kuluttajan suoja jakohihnassa

etukäteen kyselijä

mites tuommosessa tapauksessa menetellään jos menen ostamaan käytetyn autona jolla on ajettu 100tkm ja hihnan vaihto on 150tkm ssa eka kerran mutta meneekin poikki 110tkm ssä eli ajassa esim. yli 6kk osto(vaihto)hetkestä. olenko puilla paljailla vai voinko vaatia liikettä vastuuseen kuluttajan suojaan tms vedoten että "tuotteen" on oletettu kestävän 150000km eli hankalin on tietenkin näyttää toteen tämä väite. tosin tässä ei niin hankalaa kuin jossain tietokoneen näytössä jossa vuoden takuu mutta jonka pitäisi kestää 3v.

15

1546

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitäisi kai olla..

Aika ja kilometrimäärä. Se että kuinka vanha hihna on niin sillä on myös jokin vanhenemisaika että onko 5 vuotta vai 3v? 2v

• mek.1981

150tkm/10 vuotta on hyvin monessa zetec koneessa.

• piiriin

Ei ole ainakaan myyjän asia, jos valmistaja lupaa remmille 150tkm vaihtovälin, mutta se katkeaa aikaisemmin. Ei taidaa auttaa muu, kuin maahantuojan kanssa rettelöimään.

• ketju/hihna

Kaikkein viisainta on äänestää jaloillaan ja jättää hihna-auto kauppaan. Vielä uusissakin autoissa jotkut piheimmät valmistajat käyttävät hihnaa. Kuluttajien valistuneisuus on kuitenkin saanut jo suurimman osan valmistajista käyttämään ketjua. Ensimmäinen asia jonka minä tarkistan autoa ostaessani on se että siinä on jakoketju.

• Sanoit

Kirjoitit viisaasti , noin minäkin

• wwwwws

vain niin, jakohihnat kyllä yleensä kestävät sen määrän mitä sille valmistaja on määrännyt vaihtoväliksi tietty kilometrimäärä/aika, kumpi ensin tulee täyteen... Kysäses volkkari miehiltä miten niillä on pelannut tämä uusi kone 1.4 tsi, mikä on ketjukone, ongelmia on ilmennyt 50tkm jälkeen...

• taunovaan
        wwwwws kirjoitti:

vain niin, jakohihnat kyllä yleensä kestävät sen määrän mitä sille valmistaja on määrännyt vaihtoväliksi tietty kilometrimäärä/aika, kumpi ensin tulee täyteen... Kysäses volkkari miehiltä miten niillä on pelannut tämä uusi kone 1.4 tsi, mikä on ketjukone, ongelmia on ilmennyt 50tkm jälkeen...

Kerro lisää 1.4TSI ketjuongelmasta. Kaikki TSI:n eri tehoversiot vai joku tietty?

• enemmän

sais hihnakoneita halvalla! minä katson onko kone sellainen,et hihnan katketessa mitään ei mene rikki.senhän vaihtaa sit vaikka tienpäällä.hihna maksaa noin 20e.

• Minulla on ollut parikymmentä autoa tähän mennessä ja vain yhdestä on nokka-akselin veto hajonnut kesken ajon. Ketju oli poikki, venttiilit solmussa, männän päässä kolo ja nokka-akselin yhdessä nokassa kolo. Hammashihnan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Minä otan mieluiten hammashihnavetoisen nokka-akselin, jossa vaihtoväli on pitkä (mieluiten yli 200 kkm). Tai mieluiten tietysti hammaspyörävetoinen nokka-akseli (joko välipyörillä tai akselivetoinen) mutta tällainen rakenne on valitettavan harvinainen.

• sotalippu, kruunut valkoisia
        Mr-Anderson kirjoitti:

Minulla on ollut parikymmentä autoa tähän mennessä ja vain yhdestä on nokka-akselin veto hajonnut kesken ajon. Ketju oli poikki, venttiilit solmussa, männän päässä kolo ja nokka-akselin yhdessä nokassa kolo. Hammashihnan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Minä otan mieluiten hammashihnavetoisen nokka-akselin, jossa vaihtoväli on pitkä (mieluiten yli 200 kkm). Tai mieluiten tietysti hammaspyörävetoinen nokka-akseli (joko välipyörillä tai akselivetoinen) mutta tällainen rakenne on valitettavan harvinainen.

valkoisella pohjalla. Yhtä säälittävää

• saat rauhas

ajella.

• näin tekisin

Jos se on merkkihuollettu niin voit vaatia valmistajaa korvaamaan. Eihän se helppoa ole, helpompaa on ostaa ketjukoneella oleva auto.

• jakoketjut

Uusien autojen jakoketjut on niin onnettoman heppoisia, ettei ihme jos ongelmia on. Omassa vanhemmassa Bemarissa sentään oli vain öljyvuotoa ketjun kotelosta. Tosin autoa vaihdon aikaan ketju piti jo sellaista rallatusta, että uusi omistaja todennäköisesti joutui korjaushommiin.

• keltaisessaporsissä ja nett...

osta liikkeestä, ne ei korvaa mitään turhaa.

• astrassa hihna

150t tai 160t.primun ketjutki on pomppinu jossain tapauksissa pois...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6873
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      676
      2978
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1271
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1120
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223