KIINNI

JÄITTE NYT SELVIS

240

16019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peukaloitu

niinkuin täällä jo epäilin mutta kovasti puolusteltiin ja ihmeteltiin että kuka edes uskaltaa kysellä,mites nyt suut pannaan? Erityistilintarkastus suoritettava !

• peukalovarpaaat

Eiköhän jokaisella yrityksellä, yhdistyksellä ja seuralla ole niissä omissa tilinpäätöstietojen oikeellisuuden tarkastuksissa ihan tarpeeksi tekemistä. Ei siinä mitään, jos AY-liikkeen tilinpäätöksissä on jotain hämärää niin on kaikkien etu, että se tulee päivänvaloon ja amattiyhdistystoimintakin muuttuu avoimemmaksi, silloin se on helpompi omaksua ja on omiaan vahvistamaan sitä.

• tällälailla...
        peukalovarpaaat kirjoitti:

Eiköhän jokaisella yrityksellä, yhdistyksellä ja seuralla ole niissä omissa tilinpäätöstietojen oikeellisuuden tarkastuksissa ihan tarpeeksi tekemistä. Ei siinä mitään, jos AY-liikkeen tilinpäätöksissä on jotain hämärää niin on kaikkien etu, että se tulee päivänvaloon ja amattiyhdistystoimintakin muuttuu avoimemmaksi, silloin se on helpompi omaksua ja on omiaan vahvistamaan sitä.

Vuosikymmenien kähmintä on todistettu.

• SAK:n
        tällälailla... kirjoitti:

Vuosikymmenien kähmintä on todistettu.

Vasemmistopuolueiden tukeminen jotenkin laitonta toimintaa Suomessa? Minun mielestäni ei ainakaan se ole.

• on laitonta
        SAK:n kirjoitti:

Vasemmistopuolueiden tukeminen jotenkin laitonta toimintaa Suomessa? Minun mielestäni ei ainakaan se ole.

salaa maksavilta jäseniltä,tuki vielä piilotettu tilinpäätöksiin.Jäsenmaksut takasin.

• Sitten tuo
        on laitonta kirjoitti:

salaa maksavilta jäseniltä,tuki vielä piilotettu tilinpäätöksiin.Jäsenmaksut takasin.

Väittämäsi oikeaksi faktatiedoksi. Pistä vaikka linkki siitä Suomen laista jossa määrätään ettei SAK saa tukea poliittisia järjestöjä yhtään mitenkään.

• yhdistyksille tässä
        Sitten tuo kirjoitti:

Väittämäsi oikeaksi faktatiedoksi. Pistä vaikka linkki siitä Suomen laista jossa määrätään ettei SAK saa tukea poliittisia järjestöjä yhtään mitenkään.

Siinähän se sanotaan heti alussa---"-Kirjanpidossa käytettyjen tilikarttojen tulee olla sellaisia, että niistä saa selkeän kuvan yhdistyksen toiminnasta ja taloudesta. Menojen ja tulojen yksilöinnin tulee olla riittävän yksityiskohtaista ja yhdistyksen toimintaa vastaavaa."---http://www.yhdistystieto.fi/taloudenhoito/kirjanpito/

• ????????
        yhdistyksille tässä kirjoitti:

Siinähän se sanotaan heti alussa---"-Kirjanpidossa käytettyjen tilikarttojen tulee olla sellaisia, että niistä saa selkeän kuvan yhdistyksen toiminnasta ja taloudesta. Menojen ja tulojen yksilöinnin tulee olla riittävän yksityiskohtaista ja yhdistyksen toimintaa vastaavaa."---http://www.yhdistystieto.fi/taloudenhoito/kirjanpito/

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2009/04/vasemmistopuolueille_piilotukea_satojatuhansia_690191.html?origin=rss Tässä nyt yksi esimerkki. Kyllä ainakin tässä esimerkissä on erittäin selvästi ilmoitettu ammattiyhdistykseltä saatavat koulutustuet ym. Ei siis mitään laitonta havaittavissa SAK:n toiminnassa.

• Mot: tia ja kuunnellaan

• Laitonta havaittavissa
        Mot: tia ja kuunnellaan kirjoitti:

sitten tiedetään lisää,tiedä mitä kaapista vielä löytyykään.

Kyllä nyt jo ennen tuota tämän illan Mot ohjelmaakin pystyy kertomaan hyvillä mielin että SAK ei ole tehnyt mitään laitonta toimintaa. Poliittisten puolueiden tukeminen ei ainakaan vielä toistaiseksi ole laitonta toimintaa Suomessa.

• ymmärtää tai
        Laitonta havaittavissa kirjoitti:

Kyllä nyt jo ennen tuota tämän illan Mot ohjelmaakin pystyy kertomaan hyvillä mielin että SAK ei ole tehnyt mitään laitonta toimintaa. Poliittisten puolueiden tukeminen ei ainakaan vielä toistaiseksi ole laitonta toimintaa Suomessa.

et halua.Kirjanpitolaissa sanotaan mm.että kirjanpito tulee olla sellainen josta saa SELKEÄN kuvan yhdistyksen toiminnasta.Onko sinunmielestä maksavat jäsenet saaneet tarvittavaa tietoa mihin heidän jäsenmaksunsa menee?Eivät varmaan ole.

• Työntekijöiden
        ymmärtää tai kirjoitti:

et halua.Kirjanpitolaissa sanotaan mm.että kirjanpito tulee olla sellainen josta saa SELKEÄN kuvan yhdistyksen toiminnasta.Onko sinunmielestä maksavat jäsenet saaneet tarvittavaa tietoa mihin heidän jäsenmaksunsa menee?Eivät varmaan ole.

Etujärjestöihin ole mikään pakko liittyä tai kuulua. Se on täysin vapaaehtoista toimintaa. Minä itse kuulun SAK:n alaiseen ammattiliittoon.Ja olen ylpeä jäsenyydestäni. Minä ainakin itse tiedän todella tarkkaan mitä etuja saan SAK:n jäsenmaksullani. Olen ottanut asioista selvää.Ottasit sinäkin asioista selvää. Ei SAK:n kirjanpidot ja muutkaan asiat ole mitään salaista tietoa. http://www.sak.fi/suomi/ajankohtaista.jsp?location1=1&sl2=2&lang=fi&ao=tiedotteet

• koulutusta
        ymmärtää tai kirjoitti:

koulutusta. Rahaa annetaan jotta he pystyvät kouluttamaan ihmisiä. Myös siihen koulutukseen voi mennä kokoomuslainen, vihreä, keskustalainen, perussuomalainen kun on vaan toiminnassa mukana. Voi olla vaikka rkp jäsen ja pyytää seuraavissa vaaleissa avustustusta, niin saata sitä kun olet sak:n jäsen. Turha se on jankata ettei mitään avustusta saa jossei osaa pyytää. Meillä oli viime vaaleissa työmaalta kokoomuslainen ehdokas ja sanoin että kun laittaa avustusanomuksen ammattiosastolle, niin autettan. Yhtään avustus hakemusta ei tullut ja nyt se kitisee kun ei autettu. Jos apu ei kelpaa niin pysykööt sitten poissa. Itse kyllä tiedän minne jäsenmaksuni menee, mutta sitä en tiedä mihin kaikkeen VEROrahani menee.

• On asia
        koulutusta kirjoitti:

koulutusta. Rahaa annetaan jotta he pystyvät kouluttamaan ihmisiä. Myös siihen koulutukseen voi mennä kokoomuslainen, vihreä, keskustalainen, perussuomalainen kun on vaan toiminnassa mukana. Voi olla vaikka rkp jäsen ja pyytää seuraavissa vaaleissa avustustusta, niin saata sitä kun olet sak:n jäsen. Turha se on jankata ettei mitään avustusta saa jossei osaa pyytää. Meillä oli viime vaaleissa työmaalta kokoomuslainen ehdokas ja sanoin että kun laittaa avustusanomuksen ammattiosastolle, niin autettan. Yhtään avustus hakemusta ei tullut ja nyt se kitisee kun ei autettu. Jos apu ei kelpaa niin pysykööt sitten poissa. Itse kyllä tiedän minne jäsenmaksuni menee, mutta sitä en tiedä mihin kaikkeen VEROrahani menee.

Tuon selvemmin ei enää pysty kyseistä asiaa mitenkään kertomaan.

• omia silmiäni
        koulutusta kirjoitti:

kun liitonherrojen selityksiä .SDP:n kuitissa lukee selvällä suomenkielellä SAADUT AY-AVUSTUKSET ,turha selitellä mistään koulutus-seminaari höpinää.

• Ettei sinulla ole
        omia silmiäni kirjoitti:

kun liitonherrojen selityksiä .SDP:n kuitissa lukee selvällä suomenkielellä SAADUT AY-AVUSTUKSET ,turha selitellä mistään koulutus-seminaari höpinää.

minkäänlaista todellista käsitystä työntekijöiden etujärjestöjen toiminnasta. Nimenomaan KOULUTUKSIIN ja muihin kehittäviin tilaisuuksiin työntekijöiden etujärjestöt antavat erilaisia avustuksia.

• puolueille
        Ettei sinulla ole kirjoitti:

minkäänlaista todellista käsitystä työntekijöiden etujärjestöjen toiminnasta. Nimenomaan KOULUTUKSIIN ja muihin kehittäviin tilaisuuksiin työntekijöiden etujärjestöt antavat erilaisia avustuksia.

SDPlle 400000e ,Vasemmistoliitto 50000e PIILOTUKEA

• Kuullut että
        puolueille kirjoitti:

SDPlle 400000e ,Vasemmistoliitto 50000e PIILOTUKEA

Joku ammattiliiton jäsen saattaa olla jonkin poliittisen puolueen jäsen.Että silleen.

• Entinen jäsen

Ei kai Vasemmistopuolueiden tukeminen laitonta ole, mutta...mutta, se että haluaako kaikki jäsenet tukea vasemmistopuolueita on jo eri juttu. Itse kritisoin sitä työelämässä kovasti, ja on tosi hyvä juttu että nyky nuoret "uskaltaa" olla liittymättä ay-liikkeisiin, on kuitenkin aika suuri maksu kuukaudessa ja jos ajatellaan hyötyä, minä koin ainakin viimeiset 10v maksaneeni aivan turhaan jäsenmaksua. Niissäkin piireissä on ne samat jotka osallistuu johonki tuettuun toimintaan ja koulutuksiin sun muihin seminaareihin ja usein niistä liitot saa tukea Valtiolta myös, opintokerhojen muodossa. Sitä pitäisi myös tutkia mihin niitä jäsenmaksu rahoja on sijoitettu.

• Varmaan voimassa
        Entinen jäsen kirjoitti:

Ei kai Vasemmistopuolueiden tukeminen laitonta ole, mutta...mutta, se että haluaako kaikki jäsenet tukea vasemmistopuolueita on jo eri juttu. Itse kritisoin sitä työelämässä kovasti, ja on tosi hyvä juttu että nyky nuoret "uskaltaa" olla liittymättä ay-liikkeisiin, on kuitenkin aika suuri maksu kuukaudessa ja jos ajatellaan hyötyä, minä koin ainakin viimeiset 10v maksaneeni aivan turhaan jäsenmaksua. Niissäkin piireissä on ne samat jotka osallistuu johonki tuettuun toimintaan ja koulutuksiin sun muihin seminaareihin ja usein niistä liitot saa tukea Valtiolta myös, opintokerhojen muodossa. Sitä pitäisi myös tutkia mihin niitä jäsenmaksu rahoja on sijoitettu.

Työehtosopimukset ja muut edut.Nuohan työntekijöiden etujärjestö on sinullekkin neuvotellut.Jos vain olet palkansaaja. Joten ei ihan turha instanssi ole ammattiyhdistys. Eikö näin ole asia.

• ewewew

Kaikkihan sen tietää, että SDP:hen luottamus on mennyt jokaiselta jo täysin...

• sama kuin
        Varmaan voimassa kirjoitti:

Työehtosopimukset ja muut edut.Nuohan työntekijöiden etujärjestö on sinullekkin neuvotellut.Jos vain olet palkansaaja. Joten ei ihan turha instanssi ole ammattiyhdistys. Eikö näin ole asia.

ammattiyhdistys?

• Ainakaan ole
        sama kuin kirjoitti:

ammattiyhdistys?

Mutta en ole niin väittänytkään missään.

• rahani meni silti
        peukalovarpaaat kirjoitti:

En ole ikinä äänestänyt SDP:stä. Joka vuosi rahoistani osa menee silti halusin tai ei SDP vaaliavustukseen. Suomi on puolue-korruptio maa. Paljonkohan meni fortum optioitsta SDP:lle?

• nimierkitön

kyllä minua ainakin vituttaa kuulla tällaisesta rahankäytöstä. itse ollut kohta yhteensä neljä viikkoa lomautettuna tänä vuonna ja maksanut liitolle useita vuosia jäsenmaksua ja mitään en ole vielä saanut korvauksia...ekan kahenviikon lomautuksestakin saa vaivaisen kahden päivän päivärahan...ei näillä lomautuksilla oikein nykyhinnoilla suomessa pärjäile, saatana!

• Niin ei sinunkaan
        nimierkitön kirjoitti:

kyllä minua ainakin vituttaa kuulla tällaisesta rahankäytöstä. itse ollut kohta yhteensä neljä viikkoa lomautettuna tänä vuonna ja maksanut liitolle useita vuosia jäsenmaksua ja mitään en ole vielä saanut korvauksia...ekan kahenviikon lomautuksestakin saa vaivaisen kahden päivän päivärahan...ei näillä lomautuksilla oikein nykyhinnoilla suomessa pärjäile, saatana!

Sitten tarvitsisi täällä itkeä yhtään mitään.

• Joku toinen taas ei
        Kuullut että kirjoitti:

Joku ammattiliiton jäsen saattaa olla jonkin poliittisen puolueen jäsen.Että silleen.

Mikään puoluetuki ei saa olla piilotukea!

• nimierkitön
        Niin ei sinunkaan kirjoitti:

no kuule kohta taas SAA mennä palkkatöihin. älä sinä rupea täällä kiukuttelemaan yhtään kun lukemisen ymmärtäminenkin tuottaa näköjään liikaa ongelmia.. ja se mitä minä LOMAUTETTUNA olen touhuillut ei todellakaan kuulu muille...

• Kenties hyväkin

Lomautus ei ole sama kuin irtisanominen. Lomautuksen päätyttyä työt jatkuvat. Sinäkin tietäisit asian, jos olisit itse ollut työelämässä. Mitä varten luulet työttömyyskassojen jäsenmaksuja maksettavan?

• ulle-maj
        sama kuin kirjoitti:

ammattiyhdistys?

luulen että SAK: johto ja hallitus sun muut piirijärjestöt ovat SDP tai Vasemmistoliittolaisia

• SAUNANTAAKSE
        Entinen jäsen kirjoitti:

Siinä sen näkee omilta otetaan salassa. Älkää unta nähkö että DEMARIT ja muut SOSSUT saisi enään kunnioitusta. Kyllä pitää olla sokea jos ei nytten tästä jo huomaa millaisen porukan kanssa on tekemisissä. Konnia kaikki päättäjät, omia housuja vaan katsotaan, hyvä sanonta KÖYHÄT KYYKKYYN vaikka omien toimesta. USKOMATONTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• cockin
        Entinen jäsen kirjoitti:

- Summalla ei ole mitään vaikutusta jäsenmaksun suuruuteen eikä se myöskään vähennä esimerkiksi jäsenten koulutusmäärärahoja.

• Hui kauheeta
        SAUNANTAAKSE kirjoitti:

Siinä sen näkee omilta otetaan salassa. Älkää unta nähkö että DEMARIT ja muut SOSSUT saisi enään kunnioitusta. Kyllä pitää olla sokea jos ei nytten tästä jo huomaa millaisen porukan kanssa on tekemisissä. Konnia kaikki päättäjät, omia housuja vaan katsotaan, hyvä sanonta KÖYHÄT KYYKKYYN vaikka omien toimesta. USKOMATONTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ei voi muuta sanoa kuin hui kauheeta, viksua keskustelua tok tok...

• metsäkulman murre
        ewewew kirjoitti:

Kaikki puolueet petää. terve menoa kepun rinnalle. se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa, vai miten se olikaan

• vaan???

Mutta epäilenpä että se jää tekemättä. Eihän tämä sinänsä mikään uusi tieto ole,mutta ihme että siitä nyt puhutaan julkisesti.

• ceronimo

Tiesitkö sellaista ......samalla vapautuis ehkä uusi työpaikka jollekin vitun kapitalistikakara

• Mies..
        ewewew kirjoitti:

Oon vuosia sitte eronnut liitosta ku en haluu rahoillani tukea sdp:tä enkä halosta presidentiksi..

• menist vittu töihin

tässä se nähdään miten demarit kohtelee työttömiä. menist vittu töihin, mitään rahoja et SAKsta saa kun ne menee öky demareiden taskuihin .

• Saavat valtiolta aivan tarp...
        Entinen jäsen kirjoitti:

Kun kuuntelin MOTohjelman, Niin heti lähti netin kautta tiedustelu Loimaan (liittoon?). Ja aion myös siihen liittyä, jos eivät omaa minkään puolueen jäsenkirjaa, eivätkä avusta mitään puoluetta.

• kokoomusta
        Saavat valtiolta aivan tarp... kirjoitti:

Kun kuuntelin MOTohjelman, Niin heti lähti netin kautta tiedustelu Loimaan (liittoon?). Ja aion myös siihen liittyä, jos eivät omaa minkään puolueen jäsenkirjaa, eivätkä avusta mitään puoluetta.

ja keskustaa.

• Toivo, hahhah!
        Entinen jäsen kirjoitti:

Liittykää vaan kokoomukseen niin pääsette näkemään mistä sinne raha tulee. Kuluttajan kukkarosta! Eli minultakin, vaikken haluaisi tukea kokoomusta (vaalirahoitus). Nyt on nähty mihin kokoomuksen valta meidät sai. Suurtyöttömyyteen. Ei enää työttömyyskassat kerkeä maksaa korvauksia sitä vauhtia kun työttömiä suoltaa työpaikoista ulos. Ennen vaaleja Katainen sanoi että kaikki työ on arvokasta ja että työmies on palkkansa ansainnut. Nyt on toinen ääni kellossa. Nyt ei saisi sovittuja palkkojakaan työntekijä mitata ulos.

• luottamus SDP:hen
        ewewew kirjoitti:

SDP on sodan jälkeisistä ajoista kehittänyt maata siten, että varatonkin voisi elää ja käydä koulua, saada perheelleen asunnon ja terveydenhoidon. Nimenomaan SDP on ajanut asioita niin että verotuloilla tasataan elämää varattoman avuksi. Kun kokoomus sitten pitkästä aikaa pääsi 1980-luvulla hallitukseen, se ensi töikseen alkoi tuoda heinähäkillä rahaa ulkomailta. Pankit lahjoivat ihmisiä ja kehuivat että lisää tuodaan. Yllyttivät ottamaan lainaa. Sama toistui 90-luvulla ja nyt taas kun "me" äänestimme kokoomuksen hallitukseen. Nyt saamme nauttia seurauksista. Kaikki suuret Toivon lupaukset on ollut tyhjän päälle rakennettuja hiekkalinnoja. Avatkaa toki silmänne. Siellä on mennyt miljardeja(4000000000) meidän rahojamme taivaan tuuliin. 400 000 on itikan pissi siinä touhussa.

• ollut
        Mies.. kirjoitti:

Oon vuosia sitte eronnut liitosta ku en haluu rahoillani tukea sdp:tä enkä halosta presidentiksi..

parempaa presidenttiä Suomella? Kysyn vaan. Ja mistä saadaan edes hänen veroisensa kun hän ei voi enää asettua ehdolle? Ei lähde isojen poikien peliin, ei.

• siitä puhutaan
        vaan??? kirjoitti:

Mutta epäilenpä että se jää tekemättä. Eihän tämä sinänsä mikään uusi tieto ole,mutta ihme että siitä nyt puhutaan julkisesti.

kun pitää huomio kääntää pois hallitukselle kiusallisista asioista. Kun palkansaajat tappelevat keskenään leivänmuruista niin hallitus saa rauhassa leipoa omia kakkujaan.

• tonilainenvainen
        Entinen jäsen kirjoitti:

On vaikea ymmärtää mitenköhän ihmeessä jäsenmaksut sitten ovat niin korkeat kun tuon saman summan saa vähentää suoraan verotuksessa. Siinähän tässä ehkä vähän ongelma piileekin, että valtio subventoi tällaisella kansalaisille annetulla veroporkkanalla työntekijäjärjestöjä sadoilla miljoonilla euroilla vuosittain, josta sitten rahat nähtävästi palaavat takaisin puolueille. Mikäli verovähennysoikeus poistettaisiin voitaisiin sanoa, että ihmiset kuuluvat työntekijäjärjestöihin nimenomaan niiden tarjoamien palveluiden takia, ei siksi että ne sattuvat olemaan näennäisen ilmaisia. Tokihan työntekijäjärjestöjä tarvitaan, mutta ehkä sitä tulisi niidenkin kahteen kertaan mietittyä toimiaan, jollei rahoitus tulisi kuin Manulle illallinen.

• ulle-maj
        tonilainenvainen kirjoitti:

On vaikea ymmärtää mitenköhän ihmeessä jäsenmaksut sitten ovat niin korkeat kun tuon saman summan saa vähentää suoraan verotuksessa. Siinähän tässä ehkä vähän ongelma piileekin, että valtio subventoi tällaisella kansalaisille annetulla veroporkkanalla työntekijäjärjestöjä sadoilla miljoonilla euroilla vuosittain, josta sitten rahat nähtävästi palaavat takaisin puolueille. Mikäli verovähennysoikeus poistettaisiin voitaisiin sanoa, että ihmiset kuuluvat työntekijäjärjestöihin nimenomaan niiden tarjoamien palveluiden takia, ei siksi että ne sattuvat olemaan näennäisen ilmaisia. Tokihan työntekijäjärjestöjä tarvitaan, mutta ehkä sitä tulisi niidenkin kahteen kertaan mietittyä toimiaan, jollei rahoitus tulisi kuin Manulle illallinen.

Näinhän se menee, en kyllä tuota koskaan ole ajatellut pidemmälle ja nyt kun muistutit niin on ihme ja kumma ettei verottaja ole tähän asiaan koskaan puuttunut vaikka monia etuja on poistettu tai laitettu omavastuuosuuksia. Nyt tulee mieleen ainakin lääkemenot ja jotkut korkovähennykset jotka on poistettu verotuksesta. Kyllä maailmassa on monta ihmeellistä asiaa......

• täysin tuomittavaa

että jäseniltä perittyjä ylisuuria jäsenmaksuja ohjataan kahelle puolueelle.Sillä jäsenistössä on paljon muitakin kuin sossuja tai kommunistejä ja he joutuvat kustantamaan tällätavoin vastentahtoisesti näitä mainittuja ryjhmiä. Ei tämä nyt ihan oikeinkaan voi olla.sanokaa ihan mitä tahansa.

• lakipykälästä
        Sitten tuo kirjoitti:

missä minut esimerkiksi määrätään tukemaan sossuja maksamillani sak n jäsenmaksuilla vaikka en sitä todella halua tehä.Mistä minulle sekin velvollisuus on tullut?Mutta sehän selviää kun laitat sen pyytämäni linkin tlle palstalle.

• jos siirretään
        ???????? kirjoitti:

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2009/04/vasemmistopuolueille_piilotukea_satojatuhansia_690191.html?origin=rss Tässä nyt yksi esimerkki. Kyllä ainakin tässä esimerkissä on erittäin selvästi ilmoitettu ammattiyhdistykseltä saatavat koulutustuet ym. Ei siis mitään laitonta havaittavissa SAK:n toiminnassa.

jäsenmaksuja sossuille porsasteltavaksi,sillä meistä maksajista ei puoletkaan kannata sitä porukkaa.Millä oikeudella ne sen tekee??? ei helvetissä näin voi jatkua.

• kun sossuille

maksetaan myös minun jäsenmaksuni sillä minä en sitä hyväksy.

• olen rakennuksilla
        Työntekijöiden kirjoitti:

Etujärjestöihin ole mikään pakko liittyä tai kuulua. Se on täysin vapaaehtoista toimintaa. Minä itse kuulun SAK:n alaiseen ammattiliittoon.Ja olen ylpeä jäsenyydestäni. Minä ainakin itse tiedän todella tarkkaan mitä etuja saan SAK:n jäsenmaksullani. Olen ottanut asioista selvää.Ottasit sinäkin asioista selvää. Ei SAK:n kirjanpidot ja muutkaan asiat ole mitään salaista tietoa. http://www.sak.fi/suomi/ajankohtaista.jsp?location1=1&sl2=2&lang=fi&ao=tiedotteet

töissä ja tiiän kyllä sen vapaaehtoisuuden. Hyvin äkkiä sinut savustetaan jos et kuulu sak n liittoon.Ja jäsenmaksuni menee näköjään suoraan sosdem vaalikassaan.Voihan p.....e mutta minkäs teet,mitään et nuille voi.

• pöljäillä,
        Toivo, hahhah! kirjoitti:

Liittykää vaan kokoomukseen niin pääsette näkemään mistä sinne raha tulee. Kuluttajan kukkarosta! Eli minultakin, vaikken haluaisi tukea kokoomusta (vaalirahoitus). Nyt on nähty mihin kokoomuksen valta meidät sai. Suurtyöttömyyteen. Ei enää työttömyyskassat kerkeä maksaa korvauksia sitä vauhtia kun työttömiä suoltaa työpaikoista ulos. Ennen vaaleja Katainen sanoi että kaikki työ on arvokasta ja että työmies on palkkansa ansainnut. Nyt on toinen ääni kellossa. Nyt ei saisi sovittuja palkkojakaan työntekijä mitata ulos.

ikinä en ole kokoomusta äänestänyt mutta tämä lama nyt ei kyllä ole kokoomuksen aiheuttama enempää kuin minkään muunkaan suomelaisen puolueen.

• eimitäänuutta

Jos joku ei vielä tiedä, että suuryritykset vaativat/kiristävät kunnallisia päättäjiä, hallitusta ja eduskuntaa niin muistellaan menneitä tv-dokumentteja, esim, sunnutain 19.04.2009 TV-1 Lama ,suurtyöttömyys oli valinta, ei mikään AY-liikkeen aikaansaannos tai toive. Puoluetukea maksan niin oikeistolle kuin vasemmistollekkin halusin tai en ja jäsenmaksuja maksan vastakin, ihan vapaaehtoisesti niin kuin omistaja ja pääomapiirejä lähellä olevat tekevät tukiessaan kansanedustajaehdokkaita tai kunnanvaltuustoon pyrkijöitä. Tämä ei ole mikään uutinen, eikä mitään uutta!

• loppu!

komukoiden tukeminen,samantien eropaperit liittoon lähti..

• jaetaan avoimesti

kaikille puoluoille,ei kähmimällä ja salaa niinkuin Ay-järjestöt ovat salaa tehneet vuosikymmeniä,salaa härskisti jäsenmaksajilta.Hyi helvetti.

• Sitten
        jaetaan avoimesti kirjoitti:

kaikille puoluoille,ei kähmimällä ja salaa niinkuin Ay-järjestöt ovat salaa tehneet vuosikymmeniä,salaa härskisti jäsenmaksajilta.Hyi helvetti.

Mitä laitonta SAK on tehnyt?

• varsinaisesti laitonta
        Sitten kirjoitti:

Mitä laitonta SAK on tehnyt?

niin toiminta ei moraalisesti päivänvaloa kestä. Vähän niinkuin vanha neuvostoliitto. En kannata vasemmistopuolueita alkuunkaan, mutta silti kuulun SAK-laiseen ammattiliittoon. Jatkossa kylläkin Loimaan kassaan,järkisyistä. Eipä kai ole mikään salaisuus että SAK on SDP:n jatko. Kannatus taitaa olla kummallakin hiipumaan päin,enkä ihmettele yhtään. Sak-laisten liittojen jäsenistössä on paljon muitakin kuin sossuja jotka ei taatusti sulata moista toimintaa,oli sitten laillista tai ei.

• Ei minustakaan
        varsinaisesti laitonta kirjoitti:

niin toiminta ei moraalisesti päivänvaloa kestä. Vähän niinkuin vanha neuvostoliitto. En kannata vasemmistopuolueita alkuunkaan, mutta silti kuulun SAK-laiseen ammattiliittoon. Jatkossa kylläkin Loimaan kassaan,järkisyistä. Eipä kai ole mikään salaisuus että SAK on SDP:n jatko. Kannatus taitaa olla kummallakin hiipumaan päin,enkä ihmettele yhtään. Sak-laisten liittojen jäsenistössä on paljon muitakin kuin sossuja jotka ei taatusti sulata moista toimintaa,oli sitten laillista tai ei.

Poliittisten puolueiden tukeminen ole mitenkään laitonta toimintaa. Eikä sen tuen tarvitse olla mitenkään salaista. Kyllä SAK:n väkimäärä nousi ainakin vielä viime vuonna.Joten ei mitään huolta havaittavissa. http://www.sak.fi/suomi/ajankohtaista.jsp?location1=1&sl2=2&lang=fi&ao=tiedotteet

• tämäonhyväparas
        varsinaisesti laitonta kirjoitti:

No nyt kaikki tulee päivänvaloon ja se on hyvä tervehdyttävä asia, moraalinvartijana ei voi olla sellainen joka arvojaan vastaan rikkoo. Tästä lamasta on monenlaista hyötyä, nyt kaikki se mikä ay-liikkeessä on ollut salassa ja väärin tulee päivänvaloon ja menettää voimansa, tervehtyminen, todellinen muutos on saanut alkunsa ja hyvä niin.

• saitte!

Demarit ajaa vain isopalkkaisten työssä käyvien etuja. Sortaen eläkeläisiä ja työttömiä. Työttömyyskorvausten mahoton verotus. Eläkkeiden Oikein hyvin pärjäineille varallisuusveron poisto.

• hauska muistella

Minä ihmettelen, ettei tätä asiaa nostettu viimekeväisen vaalirahakohun aikana esille. Silloin syytettiin vain keskustaa vaikka kaikki tietävät SAK:n ja SDP:n kytkökset.

• Elävät vain
        hauska muistella kirjoitti:

Minä ihmettelen, ettei tätä asiaa nostettu viimekeväisen vaalirahakohun aikana esille. Silloin syytettiin vain keskustaa vaikka kaikki tietävät SAK:n ja SDP:n kytkökset.

Ja pelkästään yhteiskunnan tukiaisten varassa. Maataloustuet olisi heti lopetettava jyväjemmareille.MTK:n toiminnan sitten siinä samalla voisi lopettaa vallan. sitten jyväjemmarit olisivat samalla viivalla muiden yrittäjien kanssa kun tukiaiset loppuisivat.

• ulkomaista maitoa?
        Elävät vain kirjoitti:

Ja pelkästään yhteiskunnan tukiaisten varassa. Maataloustuet olisi heti lopetettava jyväjemmareille.MTK:n toiminnan sitten siinä samalla voisi lopettaa vallan. sitten jyväjemmarit olisivat samalla viivalla muiden yrittäjien kanssa kun tukiaiset loppuisivat.

Vain tukien vuoksi meillä on mahdollista saada täällä Suomessa kotimaisia maataloustuotteita. Minusta ei ainakaan ole mukava ajatus, että niin maito, kasvikset kuin viljatuotteetkin alkaisivat kaikki tulla ulkomailta. Mut tämä asia ei kyllä mitenkään liity itse asiaan, eli puolueiden tukirahoihin. Itse kuulun työttömyyskassaan, en ammattiyhdistykseen, ja hyvin asiat toimii pienemmällä maksulla!

• Hakenut sapuskani
        ulkomaista maitoa? kirjoitti:

Vain tukien vuoksi meillä on mahdollista saada täällä Suomessa kotimaisia maataloustuotteita. Minusta ei ainakaan ole mukava ajatus, että niin maito, kasvikset kuin viljatuotteetkin alkaisivat kaikki tulla ulkomailta. Mut tämä asia ei kyllä mitenkään liity itse asiaan, eli puolueiden tukirahoihin. Itse kuulun työttömyyskassaan, en ammattiyhdistykseen, ja hyvin asiat toimii pienemmällä maksulla!

Lidlistä.Siellä on erinomaiset ja laadukkaat ulkomaiset tuotteet. Ruotsalainen maitokin on paremman makuista kuin kotimainen.

• On siellä halvempaa
        Hakenut sapuskani kirjoitti:

Lidlistä.Siellä on erinomaiset ja laadukkaat ulkomaiset tuotteet. Ruotsalainen maitokin on paremman makuista kuin kotimainen.

mutta kotimaisten tuotteiden osuus kasvaa vauhdilla. Maitokin on valiolaista ja Suomesta. Mitään erinomaista laatua en kylläkään niissä ulkolaisissa ole havainnut. Tiedätkö mikä nostaa kotimaisen hinnan pilviin?

• Suomessa
        On siellä halvempaa kirjoitti:

mutta kotimaisten tuotteiden osuus kasvaa vauhdilla. Maitokin on valiolaista ja Suomesta. Mitään erinomaista laatua en kylläkään niissä ulkolaisissa ole havainnut. Tiedätkö mikä nostaa kotimaisen hinnan pilviin?

Johtuu maanviljelijöiden etujärjestön MTK:n järjettömästä ahneudesta. Muualla euroopassa ruuan hinta laskee.Mutta Suomessa nousee kun MTK vetää niin järkyttävästi välistä.

• i.veliä
        Suomessa kirjoitti:

Johtuu maanviljelijöiden etujärjestön MTK:n järjettömästä ahneudesta. Muualla euroopassa ruuan hinta laskee.Mutta Suomessa nousee kun MTK vetää niin järkyttävästi välistä.

Ainakaan viljeliän taskuun ne rahnat ei mene, se on historiaa.Tervetuloa yrittämään kermaperseet.

• Turun Sanomat
        Suomessa kirjoitti:

ja sieltä professoritason tutkimus ruoan kalleudesta Suomessa,niin silmäsi saattaa hieman avautua,kaikilla komuilla ei tietenkään koskaan.Sorry tämä nyt rönsyili aiheen vierestä.

• Valkoihoisen hommaa
        i.veliä kirjoitti:

Ainakaan viljeliän taskuun ne rahnat ei mene, se on historiaa.Tervetuloa yrittämään kermaperseet.

Tuo jyvien piiloittelu savimaahan.

• Lukemaan
        Turun Sanomat kirjoitti:

ja sieltä professoritason tutkimus ruoan kalleudesta Suomessa,niin silmäsi saattaa hieman avautua,kaikilla komuilla ei tietenkään koskaan.Sorry tämä nyt rönsyili aiheen vierestä.

Moista roskalehteä. Turkuhan muutenkin on Suomen perse.

• jäsen toistaiseksi
        Turun Sanomat kirjoitti:

tökärit tökäreille ,maajussit kepulle ja oikeistolle. Ja hännänhuippuna vaan ei vähäsimpänä rikkaat ja häikälimättömät rosvot kokoomukselle = sekoomukselle . . .

• ulle-maj
        Elävät vain kirjoitti:

Kyllähän Valtio tukee varmaan yhtäpaljon teollisuutta kuin Maataloutta, vai onko tietoa

• tarvitse ihmetellä
        Lukemaan kirjoitti:

Moista roskalehteä. Turkuhan muutenkin on Suomen perse.

tietosi määrää ja tasoa!

• LEIPÄJONOON
        Elävät vain kirjoitti:

Muut saakin mennä vihellellen leipäjonoon http://www.leipajono.smile.0lx.net/page.php?id=2

• make
        Elävät vain kirjoitti:

Lopetetaan tuet ja siirytään oikeaan kustannus pohjaiseen hinnoiteluun niin silloinhan se ruoka maksaa, maataloustuoteissa ostaja määrää hinnan, mitä kaupaa se oikein on ylensä kun menään kaupaan niin myjä sen määrää. tuet on tukea kuluttajille halvempina elintarvikkeina

• Elävät vain kirjoitti:

No sanotaan näin että nämä "jyväjemmarit" saavat sen takia tätä tukea, että kun nykyään kauppa määrää viljan, maidon, lihan ja ym. hinnan, jonka se maksaa tuottajalle. Täällä Suomessa tämä hinta on niin alhainen, että se ei riitä kattamaan tuotantokustannuksia ja näin ollen maatalous ei olisi kannattavaa ilman tukia. Voimme myös ottaa huomioon sen, kun nykyään tuodaan Suomeen paljon halpoja ulkomailla tuotettuja elintarvikkeita ja niiden kanssa pitäisi suomalaisen ruoan (maatalouden) kilpailla, niin on ehdottoman tärkeää maksaa Suomen maataloudelle maataloustukia. Niin ja jos halutaan että nämä jyväjemmarit olisivat tasa-arvoisia muiden yrittäjien kanssa, niin jyväjemmareiden pitäisi saada hinnoitella tuotteensa itse ja tämä johtaisi Suomalaisen ruoan hinnan nousuun ja sitten se ei olisi enää kilpailukykyinen muualta tuotavan ruoan hinnan kanssa ja näin ollen maatalous loppuisi Suomesta ja sitten Suomi olisikin ulkomaisen ruoan varassa. Todennäköisesti ulkomaisen ruoan hintakin varmaan nousisi, koska ei olisi mitään kotimaista tuotantoa, joka pitäisi hinnat kurissa. Eli lopetetaan vaan maataloustuet ja istutetaan vaikka kaikki pellot metsäksi :P

• lopetetaan
        Elävät vain kirjoitti:

maatalouden tukeminen ja triplataan ruuan hinta.Sitäkö haluat??? Eikä tämä asiaa muuta,minunkin jäsenmaksuni ovat menneet sossuille ja pikkusen siitä kommunisteillekki.Noo,olen kyllä tämän tiennyt näin olevan ,siis ei mitään uutta auringonalla.

• voidaan ottaa
        joup09 kirjoitti:

No sanotaan näin että nämä "jyväjemmarit" saavat sen takia tätä tukea, että kun nykyään kauppa määrää viljan, maidon, lihan ja ym. hinnan, jonka se maksaa tuottajalle. Täällä Suomessa tämä hinta on niin alhainen, että se ei riitä kattamaan tuotantokustannuksia ja näin ollen maatalous ei olisi kannattavaa ilman tukia. Voimme myös ottaa huomioon sen, kun nykyään tuodaan Suomeen paljon halpoja ulkomailla tuotettuja elintarvikkeita ja niiden kanssa pitäisi suomalaisen ruoan (maatalouden) kilpailla, niin on ehdottoman tärkeää maksaa Suomen maataloudelle maataloustukia. Niin ja jos halutaan että nämä jyväjemmarit olisivat tasa-arvoisia muiden yrittäjien kanssa, niin jyväjemmareiden pitäisi saada hinnoitella tuotteensa itse ja tämä johtaisi Suomalaisen ruoan hinnan nousuun ja sitten se ei olisi enää kilpailukykyinen muualta tuotavan ruoan hinnan kanssa ja näin ollen maatalous loppuisi Suomesta ja sitten Suomi olisikin ulkomaisen ruoan varassa. Todennäköisesti ulkomaisen ruoan hintakin varmaan nousisi, koska ei olisi mitään kotimaista tuotantoa, joka pitäisi hinnat kurissa. Eli lopetetaan vaan maataloustuet ja istutetaan vaikka kaikki pellot metsäksi :P

ruuan hinnannousun riski voidaan kyllä ottaa. Eli tuet on leikattava. Kun ruuan hinta nousee niin nousee palkkakin, niin se vaan on. Markkinat luokoon ja määrätköön kotimaisen alkuruokatuotannon!!

• alkaisi
        joup09 kirjoitti:

kunnon kilpailu. Maatiloilta myytäisiin suoraan pellolta perunat, vihannekset, siilooista jauhot ja navetasta tuoretta maitoa. Siinä olisi kunnon kilpailua naapurin isännän kanssa kumpi osaa kaupanteon. Kaupasta voisi hakea sitten lihat ja muut tarvittavat, ellei sitten maatilalla olisi omaa teurastamoo. Näin saataisiin taas maaseutu heräämään henkiin. Kauppiaan olisi sitten osattava oma kaupantekonsa jotta voisi pitää kauppansa pystyssä.

• hoitamaan asia

Hallitus ja eduskunta säätävät lait. Nythän voit pyytää oikaisua kärsimääsi vääryyteen. Fortumin korkeita palkkioita ja alhaisia eläkkeiikiä se ei sano voivansa muuttaa, mutta palkkatyöntekijän eläke olisi voitu nostaa noin vain, vaikka oli voimassa hyvä eläkejärjastelmä. Se estyi vain ammattiyhdistysliikkeen voimasta. Jos ei ammattiyhd.liikettä olisi, mehän tekisimme ympäripyöreitä päiviä mitättömällä palkalla. Luepa mitä SAK on tehnyt 100-vuotisen historiansa aikana työntekijän hyväksi. Ilman SAK:ta olisimme orjan asemassa. Orjan asemaan pääsemme taas kun Ay-toiminta ajetaan alas. Onnea teille jotka silloin vielä elätte!

• Loimaan kassalta
        ulkomaista maitoa? kirjoitti:

Saatko sieltä asianajajan apua jos sukset työnantajan kanssa menee ristiin? Saatko sieltä koulutusta kuten ammattiliitolta? Saatko lomatukea? Jäsenmaksuilla tuetaan sellaista mihin minulla ei olisi varaa omalla palkallani. Aina ei asiat mene hyvin. Työnantajatkin pihistelevät sellaisessa koulutuksessa mikä kuuluisi ilman muuta työnantajan kustantaa. Sitä olen kuitenkin saanut ammattiliitolta kehittyäkseni työssäni. Se on jäsenmaksupalautetta ja siksi maksan sitä mieluummin ammattiliittoon kuin Loimaan kassaan, jonka tehtävänä on rikastuttaa vain omistajiaan, muutamaa yksityistä ihmisistä.

• kun muunmuassa
        On siellä halvempaa kirjoitti:

Valio ja MTK ottaa niin paljon välistä.

• ajatellut
        Elävät vain kirjoitti:

Jos lopetetaan tukiaiset, olet sitten täysin ulkomaisen tuontiruoan varassa. Tiedätkö sitten mitä syöt??? Jyväjemmareidenkö pitäisi tehdä työtä ilmaiseksi? Kokeileppa vuosi jyväjemmarina, millä ostat tuotantovälineet. kun työn tuloksista ei haluttais maksaa mitään.

• .....

SAK ei tue puolueita eikä ehdokkaita. Me osallistumme joihinkin puolueiden järjestämiin seminaareihin, jos niiden ohjelma on kyllin laadukasta. Seminaareja voivat järjestää niin kokoomus kuin vihreät. Yksittäistä puoluetukea ei ole. Tässä rahassa ei ylipäätään ole puoluetuesta kysymys, Paananen sanoo

• nyt voi ihmetellä

Ei voi kuin ihmetellä näitä SDP:n ja vasemmistoliiton hurskastelijoita, jotka viime keväänä haukkuivat Vanhasta ja meinasivat kaataa hallituksen.

• kaataa vieläkin
        nyt voi ihmetellä kirjoitti:

Ei voi kuin ihmetellä näitä SDP:n ja vasemmistoliiton hurskastelijoita, jotka viime keväänä haukkuivat Vanhasta ja meinasivat kaataa hallituksen.

hallitus. Semmoista on meininki sillä rintamalla. Monenkohan sukupolven ajan niitä osinko- ja optiopalkkioiden seurauksia maksetaan? Ken elää, se näkee.

• asiahan

tämä on ollut jo kauan. Katsoo nyt tota työelämän kehitystäkin. Laittomia sääntöjä roppa kaupalla firmoissa, eikä kukaan edes valvo niitä, tai tee niiden poistamiseksi, ja valvomiseksi mitään. Tosiasiassa firmat ja liitot ovat kimpassa kusettamassa työntekijöitä. Näkeehän sen jo siitäkin, kun yleitä palkankorotusta aletaan ajamaan, niin liitot on MUKA ajavinaan kovia korotuksia, mutta pian korotukset puolittuu, syyksi sitten keksitään lama, ja milloin mitäkin, vaikka joki virtaa väärään suuntaan.

• on tehty kitutupoja

Ihalaisen johdolla.

• tottelee firmojen
        on tehty kitutupoja kirjoitti:

Ihalaisen johdolla.

pomoja, valitettavasti. Nyt olisi liitoilla kasvojen kohotuksen aika, vähän botox pistoksia sinne ja tänne.

• palkat

Ihalaisen johdolla.

ala olla aika pilvissä, Suomalaiset on hinnoitellu itsensä monelta alalta jo ulos! Duunareilla alkaa olla EU:n korkeimmat palkat ja parhaat edut ja varsinkin Euroopan pisimmät palkalliset lomat.

• Se on kovinkin
        palkat kirjoitti:

ala olla aika pilvissä, Suomalaiset on hinnoitellu itsensä monelta alalta jo ulos! Duunareilla alkaa olla EU:n korkeimmat palkat ja parhaat edut ja varsinkin Euroopan pisimmät palkalliset lomat.

Huono asia kun duunarilla on hyvä palkka ja pitkät lomat. Et näköjään itse ole mikään duunari.

• aikana
        Se on kovinkin kirjoitti:

Huono asia kun duunarilla on hyvä palkka ja pitkät lomat. Et näköjään itse ole mikään duunari.

toiminut vähän kaikilla sektoreilla,tietoa, kokemusta ja vertailupohjaa kyllä löytyy.

• näehän metsä puilta.

Lamaa ei ole aiheuttanut ammattiyhdistysliike vaan pörssipelurit, jotka uskoivat hyvän onnen jatkuvan loputtomiin. Kyllä hallitus on jakanut rahaa yrityksille niiden siirtämiseksi ulkomaille. Meitähän toppuuteltiin koko syksy että ei mitään hätää...! Samaan aikaan yritykset siirsivät rahansa veroparatiiseihin ja työntekijät kilometritehtaalle. Johtajat saivat kultaisen kädenpuristuksen mutta työntekijä ei mitään, vaikka oli vuosikymmenet tahkonnut rahaa yritykselle.

• Ihalaista

Ihalaisen johdolla.

et olisi saanut edes niitä tupoja! Luuletko että työnantaja hyvää hyvyyttään jotain antaa työntekijälle?

• eläkkeelle.
        tottelee firmojen kirjoitti:

pomoja, valitettavasti. Nyt olisi liitoilla kasvojen kohotuksen aika, vähän botox pistoksia sinne ja tänne.

Nythän te voitte nimittää vaikka Kataisen SAK:n johtajaksi, hänhän on niin palkansaajien puolta! Vai mitä????

• siinä ois
        eläkkeelle. kirjoitti:

Nythän te voitte nimittää vaikka Kataisen SAK:n johtajaksi, hänhän on niin palkansaajien puolta! Vai mitä????

kasvonkohotusta. Tai ainakin kulmat kohois kauhistuksesta.

• nekin rahat
        palkat kirjoitti:

mieluummin johtajille. Johtajathan työt tekee jatkossa kun duunareille on annettu potkut. Duunari voi viettää loppuelämänsä lomaa. Eikä edes palkkapäivänä tarvitse käydä pankissa.

• heräsi jo
        palkat kirjoitti:

Entäs herrojen, ja johtajien palkat??? Niissähän sitä tupla puolittamista riittäisikin, ja rajua verotettavaa.

• saa pomot
        nekin rahat kirjoitti:

mieluummin johtajille. Johtajathan työt tekee jatkossa kun duunareille on annettu potkut. Duunari voi viettää loppuelämänsä lomaa. Eikä edes palkkapäivänä tarvitse käydä pankissa.

tehdä jatkossa itse työt, niin mätä, kuin työelämä onkin, aion pysytellä sieltä poissa, kunnes duunarikin alkaa saamaan kunnollista palkkaa, ja eläkettä, jolla edes tulisi toimeen.

• Se on kapitalisti
        Se on kovinkin kirjoitti:

pomo, joka syrjii, hypyttää, ja sortaa työntekijöitään, mutta yksi asia on varma, paha saa aina palkkansa!!!

• täydelle eläkkeelle mutta
        eläkkeelle. kirjoitti:

eläkevirka on jo katsottuna.Valtakunnansovittelijaksihan se on päättäny alkaa.Eiköhän siihen olis löytyny joku nuorempi mies joka on kouluja käynyt jopa päteväkin.Ja hänellä olis viellä taloudellinen pakkokin työtä tehä.Mutta eihän se suomessa niin mene.

• Mättää todella pahasti

Maksan siitä vuodessa huomattavia summia euroja että saan olla kokoomuksen jäsenlistoilla. Sitten kuulun myös SAK:n alaiseen ammattiliittoon. Ja näinollen tuen sitten varmaan myös vasemmistopuolueita. Kovin vaikea yhtälö on nyt sitten ratkottavana. Haluan kuulua ammattiliittoon.Muutta haluan olla myös kokoomuksen jäsen. Mitä minä nyt oikein teen tässä sietämättömässä tilanteessa?

• YTK, se ajaa

porvariduunarin etua. Etkö sitä vielä tiennyt.

• Mikään ratkaisu mihinkään
        YTK, se ajaa kirjoitti:

Ei YTK aja kenenkään etuja mihinkään suuntaan. YTk:han on vain pelkkä työttömyyskassa.Ei mitään muuta. Sinä maksat YTK:lle vain siitä että jos jäät työttömäksi niin YTK maksaa sitten sinulle takaisin ansiosidonnaista päivärahaa 500 päivää. Joten kovin huono oli sinun ehdotuksesi.

• Kestävää kehitystä
        YTK, se ajaa kirjoitti:

ja loistava valinta,ja edullinen. Tiedät mistä maksat ja minne rahasi menevät. Neuvostoliittoakaan tovereineen ei enää ole. Kaikki kuplat puhkeaa aikanaan.

• On nyt selkeästi
        Kestävää kehitystä kirjoitti:

ja loistava valinta,ja edullinen. Tiedät mistä maksat ja minne rahasi menevät. Neuvostoliittoakaan tovereineen ei enää ole. Kaikki kuplat puhkeaa aikanaan.

Väärällä palstalla. Tämän saitin aiheenahan on vain ja ainoastaan ammattiliitto. YTK:han ei ole mikään ammattiliitto.Vaan vain pelkkä työttömyyskassa. Joten menehän nyt vaikka tuonne työttömyysturva saitille mainostamaan sitä loimaan kassaasi.

• hölömöukko
        Mikään ratkaisu mihinkään kirjoitti:

Ei YTK aja kenenkään etuja mihinkään suuntaan. YTk:han on vain pelkkä työttömyyskassa.Ei mitään muuta. Sinä maksat YTK:lle vain siitä että jos jäät työttömäksi niin YTK maksaa sitten sinulle takaisin ansiosidonnaista päivärahaa 500 päivää. Joten kovin huono oli sinun ehdotuksesi.

Sak on vasemmiston tukija ja rikkoo sillä touhulla lakia koska salaa asiaa, sekä jäsenten tahtoa. Liittykää YTK-jäseneksi, se antaa aivan saman työttömyysturvan. Sen lisäksi kannattaa liittyä vielä YTK-yhdistys ry. Nämä kaksi liittymistä antaa saman työttömyysturvan ja yhdistys antaa ongelmatilanteissa lakimiespalvelut, eli kaiken sen mitä ihminen saa SAK;ltakin ja vain murto-osa hinnalla koska YTK ei elätä Halosta ja Demareita. Tämän kaiken työttömyysturvan saa alle 100€/vuosi.

• tiedän minne
        On nyt selkeästi kirjoitti:

Väärällä palstalla. Tämän saitin aiheenahan on vain ja ainoastaan ammattiliitto. YTK:han ei ole mikään ammattiliitto.Vaan vain pelkkä työttömyyskassa. Joten menehän nyt vaikka tuonne työttömyysturva saitille mainostamaan sitä loimaan kassaasi.

jäsenmaksuni käytetään. Ei ainakaan vasurien pönkittämiseen,ja se on pää-asia. Toiminnan täytyy kestää päivänvalon.

• liitosta ilmaiset
        hölömöukko kirjoitti:

Sak on vasemmiston tukija ja rikkoo sillä touhulla lakia koska salaa asiaa, sekä jäsenten tahtoa. Liittykää YTK-jäseneksi, se antaa aivan saman työttömyysturvan. Sen lisäksi kannattaa liittyä vielä YTK-yhdistys ry. Nämä kaksi liittymistä antaa saman työttömyysturvan ja yhdistys antaa ongelmatilanteissa lakimiespalvelut, eli kaiken sen mitä ihminen saa SAK;ltakin ja vain murto-osa hinnalla koska YTK ei elätä Halosta ja Demareita. Tämän kaiken työttömyysturvan saa alle 100€/vuosi.

YTK-Yhdistys ei tarjoa työsuhteisiin liittyvää juridista neuvontaa. YTK-Yhdistys ei ole ammattiliitto, eikä ota kantaa työehtosopimusten tulkintaan tai yksittäisiin työsuhderiitoihin. Mikäli tarvitset työsuhteesta johtuvaa oikeudellista neuvontaa, voit käyttää apuna alla olevia linkkejä. OPUSLEX-toimistot OPUSLEX -palvelupuhelin (arkisin 9-17) 0600-19933 ( 1 € / min pvm) www.opuslex.fi

• aja kenenkään etuja
        YTK, se ajaa kirjoitti:

Se vain perii maksua. Sitten se jakaa työttömille valtion osuuden kuten muutkin kassat.

• perustettu
        hölömöukko kirjoitti:

ajamaan työväestön asioita ja sitä se on tehnyt sata vuotta. YTK perustettiin vasta muutama vuosi sitten kilpailevaksi järjestöksi. Se ei tiedä ammattiyhdistystoiminnasta mitään. Se jakaa vain rahaa työttömille. Sitä rahaa minkä se on töissä käyviltä jäseniltään kerännyt ja lisäksi valtion rahaa. Enpä paljon luottaisi YTK:hon näin epävakaina aikoina.

• yhtä lähellä
        liitosta ilmaiset kirjoitti:

YTK-Yhdistys ei tarjoa työsuhteisiin liittyvää juridista neuvontaa. YTK-Yhdistys ei ole ammattiliitto, eikä ota kantaa työehtosopimusten tulkintaan tai yksittäisiin työsuhderiitoihin. Mikäli tarvitset työsuhteesta johtuvaa oikeudellista neuvontaa, voit käyttää apuna alla olevia linkkejä. OPUSLEX-toimistot OPUSLEX -palvelupuhelin (arkisin 9-17) 0600-19933 ( 1 € / min pvm) www.opuslex.fi

kuin lähin puhelin. Soitto työpaikkasi luottamusmiehelle ja asia lähtee liikkeelle.

• teräksen valssaaja
        perustettu kirjoitti:

ajamaan työväestön asioita ja sitä se on tehnyt sata vuotta. YTK perustettiin vasta muutama vuosi sitten kilpailevaksi järjestöksi. Se ei tiedä ammattiyhdistystoiminnasta mitään. Se jakaa vain rahaa työttömille. Sitä rahaa minkä se on töissä käyviltä jäseniltään kerännyt ja lisäksi valtion rahaa. Enpä paljon luottaisi YTK:hon näin epävakaina aikoina.

YTK saa vain samat valtionavut kuin SAK ja lisäksi jäsenmaksut.Se ei jaa pimeää rahaa sossuille ja muille kommareille.YTK kasvaa koko ajan sillä kansa tajuaa hyvin SAK,n kusetuksen ja pimeän touhun. Olen saanut myös YTK-yhdistykseltä lakimiespalveluja, joten älkää puhuko hädissänne paskaa. SAK ei ole koskaan ajanut perusduunarin asioita vaan pelkästään herrojensa etuja ja arvovaltaa.

• vkl korvaus

Kakarat ja kultalusikka suussa syntyneet luulee että kaikki edut työelämässä on työnantajan "hyvää hyvyyttään" lahjoittamia eikä kukaan muista että ne on taistelemalla saavutettuja etuja. Kannattaa muistaa että jos ammattiliittoja ei olisi niin me tehtäisiin 16h töitä päivässä 7 päivää viikossa ja palkkioksi saatas vanhoja vaatteita ja luusoppaa tehtaan viereisellä metsäkaistaleella.

• Vara-Elmo

Tämä tieto8ko) YLElle jokin yllätys? Asiahan on niin kauan olemassa (ja tiedossa) kun on ollut ammattiliittoja ja puolueita (vas. Milloin YLE paljastaa, että kuinka monta heillä työskentelevää on saanut paikan jäsenkirjalla ja paljonko heitä on vielä talossa!

• ei ole niille

jotka ammattiyhdistyksessä toimivat. Se tuntuu siltä vain niistä jotka eivät toimi. Mistä luulette kaiken koulutukseen, kuntoutukseen ja virkistykseen käytetyn rahan tulleen? Jäsenmaksut käytetään jäsenten hyväksi SAK:ssa.

• oikeutta?

Luultavasti tämä peli on jatkunut jo 60-luvulta asti. Kun korruptio tulee ilmi mitä tekee oikeuslaitos. SDP-läinen presidentti on nimittänyt korkeimman oikeuden tuomarit jo kohta 30-vuotta. Ei ihme että SDP korrptiosta ei kerrota taikka jaeta tuomioita. Yx työpaikkansa menettänyt.

• ilman silmälaseja

Luuletteko, että Kepu, Kokoomus ja Vihreät yms. pyörittävät toimintaansa vain jäsenmaksuilla ja eduskunnan päättämillä puoluetuilla? Miten on Kepu ja MTK (johon liitetään jokainen perheenjäsen)tai Kokoomus ja työnantajajärjestöt ja kokoomusvetoiset ammattiliitot (Akava STTK)Sekö olisi hyvä, että eduskuntaan pääsevät vain ne jotka ovat yritysten sponsoroimia. Köyhät ja duunarit ulos eduskunnasta vai? Ammattiliitoille kuuluu myös eduskunnassa vaikuttaminen ja puolueet asettavat ehdokkaat.

• satoja tuhansia
        ilman silmälaseja kirjoitti:

Luuletteko, että Kepu, Kokoomus ja Vihreät yms. pyörittävät toimintaansa vain jäsenmaksuilla ja eduskunnan päättämillä puoluetuilla? Miten on Kepu ja MTK (johon liitetään jokainen perheenjäsen)tai Kokoomus ja työnantajajärjestöt ja kokoomusvetoiset ammattiliitot (Akava STTK)Sekö olisi hyvä, että eduskuntaan pääsevät vain ne jotka ovat yritysten sponsoroimia. Köyhät ja duunarit ulos eduskunnasta vai? Ammattiliitoille kuuluu myös eduskunnassa vaikuttaminen ja puolueet asettavat ehdokkaat.

SAK jäi kiinni. Korruptio ja kirjanpitorikokset ovat RIKOKSIA.

• Valehtele
        satoja tuhansia kirjoitti:

SAK jäi kiinni. Korruptio ja kirjanpitorikokset ovat RIKOKSIA.

Ei SAk ole vielä mistään laittomasta toiminnasta jäänyt kiinni.

• 60 luvulla

presidenttinä? Olisiko ollut Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen...? Entä 70-luvulla? Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen.... Korruptiosta puheen ollen, kansalainen maksaa aina. Se on käynyt ilmi parin viime vuoden aikana. Kalliiksi käy palkansaajille valtion korruptio.

• Silakat joulukaloiksi

Mitättömiähän summia nuo ovat.Kun vertaa sitä esim. herrojen optioihin ja muihin palkkioihin. Herrojen rötöstelyhän tässä nyt täytyisi saada kuriin.Ei duunarin.

• tästä juttua

yritetään tehdäkin että unohtuisi rötöstelyt. Huomio kiinnittyisi tällaiseen palkansaajan kannalta tärkeään asiaan: mihin minun jäsenmaksuni käytetään? Ja tuodaan vihjailevan epämääräisesti esiin asioita, jotka saavat palkansaajan levottomaksi. Minunko rahojani käytetään väärin? Sellaista en voi sietää, eroan liitosta! Tähänkö jutun tekijät pyrkivätkin. Heikentämään ammattiyhdistyksen asemaa että työnanatajat saisivat tehdä työntekijöilleen mitä itse haluavat. Eikös se rouva tekniikkaministeri sanonutkin vähän aikaa sitten että työnantaja saa käskeä työntekijän vaikka riisumaan vaatteensa. Vahingossa tulee silloin tällöin ilmi porvarin todelliset ajatukset palkansaajaa kohtaan. Pöyristyttävää!

• tämä onkin
        tästä juttua kirjoitti:

yritetään tehdäkin että unohtuisi rötöstelyt. Huomio kiinnittyisi tällaiseen palkansaajan kannalta tärkeään asiaan: mihin minun jäsenmaksuni käytetään? Ja tuodaan vihjailevan epämääräisesti esiin asioita, jotka saavat palkansaajan levottomaksi. Minunko rahojani käytetään väärin? Sellaista en voi sietää, eroan liitosta! Tähänkö jutun tekijät pyrkivätkin. Heikentämään ammattiyhdistyksen asemaa että työnanatajat saisivat tehdä työntekijöilleen mitä itse haluavat. Eikös se rouva tekniikkaministeri sanonutkin vähän aikaa sitten että työnantaja saa käskeä työntekijän vaikka riisumaan vaatteensa. Vahingossa tulee silloin tällöin ilmi porvarin todelliset ajatukset palkansaajaa kohtaan. Pöyristyttävää!

YTK:n mainoskikka oman jäsenkantansa lisäämiseksi? Ei SAK:n miljoonajäsenet niin tyhmiä ole että moisen perään lähtevät. Vain jotkut tietämättömät heiluvaiset lähtenevät.

• olinkin viisaampi

ja erosin metallista jo aikoja sitten,ei siitä mitään hyötyä ollut,arvasin,että johonkin ne rahat menee,kun ei niistä tavan duunari hyötynyt.ytk on hyvä.

• työtön.

> EI MIKÄÄN IHME ETTÄ SAA ODOTELLA PÄIVÄRAHOJA KAKSITOISTAVIIKKOA!!!!!!!!!!.HERROILLE MAKSETAAN TUET ENSIN KYLLÄ MEITÄ VIEDÄÄN KUIN PÄSSIÄ NARUSSA!!!!!

• juupajuujajees

Ennenkuin tulet mölisemään viivästyksistä. Etkö ole selvillä minkä verran ihmisiä on työttöminä ja lisää tulee. Kyllä siinä pakostakin asioiden käsittely viivästyy. Tiedän asian omasta kokemuksestani.

• NYT MENI HERMOT!
        juupajuujajees kirjoitti:

Ennenkuin tulet mölisemään viivästyksistä. Etkö ole selvillä minkä verran ihmisiä on työttöminä ja lisää tulee. Kyllä siinä pakostakin asioiden käsittely viivästyy. Tiedän asian omasta kokemuksestani.

OTA APINA ITSE SELVÄÄ ASIOISTA ÄLÄKÄ ALA TÄÄLLÄ VITTUILEMAAN! JOS KÄSITTELIJÖITÄ ON LIIAN VÄHÄN, NIIN SILLOIN HEITÄ PITÄÄ PALKATA LISÄÄ, ETTÄ KÄSITTELY SUJUU KOHTUULLISESSA AJASSA! SE PALVELU ON JO MAKSETTU!

• menee

Minun verorahojani käytetään maahanmuuttajiin, juoppoihin, keskustan, kokoomuksen rahoitukseen. Kauppias vie minun rahani aina se nostaa hintoja. Maanvieljelijät saa tukea,verovähennyksiä, jne silti ruoan hinta nousee.Pääminsteri ajelee MINUN maksamallani mersulla, lentelee MINUN rahoillani.Kunta ohjaa MINUN rahojani kaiken maailman turhaan toimintaan ja avustuksiin. Minä en todellakaan halua että verorahojani kätetään ihan turhaan toimintaan. Miksi en saa lopettaa veronmaksua ja ohjata niitä omia rahojani sinne minne minä lystään? Millä niitä toimintoja sitten rahoitetaan ellei rahalla?

• Meidän rahat

On se kummaa että noin voidaan toimia, ei kaikki maksavat jäsenet ole demareita eikä vasenmistoliittolaisia. Siinä sen näkee että kun ei ole kunnon valvontaa niin tehdään mitä itse lystää. Ehdottomasti kaikki maksetut tuet takaisin kyllä ne muualtakin niitä tukia osaa lypsää. Roistot tuomiolle niin pikkurikollisetkin joutuu. Ei nämä isot konnat mitään saa, nehän niitä lakeja tekee ja soveltaa niinkuin niille sopii. HÄVETKÄÄ. Näin niitä köyhiä köyhät kyykyttää. Kyllä taas tekee hyvää demareille ja sossuille. Omilta ryöstää, ovat varmaan ottaneet oppia niiltä niin sanotuilta "porvareilta".

• sdp suljettava eduskunnasta

sak maksoi 3 miljoonaa haloselle että siitä tuli pressa. fasismin perusti italialainen demari benitto mussoliini

• kun tuli maailmanloppu

mitä ne kaikki täällä valitatte,eikö oo mitään parempaa tekemistä,täytyy lopettaa muuten myöhästyn koneesta,parin kuukauden safari-reissu Keniaan

• mamutatte suomea
        kun tuli maailmanloppu kirjoitti:

mitä ne kaikki täällä valitatte,eikö oo mitään parempaa tekemistä,täytyy lopettaa muuten myöhästyn koneesta,parin kuukauden safari-reissu Keniaan

Kyllä nyt punikit joutuu koville, halosen on parasta nyt erota. SAK maksoi 3 miljoonaa haloselle että siitä tuli pressa. Halosen on nyt vedettävä tästä johtopäätökset ja erottava tasavallan presidentin tehtävistä . Salesta tulee näin pressa. ps. halonen on liian vanha töihin, omastakin mielestään. halonen vastustaa yli 63-vuotiaiden työntekoa.

• Presidentin mainetta ei koh...
        mamutatte suomea kirjoitti:

Kyllä nyt punikit joutuu koville, halosen on parasta nyt erota. SAK maksoi 3 miljoonaa haloselle että siitä tuli pressa. Halosen on nyt vedettävä tästä johtopäätökset ja erottava tasavallan presidentin tehtävistä . Salesta tulee näin pressa. ps. halonen on liian vanha töihin, omastakin mielestään. halonen vastustaa yli 63-vuotiaiden työntekoa.

Presidentti Tarja Halonen on statuksesta ja keinotekoisesta julkisuuskuvasta huolimatta käytännön esimerkki siitä, kun otetaan vastaan lahjuksen kaltaisia etuuksia siitä kiinni jäämättä. Media paljasti vuonna 2007 Presidentin viettämät pääsiäislomat suomalaisen vakuutusyhtiön luksusmökillä. Tämä saatettiin tutkintaan Presidenttiä "valvoville viranomaisille" ja tämä tutkinta hylättiin alkuunsa. Presidentin toimintaan ei edelleenkään puututa koska Presidentillä on lain edessä immuniteettisuoja. Näin Presidentti Tarja Halonen voi jatkaa jo perinteeksi muodostunutta pääsiäislomien viettoa vakuutusyhtiön tarjoamalla mökillä ja samaan aikaan vahvistaa uusia lakeja, joilla heikennetään entisestäänkin ihmisoikeuksia rikkovia potilaiden oikeuksia. Vakuutusyhtiöiden ylivertainen asema kohenee näin entisestäänkin, eikä kukaan päättäjä kyseenalaista Presidentin omia toimia. http://www.kukkonen.us/     Presidentin mainetta ei kohenna sekään tosiasia, että samaan aikaa vakuutusyhtiön mökillä majaillessa Presidentin puoliso Pentti Arajärvi tekee virallista selvitystä ministeriöön vakuutusyhtiöiden asemasta. Esimerkiksi Pentti Arajärvi tekemä selvitys 15.8.2006 Eläketurvakeskuksen asemasta (STM0066:00/2006). Myöskään Arajärveä ei kanteluista huolimatta ole saatu teoistaan vastuuseen, eikä hänen laatimiensa selvitysten puolueettomuutta ole kukaan päättäjä kyseenalaistanut. Valtakunnansyyttäjä on 28.8.2007 ilmoittanut allekirjoittaneelle, eli Hannu Kukkoselle (Dnro 108/42/06) ilmeisen uhkaavaan sävyyn, että jos Presidentin puoliso Pentti Arajärveä halutaan vastuuseen niin se tapahtuu tutkintapyynnön tekijän omalla vastuulla ja asian tutkii tällöin Suomen keskusrikospoliisi.

• ja sdp lakkautettava

ja ainakin minä eroan ammattiliitosta, ehkäpä joku muukin tämän jälkeen. Törkeätä vähävaraisten palkansaajien pettämistä. Satojen eurojen jäsenmaksut on menneet vuosikaudet SDP:lle... Toivottavasti PerusS voittaa vaalit. Niille ei ole hämäriä rahoja maksettu.

• jääkin eläkkeelle.

Seuraapa sitten ja ota selvää mitä kokoomus käyttää vaalikampanjaan saadakseen saulin pressaksi. Siinä ei kolme miljoonaa riitä. Mitä mahtoikaan Esko Ahon tausta käyttää viime vaaleissa, eikä sittenkään tullut pressaa. Siinä meni monen MTK-tuet vaalityöhön. Ei ne ole sen kummempia juttuja. Suuret ja pienet yritykset tukevat lahjoituksina eri puolueita ja saavat vielä vähentää lahjoitukset verotuksessa yritystulostaan. Meiltä kaikki yritysten kulut peritään tavaroiden hinnoissa loppupeleissä. Onko se oikein?

• et antanut
        Presidentin mainetta ei koh... kirjoitti:

Presidentti Tarja Halonen on statuksesta ja keinotekoisesta julkisuuskuvasta huolimatta käytännön esimerkki siitä, kun otetaan vastaan lahjuksen kaltaisia etuuksia siitä kiinni jäämättä. Media paljasti vuonna 2007 Presidentin viettämät pääsiäislomat suomalaisen vakuutusyhtiön luksusmökillä. Tämä saatettiin tutkintaan Presidenttiä "valvoville viranomaisille" ja tämä tutkinta hylättiin alkuunsa. Presidentin toimintaan ei edelleenkään puututa koska Presidentillä on lain edessä immuniteettisuoja. Näin Presidentti Tarja Halonen voi jatkaa jo perinteeksi muodostunutta pääsiäislomien viettoa vakuutusyhtiön tarjoamalla mökillä ja samaan aikaan vahvistaa uusia lakeja, joilla heikennetään entisestäänkin ihmisoikeuksia rikkovia potilaiden oikeuksia. Vakuutusyhtiöiden ylivertainen asema kohenee näin entisestäänkin, eikä kukaan päättäjä kyseenalaista Presidentin omia toimia. http://www.kukkonen.us/     Presidentin mainetta ei kohenna sekään tosiasia, että samaan aikaa vakuutusyhtiön mökillä majaillessa Presidentin puoliso Pentti Arajärvi tekee virallista selvitystä ministeriöön vakuutusyhtiöiden asemasta. Esimerkiksi Pentti Arajärvi tekemä selvitys 15.8.2006 Eläketurvakeskuksen asemasta (STM0066:00/2006). Myöskään Arajärveä ei kanteluista huolimatta ole saatu teoistaan vastuuseen, eikä hänen laatimiensa selvitysten puolueettomuutta ole kukaan päättäjä kyseenalaistanut. Valtakunnansyyttäjä on 28.8.2007 ilmoittanut allekirjoittaneelle, eli Hannu Kukkoselle (Dnro 108/42/06) ilmeisen uhkaavaan sävyyn, että jos Presidentin puoliso Pentti Arajärveä halutaan vastuuseen niin se tapahtuu tutkintapyynnön tekijän omalla vastuulla ja asian tutkii tällöin Suomen keskusrikospoliisi.

juttua keskusrikospoliisin tutkittavaksi jos olit niin varma asiastasi? 1980- luvulla Lappi ja sen lomamökit olivat täynnä lahjusmatkoilla olevia ihmisiä. Lahjusten antajina olivat firmat, yritykset ja pankit muunmuassa. Siellä viikko kaksi syötiin, juotiin ja ....... lahjoittajan piikkiin. Ne olivat "asiakaslahjoja", ei silloin puhuttu lahjuksista. Pankit elivät yltäkylläisyydessä ja niiltä riitti rahaa vaikka mihin ja miten paljon. Meikäläinen maksoi samaan aikaan pankkilainasta kallista korkoa. Työllistäisi pitkäksi aikaa ja monta ihmistä jos ne kaikki lahjukset ruvettaisiin tutkimaan. Ei taitaisi Suomessa tuomarit riittää.

• Milä rahalla peruS toimii?
        ja sdp lakkautettava kirjoitti:

ja ainakin minä eroan ammattiliitosta, ehkäpä joku muukin tämän jälkeen. Törkeätä vähävaraisten palkansaajien pettämistä. Satojen eurojen jäsenmaksut on menneet vuosikaudet SDP:lle... Toivottavasti PerusS voittaa vaalit. Niille ei ole hämäriä rahoja maksettu.

Kyllä sillekin kannattajat rupeavat työntämään rahaa ja meidän kukkarosta se on pois jossain vaiheessa. Ei siellä niin rikasta porukkaa jäsenistä löydy että kolme milliä olisi vaaleihin pistää. Vaalit maksaa vaikei paljon mainostaisikaan. Kyllä ulkopuolelta rahaa tulee. Mutta sehän ei ole korruptiorahaa, vai kuinka?

• suomelle että siitä

koskaan pressaa tulikaan.Muistetaan nyt kuitenki että kokoomuksen akat siitä sen ensimmäisen kerran tekivät.Niin että tekevätköhän nyt seuraavalla kerralla kepun akat samanlsisen tempun kostoksi? Ja taas olis sossu ohjaksissa.

• cockin

Mistä rahoista on kyse? - Puolueille annettava tuki maksetaan ryhmärahoista. - Summalla ei ole mitään vaikutusta jäsenmaksun suuruuteen eikä se myöskään vähennä esimerkiksi jäsenten koulutusmäärärahoja. Miksi vain SDP:lle ja Vasemmistoliitolle? - Ryhmärahaa saavat kaikki ne ryhmät, joilla on edustajia JHL:n edustajistossa. - Edustajisto valitaan demokraattisesti suoralla jäsenvaalilla, jossa jokaisella jäsenellä on äänioikeus. - Nyt edustajistossa on kaksi ryhmää, sosialidemokraatit ja sitoutumattomat sekä Vasemmistoliitto ja sitoutumattomat. - Viime vaaleissa oli mukana myös Keskustan ja sitoutumattomien vaaliliitto, mutta se ei saanut edustajaa läpi. - Seuraavissa vaaleissa vuonna 2011 on todennäköisesti mukana myös Vihreiden vaaliliitto, JHL:n vihreät ovat juuri järjestäytymässä. Kuka rahoista päättää? - Edustajisto päättää liiton budjetista. - Budjetissa on määräraha yhteiskuntavaikuttamiseen, jonka yksi osa ryhmäraha on. - Ryhmärahan käytöstä päättävät ryhmät itse. - Ne käyttävät suurimman osan rahasta omaan toimintaansa, kuten kuntavaikuttajien koulutukseen, ryhmän kokouksiin ja tilaisuuksiin. Ne voivat osalla rahasta avustaa myös puolueita. Miksi avustuksia annetaan? - JHL haluaa vaikuttaa yhteiskunnassa niihin tahoihin, joilla on päätösvaltaa liiton jäsenten kannalta tärkeissä asioissa. - Demokratia maksaa.

• hölömöukko

Täyttä piilotukea.Suurin osa kansasta ei tätä hyväksy.Asian hyväksyy vain sopivasti korruptoituneet. Mitä demokratiaa näet moisessa touhussa? DEMOKRATIA=KANSANVALTA Lue juttuni ylempää, niin siinä on vastaus rehottavaan korruptioon.

• Aivan sama(?)

Ei voi muuta sanoa, että joopa joo. Piti tämäkin aika nähdä. Jotkut varmaan syö hyviä pihvejä työajalla. Maalaisjärki sanoo, että yhtä puoluetta ei tule tukea. Pitääkö se politiikka joka paikkaan sotkea. Ois mukava nähdä päättäjä jolla on ollut valta siirrättää rahat puolueelle. Illallapa tuon kuulee ohjelmasta.

• Reilu Peli

mistä ay-jäsenmaksun maksaja saa nähtäväkseen oman liittonsa ja keskusjärjestönsä tuloslaskelman ja taseen?

• !!!
        Reilu Peli kirjoitti:

mistä ay-jäsenmaksun maksaja saa nähtäväkseen oman liittonsa ja keskusjärjestönsä tuloslaskelman ja taseen?

Kannattais ottaa yhteyttä siihen, jota äänesti liiton vaaleissa. Se on ollut mukana valittuna jäsenten edustajana päättämässä myös rahojen käytöstä.

• Se ei muuksi muutu.

Minulla ei ollut tilaisuutta nähdä MOTtia, mutta esimainokset näin. SAK:n pitkäaikaisena aktiivisena jäsenenä tiedän miten rahoja käytetään. Olen saanut niitä käyttää eri toimintoihin vuosien varrella. Koskaan en ole nähnyt toiminnassa mitään hämärää. Kuitit on pitänyt toimittaa tilitystä varten. Rahaa on saanut juuri niin kuin yllä kirjoittava kertoo. Kyllä on MOTissa osattu tehdä iso juttu mokomasta asiasta. Ja siten vielä nämä yleisön mielipiteet. Ne osoittaa tietämättömyyttä järjestön toiminnasta. Edunvalvonta valtakunnallisella, alueellisella ja paikallisella tasolla vaatii valveutuneita ja asiasta innostuneita ihmisiä. Ihmisten koulutukseen, matkustamiseen ja työvälineisiin tarvitaan rahaa. Se kerätään yhdessä ja käytetään yhteiseksi hyväksi. Mitä olisimmekaan ilman näitä aktiivisia toimijoita? Palkattuilla teetettynä tämä kaikki tulisi paljon kalliimmaksi.

• ainakin
        Reilu Peli kirjoitti:

liittokokouksia pitävien liittojen liittokokouksissa kaikilla kokousedustajilla.

• Aina pelkässä kassassa

Ainakin 10-vuotta sitten tästä oli uutisia. Onko ne unohdettu? Ja luulisi miettivän miksi kassan osuus riittää niinkin pienenä.

• claudius-41

...eiks yrittäjäjärjestöt tue kokoomusta ja MTK kepua? Miksei ammattiliitot saisi tukea demareita? Mikä se uutinen tässä nyt sitten on?

• pointtia,tukeminen

on tapahtunut salaa,piilotukena.Eihän siinä mitään ihmeellistä ja kummaa olisikaan jos tuki olisi avointa .Jotkut ammattiyhdistysjäsenet eivät vaan ole Sdp ja vasemmiston jäseniä.

• Yrittäjä 85-

Yrittäjät ei tue puolueita vaan jäseniään.Samoin myös MTK.Jokainen äänestäköön ketä haluaa, mutta hyvä että vasureiden ja sossujen oikea ilmentymä ja tavat tulee julkisiksi.Turha puhua mutulla vaan faktaa kehiin.Sossu on huijaripossu!

• ulle-maj

Montakohan Demaria mahtaa maksaa jäsenmaksua MTK:lle ja yrittäjille? mutta tiedän että läheskään kaikki SAK:n jäsenet ei kannata demareita silti maksavat jäsenmaksua ja sitä kautta mm. vaaliavustuksia

• mtk:laiset ole kepuja
        pointtia,tukeminen kirjoitti:

on tapahtunut salaa,piilotukena.Eihän siinä mitään ihmeellistä ja kummaa olisikaan jos tuki olisi avointa .Jotkut ammattiyhdistysjäsenet eivät vaan ole Sdp ja vasemmiston jäseniä.

Silti kaikkien mtk:laisten rahoja käytetään kepun rahoitustukiin. Minun enoni oli demari ja pienviljelijä, mutta maksoi jäsenmaksunsa MTK:lle, koska oli maidontuottaja. MTK käytti rahoja kepun kunnallisvaalityöhön. MTK oli enoni edunvalvontayhdistys. Enoni maksoi myös SDP:n jäsenmaksun ja oli kunnanvaltuutettuna demarien ryhmässä. Hän halusi ajaa kuntalaisten etuja demarien ideologian mukaan. SAK ja sen ammattiliitot ovat palkansaajien edunvalvontayhdistyksiä. Palkansaajien etu on kuulua oman alansa ammattijärjestöön. Sen kautta voi olla kehittämässä ammattiaan ja itseään ko ammatissa.

• yrittäjissä on paljon demar...
        ulle-maj kirjoitti:

Montakohan Demaria mahtaa maksaa jäsenmaksua MTK:lle ja yrittäjille? mutta tiedän että läheskään kaikki SAK:n jäsenet ei kannata demareita silti maksavat jäsenmaksua ja sitä kautta mm. vaaliavustuksia

Edellä se tuli: "yrittäjät eivät tue puolueita vaan jäseniä". Niin SAK:n liitotkin, he tukevat jäseniä. "Piilotueksi" sen on tehnyt vain MOTin toimittaja omassa mielessään ja syöttää sen mielikuvansa nyt kuulijoille/katselijoille. Minäkin voin sanoa "piilotueksi" niitä rahoja joiden kohdetta en tiedä esim kotikuntani budjetissa. Siellähän annetaan tukea moninaisiin tarkoituksiin järjestöille, yrittäjille, yrityksille jne. Valtuuston voimasuhteista riippuu miten paljon kukin saa. Valtuutetut haluavat tukea "omiaan".

• "PAPUKAIJA" NYT

nyt sanoo? Me sosiaalidemokraatit, me sosiaalidemokraatit jne....

• Törkeää

Kiinni rysän päältä - niinpä. Tiedossa tämä on ollut. Vähän aikaa sitten SDP saattoi kovasti elämöidä jonkun yhdistyksen antamista kamppanjarahasta. Samaan aikaan SDP ja Vasemmistoliitto ovat saaneet ay-liikkeiltä rahaa julki ja salaa. Lisäksi jotkut SDP:n edustajat saivat tukea myös tältä yhdistykseltä. AY-liikkeen jäsenenä kannatan ajatusta, että AY-liike ei saisi tukea puoluetyötä jäsenmaksuista, ellei näitä rahoja ole nimenomaan siihen osoitettu. Tämä sääntö on voimassa USAssa.

• työnantaja puoli

puoli sitten? Heilläkin menee rahaa puoletoiminnalle.

• sssssss
        työnantaja puoli kirjoitti:

puoli sitten? Heilläkin menee rahaa puoletoiminnalle.

menee varmaan mutta ei salassa...

• "varmaan"
        sssssss kirjoitti:

menee varmaan mutta ei salassa...

etkö siis tiedä? Siis kuitenkin salassa! SAK:n jäsenenä minä olen tiennyt, ei se ole salaista ollut. Se on vuosikertomuksissa ollut.

• Taitaa..

Tässäkin tilanteessa Media varmaan kirjoittelee mitä sattuu ja liioittelee(kuten yleensä) niin mikä on se todellinen puoli kun aletaan hommaa kaivamaan? Jäsenmaksu määräytyy muista asioista. Minun veroeurot menee pakolaisille ja valtiolle, miksei näihin sitten puututa?

• sak jäi kiinni

sak ja sdp pitää ajaa pois suomesta.

• menee

Työnantaja puolen rahat?

• aina johonkin

mutta jos se menee jonkin puolueen tukemiseen niin todennäköisesti se tapahtuu julkisesti... ei salassa niin kuin SAK:n rahat

• SDP Johto linnaan

Oikeuskäyntejä tästä pitää seurata!

• myös..

jäsenistön koulutuksia ja korvauksia työttömyys ajalta.Liitonkorvaukset ovat ihan eri euro lukemilla,kuin kelan korvaukset. Ehdottomasti kannattaa nyt erota liitosta ja kun sitten jää työttömäksi, saa järisyttävät 410e kuussa kelan korvauksia.Ei ne jäsenmaksut ihan ole menneet taivaan tuuliin,jää vielä paljon euroja jäsenien hyväksi.

• liitto ei maksa

senttiäkään työttömyyskorvauksia. Ne ansiosidonnaiset työttömyyskorvaukset tulevat liiton TYÖTTÖMYYSKASSASTA. Fiksut ihmiset eroavat liitosta, mutta jäävät sen työttömyyskassan jäseniksi. Silloin ei mene jäsenmaksut politiikkaan ja ay-herrojen makeaan elämään.

• liiton työttömyyskassaan
        liitto ei maksa kirjoitti:

senttiäkään työttömyyskorvauksia. Ne ansiosidonnaiset työttömyyskorvaukset tulevat liiton TYÖTTÖMYYSKASSASTA. Fiksut ihmiset eroavat liitosta, mutta jäävät sen työttömyyskassan jäseniksi. Silloin ei mene jäsenmaksut politiikkaan ja ay-herrojen makeaan elämään.

rahan tulevan? Taivaasta vai? Kyllä on tietämättömyyttä ammattiyhdistyksen jäjenissä. Lähtekää käymään oman liittonne koulutuksissa niin asiat selviää. On paljon helpompi elää kun tietää eikä luule.

• mutta et tiedä
        liiton työttömyyskassaan kirjoitti:

rahan tulevan? Taivaasta vai? Kyllä on tietämättömyyttä ammattiyhdistyksen jäjenissä. Lähtekää käymään oman liittonne koulutuksissa niin asiat selviää. On paljon helpompi elää kun tietää eikä luule.

Työttömyyskassaan kuuluvat maksavat JÄSENMAKSUA. Tosin se jäsenmaksu tilitetään liiton kautta, koska se kerätään liiton jäsenmaksun yhteydessä. Kun kassa maksaa työttömyyskorvausta, niin 95% rahoista tulee valtiolta ja loput maksaa työttömyyskassa keräämistään jäsenmaksuvaroista. Kassa on myös sijoittanut varojaan tuottamaan niille korkoa, jotta rahat riittävät lama-aikoina kattamaan kulut. Vaikka olet kuinka käynyt oman liittosi koulutuksissa, niin et ole oppinut mitään tosiasioita ja hyödyllistä tietoa. Ainoastaan poliittista hapatusta ja lisäksi olet muuttunut tahdottomaksi ay-liikkeen talutettavaksi robotiksi.

• miksi salaa tukea?

Miksi pientä vähemmistökommaripuoluetta pitää tukea KAIKKIEN jäsenten jäsenmaksuista??? Enemmistö kansasta on aina ollut ei-vasureita. Jos joku haluaa tukea jotain tiettyä puoluetta, laitettakoon ammattiliiton jäsenille selkeät laskut ja erittelyt siitä, minne jäsen haluaa rahansa menevän. Näin jokainen voi itse päätää, haluaako antaa puoluetukea. Ja tämä on suurin syy, miksi erityisesti nuoret eroaa liitosta. On tajuttu, että salaiset sopimukset ei ole tätä pvää. Liitolta odotetaan edunvalvontaa, palkkaturvaa ja työttmyyden kohdatessa päivärahaa. Muu kaikki on jäsenistön rahojen väärinkäyttöä. Hyvä että asiat tulee laajemmin julkisuuteen! Oma eropaperi lähti tältä minuutilta liittoon!

• paikkansa

Eroan heti liitosta jos toi tieto pitää vähänkin paikkansa. Tuollainen on pahimmanlaatuista rikollisuutta. Fortumin optio-ohjelmat ym. jää kauas taakse.

• sormet

pelissä. Katsotaan kuinka paljon pitää paikkaansa mitä media kertoo.

• olet vasemmistosta
        sormet kirjoitti:

pelissä. Katsotaan kuinka paljon pitää paikkaansa mitä media kertoo.

kyllä nyt alkoi sdpn alamäki ja lujaaa....

• kirjoittelee
        olet vasemmistosta kirjoitti:

kyllä nyt alkoi sdpn alamäki ja lujaaa....

mitä sattuu. Kun oikeen aletaan penkomaan sitä juttua, niin todellisuus ei olekkaan sillai kun media sitä hehkuttaa.

• ja kommarit
        kirjoittelee kirjoitti:

mitä sattuu. Kun oikeen aletaan penkomaan sitä juttua, niin todellisuus ei olekkaan sillai kun media sitä hehkuttaa.

juu vasemmistoa ei kukaan enään uski, saksta puhumattakaan.

• mita sitten

Oliko vaan väärä puoluen vai ihan sama mikä. Eroatko, jos kävisi ilmi, että avustuksia on mennyt myös kokoomukselle ja perussuomalaisille

• uutisoitavaa

Tässä on? Se toimii sääntöjen mukaan.

• pimeetä rahaaa

mitä rahaa se on ? vastaus: sak ei kommentoi

• sak antaa rahaa vasemmalle
        pimeetä rahaaa kirjoitti:

mitä rahaa se on ? vastaus: sak ei kommentoi

sak antaa rahaa vasemmalle, pimeesti. suoraan puoleelle. sdpss'ä nousi kohu että asia paljastui. kohiseeee....

• eivät kerro
        sak antaa rahaa vasemmalle kirjoitti:

sak antaa rahaa vasemmalle, pimeesti. suoraan puoleelle. sdpss'ä nousi kohu että asia paljastui. kohiseeee....

sdp ja kommarit pimittää

• eivät voi kiistää

pekka soini: en voi kertoa. sak ei voi kertoa. ryhmärahaa????

• sdp ei tiedä mitä rahaa

ryhmärahaa ay-avustukset. sdp ja sak ei kerro. jhl, metalli, pam, rakennus ja paperiliitot jakaa rahaa punikeille.

• Vaietaan kuin muuri

Niin mafiakin on aina tominut. Ei mitään uutta. Salailua ja kähmintää.

• vastaa nyt

MOTissa sanoi,ettei 400.000 € ole kuin 3% heidän vuosivaroistaan,,että silleen...

• sitten

jakaa rahaa Kokoomukselle, Keskustalle, vihreille? Kyllä nuokin tiedot pitää saada julki. Tietäisitte vaan mistä kokoomus saa rahaa ja tiedän että se vasta onkin valon arkasta tietoa. Kuka hommia sitten hoitaa ellei puolueet? Millä kustannetaan matakakulut kun ei olla töissä, vaan hoitamassa yhteisiä asioita? työnantaja ei maksa palkkaa ja matakakulut ovat olemattoman pienet siihen työmäärään mitä pitää hoitaa, että työmaalla asiat toimii hyvin. Olet kouluksessa. Ps. Juuri nyt olen semmoisessa koulutuksessa missä ay-liike maksaa perussuomalaisten koulutuksen.

• ei saa tukea?

Olen ollut havaitsevinani että kaikilla puolueilla on tukijansa. MTK tukee keskustaa, sehän on puolueen ammattiyhdistys ja edunvalvoja. Suurteollisuus ja suuryrittäjät tukevat kokoomusta. Sehän nähtiin eduskuntavaaleissakin, millaisia summia kokoomukselle tuli eri yrittäjiltä, Sukarilta ym...Me asiakkaat/kuluttajat ne kaikki maksamme tavaroiden hinnoissa, halusimmepa tai emme. Hämärän peitossa on vielä kuka/ketkä tukevat perussuomalaisia. Ei mikään puolue ilman rahaa toimi, se on selvä. Sodatkin päättyisivät paljon nopeammin jos ei osapuolia tukisi asehankinnoin tai rahallisesti toiset maat. Aina on sodassa ollut molemmilla puolilla omat kannattajansa.Sinisilmiäkö olette?

• ulle-maj

Totta puhut myös, ei mikään puolue tule toimeen ilman vaalirahaa, on tosi vaikeaa selvittää mistä kaikkien rahat tulee, ei se jäsenmaksukaan pieni ole kun olen maksanut sitä 30v. Pitäisköhän kaikkien ehdokkaiden maksaa omat vaalinsa, onhan sielä takana myös monesti uutteria vapaaehtoistyöntekijöitä jotka ei saa kuin kahvit palkaksi. Kyllä se niin paljon maksaa että luulen ettei ehdokkaita saataisi kovin helposti. Vois myös ajatella että ne lahjoitus rahat menee myös kiertoon ja työllistää ainakin vaalien alla kirjapainoja, mainostoimistoja yn.m.

• 400000e

eli huhut pitivät paikkaansa ,kymmenien vuosien kähmintä tuli julki.

• missä verkkosukka?

Tosiaan n 400 000 egeä. Hienoa vielä että maksajat saavat sen vähennettyä verotuksessaan jäsenmaksuina.. Eli kansa maksaa! Demarit ovat kusettaneet koko olemassa olonsa ajan... milloinkohan heidän jäsenensä silmät avautuvat. SAK = SDP, vaikka niin ei pitäisi olla, etujärjestö ei ole kaiketi puoluesidonnaista, vaikka niin on sakki aina vaaleissa jäseniään painostanut.

• mätäsonvuori
        missä verkkosukka? kirjoitti:

Tosiaan n 400 000 egeä. Hienoa vielä että maksajat saavat sen vähennettyä verotuksessaan jäsenmaksuina.. Eli kansa maksaa! Demarit ovat kusettaneet koko olemassa olonsa ajan... milloinkohan heidän jäsenensä silmät avautuvat. SAK = SDP, vaikka niin ei pitäisi olla, etujärjestö ei ole kaiketi puoluesidonnaista, vaikka niin on sakki aina vaaleissa jäseniään painostanut.

Väkisinkin ainakin minulle tulee tunne, että tämä on todella taitavaa OIKEISTOLAISTA SUMUTUSTA! ANNETAAN MUUTAMA AY-LIIKKEEN EURO KANSALAISTEN IHMETELTÄVÄKSI JA TODELLINEN SUURI PUHALLUS/HUIJAUS/PUTSAUS KANSALAISTEN KUKKAROLLA TEHDÄÄN JA S E S A A D A A N T E H T Y Ä AY-LIIKKEEN PIIKKIN! NIIN TODELLISET ROSVOT JA PAHANTEKIJÄT TEKEVÄT! AIVAN KUIN TÄSSÄ AIAKISEMMIN ELÄKERATKAISU MENI SDP:N PIIKKIIN!!! KEN NÄKEE KATSOO JA YMMÄRTÄÄ KATSOA OIKEAN OLKANSA YLI!!!

• yks duunari

Kyllähän tuo kytkös aina on tiedossa ollut ja kuten muussakin,niin tässäkin tieto lisää tuskaa. Tuskaa taas omalta osaltani on vähentänyt liitosta eroaminen ja pelkkään kassaan maksaminen. Jokainen katsoo maailmaa eri väristen lasien läpi ja määrittelee kaikelle hinnan saatujen etujen suhteessa..näin minäkin. Liittojen jäsenmääristä huolestuneitten kannattas katella peiliin. Yx duunari

• Emmiinamari

Siinä yksi syy miksi en ole liitossa vaan Loimaan kassassa.

• sinua.
        Emmiinamari kirjoitti:

Siinä yksi syy miksi en ole liitossa vaan Loimaan kassassa.

reppaana kun et ole viellä päässyt kenenkään kanssa avoliittoon.

• ArskaKa

Voihan helkutti ,tuota en osannut aikoinaan ajatella Tietenkin ne on kytköksissä.Kyllä politiikka on likaista peliä.Että lihottaa ay jäsenmaksuiulla noita politiikka pellejä,hyi helvetti.

• Duunarina elävä

Aivan oikein, jos maksavat tukea työväenpuolueille. Ei duunari mitään apua saa oikeistopuolueilta. Oikeistopuolueet ajavat vain pääoman etuja.

• yx duunari

Ei kaikki liittoihin kuuluvat koe työväen aatetta omakseen ja demareita tai vasemmistoliittoa äänestä. Jos silti joutuu tahtomattaan maksumieheksi..olipa sitten kyse puoluetuesta tai muusta,josta ei koe saavansa mitään vastinetta(en viitsi tässä alkaa luettelemaan),niin silloin ei jää muuta vaihtoehtoa,kuin hakea muun kassan jäsenyyttä. Onneks suomessa on järjestäytymisen vapaus ja jokainen saa tehdä mielensä mukaan.

• täytyy..
        yx duunari kirjoitti:

Ei kaikki liittoihin kuuluvat koe työväen aatetta omakseen ja demareita tai vasemmistoliittoa äänestä. Jos silti joutuu tahtomattaan maksumieheksi..olipa sitten kyse puoluetuesta tai muusta,josta ei koe saavansa mitään vastinetta(en viitsi tässä alkaa luettelemaan),niin silloin ei jää muuta vaihtoehtoa,kuin hakea muun kassan jäsenyyttä. Onneks suomessa on järjestäytymisen vapaus ja jokainen saa tehdä mielensä mukaan.

alkaa käyttämään niitä palveluita. Itse ajattelin ettei kirkko minulle mitään tarjoa että taidanpa erota, mutta aloin ottamaan asioista selvää ja nyt minulla on lapset kirkon hoidossa muutaman kerran viikossa. Sama koskee muitakin. Jos luulee ettei se tarjoo mitään, niin ottaa selvää ja alkaa käyttämään.

• Luottamusmies.
        täytyy.. kirjoitti:

alkaa käyttämään niitä palveluita. Itse ajattelin ettei kirkko minulle mitään tarjoa että taidanpa erota, mutta aloin ottamaan asioista selvää ja nyt minulla on lapset kirkon hoidossa muutaman kerran viikossa. Sama koskee muitakin. Jos luulee ettei se tarjoo mitään, niin ottaa selvää ja alkaa käyttämään.

Jokainen vähänkin järkevä ymmärtää, että ammattiliitto on näinä aikoina ainoa työntekijän suoja. Loimaan lorvit ovat jokaisella työpaikalla ensimmäiseksi liipaisimella ulosheitettäväksi. Luottamusmies voi kylmästi sopia irtisanomisjärjestyksen heidän osaltaan ja suojella ammattiliittoon kuuluvia. Loimaankassalaiset ovat tietynlaista "työelämän tykinruokaa" , koska heitä ei suojele kukaan. Työnantajalle nämä poloiset tyhmät ovat ainoastaan hyväksikäytettävää massaa ja vieläpä omasta tahdostaan.

• tiedoksi, että
        Luottamusmies. kirjoitti:

Jokainen vähänkin järkevä ymmärtää, että ammattiliitto on näinä aikoina ainoa työntekijän suoja. Loimaan lorvit ovat jokaisella työpaikalla ensimmäiseksi liipaisimella ulosheitettäväksi. Luottamusmies voi kylmästi sopia irtisanomisjärjestyksen heidän osaltaan ja suojella ammattiliittoon kuuluvia. Loimaankassalaiset ovat tietynlaista "työelämän tykinruokaa" , koska heitä ei suojele kukaan. Työnantajalle nämä poloiset tyhmät ovat ainoastaan hyväksikäytettävää massaa ja vieläpä omasta tahdostaan.

Lopullisen päätöksen irtisanomisista tekee työnantaja, eikä sen tarvitse kuunnella luottamusmiestä. Päinvastoin työnantaja saa tällöin tiedon niistä, jotka kannattaa jättää irtisanomisissa viimeisiksi. Kyllä se luottamusmieskin voi joutua irtisanotuksi, jos lopetetaan koko osasto ja ammattitaito ei riitä muihin tehtäviin yrityksessä. Koko luottamusmiesjärjestelmä pitäisi romuttaa ja valita työntekijäryhmistä ainoastaan edustajat, ilman ay-liikettä, jotka edustavat kaikkia työntekijöitä neuvottelutilanteissa, eikä ainoastaan ay-liikettä.

• DDuunari
        tiedoksi, että kirjoitti:

Lopullisen päätöksen irtisanomisista tekee työnantaja, eikä sen tarvitse kuunnella luottamusmiestä. Päinvastoin työnantaja saa tällöin tiedon niistä, jotka kannattaa jättää irtisanomisissa viimeisiksi. Kyllä se luottamusmieskin voi joutua irtisanotuksi, jos lopetetaan koko osasto ja ammattitaito ei riitä muihin tehtäviin yrityksessä. Koko luottamusmiesjärjestelmä pitäisi romuttaa ja valita työntekijäryhmistä ainoastaan edustajat, ilman ay-liikettä, jotka edustavat kaikkia työntekijöitä neuvottelutilanteissa, eikä ainoastaan ay-liikettä.

Hupaisa näkökulma sinulla. et ymmärrä työelämästä yhtään mitään. Ammattiosasto ja ammattiliitto koostuu työntekijöistä. Luottamusmiehen valitsevat työntekijät ja luottamusmies edustaa niitä työntekijöitä, jotka ovat hänet valinneet. Oma asiasi on, jos et ole halunnut olla porukassa mukana ja karklasit loimaan loiseksi. Loimaan loinen ei voi riitauttaa irtisanomisjärjestystä, koska ei ole sopijaosapuoli. Siksi loiset ovat irtisanottavien listoilla lähes aina ensimmäisinä. Loisen irtisanominen on turvallinen valinta työnantajalle, eikä sitä jää suremaan ammattiosasto, eikä luottamusmieskään. Näin se asia vain on. Loisen täytyy hyväksyä itse valitsemansa kohtalo.

• ei loimaan loinen
        DDuunari kirjoitti:

Hupaisa näkökulma sinulla. et ymmärrä työelämästä yhtään mitään. Ammattiosasto ja ammattiliitto koostuu työntekijöistä. Luottamusmiehen valitsevat työntekijät ja luottamusmies edustaa niitä työntekijöitä, jotka ovat hänet valinneet. Oma asiasi on, jos et ole halunnut olla porukassa mukana ja karklasit loimaan loiseksi. Loimaan loinen ei voi riitauttaa irtisanomisjärjestystä, koska ei ole sopijaosapuoli. Siksi loiset ovat irtisanottavien listoilla lähes aina ensimmäisinä. Loisen irtisanominen on turvallinen valinta työnantajalle, eikä sitä jää suremaan ammattiosasto, eikä luottamusmieskään. Näin se asia vain on. Loisen täytyy hyväksyä itse valitsemansa kohtalo.

" Luottamusmiehen valitsevat työntekijät ja luottamusmies edustaa niitä työntekijöitä, jotka ovat hänet valinneet." Opettele lukemaan. Minähän kirjoitin, ETTÄ KOKO LUOTTAMUSMIESJÄRJESTELMÄ JOUTAA ROMUKOPPAAN. TYÖNTEKIJÖIDEN EDUSTAJIKSI TULISI VALITA HENKILÖ, JOKA EDUSTAISI KAIKKIA TYÖNTEKIJÖITÄ. PAIKALLISELLA TASOLLA EI TARVITA AY-LIIKETTÄ SOTKEMAAN ASIOITA. "Loimaan loinen ei voi riitauttaa irtisanomisjärjestystä, koska ei ole sopijaosapuoli. Siksi loiset ovat irtisanottavien listoilla lähes aina ensimmäisinä." Se ay-liikkeen aivopesty luottamusmiespässi voi esittää työnantajalle oman ehdotuslistansa irtisanottavista yt neuvotteluiden kuluessa, mutta TYÖNANTAJA KUITENKIN PÄÄTTÄÄ KENET IRTISANOTAAN. Pienemmissä ja keskisuurissa yrityksissä sillä luottamusmiehen listalla ei yleensä ole muuta virkaa, kuin sillä voi pyyhkiä korkeintaan persettä. Sinunkin tulee muistaa, että yhtiön omistajat tekevät vielä päätökset yhtiössä, eikä ay-liike. Ps. Miksei ay-liike omista yhtään omaa yhtiötä, jossa se voisi toteuttaa näitä oppejaan ihan vapaasti?

• ei mitään tolkkua
        ei loimaan loinen kirjoitti:

" Luottamusmiehen valitsevat työntekijät ja luottamusmies edustaa niitä työntekijöitä, jotka ovat hänet valinneet." Opettele lukemaan. Minähän kirjoitin, ETTÄ KOKO LUOTTAMUSMIESJÄRJESTELMÄ JOUTAA ROMUKOPPAAN. TYÖNTEKIJÖIDEN EDUSTAJIKSI TULISI VALITA HENKILÖ, JOKA EDUSTAISI KAIKKIA TYÖNTEKIJÖITÄ. PAIKALLISELLA TASOLLA EI TARVITA AY-LIIKETTÄ SOTKEMAAN ASIOITA. "Loimaan loinen ei voi riitauttaa irtisanomisjärjestystä, koska ei ole sopijaosapuoli. Siksi loiset ovat irtisanottavien listoilla lähes aina ensimmäisinä." Se ay-liikkeen aivopesty luottamusmiespässi voi esittää työnantajalle oman ehdotuslistansa irtisanottavista yt neuvotteluiden kuluessa, mutta TYÖNANTAJA KUITENKIN PÄÄTTÄÄ KENET IRTISANOTAAN. Pienemmissä ja keskisuurissa yrityksissä sillä luottamusmiehen listalla ei yleensä ole muuta virkaa, kuin sillä voi pyyhkiä korkeintaan persettä. Sinunkin tulee muistaa, että yhtiön omistajat tekevät vielä päätökset yhtiössä, eikä ay-liike. Ps. Miksei ay-liike omista yhtään omaa yhtiötä, jossa se voisi toteuttaa näitä oppejaan ihan vapaasti?

Luottamusmiesjärjestelmä on hyvä ja toimiva järjestelmä, soveltajissa on joskus toivomisen varaa. Meidän työmaallamme työnantaja ilmoitti luottamusmiehelle irti sanovansa erään työntekijän ja perusteli sitä jatkuvilla myöhästelyillä ja sairaslomilla, luottamusmies siunasi asialliset jutut aina, ei niistä tapeltu. Luottamusmies ja työsuojeluvaltuutettu kurssitettiin ihan niin kuin sopimuksissa on sovittu. Se on hyvä ja toimii kun käyttäjät ovat tehtäviensä tasalla. Kysessä oli keskisuuri yksityinen yritys, ei mikään suuryritys.

• kyseessä on työttömyyskassa
        ei mitään tolkkua kirjoitti:

Luottamusmiesjärjestelmä on hyvä ja toimiva järjestelmä, soveltajissa on joskus toivomisen varaa. Meidän työmaallamme työnantaja ilmoitti luottamusmiehelle irti sanovansa erään työntekijän ja perusteli sitä jatkuvilla myöhästelyillä ja sairaslomilla, luottamusmies siunasi asialliset jutut aina, ei niistä tapeltu. Luottamusmies ja työsuojeluvaltuutettu kurssitettiin ihan niin kuin sopimuksissa on sovittu. Se on hyvä ja toimii kun käyttäjät ovat tehtäviensä tasalla. Kysessä oli keskisuuri yksityinen yritys, ei mikään suuryritys.

Sen toimintaa ohjaa lainsäädäntö, joka kieltää muun yritystoiminnan. Eihän ay-liikkeen työttömyyskassatkaan saa harjoittaa yritystoimintaa. Mikään ei ay-liikkeitä estä perustamasta omia tehtaita tai liikeyrityksiä. Tällä vältyttäisiin porvarien riistolta ja pohjattomalta ahneudelta. Pääomaakin tuntuisi olevan. Ilmeisesti kyky johtaa tälläisiä yrityksiä puuttuu täysin liitoilta.

• Luottamusmies.

Ei täällä huutaa tarvitse. yleensäkään työelämässä ei asioita hoideta huutaen. sinun ajatuksesi ovat huuhaata, jolla ei ole mitään tekemistä totuuden ja realismin kanssa. AY- liike on ja pysyy, voimistuen aina kriisitilanteissa. Sinun on turhaa edes toivoa sen heikentymistä ja tehdä päätelmiä siitä tarvitaanko AY- liikettä, vai eikö tarvita. Luottamusmies edustaa työntekijöitä. Oma asiasi on, jos kuvittelet olevasi jotakin muuta, kuin työntekijä ja että sinä et siksi halua kuulua työntekijöitten riveihin. Elä rauhassa epätodellisuudessasi. Irtisanomisjärjestyksestä ja päätöksenteosta työpaikalla on todettava, että työnantajalla on tulkintaetuoikeus, mutta toisaalta se kantaa vastuun päätöstensä sopimusten- ja lainmukaisuudesta. Vastuusta johtuen työnantaja on monesti taipuvainen sopimaan joistakin asioista. Esimerkiksi helppo tapa irtisanomisten hoitamiseksi työpaikalla on sopia luottamusmiehen kanssa, että loiset siirtyvät nauttimaan Loimaankassan palveluista sillä aikaa, kun järjestäytynyt työväki jatkaa ahertamistaan ja palkan nostamista. Kuvitteletko muuten, että loimaankassalaiset ovat jotenkin työnantajan suositummuusasemassa. Jos näin uskot, olet satuikäinen ja lapsenmielinen. Lopeta itsepetoksesi, siirry nykyaikaan ja ajattele realistisesti !

• ei loimaan loinen

Ei täällä huutaa tarvitse. yleensäkään työelämässä ei asioita hoideta huutaen. sinun ajatuksesi ovat huuhaata, jolla ei ole mitään tekemistä totuuden ja realismin kanssa. AY- liike on ja pysyy, voimistuen aina kriisitilanteissa. Sinun on turhaa edes toivoa sen heikentymistä ja tehdä päätelmiä siitä tarvitaanko AY- liikettä, vai eikö tarvita. Luottamusmies edustaa työntekijöitä. Oma asiasi on, jos kuvittelet olevasi jotakin muuta, kuin työntekijä ja että sinä et siksi halua kuulua työntekijöitten riveihin. Elä rauhassa epätodellisuudessasi. Irtisanomisjärjestyksestä ja päätöksenteosta työpaikalla on todettava, että työnantajalla on tulkintaetuoikeus, mutta toisaalta se kantaa vastuun päätöstensä sopimusten- ja lainmukaisuudesta. Vastuusta johtuen työnantaja on monesti taipuvainen sopimaan joistakin asioista. Esimerkiksi helppo tapa irtisanomisten hoitamiseksi työpaikalla on sopia luottamusmiehen kanssa, että loiset siirtyvät nauttimaan Loimaankassan palveluista sillä aikaa, kun järjestäytynyt työväki jatkaa ahertamistaan ja palkan nostamista. Kuvitteletko muuten, että loimaankassalaiset ovat jotenkin työnantajan suositummuusasemassa. Jos näin uskot, olet satuikäinen ja lapsenmielinen. Lopeta itsepetoksesi, siirry nykyaikaan ja ajattele realistisesti !

Kyllä järkevä työnantaja katsoo siinä tilanteessa, kun tarvitsee irtisanoa porukkaa ainoastaan työntekijän ammattitaitoa, eikä sitä mihin liittoon hän kuuluu. Ikävä kyllä nämä heikoimman ammattitaidon omaavat ovat yleensä siellä liiton porukoissa ja luottavat ay-liikkeen voimaan. Irtisanomisjärjestyksestä päättää aina työnantaja, tietysti siitä voidaan muodollisesti kysyä mielipidettä luottamusmieheltä. Näkeehän siitä listasta ainakin ne, jotka ei kuulu ammattiliittoon, jos ei muuten satu tietämään. Kun lukee sinun tekstejäsi, niin suurin murhe sinulla tuntuu olevan pelko siitä, että ay-liittoon kuuluvien määrä työpaikallasi laskee alle puoleen. Jos näin käy, niin ne "loimaan liittolaiset" saavat oman edustajansa niihin neuvotteluihin. Juuri sen takia koko luottamusmiesjärjestelmä pitäisi romuttaa, koska se ay-liikkeen luottamusmies hoitaa ainoastaan oman liiton jäsenten asioita, vaikka hänen kuuluisi hoitaa kaikkien työntekijöiden asioita. Kokpo luottamusmies järjestelmän alkuperäisenä ajatuksena on ollut se, että yksi luottamusmies hoitaa kaikkien asioita, eikä vain jonkun oman poliittisen ryhmittymänsä asioita. Työpaikan luottamusmiehen pitäisi olla tehtävää hoitaessaan sitoutumaton mihinkään ay-liittoon. Voimassa oleva työehtosopimus sanelee hänen toimintansa ja se sopimus koskee kaikkia työntekijöitä, kuului liittoon tai ei. Jos asioista ei paikallisella tasolla päästä sopimukseen, niin silloin asioista neuvotellaan liittotasolla, eli niiden kesken, jotka ovat kyseisen tessin allekirjoittaneet. Silloin ei neuvottelupöydässä ole enään pelkästään ay-liikkeen jäsenyhdistykseen kuuluva luottamusmies edustamassa omaa yhdistystään.

• Luottamusmies.

Kyllä järkevä työnantaja katsoo siinä tilanteessa, kun tarvitsee irtisanoa porukkaa ainoastaan työntekijän ammattitaitoa, eikä sitä mihin liittoon hän kuuluu. Ikävä kyllä nämä heikoimman ammattitaidon omaavat ovat yleensä siellä liiton porukoissa ja luottavat ay-liikkeen voimaan. Irtisanomisjärjestyksestä päättää aina työnantaja, tietysti siitä voidaan muodollisesti kysyä mielipidettä luottamusmieheltä. Näkeehän siitä listasta ainakin ne, jotka ei kuulu ammattiliittoon, jos ei muuten satu tietämään. Kun lukee sinun tekstejäsi, niin suurin murhe sinulla tuntuu olevan pelko siitä, että ay-liittoon kuuluvien määrä työpaikallasi laskee alle puoleen. Jos näin käy, niin ne "loimaan liittolaiset" saavat oman edustajansa niihin neuvotteluihin. Juuri sen takia koko luottamusmiesjärjestelmä pitäisi romuttaa, koska se ay-liikkeen luottamusmies hoitaa ainoastaan oman liiton jäsenten asioita, vaikka hänen kuuluisi hoitaa kaikkien työntekijöiden asioita. Kokpo luottamusmies järjestelmän alkuperäisenä ajatuksena on ollut se, että yksi luottamusmies hoitaa kaikkien asioita, eikä vain jonkun oman poliittisen ryhmittymänsä asioita. Työpaikan luottamusmiehen pitäisi olla tehtävää hoitaessaan sitoutumaton mihinkään ay-liittoon. Voimassa oleva työehtosopimus sanelee hänen toimintansa ja se sopimus koskee kaikkia työntekijöitä, kuului liittoon tai ei. Jos asioista ei paikallisella tasolla päästä sopimukseen, niin silloin asioista neuvotellaan liittotasolla, eli niiden kesken, jotka ovat kyseisen tessin allekirjoittaneet. Silloin ei neuvottelupöydässä ole enään pelkästään ay-liikkeen jäsenyhdistykseen kuuluva luottamusmies edustamassa omaa yhdistystään.

Olet höpönassu tomppeli. Voisitko nyt viisaudessasi kertoa, että kuka sen työehosopimuksen neuvotelee, millä oikeuksilla ja keitä se sitoo ? Putoaako se taivaasta työntekijöitten riemuksi ja työnantajan painajaiseksi, säädetäänkö se Loimaalla, vai onko kyseessä järjestäytyneitä työnantajia ja järjestäytyneitä työntekijöitä edustavat valtakunnalliset yhdistykset? Selvitä ensiksi itsellesi perusasiat, ennenkuin tulet tänne viisastelemaan ! Kanssasi on mahdotonta keskustella asiallisesti, koska olet onnettoman vähällä tiedolla ja suurilla luuloilla matkassa. Toivotan sinulle ahkeria opiskeluvuosia, palataan asioihin kun olet parantanut valmiuksiasi työelämätietoudessa.

• kuuluville

Olet höpönassu tomppeli. Voisitko nyt viisaudessasi kertoa, että kuka sen työehosopimuksen neuvotelee, millä oikeuksilla ja keitä se sitoo ? Putoaako se taivaasta työntekijöitten riemuksi ja työnantajan painajaiseksi, säädetäänkö se Loimaalla, vai onko kyseessä järjestäytyneitä työnantajia ja järjestäytyneitä työntekijöitä edustavat valtakunnalliset yhdistykset? Selvitä ensiksi itsellesi perusasiat, ennenkuin tulet tänne viisastelemaan ! Kanssasi on mahdotonta keskustella asiallisesti, koska olet onnettoman vähällä tiedolla ja suurilla luuloilla matkassa. Toivotan sinulle ahkeria opiskeluvuosia, palataan asioihin kun olet parantanut valmiuksiasi työelämätietoudessa.

Meidän duunissa sai ensin kenkää jostain syystä liittoon kuuluvat? Työteholla tai muulla ei ollut mitään merkitystä.

• ei loimaan loinen

"Voisitko nyt viisaudessasi kertoa, että kuka sen työehosopimuksen neuvotelee, millä oikeuksilla ja keitä se sitoo ? Putoaako se taivaasta työntekijöitten riemuksi ja työnantajan painajaiseksi, säädetäänkö se Loimaalla, vai onko kyseessä järjestäytyneitä työnantajia ja järjestäytyneitä työntekijöitä edustavat valtakunnalliset yhdistykset?" Tämä asia on ollut minulle täysin selvää. Jos sinä ymmärtäisit lukemaasi tekstiä, niin ymmärtäisit sen, kun sanoin, että työehtosopimus koskee kaikkia työntekijöitä. Minä en ole maininnut sanallakaan siitä, kuka sen neuvottelee, koska tiedän että sen neuvottelevat molempia osapuolia edustavat sopimusoikeuden omaavat liitot keskenään, ei ay-yhdistysten paikalliset luottamusmiehet. Myöskin olisit ymmärtänyt sen, kun totesin että jos paikallisella tasolla ei neuvotteluissa päästä sopimukseen, niin se siirtyy liittojen väliseksi neuvotteluksi, eikä paikallisen luottamusmiehen hoitamaksi. PAIKALLISELLA TASOLLA NEUVOTELLESSA EI TARVITA MITÄÄN AY-YHDISTYKSIÄ, VAAN KAIKKIA TYÖNTEKIJÖITÄ EDUSTAVA YHTEISESTI VALITTU LUOTTAMUSMIES, eikä mitään ay-liikkeen aivopesemää punikkia. Sinunkin pitää selvittää itsellesi muutama asia. Samalla työpaikalla voi olla myöskin työntekijöitä, jotka kuuluvat samaan liittoon kuin sinäkin, mutta sinä kuulut paikalliseen ammattiosastoon ja toimit luottamusmiehenä. Muutama henkilö saattaa kuulua saman liiton valtakunnalliseen ammattiosastoon. Jos tulee neuvottelutilanne, niin sinä et edusta heitä, vaan he saavat omalta osastoltaan valtakirjan ja edustavat itse itseään. Minulla sattuu olemaan 25 vuoden kokemus näistä työelämäasioista koskien työehtosopimuksia ja niiden tulkintaa, koska sen ajan olen joutunut itse neuvottelemaan näistä asioista työnantajan kanssa. Joskus olen valtakirjalla edustanut useampaa kaveria neuvotteluissa. Siinä oppii, kun kuuluu valtakunnalliseen ammattiosastoon. Sinun pitäisi vähän opiskella yleistä työelämätietoutta ja myöskin työehtosopimusten tulkintaa, ennenkuin rupeat uhoamaan. Ps. Ne ay-liikkeen järjestämät aivopesukurssit, joita luottamusmiehille järjestetään eivät anna riittävästi tietoa, jotta osaisit tulkita työehtosopimuksia riittävästi. Sitten kun olet osallistunut koulutuspäiville, missä on molempien sopijapuolien edustajat kertomassa ja neuvomassa miten tessiä tulkitaan, niin saat oikeaa tietoa ja samalla saat keskusteluissa vastaukset sinua askarruttaviin kysymyksiin, jotka ovat sinulle epäselviä. Pss. Olen tämän yli 40vuoden työkokemukseni aikana toiminut yrittäjänä, johtavassa asemassa olevana virkamiehenä, pienen verstaan vastaavana johtajana, sekä ihan tavallisena työmiehenä. Olen myöskin ollut oman alani oppilaitoksessa opettajana.

• ei ymmärrä

"Voisitko nyt viisaudessasi kertoa, että kuka sen työehosopimuksen neuvotelee, millä oikeuksilla ja keitä se sitoo ? Putoaako se taivaasta työntekijöitten riemuksi ja työnantajan painajaiseksi, säädetäänkö se Loimaalla, vai onko kyseessä järjestäytyneitä työnantajia ja järjestäytyneitä työntekijöitä edustavat valtakunnalliset yhdistykset?" Tämä asia on ollut minulle täysin selvää. Jos sinä ymmärtäisit lukemaasi tekstiä, niin ymmärtäisit sen, kun sanoin, että työehtosopimus koskee kaikkia työntekijöitä. Minä en ole maininnut sanallakaan siitä, kuka sen neuvottelee, koska tiedän että sen neuvottelevat molempia osapuolia edustavat sopimusoikeuden omaavat liitot keskenään, ei ay-yhdistysten paikalliset luottamusmiehet. Myöskin olisit ymmärtänyt sen, kun totesin että jos paikallisella tasolla ei neuvotteluissa päästä sopimukseen, niin se siirtyy liittojen väliseksi neuvotteluksi, eikä paikallisen luottamusmiehen hoitamaksi. PAIKALLISELLA TASOLLA NEUVOTELLESSA EI TARVITA MITÄÄN AY-YHDISTYKSIÄ, VAAN KAIKKIA TYÖNTEKIJÖITÄ EDUSTAVA YHTEISESTI VALITTU LUOTTAMUSMIES, eikä mitään ay-liikkeen aivopesemää punikkia. Sinunkin pitää selvittää itsellesi muutama asia. Samalla työpaikalla voi olla myöskin työntekijöitä, jotka kuuluvat samaan liittoon kuin sinäkin, mutta sinä kuulut paikalliseen ammattiosastoon ja toimit luottamusmiehenä. Muutama henkilö saattaa kuulua saman liiton valtakunnalliseen ammattiosastoon. Jos tulee neuvottelutilanne, niin sinä et edusta heitä, vaan he saavat omalta osastoltaan valtakirjan ja edustavat itse itseään. Minulla sattuu olemaan 25 vuoden kokemus näistä työelämäasioista koskien työehtosopimuksia ja niiden tulkintaa, koska sen ajan olen joutunut itse neuvottelemaan näistä asioista työnantajan kanssa. Joskus olen valtakirjalla edustanut useampaa kaveria neuvotteluissa. Siinä oppii, kun kuuluu valtakunnalliseen ammattiosastoon. Sinun pitäisi vähän opiskella yleistä työelämätietoutta ja myöskin työehtosopimusten tulkintaa, ennenkuin rupeat uhoamaan. Ps. Ne ay-liikkeen järjestämät aivopesukurssit, joita luottamusmiehille järjestetään eivät anna riittävästi tietoa, jotta osaisit tulkita työehtosopimuksia riittävästi. Sitten kun olet osallistunut koulutuspäiville, missä on molempien sopijapuolien edustajat kertomassa ja neuvomassa miten tessiä tulkitaan, niin saat oikeaa tietoa ja samalla saat keskusteluissa vastaukset sinua askarruttaviin kysymyksiin, jotka ovat sinulle epäselviä. Pss. Olen tämän yli 40vuoden työkokemukseni aikana toiminut yrittäjänä, johtavassa asemassa olevana virkamiehenä, pienen verstaan vastaavana johtajana, sekä ihan tavallisena työmiehenä. Olen myöskin ollut oman alani oppilaitoksessa opettajana.

Paikallisella tasolla neuvoteltaessa, tarkasti ottaen tarkoitat mitä sopimista ja kenen kanssa? Olen ollut tytöelämässä ja amattiosaston toiminnassa jonkun verran mukana, mutta en ole törmännyt siihen, että olisi joku VALTAKUNNALLINEN osasto paikallisen lisäksi ja mitä helvetin veivaamista tuo ylipäänsä on? Paikallisilla neuvotteluilla tarkoitat mitä? Koskevatko neuvottelut vain alueella olevaa yritystä vai yrityksiä? Opiskella työehtosopimuksien tulkintaa, mitä hattua sanoi Bill, eikö Suomen kieltä enää kirjoiteta niin kuin se luetaan ja sopimusta tulkita niin kuin siihen on kirjoitettu????? Vai, että kurssia tulkintaan, siihen tarvitaankin todella kurssia, että mustan saa valkoiseksi, eikä aina riitä, vaikka kuinka tulkittais ja opiskeltais. Yksinkertainen nyrkkisääntö tulkintaan on se, että se luetaan niin kuin on kirjoitettu ja tulkitaan niin kuin sopimuksessa lukee, neuvoteltavaksi jää miten paljon siitä voidaan joustaa! Siinä se!

• ei loimaan loinen
        ei ymmärrä kirjoitti:

Paikallisella tasolla neuvoteltaessa, tarkasti ottaen tarkoitat mitä sopimista ja kenen kanssa? Olen ollut tytöelämässä ja amattiosaston toiminnassa jonkun verran mukana, mutta en ole törmännyt siihen, että olisi joku VALTAKUNNALLINEN osasto paikallisen lisäksi ja mitä helvetin veivaamista tuo ylipäänsä on? Paikallisilla neuvotteluilla tarkoitat mitä? Koskevatko neuvottelut vain alueella olevaa yritystä vai yrityksiä? Opiskella työehtosopimuksien tulkintaa, mitä hattua sanoi Bill, eikö Suomen kieltä enää kirjoiteta niin kuin se luetaan ja sopimusta tulkita niin kuin siihen on kirjoitettu????? Vai, että kurssia tulkintaan, siihen tarvitaankin todella kurssia, että mustan saa valkoiseksi, eikä aina riitä, vaikka kuinka tulkittais ja opiskeltais. Yksinkertainen nyrkkisääntö tulkintaan on se, että se luetaan niin kuin on kirjoitettu ja tulkitaan niin kuin sopimuksessa lukee, neuvoteltavaksi jää miten paljon siitä voidaan joustaa! Siinä se!

niin älä sitten vaahtoakaan täällä. Paikallisella tasolla tarkoitetaan yrityskohtaisia tai laitoskohtaisia sopimisia. Joillakin aloilla on työntekijöitä, joita on yhdessä työpaikassa vain yksi tai muutama henkilö. Kun he ovat järjestäytyneet johonkin ammattiliittoon, NIIN HE KUULUVAT VALTAKUNNALLISEEN YHDISTYKSEEN, joka on liiton jäsenyhdistys. Yleensä liittoon kuuluvat työntekijät kuuluvat JOHONKIN PAIKALLISEEN YHDISTYKSEEN, joka on liiton jäsenyhdistys. Työehtosopimuksien tulkinnalla tarkoitan sitä, että opitaan lukemaan oikein sitä kapulakieltä, mitä sopimuksessa on ja ennenkaikkea, ETTÄ YMMÄRRETÄÄN SITÄ LUETTUA TEKSTIÄ. Kaikilta se ei ilman opettelua luonnistu.

• monesta selvinnyt

Vähän karkas kirjoittajalta mopo käsistä :D Vuosia kuulunut "loimaan kassaan" ja monet yt;t selvitellyt ison vientifirman palkkalaisena. Mikään luottamusmies ei ensinkään ketään erota ja toisekseen liittoon kuulumaton voi itse solidaarisuutensa määritellä. Ei siis tarvi osallistua omista mielstä turhiin selkkauksiin ja kun vielä työnsä hoitaa kunnolla,niin töitä takuulla riittää!!

• vaahtoat jos kysyn

niin älä sitten vaahtoakaan täällä. Paikallisella tasolla tarkoitetaan yrityskohtaisia tai laitoskohtaisia sopimisia. Joillakin aloilla on työntekijöitä, joita on yhdessä työpaikassa vain yksi tai muutama henkilö. Kun he ovat järjestäytyneet johonkin ammattiliittoon, NIIN HE KUULUVAT VALTAKUNNALLISEEN YHDISTYKSEEN, joka on liiton jäsenyhdistys. Yleensä liittoon kuuluvat työntekijät kuuluvat JOHONKIN PAIKALLISEEN YHDISTYKSEEN, joka on liiton jäsenyhdistys. Työehtosopimuksien tulkinnalla tarkoitan sitä, että opitaan lukemaan oikein sitä kapulakieltä, mitä sopimuksessa on ja ennenkaikkea, ETTÄ YMMÄRRETÄÄN SITÄ LUETTUA TEKSTIÄ. Kaikilta se ei ilman opettelua luonnistu.

Miksi helvetissä sinä viisas ja fiksu vaahtoat kun kysyn? Meidän työpaikallamme oli yksi työhuonekunta (liittoon kuuluva), joka valitsi liittoon kuuluvan luottamusmiehen ja työsuojeluvaltuutetun ja tämä työhuonekunta kuului paikalliseen amattiosastoon ja ainakin meidän yrityksessämme luottamusmies edusti kaikkia työntekijöitä, niitäkin jotka vakaumuksensa puolesta eivät liittoon kuuluneet, mutta tämä on enemmän työntekijöistä/tuohuonekunnasta kiinni kuin luottamusmiehestä, hän tekee niin kuin porukka päättää, minun kokemukseni mukaan!

• Luottamusmies.
        vaahtoat jos kysyn kirjoitti:

Miksi helvetissä sinä viisas ja fiksu vaahtoat kun kysyn? Meidän työpaikallamme oli yksi työhuonekunta (liittoon kuuluva), joka valitsi liittoon kuuluvan luottamusmiehen ja työsuojeluvaltuutetun ja tämä työhuonekunta kuului paikalliseen amattiosastoon ja ainakin meidän yrityksessämme luottamusmies edusti kaikkia työntekijöitä, niitäkin jotka vakaumuksensa puolesta eivät liittoon kuuluneet, mutta tämä on enemmän työntekijöistä/tuohuonekunnasta kiinni kuin luottamusmiehestä, hän tekee niin kuin porukka päättää, minun kokemukseni mukaan!

Luottamusmies edustaa työpaikan järjestäytyneitä työntekijöitä. Järjestäytymättömät työntekijät ovat ilman edustajaa TES:iä koskevissa kysymyksissä. Tosin työntekijöiden työsuojeluvaltuutettu edustaa kaikkia työntekijäasemassa olevia, mutta tämä koskee vai työsuojeluasioita. Ihmetyttää sellainen näkemys, että tämän ylioppineen ketjussa esiintyvän monipersoonaisen tietäjän ( duunari,yrittäjä, opettaja) näkemyksen mukaan pitäisi olla jokin ihmeen "kaikkia työntekijöitä" edustava luottamusmies. Järjestäytymättömät ovat itse valintansa tehneet ja haluavat elää edunvalvontajärjestelmän ulkopuolella. Tyytykööt valintaansa, taikka tulkoot ammattiosaston kokoukseen liittymään jäseneksi ja vaikuttamaan työehtoihinsa. AY- toiminnan juuret ja vahvuus on juuri paikallisessa toiminnassa ja jäsenet kokoava ammattiosasto on perusrakenne, joka kuuluu suomalaisen työelämän faktoihin. Monipersoonaisen "pehtoorin" on turhaa vaahdota "punikeista" ja "aivopesusta". Tuollaisten termien käyttämisellä tulee kertoneeksi itsestään vain sen tosiasian, että kuuluu henkisesti viime vuosisadan alkupuoliskon kalustoon.

• ei loimaan loinen

Luottamusmies edustaa työpaikan järjestäytyneitä työntekijöitä. Järjestäytymättömät työntekijät ovat ilman edustajaa TES:iä koskevissa kysymyksissä. Tosin työntekijöiden työsuojeluvaltuutettu edustaa kaikkia työntekijäasemassa olevia, mutta tämä koskee vai työsuojeluasioita. Ihmetyttää sellainen näkemys, että tämän ylioppineen ketjussa esiintyvän monipersoonaisen tietäjän ( duunari,yrittäjä, opettaja) näkemyksen mukaan pitäisi olla jokin ihmeen "kaikkia työntekijöitä" edustava luottamusmies. Järjestäytymättömät ovat itse valintansa tehneet ja haluavat elää edunvalvontajärjestelmän ulkopuolella. Tyytykööt valintaansa, taikka tulkoot ammattiosaston kokoukseen liittymään jäseneksi ja vaikuttamaan työehtoihinsa. AY- toiminnan juuret ja vahvuus on juuri paikallisessa toiminnassa ja jäsenet kokoava ammattiosasto on perusrakenne, joka kuuluu suomalaisen työelämän faktoihin. Monipersoonaisen "pehtoorin" on turhaa vaahdota "punikeista" ja "aivopesusta". Tuollaisten termien käyttämisellä tulee kertoneeksi itsestään vain sen tosiasian, että kuuluu henkisesti viime vuosisadan alkupuoliskon kalustoon.

Olet selvästi täysin aivopesty punikki. En ole mikään ylioppinut tietäjä, vaan pitkän työuran tehnyt monialaosaaja. Miksi sinun käy kateeksi? Olen edelleen sitä mieltä, ettei paikallisella tasolla tarvita mitään pelkästään ay-liikkeen jäseniä edustavaa luottamusmiestä. Kun kerran on voimassa olevat työehtosopimukset, mitkä koskee kaikkia työntekijöitä, niin miksei niistä voida paikallisesti neuvotella ilman ay-liikkeen holhoavaa vaikutusta. Pelkääkö ay-liike, että paikallisneuvotteluissa työntekijät ovat niin valveutuneita, että ymmärtävät oman etunsa ja sopivat asiansa ilman ay-liikkeen holhousta? Ay-liikkeen kuviteltu vahvuus on ainoastaan siinä, että sen aivopestyt paikallisosaston innokkaat puuhamiehet yrittävät kaikin keinoin kieltää kaiken sopimisen ilman ay-liikettä. Se on ihan selvää, että sak:laisten liittojen kaikki innokkaat paikallisosastojen toimijat on täysin aivopestyjä vasemmistolaista politiikkaa kannattavia narussa kulkevia pässejä. Edelleen sinulla tuntuu olevan suurin huoli siitä, että työpaikoilla järjestäytyneiden työntekijöiden määrä laskee alle puoleen, koska silloin hekin saavat oman edustajansa kaikkiin neuvotteluihin. Sehän ei taas mitenkään sovi näille vasemmistolaisille ay-liikkeen änkyröille. Ps. Tarkoitan aivopestyllä punikilla silmälaput silmillä kulkevaa täysin ilman omaa tahtoa olevaa ay-liikkeen kouluttamaa luottamusmiestä, joka kulkee kuin pässi narussa liiton tahdon mukaan.

• oikeasti

Olet selvästi täysin aivopesty punikki. En ole mikään ylioppinut tietäjä, vaan pitkän työuran tehnyt monialaosaaja. Miksi sinun käy kateeksi? Olen edelleen sitä mieltä, ettei paikallisella tasolla tarvita mitään pelkästään ay-liikkeen jäseniä edustavaa luottamusmiestä. Kun kerran on voimassa olevat työehtosopimukset, mitkä koskee kaikkia työntekijöitä, niin miksei niistä voida paikallisesti neuvotella ilman ay-liikkeen holhoavaa vaikutusta. Pelkääkö ay-liike, että paikallisneuvotteluissa työntekijät ovat niin valveutuneita, että ymmärtävät oman etunsa ja sopivat asiansa ilman ay-liikkeen holhousta? Ay-liikkeen kuviteltu vahvuus on ainoastaan siinä, että sen aivopestyt paikallisosaston innokkaat puuhamiehet yrittävät kaikin keinoin kieltää kaiken sopimisen ilman ay-liikettä. Se on ihan selvää, että sak:laisten liittojen kaikki innokkaat paikallisosastojen toimijat on täysin aivopestyjä vasemmistolaista politiikkaa kannattavia narussa kulkevia pässejä. Edelleen sinulla tuntuu olevan suurin huoli siitä, että työpaikoilla järjestäytyneiden työntekijöiden määrä laskee alle puoleen, koska silloin hekin saavat oman edustajansa kaikkiin neuvotteluihin. Sehän ei taas mitenkään sovi näille vasemmistolaisille ay-liikkeen änkyröille. Ps. Tarkoitan aivopestyllä punikilla silmälaput silmillä kulkevaa täysin ilman omaa tahtoa olevaa ay-liikkeen kouluttamaa luottamusmiestä, joka kulkee kuin pässi narussa liiton tahdon mukaan.

Väkisinkin herää kysymys mitä tai ketä sinä edustat, kirjoituksesi on todella skitsoa, vailla mitään järkeä. Vaikka olet moniosaaja, sinulla on kokemusta niin tuo kuinka haluat mitätöidä/romuttaa työehtosopimusjärjestelmän ja nimenomaan AY-liikkeen ulkopuoliseksi on todella käsittämätön! Ammattiliitoilla ja ainoastaan heillä on oikeus neuvotella valtakunnalliset sopimukset ja paikalliset sopimukset perustuvat näihin TYÖNANTAJAPUOLEN kanssa neuvoteltuihin sopimuksiin niin on enemmän kuin ääliömäistä olettaa, että liittoon kuulumattomat sopisivat paikallisesti jotain joka poikkeaa VOIMASSA olevasta työehtosopimuksesta! Ainostaan liitot voivat sopia työelämää säätelevistä laeista poikeavia sopimuksia ja sama oikeus koskee työehtosopimusta, se olisi lain ja sopimusten vastaista ja siitä ei hyödy pitkäsä juoksussa kukaan! Meillä työhuonekunnan luottamusmies edusti kaikkia työntekijöitä, se oli työhuonekunnan yhteinen/yksimielinen päätös, eikä todellakaan loukkaa kenenkään oikeuksia, sopimuksia tai lakia.

• ei loimaan loinen
        oikeasti kirjoitti:

Väkisinkin herää kysymys mitä tai ketä sinä edustat, kirjoituksesi on todella skitsoa, vailla mitään järkeä. Vaikka olet moniosaaja, sinulla on kokemusta niin tuo kuinka haluat mitätöidä/romuttaa työehtosopimusjärjestelmän ja nimenomaan AY-liikkeen ulkopuoliseksi on todella käsittämätön! Ammattiliitoilla ja ainoastaan heillä on oikeus neuvotella valtakunnalliset sopimukset ja paikalliset sopimukset perustuvat näihin TYÖNANTAJAPUOLEN kanssa neuvoteltuihin sopimuksiin niin on enemmän kuin ääliömäistä olettaa, että liittoon kuulumattomat sopisivat paikallisesti jotain joka poikkeaa VOIMASSA olevasta työehtosopimuksesta! Ainostaan liitot voivat sopia työelämää säätelevistä laeista poikeavia sopimuksia ja sama oikeus koskee työehtosopimusta, se olisi lain ja sopimusten vastaista ja siitä ei hyödy pitkäsä juoksussa kukaan! Meillä työhuonekunnan luottamusmies edusti kaikkia työntekijöitä, se oli työhuonekunnan yhteinen/yksimielinen päätös, eikä todellakaan loukkaa kenenkään oikeuksia, sopimuksia tai lakia.

Että ymmärrätkö kaikkea lukemaasi tekstiä. En ole missään vaiheessa ollut romuttamassa valtakunnallisia työehtosopimuksia, vaan päinvastoin olen todennut, että edelleen valtakunnan tasolla liitot neuvottelevat sopimukset keskenään. Koska liittojen neuvottelemat työehtosopimukset koskevat kaikkia työntekijöitä, kuuluivat liittoon tai ei, niin herää kysymys, miksi pitää ay-liikkeen häslätä vielä välissä paikallisella tasolla. Paikallisella tasolla voidaan aivan hyvin neuvotella esim. palkoista ilman että ay-liike sotkeentuu asioihin. Nimittäin ne tessit määrittelevät ainoastaan minimipalkat, eivätkä estä työnantajaa maksamasta korkeampaa palkkaa. Sopimuksettomana aikana, kun neuvottelut ovat käynnissä liittotasolla, voidaan neuvotella paikallisella tasolla sopimus, joka hyväksytetään liitoilla. Tosin jotkut liitot eivät oikein hyväksy näitä sopimuksia. Eikö olisi parasta, kun annettaisiin edelleen niiden liittojen, joilla on sopimusoikeus neuvotella ne tessit. Ammattiyhdistysten paikallisosastojen jäsenet voisivat harrastaa sitä ay-toimintaa vapaa-ajallaan ja nauttia niistä liiton eduista, mutta jätettäköön politikointi pois työpaikoilta samoin kuin ay-liikkeestä vouhottaminen. Ps. Saa nähdä nykysuuntauksella, kuinka kauan ay-liikkeen jäseniä on useammalla työpaikalla alle puolet, jolloin ne "loimaan loisetkin" saavat edustajansa yt- neuvotteluihin.

• ei loimaan loinen kirjoitti:

paikallisella tasolla sovittaesa siinä tahtoo käydä niin että työnantajapuoli tahtoo heikentää työntekijöiden etuja enemmän kuin tes antaa myöden. näin ainakin minun edesmenneellä työpaikalla. eli mitään paikallista sopimistahan ei tarvittaisi jos vaan tessin mukaan mentäisi, toki työnantaja saa vaikka maksaa enemmän palkkaa kuin tessissä on sovittu mutta harvoin näin päin käy oikeasti.

• vasuri35232

Siis ammattiliitoissahan käydään vaalit jossa valitaan henkilöt päättämään sen asioista. Jos ne vaaleilla valitut henkilöt sitten päättävät että ammattiyhdistysliikkeen eduissa on tukea vaikka Vasemmistoliiton vaalikampanjaa niin sitten on niin. Äänestäkää porvarit valtaan ammattiliitoissa jos tahdotte että rahat menevät porvareille. Totuus on kuitenkin se, että ammattiyhdistysliike saa tavoitteilleen enemmän ääntä kun se on mukana myös puoluepolitiikassa - luulisi sen olevan jäsentenkin etu.

• Luottamusmies.

Suurella osalla Suomen kansasta ei ole tietoa työelämän pelisäännöistä ja pelisääntöjen yhteydestä lainsäädäntöön. Eduskunta säätää maahan lait, joiden mukaan eletään. Tämä koskee myös työlainsäädäntöä. Kun työlainsäädäntö ei anna oikeuksia työntekijöille joisakin asioissa, niin ammattiliitot eivät voi muuttaa lakeja. lain muuttamiseen tarvitaan vahva palkansaajanäkemys eduskunnassa. Siksi palkansaajajärjestöt tukevat kansanedustajia ja palkansaajapuolueita, jotka hakevat lainsäädäntöön oikeutta työntekijöille. On nauirettavaa, että täällä kirjoitetaan, kuinka "oikeistolaiset" duunarit tulevat "petetyiksi" ja heidän rahansa joutuvat "hukkaan". Miksi he sitten käyvät töissä, jos kerran heillä on niin paljon pääomatuloja, että katsovat oman etunsa olevan kuulua pääoman etujen ajamiseen. Ainoa peros, joka tällaisessa tapauksessa tapahtuu, on itsepetos, kun tuollainen ymmärtämätön ihminen narraa itseään ja kannattaa pääoman etuja.

• Huh,huh

Johan kaikki Ay-liikkeet on porvaridemareiden hallussa. Kato nyt viimeisten 20 vuoden taakse, niin huomaat että Ay-liikkeet on myyneet duunarien nahat halvalla. Eli toimivat täysin työnantajien pillinmukaan, käytännössä avustukset kohdistuu työnantajille koska demarit ovat nuolleet porvareiden persettä.

• Muistihirviö

Niin kauan kuin muistan ( noin 1961 ) on rahaa jaettu ammattiyhdistyksiltä puolueille. Olen ollut jäsenenä muistaakseni neljässä liitossa ja työssäkin yhdessä parikymmentä vuotta. Myös puolueet ovat järjestäneet Ay-tilaisuuksia ammattiliittojen omikseen lukemilleen luottamusmiehille ja vastaaville. Näin ovat puolueet rahaa käyttäneet. En nyt oikein ymmärrä mikä ihmeen salaisuus tämä yht äkkiä on. Sama on Kepun kanssa. Ainahan maitotilistä on Maaseudun Tulevaisuus velottu ja maanviljelijät kuskattu ilmaiseksi Kepun kukkaisrahastoilla kerätyillä rahoilla kirkolle äänestämään. Kokoomuksesta nyt ei kukaan edes epäile, etteikö isot firmat sitä rahoittaisi. Josko tämä on sitä uuden sukupolven ongelmaa. Aina pitää uuden toimittajakoulusta päässeen toimittajan löytää löytää koivu ja tähti uudelleen. Yhtä paljon on märkäkorvia sitä sitten ihmettelemässä.

• vastapainoksi

että isokenkäisten eekoot sun muut kauppakamarit ja hyvävelivapaamuurarikillat ja säätiöt jakavat mannaa oikeistolle!!!

• Nimetön

Ei ollu mikään uutinen onhan SAK ja SDP naimisissa keskenään. Onhan meillä SAK:n pressakin! Persettä penkkiin vaan ja Suomi nousuun!!

• MAKSAA

aivan samallalailla kuin yrittäjäjärjestöt maksaa kokoomuslaisille, mtk maksaa kepulle jne, jne. nehän ajaa em. ryhmien etuja. miksei amm.liitot antaisi työväenpuolueille tukea, ei kepu ja kokoomus ole palkansaajien asialla, ainoastaan työväenpuolueet ovat!

• yksinkertaisuus,

minun maksamiani jäsenmaksuja ei ole tarkoitettu sossujen vaalikassaan.Nyt ne sinne näköjään menevät suoraan.

• Fjalma r
        yksinkertaisuus, kirjoitti:

minun maksamiani jäsenmaksuja ei ole tarkoitettu sossujen vaalikassaan.Nyt ne sinne näköjään menevät suoraan.

Hyvä, että harjoitetaan myöskin kokonaisvaltaista yhteiskunnallista edunvalvontaa. Työväenpuolueet tukevat palkansaajan oikeuksien ajamista. Siksi myös AY- liikkeen kautta tapahtuva rahoitus on oikein ja toivottavaa.

• herääkysymyksiä

Kirjoitat tuolla alempana, että et ymmärrä miksi ay-liike häärää "välissä" paikallisella tasolla niin en voi kuin ihmetellä sitä mitä ihmeellistä siinä on? Paikallisilla tasoilla työehtosopimusten tavoitteet asetetaan, sieltä neuvottelijoita valtakunnalliselle tasolle evästetään niin totta ihmeessä ay-liike luottamusmies on yksi ja ainoa työntekijäpuolen edustaja paikallisissakin työehto/palkkaneuvotteluissa. En oikein jaksa uskoa, että luottamusmies tai ay-liike olisi esteenä paremman palkan maksamiselle tai paremmista työehdoista sopimiselle. Kyllä työnantajapuoli nämä asiat pitää hanskassaan ja jos ei pidä niin maailmankirjat on sekaisin!

• ei loimaan loinen

En ymmärrä vieläkään. Kerran se tieto lähtee sieltä paikalliselta tasolta, niin miksette voi harrastaa sitä ay-toimintaa vapaa-ajallanne. Siellä voitte tehdä politiikkaa niin paljon, kuin haluatte, mutta älkää tehkö sitä työpaikallanne, vaan keskittykää työntekoon. Sitä ay-liikkeen luottamusmiestä ei tarvita siellä työpaikalla, koska se on kuitenkin aivopesty punikki, joka kävelee sak:n narussa kuin pässi.

• voi jukopliste

En ymmärrä vieläkään. Kerran se tieto lähtee sieltä paikalliselta tasolta, niin miksette voi harrastaa sitä ay-toimintaa vapaa-ajallanne. Siellä voitte tehdä politiikkaa niin paljon, kuin haluatte, mutta älkää tehkö sitä työpaikallanne, vaan keskittykää työntekoon. Sitä ay-liikkeen luottamusmiestä ei tarvita siellä työpaikalla, koska se on kuitenkin aivopesty punikki, joka kävelee sak:n narussa kuin pässi.

..että osaa olla vaikeaa! No moniosaajan nenänvarjoon on nyt jäänyt amattiosaston/työhuonekunnan valitseman luottamusmiehen edunvalvonta velvollisuus, nimenoman hänet on valtuutettu neuvottlelemaan työehdoista ja palkoista. POLITIIKAN TEKO ON ERIKSEEN JA SITÄ HARRASTETAAN TYÖSSÄ JA VAPAA-AIKANA NIIN KUIN SINÄKIN TÄÄLLÄ TEET! Kyllä sinun pääsi on joku pesaissut ja perusteellisesti kun ihan ite pitäisi olla asialla ennen kuin hyvä tulee! Mitä tai miten sinä voisit tehdä edunvalvontaa paremmin, saada työnantajaa maksamaan paremmin kuin liitto saisi ja paremmilla ehdoilla?????

• Luottamusmies.

Ammattioppilaitoksessakin opettajana omien kirjoitustensa mukaan toimineen ylippineen monitaiturin viestistä löytyi seuraava lause: "Paikallisella tasolla voidaan aivan hyvin neuvotella esim. palkoista ilman että ay-liike sotkeentuu asioihin" Jokainen ymmärtää, että tuollaisessa kirjoittelussa ei ole vähääkään järkeä. Ei ole totisesti ihme, jos ammattioppilaitoksista valmistuvilla nuorilla ei ole vähäistäkään työelämätietoutta. No, tietoa saa asioihin perehtymällä. Ymmärryksen hankkiminen on eräille ylivoimaista.

• luottamusmies,

mutta älä määrää minun maksamiani jäsenmaksuja siirrettäväksi sossujen vaalirahastoon. Se on niin helvetin väärin kun olla voi.

• ei loimaan loinen

"Ammattioppilaitoksessakin opettajana omien kirjoitustensa mukaan toimineen ylippineen monitaiturin viestistä löytyi seuraava lause: "Paikallisella tasolla voidaan aivan hyvin neuvotella esim. palkoista ilman että ay-liike sotkeentuu asioihin" Jokainen ymmärtää, että tuollaisessa kirjoittelussa ei ole vähääkään järkeä. Ei ole totisesti ihme, jos ammattioppilaitoksista valmistuvilla nuorilla ei ole vähäistäkään työelämätietoutta." Mitä ihmeellistä siinä on? Paikallisella tasolla työelämässä ei tarvita politiikkaa, vaan selkeää neuvottelutaitoa ja olemassa olevien tosiasioiden hyväksyntää. Kaikki tervejärkiset ymmärtää, että sinun kirjoittelussasi ei ole mitään järkeä. Toistat vain sitä kiljavalla opittua vasemmistolaista hapatusta koko ajan. Tajua nyt jo vihdoinkin, että ei se sosialismi ole ainoa autuaaksi tekevä asia. Tosi kristityllä ja sosialistilla on hyvin pieni ero. Kristitty sanoo "kaikki mikä on minun on myös sinun", mutta sosialisti sanoo "kaikki mikä on sinun on myös minun". Sinulla ei näköjään itsellä ole minkäänlaista tietoa siitä, mitä ammattioppilaitoksissa opetetaan ja minkäläiset tiedot sieltä saa työelämästä. Olen sitä mieltä, että sinä olet siellä luottamusmieskursseillasi vain saanut pelkästään poliittista hapatusta ja aivopesua. Siellä ei ole sanallakaan pystytty antamaan tietoa todellisesta työelämästä. Ps. Kyllä tämä nuorempi sukupolvi osaa ajatella ihan itse, eikä tarvitse sitä ay-liikkeen hapatusta. Kohta teidän sosialistien änkyröiden määrä työpaikoilla laskee alle puoleen ja silloin siellä työpaikoilla rupeaa vallitsemaan vasta demokratia, kun muutkin saavat äänensä kuuluviin. Pss. Kauhuskenaariona voin kertoa sinulle, että paikallinen sopiminen tulee työpaikoilla lisääntymään ja niissä neuvotteluissa ei kuunnella pelkästään ay-liikkeen änkyröitä, vaan kaikkia työntekijöitä edustavaa "luottamusmiestä".

• työpaikoillakaan

"Ammattioppilaitoksessakin opettajana omien kirjoitustensa mukaan toimineen ylippineen monitaiturin viestistä löytyi seuraava lause: "Paikallisella tasolla voidaan aivan hyvin neuvotella esim. palkoista ilman että ay-liike sotkeentuu asioihin" Jokainen ymmärtää, että tuollaisessa kirjoittelussa ei ole vähääkään järkeä. Ei ole totisesti ihme, jos ammattioppilaitoksista valmistuvilla nuorilla ei ole vähäistäkään työelämätietoutta." Mitä ihmeellistä siinä on? Paikallisella tasolla työelämässä ei tarvita politiikkaa, vaan selkeää neuvottelutaitoa ja olemassa olevien tosiasioiden hyväksyntää. Kaikki tervejärkiset ymmärtää, että sinun kirjoittelussasi ei ole mitään järkeä. Toistat vain sitä kiljavalla opittua vasemmistolaista hapatusta koko ajan. Tajua nyt jo vihdoinkin, että ei se sosialismi ole ainoa autuaaksi tekevä asia. Tosi kristityllä ja sosialistilla on hyvin pieni ero. Kristitty sanoo "kaikki mikä on minun on myös sinun", mutta sosialisti sanoo "kaikki mikä on sinun on myös minun". Sinulla ei näköjään itsellä ole minkäänlaista tietoa siitä, mitä ammattioppilaitoksissa opetetaan ja minkäläiset tiedot sieltä saa työelämästä. Olen sitä mieltä, että sinä olet siellä luottamusmieskursseillasi vain saanut pelkästään poliittista hapatusta ja aivopesua. Siellä ei ole sanallakaan pystytty antamaan tietoa todellisesta työelämästä. Ps. Kyllä tämä nuorempi sukupolvi osaa ajatella ihan itse, eikä tarvitse sitä ay-liikkeen hapatusta. Kohta teidän sosialistien änkyröiden määrä työpaikoilla laskee alle puoleen ja silloin siellä työpaikoilla rupeaa vallitsemaan vasta demokratia, kun muutkin saavat äänensä kuuluviin. Pss. Kauhuskenaariona voin kertoa sinulle, että paikallinen sopiminen tulee työpaikoilla lisääntymään ja niissä neuvotteluissa ei kuunnella pelkästään ay-liikkeen änkyröitä, vaan kaikkia työntekijöitä edustavaa "luottamusmiestä".

Älä äijä jaksa jauhaa apulantaa! Mielipiteensä, vakaumuksensa saa/pitää jokaisen sanoa ja tuoda julki se on jokaisen ihan itse tehtävä, vai pitäisikö luottiksen pitää amattiosaston/työhuonekunnan kokous asian tiimoilta ja sanoa ihan selvällä suomenkilellä, että kaikki jotka jäsenmaksunsa maksavat tai kassaan kuuluvat voivat kertoa jos tahtovat sen avoimesti kaikkien kuullen! Meidän työmaallamme luottamusmies edusti myös uskonnolisen vakaumuksensa mukaisesti toimivia työtovereita, vaikka he eivät liitoon kuuluneetkaan! Kyllä sosialismi on hyvä aate, niin kuin kristinuskokin, meissä soveltajissa on kyllä paljonkin toivomisen varaa.

• Luottamusmies.

Sinähän se tässä jauhat politiikka ja asettelet ihmisiä erilaisiin ryhmiin ja katsot oikeudeksesi määrätä kuka saa toimia mitenkin. Ajatuksesi ovat sekavia ja vaikeaselkoisia. Käyt mielessäsi paikallisneuvotteluja TES:in soveltamisesta paikallistasolla ilman, että ottaisit mukaan AY- organisaatioa, joka on ollut sopimassa sitä. Mitähän siitäkin tulisi, jos yhdet sopisivat ja toiset soveltaisivat tehtyjä sopimuksia. Sinun kuvitelmissasi AY- liikkeen paikallistasolla ja TES:ejä solmivalla tasolla ei saisi olla yhteyttä, kun siitä syntyy vain paikallistasolle ongelmia. Et ymmärrä koko AY- toiminnasta yhtään mitään, etkä pysty hahmottamaan kokonaisuuksia. Elät maailmassa, jota ei ole, eikä tule olemaan. Kuinkahan oikein jaksatkaan itsesi kanssa, muista puhumattakaan. Sääliksi heitä käy.

• ei loimaan loinen

Sinähän se tässä jauhat politiikka ja asettelet ihmisiä erilaisiin ryhmiin ja katsot oikeudeksesi määrätä kuka saa toimia mitenkin. Ajatuksesi ovat sekavia ja vaikeaselkoisia. Käyt mielessäsi paikallisneuvotteluja TES:in soveltamisesta paikallistasolla ilman, että ottaisit mukaan AY- organisaatioa, joka on ollut sopimassa sitä. Mitähän siitäkin tulisi, jos yhdet sopisivat ja toiset soveltaisivat tehtyjä sopimuksia. Sinun kuvitelmissasi AY- liikkeen paikallistasolla ja TES:ejä solmivalla tasolla ei saisi olla yhteyttä, kun siitä syntyy vain paikallistasolle ongelmia. Et ymmärrä koko AY- toiminnasta yhtään mitään, etkä pysty hahmottamaan kokonaisuuksia. Elät maailmassa, jota ei ole, eikä tule olemaan. Kuinkahan oikein jaksatkaan itsesi kanssa, muista puhumattakaan. Sääliksi heitä käy.

Kuten sinä. Mitä se ay-liike tekee siellä paikallisella tasolla soveltamassa niit työehtosopimuksia? Sopimukset koskevat kaikkia, myös ay-liikkeeseen kuulumattomia. Myöskin työnantaja soveltaa sopimuksia yksinään, ilman omaa liittoaan. Miksi työntekijäpuolella siellä pitää olla ay-liike soveltamassa niitä? Sopimukset on selkeitä ja riittää, kun kumpikin osapuoli osaa tulkita niitä oikein. Mitä hittoa siinä tarvitaan enään ay-liikkeen politiikkaa mukana? En ole kieltänyt koskaan, että ay-liikkeen paikallistasolla ja liitolla ei saisi olla yhteyttä. Päinvastoin olen todennut, ETTÄ HARRASTAKAA SITÄ AY- LIIKKEEN TOIMINTAANNE PAIKALLISTASOLLA NIIN PALJON, KUIN HALUATTE, MUTTA VAPAA-AJALLA, EI TYÖAIKANA. Minä ymmärrän ihan tarpeeksi ay-toiminnasta ja koska se on ihan perseestä, niin ehdotan parannuksia siihen, mutta sinun kiljavalla hapatuksella täytetyt aivosi eivät suostu vastaanottamaan mitään järkevää tietoa, mikä ei tue sosialismia ja sosialisointia. Sinä juuri et pysty hahmottamaan itse mitään kokonaisuutta, kun aivosi on kyllästetty siellä kiljavan kursseilla pelkällä pateettisella sosialismin höpötyksellä. Yrittäisit edes joskus ajatella omilla aivoillasi, etkä jatkuvasti hokisi tätä ay-liikkeen paskaa tietoa, millä ei ole mitään yhtenevyyttä tositiedon ja tosielämän kanssa. Sinä itse elät edelleen maailmassa, joka oli joskus 1960- 1970 luvulla. Nyt eletään jo 2000 lukua pitkälti.

• ei edes valon kajoa

Kuten sinä. Mitä se ay-liike tekee siellä paikallisella tasolla soveltamassa niit työehtosopimuksia? Sopimukset koskevat kaikkia, myös ay-liikkeeseen kuulumattomia. Myöskin työnantaja soveltaa sopimuksia yksinään, ilman omaa liittoaan. Miksi työntekijäpuolella siellä pitää olla ay-liike soveltamassa niitä? Sopimukset on selkeitä ja riittää, kun kumpikin osapuoli osaa tulkita niitä oikein. Mitä hittoa siinä tarvitaan enään ay-liikkeen politiikkaa mukana? En ole kieltänyt koskaan, että ay-liikkeen paikallistasolla ja liitolla ei saisi olla yhteyttä. Päinvastoin olen todennut, ETTÄ HARRASTAKAA SITÄ AY- LIIKKEEN TOIMINTAANNE PAIKALLISTASOLLA NIIN PALJON, KUIN HALUATTE, MUTTA VAPAA-AJALLA, EI TYÖAIKANA. Minä ymmärrän ihan tarpeeksi ay-toiminnasta ja koska se on ihan perseestä, niin ehdotan parannuksia siihen, mutta sinun kiljavalla hapatuksella täytetyt aivosi eivät suostu vastaanottamaan mitään järkevää tietoa, mikä ei tue sosialismia ja sosialisointia. Sinä juuri et pysty hahmottamaan itse mitään kokonaisuutta, kun aivosi on kyllästetty siellä kiljavan kursseilla pelkällä pateettisella sosialismin höpötyksellä. Yrittäisit edes joskus ajatella omilla aivoillasi, etkä jatkuvasti hokisi tätä ay-liikkeen paskaa tietoa, millä ei ole mitään yhtenevyyttä tositiedon ja tosielämän kanssa. Sinä itse elät edelleen maailmassa, joka oli joskus 1960- 1970 luvulla. Nyt eletään jo 2000 lukua pitkälti.

Mitä se AY-liike tekee paikallisella tasolla soveltamassa niitä työehtosopimuksia?? Hyvä kysymys ja vastaus kuuluu: koska he ovat toinen sopija oasapuolista ja sopija osapuolet niistä neovottelevat ja sopivat JA HUOMAA TÄMÄ, SOPIMUKSET KOSKEVAT TYÖAIKAA, EIVÄT VAPAA-AIKAA JA PAIKALLISISSA SOPIMUKSISSAKIN NIMENOMAAN NE SOPIMUKSET KOSKEVAT MYÖS LIITTOON KUULUMATTOMIAKIN! Vielä jotain epäselvää asioista?

• Peräkammarin klasista katto...

Raikkahin tervehrys lakeurelta. Nurmoos entises Esson paaris lujimma sun pränttis Oskarin läppäristä ja moomma ihastuksis. Uus IKL:n messijas on syntyny. Soot aina oikias jokaases asias. Pränttää Ilikkahan niin pääset mettumaarin jäläkehen päätoimittajan kesäapulaaseks poliittisehen toimituksehen tahi ainaki piirtelemähän Fanttomin sarjakuvia. Sullon niin vilikas miälikuvitus notta kateheks käy. Ilikas, tuas lakeuren raikkahimmas meerias, jota raavraks kutsutahan on sunlaaselles älykölle varmahan aina pränttääjän sijaa. Muista notta kaikki suuret aattehen miähet tuloo kuuluusiks. Niin tuli Hitlerit ja Staalinitki. Voisikki ruveta pränttäämähän semmoosta sarjapränttyytä Ilikan plarille, ku " Tappeluni punakaartia vastahan netis" . Susta tulis kuule kuuluusa ja ihannootu miäs. Meiränkylän plikat kukittas sun polokus mettumaarin juhulihin peräkulman nurkkatanssiaasiin. Saisit ilimasen pääsylipun ja naapurin Iitalta märän suurelman. Kyllä roletaarit sua kajehtis.

• susimasa

On sangen hupaisaa, että ammattiyhdistysliikkeet repivät rahaa työläisten selkänahasta antaakseen sen vasemmistopuolueiden käyttöön. Onneksi se nahka on parkkiintunutta ja luja uskokin auttaa kestämään kärsimystä. Verovähennysoikeuden kautta siitä repimisestä joutuvat onneksi osallisiksi liittoihin kuulumattomatkin. Eivät pääse SAK:n kiskureita karkuun Loimaan Lisureissakaan.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      47
      2245
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      1843
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1465
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1289
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      110
      1289
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      874
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe