Kännykän säteily?

Ananasvakuuttaja

Voiko se aiheuttaa heräämisen? Pidän varsinkin öisin kännykkää äänettömällä/värinättömänä. Tästä huolimatta olen useasti herännyt joitakin minuutteja sen jälkeen kun kännykkä ottanut vastaan joko puhelun ja SMS viestin. Myös välillä olen ottanut hereilläkin kännykän käteen vain joitakin hetkiä sen jälkeen, kun soitto/SMS vastaanotettu. Tuntuu jotenkin liian useasti tapahtuvan, että menisi pelkästään sattuman piikkiin, sillä mulla ei todellakaan kovin usein puhelimeeseen tule soittoja/SMS. Kännykkää säilytän nukkuessani välillä joko 0,5-1m päässä pöydällä pään lähellä tai sitten jalkopäässä sama etäisyys toisella pöydällä. Mietin myös, voisiko kännykän valo olla syynä, mutta epäilen ettei se herätä, sillä pääpuolella kännykkä on puolisen metriä pään yläpuolella eikä siten näy silmiin ja jalkapuolelta vielä vähemmän näkyy. Ja ovestakin tulee vielä omaa valoa huoneeseen peittäen varmasti myös lisää kännykän valoa.

8

1200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuku

kännykän vieressä!! vähintään 5 metriä väliä.

• Ananasvakuuttaja

Sitä tarvii siinä lähellä, eikä metrien päässä, kerta se toimii herätyskellona ja kellona muutenkin :-D Toki tiijän, että pitäisi säilyttää kauempana, mutta onneksi harvoin soi ja vielä harvemmin öisin, niin ei siitä niin vaaraa ole =) Lähempänä vartaloa se on taskussa, kun ulos lähtee.

• säteily
        Ananasvakuuttaja kirjoitti:

Sitä tarvii siinä lähellä, eikä metrien päässä, kerta se toimii herätyskellona ja kellona muutenkin :-D Toki tiijän, että pitäisi säilyttää kauempana, mutta onneksi harvoin soi ja vielä harvemmin öisin, niin ei siitä niin vaaraa ole =) Lähempänä vartaloa se on taskussa, kun ulos lähtee.

Öisin puuttuu auringon neutralisoiva säteily edenkin alfa aaltojen alueella. Kännykkää ei saa pitää 5 metriä aivoja lähempänä tai aivot ovat vaarassa pehmetä.

• pienen piippauksen,

kun siihen tulee sanoma. Varmaankin kuulet sen piippauksen ja heräät siihen. 100% varmaa on, että heräämisesi perustuu johonkin aistisignaaliin. Radioaaltoja ei aistita ilman jotain ilmaisinta... vaikkapa radioon tulevaa häiriötä tms. Kuulet tai näet jonkin signaalin ja se herättää sinut. Simppeli juttu, mörköjä ei olekkaan... valaitettavasti.

• Ananasvakuuttaja

=P Mutta äänettömälle kännykkä on, ei siitä piippejä kuulu. Mutta jos kerta kännykän säteily aiheuttaa kudoksen lämpenemistä, niin eikö se voisi olla yksi mahdollinen syy?

• "100% varmaa on, että heräämisesi perustuu johonkin aistisignaaliin." Miten niin 100% varmaa? Uskonasia? "Radioaaltoja ei aistita ilman jotain ilmaisinta... vaikkapa radioon tulevaa häiriötä tms." Ilmaisin tarvitaan. Minulla on "sähköallerginen" ystävä, joka myös reagoi voimakkaasti toimivaan kännykkään, linkkimastoihin ym. Ongelma VOI olla täysin psyykkinen, mutta kunnon skeptikkona epäilen tätä triviaaliselitystä. EHKÄ aivot todellakin voivat toimia ilmaisimena! Ehkä aivojen sähkökemiallinen periaate mahdollistaa sen, että GSM-lähetyksen voimakas purstirakenne lähikentässä vaikuttaa siihen kynnysjännitteeseen, jolla aktiopotentiaalinen pulssi somasta liipaistuu. Olisi melko uskonnollinen asenne väittää, että tämä on "100% mahdotonta" ilman ajatuksen yksityiskohtaista selvittämistä. Aion tässä melko pian tehdä sokkokokeen ystävälleni juuri saapuvan tekstiviesti "ekstrasensorisesta" havaitsemisesta. Hän on alustavasti suostunut kokeeseen.

• vesku12345

On aivan tavallista herätä vähän ennen herätyskellon soimista. Tämä vaatii vain sen, että menee ajoissa nukkumaan. Kännykkä ei tässä suhteessa eroa muista herättimistä.

Puhelu ja viesti laittavat yleensä valot näyttöön vaikka puhelin olisi äänettömällä. Siihen on helppo herätä pimeässä.

• kjh,ubklyn

minä ole 11 v poika ja en pidä kauheasti kännyköistä koska säteilyvaara on siinä ja lankaton internet on myös vaarana tykkää tietokoneista ja pelaan tosi paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1527
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1390
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1306
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      68
      1226
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1119
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      991
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      915
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      910
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      851
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      833
    Aihe