Tärkeätä

Luin tältä palstalta poskiontelo tulehduksesta,kerron vain oman versioni,siis aina kun on ollut flunssa en ole levännyt ja ollut lämpimässä vaan olen hoitanut ulkona kylmässä tehtäviä ja olen saanut flunssan jälkitautina poskiontelo tulehduksen,joskus keuhkoputken tulehduksen.Ja ainoa joka on auttanut on ollut antibiottikuuri.Joten Teveys ensin.Se on tärkeintä.Jos on flunssa,lepoa.

2

1247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tahi molemmat

aiheuttaa bakteeri, niin sitten antibiootti, virustulehdukseen sellainen ei tehoa laisinkaan, eli on ihan turha syödä virustulehdukseen antibioottia.

• Vieras12345

Helmikuun loppuvaiheilla sairaistuin pieneen nuhaan ja yskään ja lämpöäkin taisi olla. Viikon oireiden jälkeen kävin terveyskeskuksessa tarkistamassa tulehdusarvot, jotka näyttivät alle 10. Tasan viikon jälkeen pamahti 39,5 asteen kuume, vielä samat oireet eli nuhaa ja yskää sain antibioottikuurin terveyskeskuksesta. 5 päivää kesti kova kuume, jälkiseurauksen hirveä paineentunne otsassa, odottelin muutaman päivän ja kun oireet eivät helpottuneet niin hakeuduin 3 kerran terveyskeskukseen, otettiin röntgen jossa ilmeni sameutta oikeassa poskinotelossa sekä otsaontelossa -> lähete korvalääkäriin joka on eri paikkakunnalla (kuntien säästötoimenpiteet !) Menin sitten lähetteen kanssa sairaalaan, korvalääkärin vastaanottoon punkreerattiin oikea poskiontelo, annettiin uusi antibioottikuuri Viikon odottelun jälkeen oireet eivät helpottuneet yhtään, 5. kerta lääkärisissä (korvalääkäri) saman poskiontelon punktreeraus ja antibiootin vaihto. (tässä vaiheessa vasta lääkäri suositteli nasolinin käyttöä) Oireet eivät kadonneet ja aloin pelätä kirurgisia toimenpiteitä eli Beckin porausta otsaonteloon. Joten sain lähetteen Helsingin korva- kurkkuosastolle siinä toivossa, että pääsisin sairaalahoitoon. 6. kerta lääkärillä (korvalääkärin vastaanotto Meilahdessa) selitin lääkärille tilanteen eli pitkittynyt tulehdus johon ei lääkket pure eikä poskiontelon punkreeraukset. Lääkäri ei oikein sanonut mitään vaan tokaisi että punkreerataan molemmat ontelot. Eritettä ei tullut huuhtelun yhteydessä, antoi 3. antibioottikuurin sekä duact ja kortisoni lääkityksen Parin päivän odottelun jälkeen paineen tunne otsassa vain kasvoi ja yleiskunto vieläkin huono. 7. Kerta viereisen kunnan korvalääkärinvastaanotolla jossa hän kirjoitti lähetteen uudelleen Helsingin Meilahden korvaosastolle ja painotti B_E_C_K_I_N porausta. seuraavana päivänä matkustin meilahteen ja päivystysvastaanottoon lähete kourassa, Tilanteen kerrottuani hän sanoi palaavansa pian. Pääsin sitten vuodeosastolle heti, odottelin siinä päivystävää lääkäriä joka tulli diagnisoimaan tilanteeni, sanoi että porataan tänään, huokaisin helpotuksesta koska kipu oli västämätön johon ei enää buranat eikä panacodit auttaneet. Illala lääkäri tuli ja sanoi että leikkauksessa on jonoa joten kokeillaan teholääkitystä yön yli. Aamulla oireet eivät helpottuneet yhtään, joten lääkäri sanoi että tänään tehdään poraus! Päivystävä lääkäri vaihtoi vuoroaan joten uusi lääkäri tuli diagnisoimaan tilannetta, seurauksena hän halusi minut magneetti-kuvaukseen, jonotin puolipäivää kuvaukseen, sitten odoteltiin 5 tuntia tulosten saapumista. klo 22 aikaa pääsin leikkaukseen, jossa löytyi tulehtunutta eritettä ontelosta, samalla ommeltiin huuhtelu-dreeni otsaan. olin yhteensä 6 päivää sairaalassa, 2 kertaa päivässä tehtiin otsaontelon huuhtelemista, eli suolavettä otsaontelosta sisään, joka tuli ulos nenästä. Vuodeosastolta pääsemisen jälkeen oli vielä paineentunnetta ohimoissa ja otsassa, kävin taas parin viikon päästä korvalääkärissä jossa huuhdeltiin otsaontelo piittämällä leikkaushaavaan, nenästä tuli sitten iso köntti hyytynyttä verta joka oli oireiden syy. Nyt eletään toukokuuta ja Vapun riehasta jäi käteen pientä kurkkukipua sekä nuhaa. Nyt taas koskee otsaonteloihin ( voipi olla leikkaushaava) Mutta pelottaa jos joutuu käymään tuon rumban uudelleen. Ja lopuksi, minulla on todettu pienimuotoinen astma johon lääkitys ( avaava ja kortisoni), sairastumisen aikana söin 36 päivää antibiootteja putkeen, 3 kortisoni pilleri-kuuria, käytin kannu-huuhtelua, nasolin nenätippoja taisi kulua 5 pulloa, 2 duact kuuria sekä lepäsin kotona tekemättä mitään suurimman osan ajasta koska kurssit on jo päästy läpi. Heinäkuussa astun armeijan palvelukseen, saas nähä ollaanko kunnossa :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5410
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      235
      1592
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      321
      1145
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      313
      1108
    Aihe