Historiaa opiskelemaan Tampereelle?

UrbanGrandier

Tervehdys ystävät!

Oletko hakemassa opiskelemaan historiaa Tampereen yliopistoon?

Haluatko tietää mitä historia akateemisessa mielessä on ja miten sitä tulisi kirjoittaa? Tarvitsetko hyödyllisiä vinkkejä pääsykokeeseesi vai kaipaatko vain tietoa historian meiningeistä Tampereella?

Olemme kolme neljännen vuoden historianopiskelijaa. Ajattelimme organisoida jonkinlaisen meetingin (jossain päin Tamperetta kahvilaympäristössä) historian pääsykokeisiin valmistautuville noviiseille (huhtikuun lopulla tai toukokuun alussa). Mikäli olet kiinnostunut ja haluat jakaa aikaasi rennossa seurassa, ota yhteyttä:

extraoccidental@gmail.com

3

914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jambob-beurre

Moi, olen hakemassa Tampereelle historiaa lukemaan. Asun sen verran kaukana etten voi valitettavasti tull akuulemaan viisaita sanojanne. Mutta olen tässä miettinyt että onkohan se kuinka viisasta sen historian opiskelu juuri tällä hetkellä. Moni on sanonut että työtilanne on toivoton. Historia kiinnostaisi kyllä TOSI paljon. Sanokaa nyt suoraan millainen tilanne teidän mielestänne on, miltä teidän tulevisuus historian alalla näyttää. Niin ja sen verran vielä että historian opettajan työ ei kiinnosta, ennemminkin tutkija :) Kiitos

• Paasykoeblogi

Hei, Opiskelen ensimmäistä vuotta historiaa Tampereella. Ainahan sitä sanotaan, että alalla työllistyminen on vaikeaa ja onhan se totta. Tutkijan työ on pitkältä pätkätyötä. Juuri lähes 50v tutkija kertoi, että hänen pisin työsuhteensa on ollut 5 vuotta. Hän myös sanoi, että tutkijana tiettyä epävarmuutta täytyy kestää ja aina olla suunnitelma B valmiina. Ja koko ajan väitöskirjasta eteen päin tutkijoita putoaa pois ja harva jatkaa tutkijan ammatissa pitkään. Jotain käsitystä avoinna olevista paikoista saanee mol.fi sivuilta, kun tutkii minkä verran tutkijan paikkoja avautuu. Luulen, että niihinkin voi kilpailu olla suurta. Mutta tarkempaa en osaa sanoa. Itse aion suuntautua museoalalle.

• ninnannunnan
        Paasykoeblogi kirjoitti:

Hei, Opiskelen ensimmäistä vuotta historiaa Tampereella. Ainahan sitä sanotaan, että alalla työllistyminen on vaikeaa ja onhan se totta. Tutkijan työ on pitkältä pätkätyötä. Juuri lähes 50v tutkija kertoi, että hänen pisin työsuhteensa on ollut 5 vuotta. Hän myös sanoi, että tutkijana tiettyä epävarmuutta täytyy kestää ja aina olla suunnitelma B valmiina. Ja koko ajan väitöskirjasta eteen päin tutkijoita putoaa pois ja harva jatkaa tutkijan ammatissa pitkään. Jotain käsitystä avoinna olevista paikoista saanee mol.fi sivuilta, kun tutkii minkä verran tutkijan paikkoja avautuu. Luulen, että niihinkin voi kilpailu olla suurta. Mutta tarkempaa en osaa sanoa. Itse aion suuntautua museoalalle.

onko vaikeaa päästä opiskelemaan historiaa tampereelle, tai vaikka jyväskylään? motivaatiota on lukemiseen, mutta lukiossa ei kursseista mitään kymppejä tullut ja kirjoituksistakin vain C

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      67
      2090
    2. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1901
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      145
      1661
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1641
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1609
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1587
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1367
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1289
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1160
    10. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      70
      1142
    Aihe