Hyvä antiseptinen voide?

xylitolitoli

Moi

Mikä olisi hyvä antibiootteja sisältävä voide ihotulehduksiin? Sen pitäisi olla mahdollisimman rasvapitoinen, jotta kestää vettä. Millainen on Bacibact?

Vastausta tarvittaisiin kipeästi mahdollisimman pian! Kiitos !

5

7468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hydrocortisonia?

itse käytin hydrocortisonia ihottumaan.auttoi tosi hyvin ja mielestäni kesti vettä. en tiedä sisältääkö antibiootteja vai mitä mutta ite suosittelisin sitä :D

• koski antiseptistä voidetta

Toinen puhuu hevosesta, toinen heinäsuovasta. Se Bacibact on kyllä ihan hyvä.

• mii.mii

Hydrocortison ei ole antibioottivoide, vaan sen teho perustuu muistaakseni mm. tulehduksen hillitsemiseen ja vähentämiseen. Tepsii hyvin pieniin ihottumiin. Saa apteekista 0,5-2,5% vahvuisena. Nämä ovat ns. mietoja kortisonivoiteita. Lääkäri voi määrätä myös vahvempia.

Käytä parin viikon kuurina, ei mielellään saa käyttää kasvoille/genitaalialueille, koska voi pitkässä käytössä ohentaa ihoa ja imeytyy ihon läpi. Suositellaan viikon, parin taukoa jos hydrocortisonia käyttää pidempään.

• Anonyymi

Se hydrocortison hoitaa tulehdusta, ei tapa bakteereja. Jos on paha tulehdus, se voi jopa tietääkseni haitata kun bakteerit jää.

• Fenrir^

Muistaakseni rasvan nimi oli Helosan ja se on sini/valkoinen tuubi jossa lukee mustalla pystyssä Helosan ja siinä on joukossa deinfioivaa ainetta saa suoraan apteekin hyllystä ja samaa rasvaa suositellaan/käytetään tatuoinnin oton jälkeen ettei pääse tulehtumaan. Mutta tässä rasvassa ei ole antibiootteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2653
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2592
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe