Hautajaisista

Onko väärin?

En pidä tällaisista tilaisuuksista,mutta pakko on mennä.eli kysynkin nyt mitä mieltä olette? ajattelin kyllä mennä kirkkoon,ja myöskin haudalle,mutta en kuitenkaan enää kahvitilaisuuteen.!Nykyaikanahan ei enää ole kauhistuttavaa,jos ei enää halua kahvitella tilaisuuden päätteeksi.

9

2606

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa mennä

valkoisessa leningissä hautajaisiin! Kunnolliset sukkahousut pitää olla ja tumma/musta leninki!!! >:(

• Missä kiristää?

Eihän tuo aloittaja mitään mistään valkoisesta leningistä puhunutkaan, mistä sen repäisit?

• en käsitä

Mitä tekemistä sukkahousuilla on minkään kanssa?

Sukkahousut ovat ahdistavin ja kammottavin vaate mitä on!

Minä en käytä, enkä edes omista sukkahousuja.

Noin 25 vuotta sitten olisi ollut muka pakko laittaa sukkahousut omiin lakkiaisiin. En laittanut, eikä juhlat siitä piloille menneet.

• miteenkään väärin

jos et halua mennä muistotilaisuuteen. Voit ilmoittaa että tulet vain siunaustilaisuuteen.

• tätä tapojen

turmellusta. Kyllä tummat vaatteet oltava ehdottomasti!

• ikävä kyllä.
      Voit ihan hyvin olla kirkossa ja haudalla, muistotilaisuuten ei ole välttämätöntä mennä
      jos et halua. Se ei ole mitenkän etiketin vastaista, moni jättää menemättä kahvitilaisuuteen.

Osanottoni joka tapauksessa.

• noin se menee

Useasti esim. yrityksen "edustajat" jättävät muistotilaisuuden vain lähiomaisten ja ystävien keskeiseksi tapahtumaksi. Ja toki tämä ratkaisu on jokaiselle mahdollinen. Jos sukulainen tai lähiystävä jää pois muistotilaisuudesta, sille pitää olla hyvä peruste.

Harmittaa aiheeseenkin liittyen ketjussa olleet asiattomat viestit.

Aloittajalle, osanottoni myös omasta puolestani.

• eräs vaan

Voit aivan hyvin mennä kirkkoon ja haudalle, mutta jättää muistotilaisuuden väliin. Jos suinkin mahdollista käy esittämässä surunvalittelusi lähiomaisille hautauksen jälkeen tai kirkossa ennen hautaisten alkua. Esitä valittelusi kaikille, jos he ovat samassa paikassa (esim. istuvat rivissä kirkon penkissä), muuten riittää, että esität surunvalittelusi, niille jotka tunnet vainajan kautta (esim. jos olet vainajan pojan ystävä, esität surunvalittelut hänelle ja mahdollisesti leskelle.)

Muille tiedoksi, jos lehdessä on ollut avoin kutsu (yleensä muistoilmoituksen alareunassa) tai sinut on henkilökohtaisesti kutsuttu hautajaisiin olet tervetullut myös muistotilaisuuteen. Jos yleistä kutsua ei ole ollut, etkä ole saanut henkilökohtaista kutsua voit mennä kirkkoon ja haudalle, mutta muistotilaisuuteen kuokkimaan meneminen on epäkohteliasta (jos sinua ei henkilökohtaisesti kutsuta haudalla).

• never nerver

Olen aina ollut jokaisen sukulaisen hautajaisissa, vienyt kukat, esittänyt surunvalittelut, lähettänyt surukortin.
        Vaan koskaan en mene kahvitilaisuuksiin.
        Näin on ollut 30 vuotta ja kaikki sen tietävät tasan tarkkaan.
        Olen 53 v ja aina siitä syntyy kauhea "riemu" ja repeytyminen, joka kerta käydään sama henkien taistelu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2872
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2743
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1629
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1464
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe