Kuuntelin tässä ajan kuluksi Sinä-albumia. Levyn kekseliäimpiin riimeihin kuuluu mielestäni kappaleen "Naisen pimeä puoli" loppusäkeet:
"tai ikään kuin satavuotiaana
mies luopuu vastarinnastaan"
Pelkästään kuuntelemalla kappaletta ei voi mitenkään tietää, sanotaanko lopussa "vastarinnastaan" vai "vasta rinnastaan". Juicelle tyypillinen monimerkityksellisyys siis; termi voi tarkoittaa kapinointia tai sitten olla jonkinlainen viittaus riippuvuuteen äidillisestä rakkaudesta.
Toki riimeissä on myös toinen kaksoismerkitys: "ikään kuin". Sen lisäksi että kyseessä on tyypillinen suomen kielen ilmaisu, tämän voi tulkita myös kirjaimellisesti tarkoittavan ikää. Voimattomana kuin sadan vuoden iässä.
Ikään kuin satavuotiaana...
Afroditen_poika
3
380
Vastaukset
- juusoko
ajatukset. En oisi moista tajunnutkaan. Voi se olla noinkin, sanaseppohan Jii oli.
- Dzuicefani
Kappaleessa Saimaata näkyvissä:
- kastetta nuolaisin pinnalta veen, vaiko
- kastetta nuolaisin pinnalta v:n?
Jälkimmäinen voisi antaa vähän tilaa mielikuvitukselle, kun ottaa huomioon mitä siinä laulussa Saimaan aalloilla tehtiin.- Afroditen_poika
Hyvä havainto! En ole hoksannutkaan tuota. Sen tosiaan voi tulkita kahdella tavalla :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058257- 1125774
- 565246
- 2895206
- 783861
- 583041
- 662757
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222558Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292532- 452501