pakuksi rekisteröinti 1.4 jälkeen

dgsfhdd

Onnistuuko nyt siis minkä tahansa diesel-auton pakuksi rekisteröiminen, kunhan on vain yksi penkkirivi? 1.4 tuli ilmeisesti joku muutos tuohon - onko joku ottanut selvää?

14

1912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riittää. Tavaratilan koolla ei ole vaikutusta. Kantavuus löytyy autoverolaista. Katsastusasemalla minulle sanottiin, että kantavuuden riittäessa lavan kooksi riittää perulaatikolle tarkoitettu tila :-)

      • sen perunalaatikon

        kantaa auto kuin auto. Mutta jos painoa on yli 2,5 tn, on se jo kuorma-auto.


      • dgsfhdd
        sen perunalaatikon kirjoitti:

        kantaa auto kuin auto. Mutta jos painoa on yli 2,5 tn, on se jo kuorma-auto.

        Jees, mutta tarvitseeko auton olla enää "monikäyttöiseksi" tyyppihyväksytty? Aikaisemmin esim. renault clion sai pakuksi, mutta viistoperä golfiin sama homma ei onnistunut.


      • Gulf
        sen perunalaatikon kirjoitti:

        kantaa auto kuin auto. Mutta jos painoa on yli 2,5 tn, on se jo kuorma-auto.

        Raja tuossa kuorma-autossa on kuitenkin edelleen se 3,5t.


      • ymmärrän
        Gulf kirjoitti:

        Raja tuossa kuorma-autossa on kuitenkin edelleen se 3,5t.

        Täällä AKE:n tiedotteessa http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/B4DD7543-8602-4604-9C7D-9C18E1B0A13E/0/ATT22009_Liite_2_Autoverolain_muutos_142009.pdf selitetään, että pakettiauto voi olla mikä vain auto. Autovero on sama kuin henkilöautoilla, eli päästöjen, painon ja tehojen mukaan. Jotkut pakettiautot, joiden kuljetuskyky on suuri verrattuna moottorin tehoon saavat pienemmän autoveron kuin toiset. Eli taas on eri tavalla luokiteltuja pakettiautoja.

        Ja uudistus koskee kai vasta 1.4.2009 pakuksi rekisteröityjä (uusia?) autoja? Vanhmpia autoja saa muutella vielä vanhojen määräysten mukaan.


      • pakuksi??
        ymmärrän kirjoitti:

        Täällä AKE:n tiedotteessa http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/B4DD7543-8602-4604-9C7D-9C18E1B0A13E/0/ATT22009_Liite_2_Autoverolain_muutos_142009.pdf selitetään, että pakettiauto voi olla mikä vain auto. Autovero on sama kuin henkilöautoilla, eli päästöjen, painon ja tehojen mukaan. Jotkut pakettiautot, joiden kuljetuskyky on suuri verrattuna moottorin tehoon saavat pienemmän autoveron kuin toiset. Eli taas on eri tavalla luokiteltuja pakettiautoja.

        Ja uudistus koskee kai vasta 1.4.2009 pakuksi rekisteröityjä (uusia?) autoja? Vanhmpia autoja saa muutella vielä vanhojen määräysten mukaan.

        Valistakaa: Jos vero on sama miksi pakuksi?


      • ja maksut
        pakuksi?? kirjoitti:

        Valistakaa: Jos vero on sama miksi pakuksi?

        päätöksessä puhutaan autoverosta ei käyttövoimaverosta, eli siitä mikä maksetaan uudesta autosta tai maahantuodusta vanhasta autosta ja laki koskee uusia ja vanhoja autoja eli myös 1.4.09 jälkeen tuotujen pitää täyttää verolain 8& pykälä jos hakuaa pienemmän autoveron.

        sama koskee kaikkia muutoksia mitä näihin pakuihin tehdään eli veropäivä 1.4.09 on rajapäivä jossa aikaisemmat on 23& mukaisia ja jälkeen 8& mukaisia jos ovat pienemmänveron pakuja ja sallitut muutokset sen mukaisia.


      • miksi pakuksi?
        ja maksut kirjoitti:

        päätöksessä puhutaan autoverosta ei käyttövoimaverosta, eli siitä mikä maksetaan uudesta autosta tai maahantuodusta vanhasta autosta ja laki koskee uusia ja vanhoja autoja eli myös 1.4.09 jälkeen tuotujen pitää täyttää verolain 8& pykälä jos hakuaa pienemmän autoveron.

        sama koskee kaikkia muutoksia mitä näihin pakuihin tehdään eli veropäivä 1.4.09 on rajapäivä jossa aikaisemmat on 23& mukaisia ja jälkeen 8& mukaisia jos ovat pienemmänveron pakuja ja sallitut muutokset sen mukaisia.

        "Valistakaa: Jos vero on sama miksi pakuksi?"
        Vastaus: Vuosittain maksettava käyttövoimavero on vain murrososa pakuksi rekisteröidyllä dieselautolla. Nyt ja tulevaisuudessa.


      • sen perunalaatikon kirjoitti:

        kantaa auto kuin auto. Mutta jos painoa on yli 2,5 tn, on se jo kuorma-auto.

        tulee olla vähintään 680 kg ja kokonaispainon yli muistaakseni 2500 kg. Kuorma-auto siitä tulee vasta kun kokonaispaino ylittää 3500 kg


      • BENSA-AUTO?
        miksi pakuksi? kirjoitti:

        "Valistakaa: Jos vero on sama miksi pakuksi?"
        Vastaus: Vuosittain maksettava käyttövoimavero on vain murrososa pakuksi rekisteröidyllä dieselautolla. Nyt ja tulevaisuudessa.

        Kiitos! Onko bensa pakusta mitään hyötyä uusilla säännöillä?


      • tietenkin sitä, että
        parrakas kirjoitti:

        tulee olla vähintään 680 kg ja kokonaispainon yli muistaakseni 2500 kg. Kuorma-auto siitä tulee vasta kun kokonaispaino ylittää 3500 kg

        alle 680 kg kantavuudella olevat autot ovat myös pakettiautoja, jos ne ovat niiksi rekisteröity. Mutta niiden autovero on sama kuin samanlaisella henkilöautolla. Nuo esittämäsi kilomärät (="oikella pakettiautoilla")oikeuttavat sitten vähän alempaan autoveroon. Epistä edelleenkin!


      • tarvitaan
        tietenkin sitä, että kirjoitti:

        alle 680 kg kantavuudella olevat autot ovat myös pakettiautoja, jos ne ovat niiksi rekisteröity. Mutta niiden autovero on sama kuin samanlaisella henkilöautolla. Nuo esittämäsi kilomärät (="oikella pakettiautoilla")oikeuttavat sitten vähän alempaan autoveroon. Epistä edelleenkin!

        Kysymys: "Onko bensa pakusta mitään hyötyä uusilla säännöillä?"
        Vastaus: Olikos vanhoillakaan säännöillä! Edelleenkään bensiinikäyttöisille autoille ei ole säädetty käyttövoimaveroa l. dieselveroa. Että ajele vaan bensapakullasi ne pienet ajot. Se on taloudellisempaa.


      • Maks.
        BENSA-AUTO? kirjoitti:

        Kiitos! Onko bensa pakusta mitään hyötyä uusilla säännöillä?

        Säästät rahaa, Hox


    • veronpalautus

      Nythän kun tuo maahan auton, maksaa verot jne, niin on mahdollisuus saa autoveronpalautukseen kun sen taas vie maasta :O)
      -->> muutoskatsastus esim henkilöautosta pakuksi onnistuu jopa siten, että saat (mahdollisen) autoveron erotuksenkin takaisin!!
      1 export henkilöauto -> cash back autovero
      2 muutostyöt (takapenkit pois)
      3 import pakettiauto -> p-a verolla

      Kantavuus ja tehopainosuhde pitää toki olla järkevällä tasolla, että prosentit saa.. Dieseleissä no problem! Esim 2501kg maasturi saa olla 125kW, kantavuutta min680kg, veroale 6.8%, eli esim 20 000EUR vehkeestä sulaa n1300EUR veroa pois. Kyllä sillä kattaa katsastuskulut ja jää rillumareirahaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      103
      8192
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      110
      5743
    3. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      55
      5171
    4. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      287
      5168
    5. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      77
      3813
    6. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3021
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2737
    8. Olet oikeasti ollut

      Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2548
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

      Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2522
    10. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2481
    Aihe