Kun lukee tämän ja monen muunkin palstan juttuja, niin väistämättä tulee mieleen suuri kysymys, eikö ateismissa ole mitään ominaisuutta/ jujua, jolla se pärjäisi maailmankatsomus"kilvassa" ihan omilla ominaisuuksillaan. Palstan ateistien kirjoitukset ovat poikkeuksetta vain uskovaisten pilkkaamista ja valheellisten "ateistien totuuksien" massapostitusta, joissa ateismista ei esitetä mitään yksittäistäkään ylivoimaista ominaisuutta esimerkiksi uskontoon nähden.
Siksipä herää todellinen kysymys, mitä ateismi tosiasiassa on, kun sillä ei ole MITÄÄN muihin katsomuksiin verrattuna ylivertaista ominaisuutta. No myönnettäköön yksi ominaisuus: ateismin kannattajat osaavat hyvin keksiä toistaan parempia valheita muulla tavoin ajattelevista. Sekö on todellista ateismia????
Eikö toimi
16
400
Vastaukset
- ateismi omillaan?
Minulle ei kikkeli toimi
"Eikö toimi Kun lukee tämän ja monen muunkin palstan juttuja"
Jumalan vika sekin. Ei rukous auttanut
Ja nykyuskonnot EIVÄT toimi.
Todisteena : nykymaailman tila
t: ateismi omillaan? - NineStar
Jos en usko jumalan/jumalien olemassaoloon niin pitääkö siinä sitten olla joku ominaisuus?
Haet selvästikkin taas jotain "Ateismi jippoa" tai jotain vastaavaa. "eikö ateismissa ole mitään ominaisuutta/ jujua, jolla se pärjäisi maailmankatsomus"kilvassa" ihan omilla ominaisuuksillaan."
"Siksipä herää todellinen kysymys, mitä ateismi tosiasiassa on, kun sillä ei ole MITÄÄN muihin katsomuksiin verrattuna ylivertaista ominaisuutta."
Se on kuin tuuleen huutaisi, teidän kanssa kun yrittää selittää. Te joko olette tyhmiä, tai sitten esitätte tyhmää. Kumpaa sinä veikkaat?- että....
Et siis osaa vastata, kuten ei kukaan muukaan. Kukaan ei ole yrittänytkään kertoa ymmärrettävästi sita ateismin salaisuutta, jota etsin, eli ylivertaisuutta muihin katsomuksiin verrattuna. Tietysti tämä paljastaa tyhmyyteni, myönnettäköön ja siksi yritän etsiä ja kysellä vastausta, että minun ei tarvitsisi olla tyhmyydessä/tietämättömyydessä.
Koittakaa nyt ihan oikeasti vastata!!!! että.... kirjoitti:
Et siis osaa vastata, kuten ei kukaan muukaan. Kukaan ei ole yrittänytkään kertoa ymmärrettävästi sita ateismin salaisuutta, jota etsin, eli ylivertaisuutta muihin katsomuksiin verrattuna. Tietysti tämä paljastaa tyhmyyteni, myönnettäköön ja siksi yritän etsiä ja kysellä vastausta, että minun ei tarvitsisi olla tyhmyydessä/tietämättömyydessä.
Koittakaa nyt ihan oikeasti vastata!!!!Se on siinä. Kaikessa yksinkertaisuudessa.
Miksi siitä pitäisi etsiä jotain ylivertaisuutta?
Kyllä täällä ollaan yritetty ihan oikeasti vastata, mutta kun ei mene perille, niin ei mene.että.... kirjoitti:
Koittakaa nyt ihan oikeasti vastata!!!!Hyvän vihjeen.
Hanki elämä itsellesi.
Nykyinen on selvästi aika surkeassa jamassa.
Voisit piristyä vähän niin aivot alkaisivat pelaamaan paremmin ja huomaisit että sitä kilpailua ei ole olemassa.
Muuten sinä joka väität Ateistien olevan eksyksissä käytät koko elämäsi etsimiseen.- ateismi omillaan?
että.... kirjoitti:
Koittakaa nyt ihan oikeasti vastata!!!!Koetappa itse vastata järjvästi aloittajan ketjuun.
Pystytkö?
Luettele 3091 ihmistä, uskovaista, jotka Jumala on pelastanut.. Koeta nyt ihan oikeasti vastata!!!! - Kössönöm
että.... kirjoitti:
Koittakaa nyt ihan oikeasti vastata!!!!Kun ei usko jumaliin, niin ei usko ja on siis ateisti.
- Kössönöm
Täällä keskustellaan paljon erilaisista ilmiöistä ja asioista.
Ikävä juttu, jos et ole sellaisiin keskusteluihin törmännyt tai ottanut osaa. Mutta kyllä niitä on. Edes puppulausegeneraattori pysty.
No se kyllä tietysti kehittää lauseita jotka tarkoittaa jotakin.
Mutta sun tekstisi on jo kyllä mestari teos.- bluetitan
"Siksipä herää todellinen kysymys, mitä ateismi tosiasiassa on, kun sillä ei ole MITÄÄN muihin katsomuksiin verrattuna ylivertaista ominaisuutta."
Ateismi ei anna mitään valmista maailmankuvaa, eikä näin ollen ole maailmankatsomus. Se ei ole aaterakennelma tai järjestelmä. Ateisteilla (yleisesti) ei ole ainoatakaan yhteistä piirrettä jumaluskon puuttumisen lisäksi.
Jos ateismista pitäisi löytää väenvängällä jokin asia, niin se olisi yksilöllisyys. Mutta kysymyksesi on epäolennainen siinä suhteessa, että oletat ateismin olevan maailmankatsomus ja perustat kysymyksesi tähän olettamukseen.
Hyvin lyhyesti: Ateismi EI OLE maailmankatsomus, mutta se on osa sitä. Siksi kysymykseesi ei ole kunnollista vastausta, koska kysymys on muotoiltu väärän olettamuksen pohjalta. - Kuk regus susej
uudella taktiikalla?
- quo
"...eikö ateismissa ole mitään ominaisuutta/ jujua, jolla se pärjäisi maailmankatsomus"kilvassa" ihan omilla ominaisuuksillaan."
Ei uskonnoissa ole mitään mikä ne pitää koossa paitsi usko. Se kun horjahtaa tai väistyy niin koko rakennelma kaatuu kuin korttitalo.
Maailman katsomuksensa voi rakentaa tiedolle ja kokemukselle yhtä hyvin kuin uskonnolle. Kestää yhtä hyvin elämän tuiskuissa kun uskontokin. - Atte Ateisti
Jumalan syy että hän on niin kehno ettei pysty vakuuttamaan edes yhtä ateistia.
- ertert
"Palstan ateistien kirjoitukset ovat poikkeuksetta vain uskovaisten pilkkaamista"
Älä valehtele.
"eikö ateismissa ole mitään ominaisuutta/ jujua, jolla se pärjäisi maailmankatsomus"kilvassa""
Ei sillä ole tarvetta pärjätä siinä kilvassa, koska se ei ole maailmankatsomus.
"mitä ateismi tosiasiassa on"
Sitä, että ei usko jumaliin.
"No myönnettäköön yksi ominaisuus...
... Sekö on todellista ateismia????"
Ateismissa ei ole mainitsemaasi ominaisuutta, joten ei.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363717- 122466
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371975Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211731Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301503- 1241468
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141256
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4831244- 771191