Haen mumma toivomuksesta sanoja eräälle vanhalle laululle. Hän on kolunnut kirjastot ja arkistot ja minä täältä netistä. Ja tämä on viimeinen keino löytää laululle sanat. Mumma muistaa siitä jotain, mutta hän haluaisi koko laulun sanat, että saisi kiikkustuolissa lauleskella. Laulu menee jotenkin näin: "Siemenet sirotin keväiseen multaan. Hain voikukan juuria korvike kultaan..... Tähkäpäitä poimimassa käytiin elokuussa....."
Haen vanhaa kansanlauluun sanoja
4
772
Vastaukset
- voi myös yrittää hakea
- Mumman apuri
Ei löytynyt kirjaston kautta eikä täältä kansan musiikki sanoistakaan. Olen kääntänyt kaikkia mahdollisia laulusanastoja, mutta turhaan. Katselin jo vanhat virretkin läpi. Etsintä on edelleen käynnissä, jos joku sattumoisin löytää. Itse alan jo luopua toivosta. Mutta ei nämä sanat mumman mieleen ihan tyhjästä ole tullut ja jo näissäkin sanoissa on sanomaa. Jatketaan etsimistä.
- löytää tietoa
ikäryhmä osastolta. 70 ja 80 , Kuulostaa aivan toisen maailmansodan aikaiselta laululta. Lieköhän niitä sen ajan lauluja mihinkään tilastoitu. Ja voisihan löytyä yleisradion arkistosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857465- 965404
- 2584612
- 444515
- 623257
- 492695
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222358- 492333
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292332- 412184