Eka lisko

Mira

Mikä laji olisi sopivin aloittelijalle? Ja mikähän tulisi hinnaksi terraarioineen?
Kiitos =)

12

4241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hömm

Leogekko, uv-lamppu, terra, hiekat, kipot n.250€

• Mira

Kellään kokemusta aavikkoiguaaneista? Taitaapi olla ainoita kasvissyöjäliskoja? Mitenhän tämä laji sopisi aloittelijalle?
        Kiitos, jos joku viitsii vastata =)

• Mira
        Mira kirjoitti:

Kellään kokemusta aavikkoiguaaneista? Taitaapi olla ainoita kasvissyöjäliskoja? Mitenhän tämä laji sopisi aloittelijalle?

Niin vielä sellaista, että parta-agamakin kiinnostaisi kovasti, mutta mietityttää tuo sen ruokinta, kun eikös se käy aika kalliiksi ostaa sirkkoja,jauhomatoja ym.. -Jotenkin kuulostaa aika hankalalta, mutta kyseessä on ilmeisesti aika upea laji? =)

• CLD
        Mira kirjoitti:

Ainakin ihan tavallinen iguaani on kasvissyöjä. Mut siitä tulee aika iso mötky joka elää kauan...

• Ninsku

Ai, näinkö halvalla itse olet päässyt ?? Mulla meni kaikkiin tarvikkeisiin gekkoineen päivineen n. 500€, eli siihen kuului terra(100L), i kpl leopardigekko (ostettu eläinkaupasta joka maksoi 100€), jalusta, uvb-lamppu, vesikippo, matto terran pohjalle, liitujauhoa, jauhiksia, sirkkoja (yksityiseltä), vitamiinijauheet, 2 lämpömittaria (lämpimään/kylmään päähän. Sit pitää vielä käydä ostamassa lämpömatto terran alle.

Kannattaa käydä sivulla http://www.herppi.net/phpBB2/index.php, siellä on kaikki tarvittava tieto kyseisestä eläimestä ja lisää voi kysellä jos ei tiedä. =)

• -Lizzy-
        Ninsku kirjoitti:

Ai, näinkö halvalla itse olet päässyt ?? Mulla meni kaikkiin tarvikkeisiin gekkoineen päivineen n. 500€, eli siihen kuului terra(100L), i kpl leopardigekko (ostettu eläinkaupasta joka maksoi 100€), jalusta, uvb-lamppu, vesikippo, matto terran pohjalle, liitujauhoa, jauhiksia, sirkkoja (yksityiseltä), vitamiinijauheet, 2 lämpömittaria (lämpimään/kylmään päähän. Sit pitää vielä käydä ostamassa lämpömatto terran alle.

Kannattaa käydä sivulla http://www.herppi.net/phpBB2/index.php, siellä on kaikki tarvittava tieto kyseisestä eläimestä ja lisää voi kysellä jos ei tiedä. =)

Mun veli osti madagaskarin päivägekon 100eurol (lisko,terraario,uv-lamppu,ruuat,kipot,kasvit,säleet,lämpölamppu,puut,"tietokirjasen","lepoalustan",vitamiinit,lämpömittarit,jne.)

• AgAmA
        Mira kirjoitti:

Niin vielä sellaista, että parta-agamakin kiinnostaisi kovasti, mutta mietityttää tuo sen ruokinta, kun eikös se käy aika kalliiksi ostaa sirkkoja,jauhomatoja ym.. -Jotenkin kuulostaa aika hankalalta, mutta kyseessä on ilmeisesti aika upea laji? =)

No, pienenpänä partikselle uppoaa monia ötököitä, mutta vanhemmiten sen voi totuttaa vaikkapa pelkkään kasvisravintoon. Aikuiselle partikselle ötökät ovat kuin namupaloja.

• -S-

Hyvät ihmiset sivuilla www.herppi.net siellä on kaikista matelijoista,sammakkoeläimistä ja selkärangattomista hyvää infoa.. turhaa täällä huhuilee neuvoja. Itse olen huomannut että täällä käy sen verran laidasta laitaan porukkaa että totuudenmukaisuus joskus "pikkasen" hämärtyy jutuissa :(

esim. kauppojen hinnoista:
      Leo (riippuen värimuodosta) terroineen 250-350 e
      partis kamat n.500-600 euroa (pelkkä lisko kaupoissa voi maksaa jopa 280 euroa)

• Agama-96

Ripsusisilisko ainakin maksaa oman kuntani Faunattaressa 30-40 euroa ;-)

• Liskojen ystävä

Mä aion hankkia just parin viikon päästä leopardigekon. :) Mulla on sillon synttärit!
      Mä suutun jos en saa sitä! >.

• otapartis

itse suosittelen parta agamaa.. mulla on vuosi ollut partis ja oon niin tykästynyt lajiin!

• aloittelijoille

Parta agama kaveri lupas just tänään ostaa myöhästyneenä synttäri lahjana ostaa mulleparta agaman kun oon sellasta jo pari viikkoo toivonu mutta sopiskohan se aloittelijoille? oon kuullut et sen ruokkiminen tulis aika kalliiks mut se on silti mun kamulta eli se olis tosi tärkee mullle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe