Kaikihan tietävät, että raamattu kieltää kaikken hauskan, hyvän ja makoisan, kuten esim. simpukat, ravut, jänikset ja sian. Yksi asia kuitenkin pisti silmiin:
Biblia 1776 3. moos. 11:20 "Ja kaikki, jotka liikkuvat lintuin seassa ja käyvät neljällä jalalla, pitää oleman teille kauhistus."
Mikähän elukka mahtaa olla kyseessä? Itselleni ei tullut yhtäkään eläintä mieleen.
MIKÄ ELÄIN ON KYSEESSÄ
18
544
Vastaukset
- Kössönöm
"Ja kaikkia siivellisiä pikkueläimiä, jotka liikkuvat neljällä jalalla, inhotkaa."
- Kai siinä sitten tarkoitetaan hyttysiä, kärpäsiä ja Paarmoja.- bluetitan
kaikilla 6 jalkaa, kuten hyönteisillä yleensä.
Ja alkuperäisessä raamatussa (tai niin vanhassa kuin pystyn löytämään) ei sanota pieneläimistä mitään. - bluetitan
weccu kirjoitti:
Tarkoitetaan.
Mutta ymmärsin että heinäsirkkoja saapi syödä. Hmmm......lintujen seurassa, pikemminkin pyrähdyksinä.....
- Kössönöm
bluetitan kirjoitti:
kaikilla 6 jalkaa, kuten hyönteisillä yleensä.
Ja alkuperäisessä raamatussa (tai niin vanhassa kuin pystyn löytämään) ei sanota pieneläimistä mitään.Tätä samaa probleemaa mietitään monilla muillakin keskustelupalstoilla.
- tuossa...
...kyse lepakosta!!!?
- bluetitan
Ei, lepakot mainitaan erikseen
- bluetitan
bluetitan kirjoitti:
Ei, lepakot mainitaan erikseen
lepakoilla on 2 jalkaa
- H3mmo
No ehkä vähän kaukaa haettu, mutta liito-orava ja liitävät liskot. Tosin nämäkin vain liitävät eivätkä varsinaisesti lennä.
- bluetitan
Tämä on tietenkin mahdollista, mutta kuullostaa aika kaukaa haetulta.
Kysyin vain siksi, että jos raamattu on jumalan sana, niin kuinka siinä voi olla ohje eläimelle jota ei ole olemasskaan.
- konna
tule mieleen kuin että kaikenlaiset liskothan liikkuvat lintujen seassa munavarkaissa. Ja kun nuo raamatun jorinat ovat vielä aavikkotarinoita, niin ehkä nekin sitten olivat kauhistus.
- 666 - 5 = 661
Eiköhän se ole lohikäärme tai pegasos, eli muistakaa tämä kun metsästämään lähdette.
Syytä en tiedä, miksi raamattu näitä syömästä kieltää, mutta tutkimattomia ovat jne. Lepakko.
Lentäähän tuo.
Liikkuu neljällä jalalla jos lasketaan että lepakot käyttävät siivissä olevia kynsiä liikkumiseen kun eivät lennä.- bluetitan
VAlitettavasti lepakko mainitaan erikseen (nimellä nahkasiipi).
- Hejkki
Lentävät spaghettihirviöt. Ne olisivat varmaan oikein hyvää apetta, etenkin runsaan raastetun parmesaanin kanssa, mutta puolijumalina niitä ei saa syödä.
- NineStar
Unohdatte että raamattu on täysin satukirja joten oikea vastaus on seuraava.
http://farm4.static.flickr.com/3021/2835974296_fddfe1e33c.jpg?v=0
unohdin valitettavasti mikä myyttieläimen nimi oli.
Ruotsiksi se oli Gripen.- Kössönöm
kuvitetusta lasten raamatusta?
- bluetitan
Kössönöm kirjoitti:
kuvitetusta lasten raamatusta?
Griffin - aarnikotka
Tai sitten hevoskotka/hippogryf
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aarnikotka
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363717- 122466
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371975Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211731Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301503- 1241468
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141256
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4831244- 771191