Inkivääritietoutta - onko saatavana?

Utelias kyselijä

Kaupan hyllyille on ilmaantuntu Inkiväärinjuuri. Mihin sitä käytetään? Onko terveysvaikutteinen vai pelkästään mauste? Piparkakkuihin jauhemauste sopii tosi hyvin. Mihin muuhun?

7

2313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tpi

..olet ollut? Kyllä inkivääriä on ollut kaupoissa juurena varmaan viimeiset 15 vuotta ihan normaalisti saatavana. Todella hyvä mauste, esim kiinalaiseen ruokaan, ja muuhun kaukoitätyyliseen, myös ihan hyvää simatyylistä juomaa saa aikaiseksi inkiväärillä maustaen.

• mikä graniitti

Kyllä se varmaan graniittia, sitä peruskalliota on ollut, jonka suojassa on tullut majailtua. Yritänpä laajentaa inkiväärikokemustani. Vappukin kun on jo ovella. Kiitos vinkistä!

• galangajuuri

http://fi.wikipedia.org/wiki/Inkivääri Mainittakoon, että galangajuuri ja inkivääri kuuluvat samaan Zingiberaceae- eli inkivääriheimoon. Oivaa matkapahoinvointiin, lentsuun jne http://www.yhteishyva.fi/ruokamaailma/vihjeet_ja_oppaat/raakaaineet/kasvikset/fi_FI/inkivaari/ ja vapuksi Ohjeen löysin Pinja-Glorian blogista - tai lähinnä mitä aineita tähän tulee - sovelsin sitten itse maistelemalla : raastettua tuoretta inkivääriä, minulla oli ehkä n. 1 dl sitruunan mehu sokeria 3/4 dl, sulatin sen pieneen määrään kuumaa vettä vettä niin, että ylläolevien aineiden kanssa nestettä on yhteensä puoli litraa kivennäisvettä n. puoli litraa Juoma tarjoillaan kylmänä - mielellään jäiden kera http://marke-tta.vuodatus.net/blog/787313

• tuore inkivaari

mm. intialaisessa ja kiinalaisessa ruoassa.

• sunnyriver

Mini-info: Kauko-Idän asukkaat sitä käyttävät paljonkin ja varovasti käytettynä se on ihan hyvä mauste. Eli raastetaan pieni pala hienoksi ja lisätään ruokaan. Itse olen käyttänyt sitä eniten kanan kanssa, mutta esim. vihannesruokiin ja kalaan se käy hyvin. Lisänä sitten vaikkapa sipulia, kookosmaitoa, sitruunaa, sitruunaruohoa, makeaa chilikastiketta, currya oman mielen mukaan. Joskus tavoitin sellaisen ohjeen kuin Lähetyssaarnaajan kala (intialainen ruoka) ja siinä oli suurin piirtein edellisiä mausteita, samalla maustepohjalla voi tehdä esim. kesäkurpitsasta uunipataa. Inkivääri auttaa nivelkivuissa, sitä on saatavana myös tabletteina. Siis jos on taipumusta kihtiin tai vastaavaan, voi apu löytyä inkivääristä. Purkista sen tosin helpommalla silloin saa. Inkivääri käy hyvin myös köynnöskasviksi, kasvaa pitkäksi köynnökseksi muutamassa kuukaudessa sisällä.

• nivelvaivoihin

viipaleet raakana vaikka leivän päälle, tehoaa kyllä. Ja tietää käyttämänsä oikean määrän varmemmin kuin purkista naposteltuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1527
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1400
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      78
      1323
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1230
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1119
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      1001
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      941
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      930
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      17
      880
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      34
      846
    Aihe