Koskettava kirja. Luin vastikään Reko ja Tina Lundánin kirjoittaman Viikkoja, kuukausia, joka siis kertoo aivokasvaimeen sairastuneen miehen ja hänen perheensä elämästä sairastumisesta lähes loppuun saakka. Kirjan koskettavuutta luonnollisesti lisää se, että kyseessä on kirjoittajien omat kokemukset ja heistä toinen kuoli aivokasvaimeen.
Tämä kirja herätti ajattelemaan, vaikka vaikeaa onkin ymmärtää millaista olisi elämä jos tietäisi sitä olevan vain vähän jäljellä. Ja läheisten elämä. Ei voi välttyä pohtimasta sitäkin, olisiko kuitenkin parempi nopea loppu kuin viikkojen, kuukausien tai vuosienkin pituinen lähtölaskenta? Itkin moneen kertaan kirjaa lukiessani, enkä varmaankaan ole ainoa.
Onko joku lukenut Tina Lundánin kirjoittaman Ensimmäinen kesä-kirjan? (muistinhan nimen oikein?) Tämä on minulta vielä lukematta, täytyy etsiä sekin käsiini. Viikkoja, kuukausia jäi hyvin vahvasti mieleen, niin että väistämättä palaan miettimään sitä.
Viikkoja, kuukausia
2
1341
Vastaukset
- ...Päivi1
kirjoista mitä olen lukenut.
Luin Ensimmäinen kesä-kirjan, jostain syystä en pitänyt siitä. En oikein tiedä miksi, odotinko jotain tyystin toisenlaista.....- Just divorced
Luin Ensimmäisen kesän, ja sehän oli toooo-si hyvä! Fiilis kertomuksessa on hyvin pitkälle sama kuin minulla nyt, kun avioliittoni on päättymässä. Minä en jäänyt leskeksi, vaan päädyimme eroon.
Pitkän liiton vaikutus näkyy niin monella tavalla aikuisen ihmisen elämässä. Rutiinit, arki, lapset, tuhannet muistot ja kokemukset. Ja yritys täyttää elämän tyhjät kohdat jollain uudella, samankaltaisella mutta erilaisella - se ei onnistu tuosta vain.
Pieniä iloja kykenee tuntemaan, mutta onnelliseksi ei itseään voi kutsua. Sellaista on surutyö!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881587
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151471- 981390
- 1191285
- 691260
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n258987- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18935- 37917