Vieläkö vaivaa?

Sanoivat jossain keskustelussa, että tuo ajanmuutos vaivaa joitakin ihmisiä kauankin.

Minä nukuin tänään pidempään kuin normaalisti viime aikoina ja olen nytkin vähän väsynyt.

Johtuneeko se tuosta kesäsikaan siirtymisestä?

19

575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lauantai-iltana siirsin keittiönkellon valmiiksi kesäaikaan, sunnuntai aamuna siirsin sen toistamiseen, emäntä kyseli sitten miksi se on tunnin edellä toisia kelloja.

Sisäinen ajantaju väkivalloin sekoitetaan vieläpä kaksikertaa vuodessa, siitä ei ole mitään hyötyä se on minun mielipide ollut.

• jotakuta

Mutta minulle hyvä, kun olen aamuvirkku herräilen jo 4ltä, nyt se onkin siis 5si. Mutta syksyllä taas sitten menen sekaisin, että sillälaila....

• Noin vähäinen muutos ei minua pahemmin häiritse.

Olen silti sitä mieltä,
        että täällä Pohjolassa se on aivan turhaa,
        koska valoisuus lisääntyy niin paljon muutenkin keväällä ja kesällä.

Eri asia sitten etelässä,
        jossa ilta pimenee nopeasti ja yö on aivan valoton.

Ainoa juttu kait on liike-elämän etu siitä,
        että samassa ajassa ollaan heidän kanssaan.

Nämä valistumattomia arvailujani.

.

• Jopsu
        satu kirjoitti:

Noin vähäinen muutos ei minua pahemmin häiritse.

Olen silti sitä mieltä,
        että täällä Pohjolassa se on aivan turhaa,
        koska valoisuus lisääntyy niin paljon muutenkin keväällä ja kesällä.

Eri asia sitten etelässä,
        jossa ilta pimenee nopeasti ja yö on aivan valoton.

Ainoa juttu kait on liike-elämän etu siitä,
        että samassa ajassa ollaan heidän kanssaan.

Nämä valistumattomia arvailujani.

.

Mutta tuo pitää paikkansa, että puheluita
        soitettaessa tai aikoja sovittaessa Etelä-Euroopan maihin,
        on hyvä olla sama aika.

• jjoutava
        Jopsu kirjoitti:

Mutta tuo pitää paikkansa, että puheluita
        soitettaessa tai aikoja sovittaessa Etelä-Euroopan maihin,
        on hyvä olla sama aika.

ole hyötyä nimeksikään edes eteläeuropassa, mikäli olen asian oikein ymmärtänyt.

• Laritsa M

...on nyt mahdollista pidentää vuorokausittain tunnilla. Kotiinpäin kaikki.

• järjetelyä

vaikka heräänkin aikaisin jää kesäaikana pitempään
        valoisaa aikaa illalla. Näin luulisin,vaikka en
        ole varma.

• jjoutava
        järjetelyä kirjoitti:

vaikka heräänkin aikaisin jää kesäaikana pitempään
        valoisaa aikaa illalla. Näin luulisin,vaikka en
        ole varma.

kannattaa tosiaankin, pienikin muutos valoisassa päivässä voi olla merkityksellinen pitkässä juoksussa, tuommonen kellojen edestakainen vatkaaminen ja aikataulujen sovittelu on ehkä kuitenkin pieni vaiva.

• tämä keväinen

ajan siirto eteenpäin vaikutti minuun kovasti ja vei aikaa ennenkuin totuin heräämään "tuntia aikaisemmin"
        Kyllä saisivat lopettaa koko touhun. Kaikissa Euroopan maissa tätä vastustetaan mutta kukaan ei vaan näytä pystyvän tekemään siitä mitään.

• tämä keväinen kirjoitti:

ajan siirto eteenpäin vaikutti minuun kovasti ja vei aikaa ennenkuin totuin heräämään "tuntia aikaisemmin"
        Kyllä saisivat lopettaa koko touhun. Kaikissa Euroopan maissa tätä vastustetaan mutta kukaan ei vaan näytä pystyvän tekemään siitä mitään.

en tarvitse kelloa ,herään sillonkun huvittaa.
        Työssä käydessä se kello oli tarpeen. Muutenkin elän mistään aikatauluista piittaamatta. Eikä ole kiirettä koskaan ,eikä verenpaineitakaan.

Toisaalta, kyllä Jerry on se joka sanoo aamulla koska noustaan ylös.

Päivälläkin voin nukkua tovin ,ja yöllä nukun yleensä hyvin ,jos ei nykuta nousen ja pelaan Pasianssia ,taas nukuttaa sitten jonkunajan päästä

• ullamirjami kirjoitti:

Työssä käydessä se kello oli tarpeen. Muutenkin elän mistään aikatauluista piittaamatta. Eikä ole kiirettä koskaan ,eikä verenpaineitakaan.

Päivälläkin voin nukkua tovin ,ja yöllä nukun yleensä hyvin ,jos ei nykuta nousen ja pelaan Pasianssia ,taas nukuttaa sitten jonkunajan päästä

tämä meidän Ullamirjami, kun minullakin oli rannekello erräänä kesänä jääny siirtämäti vasta heinäkuulla huomasin unohuksen mutta eipä vahinkua mittään ollu tapahtunu.

• Satu*
        ullamirjami kirjoitti:

Siinä syy, miksi en ota koiraa.

Ihanaa nukkua pitkään aamuisin.

• A-rannekello
        jjoutava5 kirjoitti:

tämä meidän Ullamirjami, kun minullakin oli rannekello erräänä kesänä jääny siirtämäti vasta heinäkuulla huomasin unohuksen mutta eipä vahinkua mittään ollu tapahtunu.

Eli sellaisen radio-ohjatun atomikellon. Eka patteri jo simahti 2v oston jälkeen.
        Ne on aina ajassa. Pidän sitä juhlakellona. Hinta tais olla alle 250€.

• sattuu näitä
        A-rannekello kirjoitti:

Eli sellaisen radio-ohjatun atomikellon. Eka patteri jo simahti 2v oston jälkeen.
        Ne on aina ajassa. Pidän sitä juhlakellona. Hinta tais olla alle 250€.

Mikes suosikeissa aina ajassa mutta ei aina mukana.

• Satu* kirjoitti:

Onko parempaa kuin herätä kumppanin keittämän kahvin tuoksuun.

• Jopel kirjoitti:

Onko parempaa kuin herätä kumppanin keittämän kahvin tuoksuun.

pusun kera ,ei valittamista.

• kovin
        ullamirjami kirjoitti:

pusun kera ,ei valittamista.

hyvältä silmille,ihan lepoa.Untani ei tuo siirto
        ole haitannut.Yleensä menen nukkumaan jos nukuttaa. Kovin aikaisin en viitsi mennä,kun herään 5-6 tunnin kuluttua.

Talvella tulee nukuttua enemmän,joku pimeän hormooni kait. Kaupoissa on ns.yö-maitoa,joka kuulemma parantaa unen laatua.

En tiedä,mutta olen huomanut valon aktivoivan itseäni,varsinkin niin pitkän auringottoman talven jälkeen.

• koira odottaa?
        Satu* kirjoitti:

Aikuinen koira kyllä odottaa heräämistäsi. Sen jälkeen yleensä lenkille. Ellei sitten ole maaseutupihaa vapaana kulkea.
        Hyvä lenkittäjä koira on.

• eräs ulkoilija
        koira odottaa? kirjoitti:

Aikuinen koira kyllä odottaa heräämistäsi. Sen jälkeen yleensä lenkille. Ellei sitten ole maaseutupihaa vapaana kulkea.
        Hyvä lenkittäjä koira on.

jotka ovat eläkkeelle siirtyessään hankkineet vakituisen ulkoiluttajan, nim. koiran.
        Eräskin rouva tulee usein lenkkipolulla vastaan kahden karvaturrin kanssa ja sanoo kuntonsa kohentuneen niiden ansiosta.

Lasten ollessa pieniä, meilläkin oli aina joku koira, mutta nyt en enää jaksa ja liikun muutenkin päivittäin.
        Ongelma on se, että aina pitäis olla se hoitopaikka, kun reissuun lähtee.
        Olen usein pienillä ja vähän pitemmilläkin matkoilla, koiran pito ei onnistu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4259
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      852
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      837
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      773
    Aihe