hämähäkkien

kuulo

Moi, Pohdin sitä, että aina kun näen hämähäkin niin kiljun lujaa koska pelkään niitä. Kuulevatko hämähäkit sen? onko nillä edes korvia? silmiä on ilmeisesti kahdeksan, yök!! koska jos ne kuulevat kiljumiseni, niin he voivat pelästyä ja lähteä karkuun enkä sitten ehdi listiä niitä.. Kiitos jos joku viitsii vastata typerään kysymykseeni.. :)

8

2195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivusta-ajattelija

Hämähäkeillä ei ole varsinaisesti korvia. Ne aistivat erilaisia värähtelyjä karvojensa välityksellä. Ne kyllä väistäisivät sinua mielellään, jos vaan annat niille tilaisuuden - ne ovat miljoona kertaa sinua pienempiä, eikä niillä ole mitään mahdollisuuksia sinua vastaan - ei mitään keinoja (eikä edes halua) vahingoittaa sinua. Huutoasi ne eivät siis kuule, mutta voit yrittää hätistää niitä vaikka tömistämällä. Hämähäkeillä on yleisimmin kahdeksan silmää, mutta myös kuusi-, neljä, kaksisilmäisiä ja silmättömiä lajeja on. Suomessa on vain kuusi- ja kahdeksansilmäisiä lajeja. Kaikki kotimaiset lajit ovat ihmisille harmittomia. Annathan niiden elää.

• Anonyymi

Ihana vastaus.

• Anonyymi

Kyllä kotimaisista hämähäkeistä nämä suurimmat eli vesihämähäkki ja rantahämähäkki voi iskeä myrkkyhampaansa ihmiseenkin, jos niitä hätyyttää.

Molemmat on tietysti myrkyllisiä, haava voi lisäksi tulehtua.

• Anonyymi

Varmaan joku lääkäri- tai psykiatriapalsta olisi parempi kuin tämä.

• Anonyymi

Kenelle? Hämähäkki-pelkoiselle, hämähäkkien puolesta puhujalle, hämähäkeistä kiinnostuneelle (mulle) vai sulle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenelle? Hämähäkki-pelkoiselle, hämähäkkien puolesta puhujalle, hämähäkeistä kiinnostuneelle (mulle) vai sulle?

Ketjun aloittajalle.

• Anonyymi

Rantahämähäkki on sitten hauska, jalat haarallaan huomattavan kokoinenkin.

• Anonyymi

Pelkäsin lapsena hämähäkkejä. Mutta kun näin tavallisen huonehämähäkin syövän palvikinkkua ja luin, että ne elävät vain n. vuoden, pelko vaihtui sääliksi. Hämikset saavat nykyään asua meillä ilmaiseksi ja rauhassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2795
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1515
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe