mites tuommosessa tapauksessa menetellään jos menen ostamaan käytetyn autona jolla on ajettu 100tkm ja hihnan vaihto on 150tkm ssa eka kerran mutta meneekin poikki 110tkm ssä eli ajassa esim. yli 6kk osto(vaihto)hetkestä. olenko puilla paljailla vai voinko vaatia liikettä vastuuseen kuluttajan suojaan tms vedoten että "tuotteen" on oletettu kestävän 150000km eli hankalin on tietenkin näyttää toteen tämä väite. tosin tässä ei niin hankalaa kuin jossain tietokoneen näytössä jossa vuoden takuu mutta jonka pitäisi kestää 3v.
kuluttajan suoja jakohihnassa
15
1546
Vastaukset
- pitäisi kai olla..
Aika ja kilometrimäärä. Se että kuinka vanha hihna on niin sillä on myös jokin vanhenemisaika että onko 5 vuotta vai 3v? 2v
- mek.1981
150tkm/10 vuotta on hyvin monessa zetec koneessa.
- piiriin
Ei ole ainakaan myyjän asia, jos valmistaja lupaa remmille 150tkm vaihtovälin, mutta se katkeaa aikaisemmin. Ei taidaa auttaa muu, kuin maahantuojan kanssa rettelöimään.
- ketju/hihna
Kaikkein viisainta on äänestää jaloillaan ja jättää hihna-auto kauppaan. Vielä uusissakin autoissa jotkut piheimmät valmistajat käyttävät hihnaa. Kuluttajien valistuneisuus on kuitenkin saanut jo suurimman osan valmistajista käyttämään ketjua. Ensimmäinen asia jonka minä tarkistan autoa ostaessani on se että siinä on jakoketju.
- Sanoit
Kirjoitit viisaasti , noin minäkin
- wwwwws
vain niin, jakohihnat kyllä yleensä kestävät sen määrän mitä sille valmistaja on määrännyt vaihtoväliksi tietty kilometrimäärä/aika, kumpi ensin tulee täyteen... Kysäses volkkari miehiltä miten niillä on pelannut tämä uusi kone 1.4 tsi, mikä on ketjukone, ongelmia on ilmennyt 50tkm jälkeen...
- taunovaan
wwwwws kirjoitti:
vain niin, jakohihnat kyllä yleensä kestävät sen määrän mitä sille valmistaja on määrännyt vaihtoväliksi tietty kilometrimäärä/aika, kumpi ensin tulee täyteen... Kysäses volkkari miehiltä miten niillä on pelannut tämä uusi kone 1.4 tsi, mikä on ketjukone, ongelmia on ilmennyt 50tkm jälkeen...
Kerro lisää 1.4TSI ketjuongelmasta. Kaikki TSI:n eri tehoversiot vai joku tietty?
- enemmän
sais hihnakoneita halvalla! minä katson onko kone sellainen,et hihnan katketessa mitään ei mene rikki.senhän vaihtaa sit vaikka tienpäällä.hihna maksaa noin 20e.
Minulla on ollut parikymmentä autoa tähän mennessä ja vain yhdestä on nokka-akselin veto hajonnut kesken ajon. Ketju oli poikki, venttiilit solmussa, männän päässä kolo ja nokka-akselin yhdessä nokassa kolo. Hammashihnan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Minä otan mieluiten hammashihnavetoisen nokka-akselin, jossa vaihtoväli on pitkä (mieluiten yli 200 kkm). Tai mieluiten tietysti hammaspyörävetoinen nokka-akseli (joko välipyörillä tai akselivetoinen) mutta tällainen rakenne on valitettavan harvinainen.
- sotalippu, kruunut valkoisia
Mr-Anderson kirjoitti:
Minulla on ollut parikymmentä autoa tähän mennessä ja vain yhdestä on nokka-akselin veto hajonnut kesken ajon. Ketju oli poikki, venttiilit solmussa, männän päässä kolo ja nokka-akselin yhdessä nokassa kolo. Hammashihnan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Minä otan mieluiten hammashihnavetoisen nokka-akselin, jossa vaihtoväli on pitkä (mieluiten yli 200 kkm). Tai mieluiten tietysti hammaspyörävetoinen nokka-akseli (joko välipyörillä tai akselivetoinen) mutta tällainen rakenne on valitettavan harvinainen.
valkoisella pohjalla. Yhtä säälittävää
- saat rauhas
ajella.
- näin tekisin
Jos se on merkkihuollettu niin voit vaatia valmistajaa korvaamaan. Eihän se helppoa ole, helpompaa on ostaa ketjukoneella oleva auto.
- jakoketjut
Uusien autojen jakoketjut on niin onnettoman heppoisia, ettei ihme jos ongelmia on. Omassa vanhemmassa Bemarissa sentään oli vain öljyvuotoa ketjun kotelosta. Tosin autoa vaihdon aikaan ketju piti jo sellaista rallatusta, että uusi omistaja todennäköisesti joutui korjaushommiin.
- keltaisessaporsissä ja nett...
osta liikkeestä, ne ei korvaa mitään turhaa.
- astrassa hihna
150t tai 160t.primun ketjutki on pomppinu jossain tapauksissa pois...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567207Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7193370Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1481650Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2781530- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911240
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2331173- 811134