Kalastuslakia uudistetaan

Kalatalouskosmetologi Janat...

Kalastuslain osauudistus astuu voimaan ensi vuonna 1.4.2010 alkaen.
Vapaa-ajankalastajien ja urheilukalastajien vaatimukset on vihdoinkin otettu huomioon.
Verkkokalastus kielletään muilta, kuin vesien omistajilta, eikä omistaja saa jatkossa edes lainata verkkojaan tai verkkokalastuslupaansa muille kalastajille.
Samassa uudistuksessa viehekalastus yhdellä vieheellä tulee jokamiehenoikeudeksi ja lääninkortti muuttuu kymmenen vavan luvaksi. Tähän kompromissiin on päädytty kieltämällä kokonaan täkyraksit, isot plaanarit ja syvätakilat.
Lisäksi tulee uusi lupa, valtakunnallinen viehekortti, jonka hinta on 98 euroa. Sillä saa käyttää korkeintaan viittä vapaa ja jos haluaa käyttää suurempaa vapamäärää, jokainen lisävapa maksaa 98 euroa.

Kerrankin hyviä uutisia meille vapakalastajille, vai mitä?

6

887

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalastus lisääntyy

Joo, tosi hyviä uutisia. Uudella viehekortilla saa myös kalaseuraa itselleen, eli miehille tulee luvan kylkiäisenä nainen ja naiselle mies kalareissuja sulostuttamaan. Kyllä kelpaa kalastella.

• jännäksi menee

Naisten käytössä kortonki kielto. Koska ei uistimen päällekään sitä vedetä. Toki kyseisessä tapauksessa pitää maksaa panovero, jonka voi maksaa postiin kalastuskortissa mainittuun postinumeroon!

• kuullut

kyseisestä lakiuudistuksesta.
      Lisäyksenä ko.lakiin tulee vielä huvivero.
      Jos naapurin eukkoa käy paneksimassa joutuu maksamaan huviveron,mikä suoritettaessa akti takaapäin on 125€.Mikäli suoritus on perinteinen lähetyssaarnaaja,veron määrä on silloin 62,50€.
      Mikäli asia on etukäteen sovittu naapurin isännän kanssa,veroa korotetaan kertoimella 1,22.

• Vielä.

Luonnonsuojelijat saavat panna ilmaiseksi Saimaannorppaa.

• raiskaan ukkoni

mättäällä sillä aikaa kun laiskanonget ovat pyytämässä niin maksanko minä jotain vai maksetaanko minulle ?
        Selvittäkää nyt hyvät ihmiset koska kesäsesonki on jo näinkin lähellä.

• Kalaopas
        raiskaan ukkoni kirjoitti:

mättäällä sillä aikaa kun laiskanonget ovat pyytämässä niin maksanko minä jotain vai maksetaanko minulle ?
        Selvittäkää nyt hyvät ihmiset koska kesäsesonki on jo näinkin lähellä.

KAlastusoppaiden paikoille on tunkua. Jo toimivilla oppailla tulee uuden lain myötä olemaan etuoikeus viedä kalaan naisia. Valtio maksaa jokaiselle oppaalle siitä, että vievät naisia kalaan, 9800 € kuukausipalkkaa. Ikälisä on 20% jokaiselta toimintavuodelta. Eläkeikä tulee kahdeksan vuoden toiminnan jälkeen, eli samoin, kuin kansanedustajille. Jos on toiminut jo ennen lain voimaan tuloa 8 vuotta, saa eläkkeen suoraan, mutta voi silti jatkaa hommia halunsa mukaan.

Ruotsinkielisille mieskalastusoppaille tarjotaan mahdollisuus saada asiakkaiksi samanmielisiä miehiä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3052
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2921
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1772
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1681
    6. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1640
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1293
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1289
    Aihe