On nimittäin Suomessa, edes ruattalaiset eivät pysty yhtä hyvään.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/paauutiset/03/fi_FI/maidon_laatu/
Maitovalmisteita suositellaan käytettäväksi proteiini-, vitamiini- ja kivennäisainepitoisuuden vuoksi.Nestemäisiä maitovalmisteita suositellaan nautittavaksi puoli litraa päivässä. Sen lisäksi 2-3 viipaletta juustoa, jugurtteja ja viilejä. Kaikki valmisteet tulisivat olla rasvattomia , vähärasvaisia, vähä- suolaisia ja vähän sokeria sisältäviä.
Suositellulla käytöllä saadaan 29 prosenttia päivän proteiinitarpeesta. Valkuaisaineita tarvitaan kudosten rakentamiseen ja elintoimintoja sääteleviin hormoneihin ja entsyymeihin.
Maitovalmisteiden osuus päivittäisestä rasvan tarpeesta on 26 prosenttia. Maidon vitamiineja (B1, B2, B12, A ja D) tarvitaan elintoimintojen ylläpitämiseen.
Maito on kivennäisaineiden (erityisesti kalsium, fosfori, seleeni, jodi, sinkki ) lähde. Kalsium on luuston ja hampaiden rakennusaine, jota tarvitaan osteoporoosin ehkäisyyn ja veren hyytymiseen. Saatko riittävästi kalsiumia terveytesi kannalta?
http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kalsium/
Entä ovatko ravintotottumuksesi terveellisiä?
http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Ravitsemus_ja_Hyvinvointi/painonhallinta10082006100605/laskurit10082006100847
Suomalaisessa maidossa on maailman vähiten eläinlääkejäämiä tai bakteereita, koska laadunvalvonta on huippuluokkaa. Tarkat myyntipäivätiedot, pakkaustiedot , omavalvonta ja jäljitettävyys ovat ehdotonta huippua.
Erikoismaidot kuten gefilus ja terveyttä edistävät muut maitotuotteet tasapainottavat suoliston toimintaa.
Nyt pitäisi Suomen maidontuotantoa lisätä ja saada tuotantokiintiöt täyteen. Sitten nämä erinomaiset maitotuotteet vientiin aggressiivisella valtion tukemalla markkinoinnilla. Toinen rahoitusvaihtoehto tietenkin olisi tuotteiden hinnannosto kuluttajille ja saadun katteen käyttäminen markkinointiin. Lue: ei ulkomaisten elintarvikeyritysten ostamiseen.
UNIVERSUMIN puhtain maito
6
234
Vastaukset
- salmonella viljaa ,maitotil...
onkos maitotiloilla käytetty myös salmonella viljaa käytetty eläinten ruokimiseen.tästä lähin minä ainakin ostan vain ulkolaista maitoa joka on myös halvenpaa kuin suomalainen maito.
Maitotiloilla ei käyetä salmonellan saastuttamaa ulkolaista rehua, muuta kyllä.
Halpa on laadun tae ?Tee myös kalsium- ja muut testit , niin saat tietoa elämäntapojesi terveellisyydestä. Jos haluat elää terveellisesti, niin saat tehdä aikamoisen työn vältellessäsi suomalaisia terveellisiä elintarvikkeita ja hankkiessasi tilalle ulkomaiset.
Terveellisyydessä jäät kyllä tappiolle, mutta kaipa saat sitten mielihyvää tilalle, joka kompensoi negatiivisia terveysvaikutuksia.- maidon hinnasta.
Akkre kirjoitti:
Tee myös kalsium- ja muut testit , niin saat tietoa elämäntapojesi terveellisyydestä. Jos haluat elää terveellisesti, niin saat tehdä aikamoisen työn vältellessäsi suomalaisia terveellisiä elintarvikkeita ja hankkiessasi tilalle ulkomaiset.
Terveellisyydessä jäät kyllä tappiolle, mutta kaipa saat sitten mielihyvää tilalle, joka kompensoi negatiivisia terveysvaikutuksia.minä siiryn kyllä lidin maitoon se on halvenpaa ja ihan yhtä hyvää kuin suomalainenkin.hullu maksaa paljon,viisas maksaa vähemmin.
- se maksaa
maidon hinnasta. kirjoitti:
minä siiryn kyllä lidin maitoon se on halvenpaa ja ihan yhtä hyvää kuin suomalainenkin.hullu maksaa paljon,viisas maksaa vähemmin.
Hullu lehmä etenkin. Brittein saarilla aikoinaan nelisen puntaa per sierain. Siis joka britin.
- maito on
maidon hinnasta. kirjoitti:
minä siiryn kyllä lidin maitoon se on halvenpaa ja ihan yhtä hyvää kuin suomalainenkin.hullu maksaa paljon,viisas maksaa vähemmin.
juuri sitä suomalaista maitoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363787- 122546
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371995Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211741Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311526- 1251501
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101321- 141266
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4881265- 801235