Bongattu

joutsenpari! Kauniisti lensivät kulkevan auton yli ja laskeutuivat pellolle. Onneksi ei ratti kiertynyt yhdessä pään kanssa.
Saapuivatko kenties lämpimien tuulien saatossa..luvattu muuten viikonlopuksi lämmintä säätä. *paistattelee*

Psst..töyhtöhyypät etsii kotia, et sellainen näky:)

22

609

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhurix

jo kiurunkin. Paljon on nähty jo mustarastaita ja närhiäkin. Se on muuten upean värinen lintu.

• kaupunkilainen eli kiurusta heti kesä. Närhi on komee ja jotenkin aivan uros:)

Mustarastaat eivät heti kaupungilla steppaile, mutta tutuksi tuli siellä metsämailla asuessa.

• Puhurix
        tintti.kotivintti kirjoitti:

kaupunkilainen eli kiurusta heti kesä. Närhi on komee ja jotenkin aivan uros:)

Mustarastaat eivät heti kaupungilla steppaile, mutta tutuksi tuli siellä metsämailla asuessa.

lauantaina taas metsämaille tarkkailemaan lintuja ja väistelemään susia.

• Puhurix

Vege, sä olet tullu villiks näin pässiäisenä!

• joutsenia jo kaksi viikkoa sitten. Tänään sataa räntää joten eiköhän tästä kesä tule uuden lumen surmattua vanhan.:)

• vanhan sananlaskun mukaan se menee joka kevät:)
        Korvatillikkaa vaatii ne uudet ja vanhatkin jääräpäät, jotka eivät "vanhan" sanaa usko. Ja sitten se kaikkein pahin: kesärenkaat ennen kaikkea, eli ennen vintille kurkkaamista:)

• tintti.kotivintti kirjoitti:

vanhan sananlaskun mukaan se menee joka kevät:)
        Korvatillikkaa vaatii ne uudet ja vanhatkin jääräpäät, jotka eivät "vanhan" sanaa usko. Ja sitten se kaikkein pahin: kesärenkaat ennen kaikkea, eli ennen vintille kurkkaamista:)

oli lumitilanteessa tapahtunut kolmessa päivässä, jotka olin poissa kotoa. Lähdin räntäsateessa, loskaa jokapaikka täynnä ja pelloilla lunta kymmeniä senttejä. Palasin aurinkoiseen kevääseen, tiet kesäkunnossa ja pihakin puoleksi paljaana :)

• TaikisN kirjoitti:

oli lumitilanteessa tapahtunut kolmessa päivässä, jotka olin poissa kotoa. Lähdin räntäsateessa, loskaa jokapaikka täynnä ja pelloilla lunta kymmeniä senttejä. Palasin aurinkoiseen kevääseen, tiet kesäkunnossa ja pihakin puoleksi paljaana :)

mua ihan hävetti kulkea toppatakissa ja talvikengissä tänään. Tosin maa vielä hohkaa pitkään kylmää. En kaipaa kevätflunssaa, muutenkin niiskutellut jo pari viikkoa edellisen nuhan jäänteitä näet.

• huhuili tänään ekaa kertaa meidän jossain katon lähettyvillä.

• Jostain lehdestä luin aikoinaan Renny Harlinin ihmetykset: missä asuu pulujen poikaset?

Jostain lehdestä luin aikoinaan Renny Harlinin ihmetykset: missä asuu pulujen poikaset?

mikään pulu vaan niinku sanoin sepelkyyhky joka eroaa pulusta kokonaan ja ääneltään :))

• Nittaminax kirjoitti:

mikään pulu vaan niinku sanoin sepelkyyhky joka eroaa pulusta kokonaan ja ääneltään :))

on kauniin harmaa, tummempi kuin pulu, eikä elä parvessa.
        Mä en oikeastaan tiedä linnuista mitään, jos joku niin luulee. Tykkään linnuista ja niitä kun tarkkailee niin jotain jää "siipeen."

Mitä ne pulut oikeasti ovat?

• Aamulla kuulin tikan nakuttavan puunrunkoa, mutta näköhavaintoa en saanut. Tikkapariskunta asusti viime suvena lähistöllä jolloin näin ne ensimmäisen kerran. Uljaan näköinen lintu.

• se nakutus, kuullut monta kertaa. Tikka on napakka, mutta kelot kaikuu kilometrien päähän.

Tikka on uljas, selkä suorana naputtaa..siis selkä suorana:)

se nakutus, kuullut monta kertaa. Tikka on napakka, mutta kelot kaikuu kilometrien päähän.

Tikka on uljas, selkä suorana naputtaa..siis selkä suorana:)

Tämä tikka taisi olla palokärki. En tosin tiedä muita tikkalajeja ja kai niitäkin useampaa sorttia löytyy.

• Waffe kirjoitti:

Tämä tikka taisi olla palokärki. En tosin tiedä muita tikkalajeja ja kai niitäkin useampaa sorttia löytyy.

muistaakseni on musta ja punainen lakki päässä.
        Yleensä olen bongannut käpytikan, se mustavalkoinen ja punaista päässä ja muuten oikea rohmu lintulaudalla varsinkin jos on läskiä tarjolla.

Valkoselkätikka taitaa olla rauhoitettu, ei kait siksikään ole kiikarissa ensimmäisenä.

• Avenging.Angel
        tintti.kotivintti kirjoitti:

muistaakseni on musta ja punainen lakki päässä.
        Yleensä olen bongannut käpytikan, se mustavalkoinen ja punaista päässä ja muuten oikea rohmu lintulaudalla varsinkin jos on läskiä tarjolla.

Valkoselkätikka taitaa olla rauhoitettu, ei kait siksikään ole kiikarissa ensimmäisenä.

kaikki tikat on rauhoitettuja.

• Avenging.Angel kirjoitti:

kaikki tikat on rauhoitettuja.

valkoselkätikka olikos se harvinaisin?

• Tänään bongasin pari motoristia jotka olivat uskaltaunuteet kylmää uhmaten ajelulle. Minihameita tai T-paitoja ei tosiaan vielä näy, sen verran kylmaa on aamupäivisin. Mutta viikon kuluttua saadaan varmasti uusia havaintoja.

• pelkkä ajatuskin. Kyllä sen pyöräilyn täytyy tuntua kliffalta. Mun mielikuviin ajautui kuva motoristista, jonka nostamiseen satulasta tarvitaan ulkopuolista apua. Tää näyttäis olevan yhä siinä ajoasennossa:D

• jo pariin kertaan

bongattu peipposen laulua, enää puoli kuuta kesään :DD

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5347
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      548
      1899
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1028
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      963
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe