Kuinka monelle ihmiselle on iso askel sitoutua toiseen ihmiseen avioliiton kautta? Tarkoitus kai kuitenkin on se, että eletään ajatusta olla yhdessä elämänsä loppuun asti. Joten onhan päätös avioitumisesta otettava vakavasti ja tehtävä se koko elämänkaari mielessään.
Samaa voi ajatella kummiudesta.
Kummin tehtävä on olla tukena ja läsnä lapsen elämässä, eikä suhteen oleteta katkeavan rippikouluikään. Näin ollen kummiutta voisi pitää myös elinikäisenä sitoutumisena. Onko sitten ihme, että se on monesta pelottavakin päätös, eikä siihen lähdetä kengät tyhjinä.
Siksipä vanhempien kysyessään kummeja tulisi ehkä hiukan keventää kummin taakkaa rajaamalla toiveitaan tulevan kunniatehtävän hoitamisesta inhimillisemmiksi. Kummin tehtävään kysytylläkin on helpompi vastata KYLLÄ kun tietää mihin on vastaamassa.
Kummius pelottaa
3
664
Vastaukset
- pelottaa...
hui, pelottaa kovasti :0
- tarkoitus???
Avioliiton tarkoitus on turvata puolison elämä jos itselle jotain tapahtuu. Ei varmasti sitä että tässä kitkutellaan lopun elämää yhdessä jos kengät eivät menekkään samaan suuntaan.
Samoin kummius pitäisi lopettaa kokonaan kun jotkut mieltävät sen hyväksikäytöksi ja sitä se useimmiten onkin. Vanhempien pitää itse ottaa vastuu kakroistaan eikä syytää sitä muiden niskoille. Miksei vanhemmilla itsellään ole kunniatehtävää huolehtia itse jälkikasvustaan?
Harvoilla lapsiperheellisillä avioliitto pysyy, mainitsemasi "iso askel" otetaan hyvin kevein perustein js sen jälkeen vaaditaan muilta ihmisiltä sitoutumista omiin kakaroihinsa jollain "kummi" verukkeilla. Kummilla ei ole mitään laillisia oikeuksia lapseen eikä velvoitteitakaan. Se on vaan nimi paperissa.
Näitä ns. toiveita voisi vanhemmille esittää kuinka hyvin hoitavat velvollisuutensa kun kakarat pukkaa maailmaan. Hoitaisivat kevyin perustein solmitut avioliittonsa ja kevyin perustein tehdyt kakaransa itse niin ettei tarvitse rasittaa muita ihmisiä valintojensa takia! - Kummi vaan
Kristillisen kummin tehtävänä on tukea vanhempia lapsen kristillisessä kasvatuksessa rippillepääsyyn asti. Mistä moiset kunnes-kuolema-meidät-erottaa-harhat olet keksinyt?
Kummilla ei ole mitään velvollisuutta toimia lahja-automaattina, elämyspankkina, lapsenvahtina tai viihdyttäjänä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465727Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5852160Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821161Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771013
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61926- 60897
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768