miten kuparimonniset saa lisääntymään

mie vaan

mul on kolme kuparimonnista, yks isompi ja pyöreämpi ja kaksi pienempää.Oon lukenu että ne lisääntyy helposti mutta nää ei. Missä vika? Ne on ollu mulla vuoden ja yhden kerran veden vaihdon jälkeen ne rupes kutemaan. Muut kalat söi kudun ja sen minkä sain talteen niin homehtu. Miten niitä voi aktivoida kutemiseen? Saako akvaarioon laittaa luonnon kiviä,sileitä?

5

750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

- lisää hieman virtausta, jos voi - kokeile veden vaihtojen yhteydessä lämpötila eroja, vaihda lämmintä vettä tai viileämpää - laakeat kivetkin voivat auttaa asiaan mutta yleensä ne roiskii mädit minne sattuu - kalat jotka syövät kudun pois akvasta - valon kirkkaus tai valottomuuskin saattaa laukaista kudun

• Corydoras

aqua-webissä on simona näitä monniset kutemaan juttuja, käys pyörähtään siellä ja hakumoottorilla.. Tuota elävää ruokintaa kehuttu yleensä, pakastettua survaria, kuivatuista ei tietoa, monipuolinen ruokinta, liikaruokinta pahasta kun laiskuus tulee kaloille, parin päivän pimeänä akvaario ja sitten verhot auki aamuaurinko kun paistaa suoraan akvaarioon ja valot päälle niin pitäs lähteä, vesi vähemmäksi, ja kylmempää kuin normaalisti vaihdon yhteydessä tai pariksi päivää nostat pari astetta lämpöä akvaariossa... Suosittelen hankkimaan muutaman pyrstön lisää, niinkuin tiedätkin jo.

• fish KING

Todella hyviä ohjeita satelee!!!

• xxd

Nosta lämpötilaa... Ja montas niitä kupareita teillä on?

• xxd

Kuparimonnisia pitäs olla väh. 6 kipaletta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2683
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2624
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe