Muutosten vaikutus verotusarvoon?

Vulkan

Jos ostaa esim. Saksasta auton josta puuttuu jokin Suomessa vaadittava varuste, vaikuttaako tämä auton verotusarvoon?

Maalaisjärjen mukaan näin pitäisi olla, jos auto ei ole rinnastettavissa ilman näitä muutostöitä vastaavaan suomalaiseen autoon, johon verotusarvoa peilataan.

Jos autosta puuttuu esim. ajovalojen korkeuden säätölaite, verotusarvonhan tulisi alentua muutoksen arvioidun hinnan verran.

Vai järkeilevätkö virkamiehet tämän asian jotenkin toisin?

19

1415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaukonen tare

hankalaa on vippaskonsteilla saada markkinaarvoa alas.Haaskaat aikaasi ja aivojasi suunnitelulla,tullissa vain nauravat sulle.

• Suomessa joutuisit kuitenkin laitamaan esim noi valojen säätövenpeleet. Ei sitä muuten hyväksytä liikenteeseen katasatuksessa.

• Tosiaankin

Taitaa tullissa olla autoveroasioissa itku ennen naurua. Sen verran on vesseleillä puuhaa verotuksen korjaamisessa.

Tullin touhut ovat nyt suurennuslasin alla ja aivan taatusti organisaation kuivat oksat sekä mädät hedelmät tullaan poistamaan. Raakalla kädellä.

Eli tällä hetkellä ei yksikään tullimies edes uskalla ajatella nauravansa asiakkaan perustelluille käsityksille verotusarvosta ja sen alentamisesta.

• Jobbariii

Kymmeniä autoja jobaneena tiedä Saksan autoissa on valojensäätö vakiona. Ja paljon muutakin mitä Suomiautoissa ei ole! Eivätkä vaikuta verotukseen millään lailla.

Koeta jo herätä siitä Suomiauto unesta!!

• levitellään

Valojen korkeussäädöttömän VWn tuoneena tiedän että kirjoitat paskaa! Se vaikuttaako verotukseen on ihan vain tuojasta kiinni, mutta valittaminen ON AINA AIHEELLISTA! Nyt itkevät ne jotka eivät ole tuoneet ja/tai viitsineet valittaa. Meikä on saanut ja saa vielä useasta autosta palautusta laittomasti perityistä veroista.

• Jobbariii
        levitellään kirjoitti:

Valojen korkeussäädöttömän VWn tuoneena tiedän että kirjoitat paskaa! Se vaikuttaako verotukseen on ihan vain tuojasta kiinni, mutta valittaminen ON AINA AIHEELLISTA! Nyt itkevät ne jotka eivät ole tuoneet ja/tai viitsineet valittaa. Meikä on saanut ja saa vielä useasta autosta palautusta laittomasti perityistä veroista.

Se on sitten ollut tosi vanha paska jonka toit, tai sitten Italian lintta?

• nuukan sakemannin
        Jobbariii kirjoitti:

Se on sitten ollut tosi vanha paska jonka toit, tai sitten Italian lintta?

Italiasta UUTENA hakema. Sen vuoksi ei säätömekanismia paikallaan, joten helppo nakki pistää asia kuntoon. Oli oikein helmi ikäisekseen ja nykyinenkin omistaja on varmasti tyytyväinen.
        Btw. Sinulla taitaa olla ne "lintat" omissa jaloissasi.

• jobbarii..
        nuukan sakemannin kirjoitti:

Italiasta UUTENA hakema. Sen vuoksi ei säätömekanismia paikallaan, joten helppo nakki pistää asia kuntoon. Oli oikein helmi ikäisekseen ja nykyinenkin omistaja on varmasti tyytyväinen.
        Btw. Sinulla taitaa olla ne "lintat" omissa jaloissasi.

Joo onpa tuttu tarina Italian autosta. Tarkemmin kun Italialaiselta rekisteriviranomaiselta penkoo asiaa, yleensä paljastuu että varastettu.

• ja vain yhdellä
        jobbarii.. kirjoitti:

Joo onpa tuttu tarina Italian autosta. Tarkemmin kun Italialaiselta rekisteriviranomaiselta penkoo asiaa, yleensä paljastuu että varastettu.

ja samalla sakemannilla ollut auto voi olla varastettu?
        Minä pengoin asiat tasan tarkkaan Saksassa auton ostaessani.
        Ei tarvitse enää kommentoida - munaat vielä lisää itseäsi...

• Jobbarii...
        ja vain yhdellä kirjoitti:

ja samalla sakemannilla ollut auto voi olla varastettu?
        Minä pengoin asiat tasan tarkkaan Saksassa auton ostaessani.
        Ei tarvitse enää kommentoida - munaat vielä lisää itseäsi...

Älä viitti höpöttää et tajua saksan papereista enempää kuin sika pyhäpäivästä!

• Jobbarii..
        Jobbarii... kirjoitti:

Älä viitti höpöttää et tajua saksan papereista enempää kuin sika pyhäpäivästä!

Vai meni tarkka Saksalainen Italiaan ja osti sieltä Volkkarin. Uskotko edes itse tuota?

• telkkaria
        Jobbarii.. kirjoitti:

Vai meni tarkka Saksalainen Italiaan ja osti sieltä Volkkarin. Uskotko edes itse tuota?

katsellut olen minäkin että muistan aiheesta olleen jossain dokumentissa. Volkkari mm koitti panna kapulaa rattaisiin kun sakut lähti Italiaan ostamaan uusia autoja. Joutuivat sitten laskemaan hintoja Saksassa

• kirjoitinkaan
        Jobbarii.. kirjoitti:

Sinähän munasit itsesi ja paljastit vajavaiset tietosi. Italiassa on TUNNETUSTI EUn halvimmat VWt, ainakin tietyt mallit. Johtuu ihan vain Saapasmaan kovasta kilpailutilanteesta.
        Minä hoidan asiani aina Saksassa saksaksi ja olen ostanut auton saksalaisesta konkurssipesästäkin.

• polon haki
        telkkaria kirjoitti:

katsellut olen minäkin että muistan aiheesta olleen jossain dokumentissa. Volkkari mm koitti panna kapulaa rattaisiin kun sakut lähti Italiaan ostamaan uusia autoja. Joutuivat sitten laskemaan hintoja Saksassa

Muistan itsekin nähneeni saman dokumentin, sakemanni eläkeläismies (vai oliko pariskunta) haki Italiasta VW Polon koska se oli edullisempi siellä. Ja tuon "kapulan laittamisen rattaaseenkin" muistan siinä dokumentissa kerrotun. Eli siellä vapaa kauppa toimii.

• perusteita

Jos auto on ollut kilvissä Saksassa, on se EU-lainsäädännön mukaan saatava kilpiin myös Suomessa ilman muutoksia. Jos näin ei ole, niin ei muuta kuin rikosilmoitus poliisille. On syytä epäillä...

• tosiaaaaa

Jos auton hintaan kuuluu anoppi kaupanpäälle niin kertakorvaus kivusta ja särystä tulee olemaan 500 euroa.

• valituksen aihe

Täytyy vain siihen MUUTENKIN aina TEHTÄVÄÄN valitukseen erikseen pistää tuo valojen säätölaitteesta aiheutunut kustannus mukaan. Tulli ei voi mitään muuta kuin ottaa tuon kustannuksen auton verotusarvoa alentavana huomioon.

• waikka puuttuukin jotain

esim lohkolämmitin puuttuu kaikista penkinlämmitin yms yms kiwaa woi olla taas enemmän mitä suomi autossa mutta siiehn tulli kyllä tarttuu heti ja jos vaikka laturi ja starrti olis rikki niin sanooo et se pitää olla kunnosssa!!!

• lohko- tai penkinlämmitin
        waikka puuttuukin jotain kirjoitti:

esim lohkolämmitin puuttuu kaikista penkinlämmitin yms yms kiwaa woi olla taas enemmän mitä suomi autossa mutta siiehn tulli kyllä tarttuu heti ja jos vaikka laturi ja starrti olis rikki niin sanooo et se pitää olla kunnosssa!!!

on ollut PAKOLLINEN katsastuksessa vaadittava varuste? Vertaat kahta AIVAN ERI asiaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5787
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      604
      2265
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1171
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1048
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1013
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      1001
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      936
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      905
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      778
    Aihe