Aloitin pianonsoiton vanhoilla päivilläni (54) ja etenin aika hyvin ja pitkälle opettajani kanssa (nuorena soitin myös, joten en aloittanut aivan alusta). Mutta nyt opettajani mutti toiselle paikkakunnalle. Nyt etsin uutta. Ajattelin yllättää perheeni soitollani syntymäpäivänäni. Soittaisin jo oppimani kappaleet ja näiden lisäksi haluaisin pari helppoa, kaunista, keväisen keveää kappaletta, voi olla klassista tai jazzia pianolle. Mitä voisitte suositella?
Helppo, kaunis pianokappale?
13
3139
Vastaukset
- c-duuria
Lisään edelliseen viestiini vielä, että esim. Bachin pianokappale Das wohltemperierte Klavier soitan aika hyvin. Opettajani kehui. Eli tällä tasolla olen.
- monta
kappaletta siinä bachin Das wohltemperierte Klavieriessa. Minkä niistä osaat vai osaatko muka kaikki 48 preludia ja fuugaa?
- tuota---->
Venomin-welcome to hell helppo 6 kaunis
- Schubertin
Serenaadia. on kaunis, melodinen.Kirjastosta löydät varmasti nuotit. Itse olen viululla soittanut sen monissa tilaisuuksissa. Myöskin Griegin Solveigin laulu sopisi.
- moiiiiii
serenaadi on muuten suht helppo..
- Elämä on lauluni
Oskar Merikanto: Valse lente
- aleksi-78
Souvenir. Op. 99 nro 3.
- Piano man
Onko sinulle tuttu ranskalainen säveltäjä Camille Saint-Saens? Hänen orkesterisarjastaan Eläinten karnevaali
osa 13, Joutsen. Hyvin kaunis ja varsin helppo, toki myös erittäin suosittu.- tilulilu roisk roisk
Ja loppu oikein sit.
- teppo keski-suomesta
Anton Rubinstein - Melody in F. Kaunis, tunnettu ja helppo.
- Vastauuus
Kissanpolkka! Helppo myös kahdella kädellä.Myös itsekin voi keksiä jonkinlaisen pimputuksen :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492298- 262063
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271495Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161434- 1211381
- 181055
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71964Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut108917Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78886Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333873