet kerta heitolla ja ylä-ollikkala on nykyään se paikka jossa kaikki varkaudet ja auto murrot tapahtuvat.Eihän ala-ollikkalassa ole edes kuin joku 6-7 kerrostaloa,muuten omakoti ja rivitalo aluetta kun taas ylä-ollikkala on oikea betoni viidakko jossa on kolme kertaa enemmän kaupungin vuokrataloja ja silloin myös kolme kertaa enemmän pummeja,nistejä,luusereita,työttömiä ja ulkomaalaisia.Että näin.En muuttaisi kuuna päivänä ylä-ollikkalaan vaikka ilmaisen kämpän saisi.Missäs tämä katkennut talo sijaitsi ?
- Anonyymi
Venhänen kirjoitti:
Sen verran nyt haluan korjata et Pertteli kuuluu Salon kaupunkiin eli valtuusto on sama.
- Ei yleistetä
Niin Rappula on iso alue, ja siellä on kaksi kerrostalo aluetta on Ruuhikoskenkatu ja Ristinkedonkatu ja se Ruuhikoskenkatu on JEES alue se on pää asíallisesti osaketalo alue ja 3 vuokrataloa Mutta Ristinkedonkatu on oikea slummi. Siellä juostaan kirveitten kanssa ja veitsien kanssa ym ym. Olen asunut Ruuhikoskenkadulla 15v ja sinä aikana ei ole ollut pahoja häiriöitä, no tietysti noissa vuokrataloissa on aina jotain sekopäitä mutta sillehän ei voi kukaan mitään niitä on joka puolella. Joten eipä yleistetä Rappulan aluetta. On tosin vekakoita mutta aikas iisejä ovat ja nekin on vähenemään päin ovat suuntautuneet Paskavuoreneen eikun anteeksi Pahkavuoreen.
- Entinen Rappulalaine
Olen samaa mieltä , että Rappula on jees alue. Niin Ruuhikoskenkatu on parempi ja rauhallisempi. Asun itse Ruuhikoskenkadulla ja ei täällä ole paljoa häiriköitä. On 3 Vuokrataloa no niissä asuu Venäläisiä ja Virolaisia mutta Tosiaan ne on muuttamassa pois. Lopu 7 kerrostaloa ovat osaketaloja niissä asuu ihan hyviä ja rauhallisia ihmisiä ja suurempi osa myös niistä kolmesta vuokratalosta on ihan rauhallisia ihmisiä. Jote nTervetuloa vaan
- Paikkansa löytänyt
Entinen Rappulalaine kirjoitti:
Olen samaa mieltä , että Rappula on jees alue. Niin Ruuhikoskenkatu on parempi ja rauhallisempi. Asun itse Ruuhikoskenkadulla ja ei täällä ole paljoa häiriköitä. On 3 Vuokrataloa no niissä asuu Venäläisiä ja Virolaisia mutta Tosiaan ne on muuttamassa pois. Lopu 7 kerrostaloa ovat osaketaloja niissä asuu ihan hyviä ja rauhallisia ihmisiä ja suurempi osa myös niistä kolmesta vuokratalosta on ihan rauhallisia ihmisiä. Jote nTervetuloa vaan
asustelen ja tosi tyytyväisenä. Ei ole tarvinnut valvoa yhtäkään yötä metelin takia. Rauhallista on myös ulkoillessa. En tosin työnnä nokkaani porukoihin joita näkee kylillä. Enkä myöskään huutele toisille vaan kuljen "normaalisti" sinne minne matka milloinkin on.
Olen tätä ennen asunut monessa muussakin paikassa ja tämä on kyllä rauhallisin kaikista.
- kate
Itse Ristinkedonkadulla tälläkin hetkella asuvana, en voi väittä että täällä nyt niin hirveää olisi ( tai sitten olen vaan asunut oikeasti vieläkin huonomissa paikoissa) Aamuvuorolaisena hyvin on saanut mennä aikasin nukkumaan ei ole ainakaan itselle kenestäkään mitään häiriötä ollut, ei arkena kuin viikonloppuisinkaan. Rauhassa saanut myöskin tallustella metsään koiran kanssa harvemmin tulee ketään edes vastaan, ehkä pari sauvakävelijää tai muita koiran ulkoiluttajia. Vuorokauden ajalla ei ole ollut väliä. Pyörää en välttämättä jättäisi pihalle jos semmoisen omistaisin, mut itsellä ei kyllä ole ollut pahaa sanottavaa koko alueesta. Ollikalasta en tiedä en ole koskaan asunut.
- artviros
Itse muutan Rappulaan asumaan 30.12. ja minusta vaikuttaa mukavalta alueelta. En tunne kyllä sen paremmin muitakaan alueita, nyt asun Enolassa. Myös ammattikoulun seutu on tuttua, mutta kyllä asuinalueena Rappula tuntuu jotenkin Hervannan tuntuiselta mistä tänne muutin muutama vuosi sitten. Toivottavasti hyvä paikka, täytyy rampata vaan ulkona tupakilla kun talossa ei parveketta.
- Anonyymi
Ne on molemmat ulkoilmamuseoita, joissa voit tutustua Neandertalin ihmisiin. Siis sellaisiin, jotka ovat muualta maailmasta kadonneet jo monta kymmentä tuhatta vuotta sitten.
- Anonyymi
Tosi hurjaa juttua täällä on kirjoitettu Rappulasta. Itse asun Ristinkedonkadulla kerrostalossa ja ihan rauhassa on saanut olla. Hyvin olen yöni nukkunut eikä mitään ole varastettu. Ulkomaalaisia on, joo, mua ei haittaa. Koiranulkoiluttajia paljon, ei haittaa. Päihdeporukkaakin on, se on totta, mutta eivät ole ainakaan mua häiriköineet. Hyvät lenkkeilymaastot hyvät bussiyhteydet. Alueella sekä kerrostaloja että omakotitaloja. Tykkään asunnostani kovasti.
En oikein tunnista näistä jutuista Rappulaa, monissa kommenteissa ihan selkeesti liioittelua. Osa kommenteista on vanhoja, joten asiat ovat jo ehtineet muuttua. Toki se on talokohtaista, miten paljon remuporukkaa sattuu olemaan. Itse olen oikein tyytyväinen.
- Anonyymi
WWO n taloihin ei kannata mennä. Saa paljon murhetta kaupanpäälle.
- Anonyymi
Eipä niillä rappulalla tai ollikkalalla niin kai eroa niin ole....Riippuu vähän tuuristakin aina millaisia asukkeja nyt sattuukin asumaan siinä omassa kerrostalossa.Olen asunut molemmissa alueissa ja hieman oma kokemukseni on vain siitä että minusta ollikkalassa on helpompi jutella ihmisten kanssa kevyenliikenteen alueilla ja pihoilla mutta olin tosin nuorempi silloin kun asuin Rappulassa niin en niin tarkkaan muista enää ja olin ehkä vähän kiireisemmässä elämänvaiheessakin silloin kun asuin Rappulassa että siksikin ehkä piirun verran vähemmän jutellut kenties siellä..?.Mutta ihan ok asumista ja olen asunut muuten ympäri Suomen eri kaupungeissa että ei minulla ole ainakaan mitään kummempaa sanomista noista alueista.Sanon lopuksi sen että huumepiiriin ei kannata astua ei täällä Salossa eikä tietenkään missään muuallakaan että ne on ne vaaraa tuovat momentit joka kaupungissa..ja aiheuttavat eniten ongelmia..ihmisille..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612260En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681357- 121108
- 1061091
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91054- 20979