Mietin oletko ystäväni, mietin ja mietin.. Ystävä on ihminen joka elää mukana.. on toisen tukena, kannustaa ja lohduttaa.. Oletko sinä minun ystävä.. sitä mietin tätä kirjoittaessani.. Jotenkin pitäisi ajatella että koskaan ei pitäisi aliarvioida tekojen voimaa..Yhdellä pienellä eleellä voi muuttaa toisen ihmisen elämän, parempaan tai huonompaan suuntaan. Jumala asettaa meidät toistemme elämään vaikuttamaan toisiimme jollain tavoin. Etsi Jumalaa toisessa ihmisessä. "Ystävät ovat enkeleitä, jotka nostavat meidät takaisin jaloillemme silloin, kun siipemme eivät enää pysty muistamaan, miten lennetään." Ei ole alkua eikä loppua... Eilinen on mennyt, tämä päivä on arvoitus, huominen on lahja. Olethan, ystäväni, kantamassa minua sinä päivänä, kun tarvitsen sinua.
Mietteitä ystävästä
16
1219
Vastaukset
- Eipä ole ollut
...ystäviä...kaikesta olen joutunut selviämään joko yksin tai sitten ammattiauttajan avulla. Ois kiva jos ois ollu...edes yksi...vaan eipä...enkä tiiä mistä johtunee...ettei ole.
- ei silti
ole kuin ihminen. Hänelläkin on hyvät ja huonot aikansa. Ihminen ei ole kaikkivoipa, ystäväkään. Toivottavasti meillä kaikilla olisi edes yksi ystävä, ja itse olisimme toisille ystäviä.
- Täti Tuppukylästä
Ystäväkin on vain ihminen ja voi joskus väsyä. Minulla on muutama ns. ystävä . Olemme tunteneet toisemme vuosia, ilot ja surut jaettu, kannustettu ja autettu, mahdollisuuksien mukaan. Mielestäni Oikea Ystävä ei käännä selkäänsä silloin kun elämässä on vaikeaa. Olen yrittänyt itsekin olla ystävä, ehkä olen jotenkin onnistunutkin. Sellainen ystävyys ei ole mitään, jos antaa itsestään kaiken, saamatta tukea ja empatiaa silloin kun itsellä on vaikeaa. Olen huomannut monivuotisissa ystävyyssuhteissa sen että, kun tuntee toisen jo melko hyvin, huomaa puheesta/ilmeestä tai äänensävystä, jos jotain on pielessä . Ihminen ei todellakaan ole kaikkivoipa, ystävänäkään .
- lannenhunttari
http://www.youtube.com/watch?v=sREk3WmG7Ao siita tunnet sa ystavan-- kun on vierellas viela han,kun on turhat tuttavat karisseet pois..
ystävyys parhaimmillaan on sitä , että tuntuu hyvältä olla toisen kanssa hiljaa, jakaa saman tilan sanomatta sanaakaan, eikä tunnelma silti ole millään lailla painostava....vaan levollinen. Ystävyys ei kai ole kaiken jakamista, vaan vierellä kulkemista....avoimin silmin ja korvin...myös tuntevin käsin. Vuoroin tukemista tai tuen saamista.
Vastaan laulun sanoin. http://www.youtube.com/watch?v=BfqJsYGTCeQ
- vienotuuli
on enempi kuin virtuaalinen nettituttava. Ajatukset, lämpivät voivat olla ystävällisiä. Voimia, laulun sanoin, http://www.youtube.com/watch?v=734AXikWICc
- lensu
Luinpa tässä taannoin sinun kirjoituksen siitä aivoverenkierto-hommasta! Ja nyt kyselet ollanko me täällä ystäviä??!! Ehkä oltiin ennen sitä juttua, tai ainakin luultiin että ollaan. Vaan kovimpa rumasti meitä silloin ruoskit! Ei parane ne haavat ihan kohta. Erittäin ivalliseen sävyyn suhtauduit meihin jotka sinulle myötätuntoa jakoi. Niin että kirjoittele vaan kauniita ja hae sympatiaa ja ystäviä täältä mutta älä ihmettele jos niitä ei ilmaannu. Sitä viljaa niittää mitä on kylvänyt, niinhän sitä sanotaan. Mulla on muutama hyvä ystävä ja ne on OIKEITA YSTÄVIÄ eikä mitään nettikavereita.
Minunko pitäisi kestää ne sanat mitä siellä jotkut muut heitteli.. minunko.. sinä haukut väärää puuta. Muuta en jaksa tuohon enää vastata..enkä halua.. sanon vain että sinä haukut lensu väärää puuta.
Minä puhuin todella aivoverenvuodosta.. kaikissa julkaisuissa kerrotaan miten aivoverenvuodon saanutta potilasta pitää hoitaa.. joka vähänkin osaa lukea.. ymmärtää kyllä miten häntä kuuluu hoitaa.. ei noin kun on tehty.. heitelty paikasta toiseen, vaan rakkaudella hellyydellä huolenpidolla, yhteistyössä potilaan ja hänen läheistensä kanssa.. Ehkäpä sun lähipiirissä ei oo sattunut koskaan vakavaa sairastaupausta.. sitten kun sattuu sä ehkä huomaat sen.. Mun on pitänyt kokea sekä syntymä että kuolema.. elämäni aikana.. olen nähnyt miten jotkut syntyy.. ja miten kuolle.. ehkä tämä on sitten sitä ylösnousemusta.. mä luulen niin.. Voisiko ylös, ulos ja lenkille.. nähdä kaunista maailmaa, keävistä luontoa joka herää talven jäljiltä.. linnunpoikia, hirvenvasoja. Luonto puhkeaa kukkaan.. katso, aurinko paistaa.. sade pisarat välkehtii auringon paisteessa.. tulee kesä.. ja ehkä näen vielä perunanvarren työntyvän mullasta.. kukkien kukkivan.. lintujen lentävän.. ystävien istuvan ja porisevan niitä näitä.. jonnin joutavia.. ja toiseksi sä käsität tuon viestini väärin.. minä aloitin kirjoituksen kertomalla ystävästä.. en suinkaan kysellyt.. kerroin vain millainen on ystävä.. se aito oikea ystävä.. joka minä niin monelle monelle ihmiselle olen..
ehkäpä sitä kysyn nyt tässä.. Ovatko he ihmisiä, jotka tulee kylään.. sanovat, sun mies halvaantui.. kyllä he ymmärtää.. he muistaa..
- lensu
pirre-tyttö kirjoitti:
Minä puhuin todella aivoverenvuodosta.. kaikissa julkaisuissa kerrotaan miten aivoverenvuodon saanutta potilasta pitää hoitaa.. joka vähänkin osaa lukea.. ymmärtää kyllä miten häntä kuuluu hoitaa.. ei noin kun on tehty.. heitelty paikasta toiseen, vaan rakkaudella hellyydellä huolenpidolla, yhteistyössä potilaan ja hänen läheistensä kanssa.. Ehkäpä sun lähipiirissä ei oo sattunut koskaan vakavaa sairastaupausta.. sitten kun sattuu sä ehkä huomaat sen.. Mun on pitänyt kokea sekä syntymä että kuolema.. elämäni aikana.. olen nähnyt miten jotkut syntyy.. ja miten kuolle.. ehkä tämä on sitten sitä ylösnousemusta.. mä luulen niin.. Voisiko ylös, ulos ja lenkille.. nähdä kaunista maailmaa, keävistä luontoa joka herää talven jäljiltä.. linnunpoikia, hirvenvasoja. Luonto puhkeaa kukkaan.. katso, aurinko paistaa.. sade pisarat välkehtii auringon paisteessa.. tulee kesä.. ja ehkä näen vielä perunanvarren työntyvän mullasta.. kukkien kukkivan.. lintujen lentävän.. ystävien istuvan ja porisevan niitä näitä.. jonnin joutavia.. ja toiseksi sä käsität tuon viestini väärin.. minä aloitin kirjoituksen kertomalla ystävästä.. en suinkaan kysellyt.. kerroin vain millainen on ystävä.. se aito oikea ystävä.. joka minä niin monelle monelle ihmiselle olen..
Ensinnäkin omassa perheessä on sattunut pahoja asioita. Tiedän aivoverenvuodosta lähes kaiken. Enkä minä sinua arvostele siksi mitä kirjoitit silloin koska puhuit ihan oikeaa asiaa. MUTTA JA VIELÄ KERRAAN MUTTA! Minä ja moni muu oli silloin tukemassa sinua, lohduttelimme sinua, toivottelimme jaksamista. Mutta mitä teit sinä? Haukuit esim. minua ERITTÄIN rumin sanoin! En aluksi edes tajunnut mikä oli homman nimi. Olin aivan tyrmistynyt koska olimme ns. samalla puolella. Irvailijoita tosin sinulla oli. Mutta käänsit kaikki viestit itseäsi vastaan vaikka kuinka yritti sinua tukea. En saanut oikeasti selvää mikä kirjoituksistasi oli totta ja mikä keksittyä. Siksi mielestäni on tyhmää kysellä täältä ysväviä. Pahoitin mieleni ja niin teki moni muukin. Joku pyyteli sinulta anteeksikin mikä oli aivan turhaa. Olisit silloin ollut ystäviesi puolella. Mutta kaikesta huolimatta hyvää kevättä sinulle!
Millainen on ystävä, joka itkee samat ilot ja surut..? Millainen on ystävä, joka leikkii sinun kanssa..?Millainen on ystävä, joka auttaa asiassa kun asiassakin..? Hän on hyvä ystävä. Millainen on ystävä, joka pettää lupauksen..? Millainen on ystävä, joka ei välitä muista..? Millainen on ystävä, joka ei itke samoja tippoja..? Millainen on ystävä, joka vihaa kanssasi leikkimistä..? Hän on huono ystävä.
- lensu
Oikea vastaus kysymyksiisi on: hän ei ole ystävä
Viimeinen lauseesi:" Olethan, ystäväni, kantamassa minua sinä päivänä, kun tarvitsen sinua." Vain "Jumala" voi! Omalta kohdalta voin pyrkiä olemaan ystävä hädässä olevalla, mutta kovin rajallinen on voimavarani. jk. Mietteitä ystävästä! Sitä voisi lähestyä, ehkä myös toisesta suunnasta. Olenko minä oikeesti ystävä ja teenkö sellaisia pyyteettömiä tekoja, jotka lähtee omasta halusta? Annanko hyvän kiertää, autanko myös menestyksen saavuttamiseksi? Joskus tärkeämpää auttaa saavuttamaan läheiselle menestystä, kuin olla pelkästään nostamassa ihmistä alhon suosta! Kannustaminen on suomalaisille ehkä vieraanpaa, kuin velvollisuudentunnosta annettu apu? Minusta kannustaminen on tehokkaanpaa ja antaa molemmille "tasa-arvoisen" kohtelun. Eikä niin, että toinen tuntee jäävänsä kiitollisuudenvelkaan saati, että 'auttaja' jää odottamaan jotain "palkintoa/jalustallenostoa" jk.2. Olen samaa mieltä ystävän olemuksesta kanssasi, mutta meidän itsekunkin tulisi pääsääntöisesti lähteä ajatuksissa itsestä, olenko minä???jne..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162087MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921193
- 941144