Löysin tänään kuolleen kalan akvaariosta kun vaihdoin vettä. Kala oli jäänyt akvaarion pohjalle ilmeisesti puunrunkoon kiinni se oli ihan valkoinen ja kun otin sen pois haavin avulla se ns hajosi pieniksi paloiksi akvaarion pohjalle :/ Vaihdoin heti 50% vettä ja poistin kaikki somisteet ja pesin ne ja imuroin pohjan. Pitäisikö akvaarioon laittaa nyt jotain desifiontiainetta vai mitä pitäisi tehdä? Minulla on tällä hetkellä siellä mm pieniä platyn poikasia.
Mädäntynyt kala akvaariossa
4
680
Vastaukset
- ihz,liaheskigb,aes
kannattaa desinfioida akvaario huolella ja vaihtaa/pestä tosi huolellisesti kaikki kasvit ja muut. Jos olisi kala kuitenkin vaikka kuollut johonkin tautiin, joka tarttuu kosketuksen välityksellä toisiin kaloihin.. =(
- sdssa
Ei mitään desinfiointiainetta, tappaa vain bakteerit ja kalat. Nyt pitäisi lähteä etsimään syytä tuohon, kerroppas ensin akvaarion koko, kalasto, suodatin, hoitorutiinit, vesiarvot?
- fish KING
... mistä näitä ideoita aina tippuu???
- sdssa
sdssa kirjoitti:
Ei mitään desinfiointiainetta, tappaa vain bakteerit ja kalat. Nyt pitäisi lähteä etsimään syytä tuohon, kerroppas ensin akvaarion koko, kalasto, suodatin, hoitorutiinit, vesiarvot?
Totta king, voi vain kuvitella miten näiden älyttömien vinkkien antajat hoitavat itse akvaarioitansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692653
- 632604
- 681772
- 241597
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251096