Fi ja Total???

Elfin tonttu

Onko Renault vallan siirtynyt Totalin voiteluaineisiin? Katsoin formula ykkösiä niin Totalin öljytarrat oli kiinni niin autossa kuin kuskeissakin. Onko Renault siirtynyt ELFistä Totaliin? Onko uudemmissa Renaulteissa suositukset käyttää Totalia? Mistä saan Totalia ostettua? Reino K

3

381

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Velo Tout Terrain
      • Elfin tonttu

Kai luokituksila on kuitenkin aikamoinen merkitys siinä, minkä voiteluaineen autoonsa valitsee? Nykyään varsinkin kun on pienhiukkas-suodattimella varustettuja autoja etc. Ei ole ihan sama mitä öljyä autoonsa laittaa, jos haluaa että kaikki toiminnot toimivat autonvalmistajan suunnittelemmalla tavalla.

• Velo Tout Terrain
        Elfin tonttu kirjoitti:

Kai luokituksila on kuitenkin aikamoinen merkitys siinä, minkä voiteluaineen autoonsa valitsee? Nykyään varsinkin kun on pienhiukkas-suodattimella varustettuja autoja etc. Ei ole ihan sama mitä öljyä autoonsa laittaa, jos haluaa että kaikki toiminnot toimivat autonvalmistajan suunnittelemmalla tavalla.

Nyt puhut luokituksista, aikaisemmin merkeistä/brändeistä. Totta kai kannattaa käyttää riittävän luokituksen omaavaa öljyä mutta vielä tärkeämpää on riittävän tiheä vaihtoväli. Mieluummin huonompaa öljyä ja vaihto vaikka 10 tkm välein kuin "longlife-öljyä" kerran per 30 tkm. Se öljy nyt vaan on aika pieni kustannus autoilussa ja nuo pitkät vaihtovälit on vaan sitä varten että saataisiin auton huoltokustannukset näennäisesti pieniksi. Siinä vaiheessa kun autolla on ajettu 200 tkm niin todellakin on koneen kunnossa eroa jos öljyt on vaihdettu 6 vs. 20 kertaa. Itse vaihdettuna öljynvaihdon kustannus kun on nääs vaan n. 40-50 €, merkkiliikkeessä "vuosihuollon" yhteydessä n. 200 €.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2560
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      61
      2506
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1410
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1193
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1137
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe