chow chow lemmikkinä

kookosananas

Hei. Olen harkinnut ottavani lemmikiksi chow chown.
Onko täällä ketään jolla olisi kokemusta tästä rodusta?Olen ymmärtänyt että rodulla on melko paljon sairauksia.Miten yleisiä eri sairaudet kiinanpystykorvilla ovat?Lisäksi onko koiran kasvatus ja hoito hyvinkin vaativaa?Olen lukenut melko paljon rodusta ja sairaudet ovat jääneet vaivaamaan minua.Millä todennäköisyydellä chow chowlle tyypillisiä sairauksia ei ilmenisi ollenkaan ja kuinka vaativaa/kallista niiden hoito on?

4

862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chowi

chow chow yhdistyksen sivuilta löytyy hyvin tiivistettynä tietoa rodulle tyypillisistä sairauksista.Mm. entropiasta.
      Chowi on melko omapäinen rotu, joten koulutus on tärkeää, niinkuin kaikilla muillakin roduilla! Turkin hoito ei niinkään ole vaikeaa, kunhan sen tekee tarpeeksi usein, eli siis harjaus ja takkujen selvittäminen riittää. Karvanlähdön aikaan karvaa lähtee paljon ja harjausta tarvitaan paljon! Mutta tosiaan tuolta sivuilta löytyy hyvin tietoa! :) Hieno rotu on! Jos chowiin ihastuu, ei muut enää kelpaakkaan;)

• chow

Itselläni on 5kk ikäinen chow chow ja meillä ei ole ilmennyt ongelmia pennun kanssa. Entropia siltä leikattiin ja oli loppujen lopuksi aika yksinkertainen homma. Chowit ovat luonteeltaan aivan ihania:) suosittelen!

• Nimetön

Meillä oli chow chow, eikä sille tullut mitään sairauksia, kaksi kynttä siltä on irrotettu, kun se meni kumuamaan jonnekkin kivikkoon. Sini oli tosi terve koira, vaikka chow chow:lla paljon sairauksia pitäisi olla. Turkkia harjasimme kerran päivässä tai kerran kahdessa päivässä. Chowin hoito ei ollut kalliimpaa, kuin muidenkaan koirien hoito. Eikä se purrut ollenkaan sohvia tai mitään! Mutta kun otat chow chow:n, ei sinulle enää muu koira kelpaakaan!

• Nimetön

Moi! Minulla oli chow chow. Koiralla ei ollut minkään laisia sairauksia. Kouluttaminen on hieman hankalaa ja koirahan on todella itsepäinen. Vieraille koira ei ollut ystävällinen. Chow chow on ihana lututuuteli omalle porukalleen. chow chows 4ever

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe