onko hullua

pitää synttärit samalla

tossa pötköttelin masuasukin ja esikoisen kera sängyllä ja mieleeni yhtäkkiä tuli ajatus, että voinko pitää ristiäiset tulevalle ja syntymäpäivä juhlat esikoiselle. lapsilla on eri isät, joten mietin että onko väärin jos kaikki lasten sukulaiset ovat juhlimassa asiaa yhtäaikaa. toiset syntymäpäiviä ja toiset ristiäisiä. pääosin luulisin että kaikki kyllä tulevat toimeen keskenään, ja enimmäkseen minun (äidin) sukulaisia on enemmlti paikan päällä.

Vai olisiko kuitenkin järkevää pitää nämä muutaman viikon välillä?

Raha kustannuksissa säästäisi koska kuitenkin pitää molemmissa olla leipäkakkua ja täytekakkua.

6

819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennenaikaista

Esikoisesi syntymäpäivä ei liene liikkuvana päivänä ja toinen ei ole edes vielä syntynyt :)

Eniten säästät, kun et pidä ristiäisiä, etkä syntymäpäiviä :)

• lasten isien kanssa

mitä ovat mieltä asiasta.
      Itse en tuohon lähtisi monestakin syystä..

• kumpikin lapsi

ansaitse omat juhlansa....

• mie vaan..

onhan noiden juhlien teema niin kaukana toisistaan, että jso erillään? Muuten käy niin että tulee pelleilykastajaiset tai sitten jää ne synttärit pitämättä tavallaan.

Itse inhoan jopa sitä kun kahden lapsen synttärit on samaan aikaan...

Eiköhän lasten synttärit mene ilman voileipäkakkuakin? Nehän on lasten juhlat kuitenkin..

• sinun ajatuksesi

Pidä ihan miten itsestä tuntuu. Yleensähän pidetään eri aikaan, mutta varmasti tulisi supinaa sukulaisilta kun "taas täytyy lähtä sinne. Parin viikon välein kun pitää käydä niin ei aika tahdo riittää. Joka paikkaan kun tässä täytyisi revetä ja lahjoja kanniskella." Jos jaat tilaisuuden niin, että ensin vaikka on enemmän ristiäis meininki, eli jos kastatte vaikka kirkossa ja sitten samalla voitte juhlia esikoisen synttäreitä. Ei tule stressiä niin pahasti kun ei tarvi herti perään järkätä synttäreitä ja hommata uusia syöminkejä. Tällöin myös varmaan "laiskemmatkin" sukulaiset saavat syyn raahata itsensä paikalle kun ei voi raa'asti "valita" että kumpaan juhlaan "kerkeää". Onnea joka tapauksessa! :)

• Pappi vastaa

Hei! Jos itse toimisin kastepappina, niin pitäisin järjestelyä hyvin erikoisena. Suosittelen pitämään juhlat erillään tai vaikkapa siten, että ensin on kastetilaisuus selkeästi omana toimituksenaan kastekahveineen ym., jonka jälkeen muut synttärivieraat saapuvat paikalle pari tuntia myöhemmin tms. Mutta mieti tarkoin, lapsen liittäminen seurakuntaan ja synttärijuhlat ovat kaksi täysin erilaista perhejuhlaa, jotka ansaitsevat omat päivänsä.
      Itse en suostuisi kastamaan kuitenkaan synttärikekkereiden lomassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe