Viljakäärmeestä vähän tietoa, kiitos

Assas

Olen miettinyt viljakäärmeen ostoa, mutta pari asiaa taas kiinnostaa. Mitä terraarion pohjalle ??? Jos käärme puree, niin täytyykö purema kohta käydä näyttämässä terkkarissa ???

5

824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..sitä tietoa pitäis olla PALJON. Pohjamatskukin on aika perustietoa, joten siirryhän lueskelemaan vaikka tänne: www.matelijat.info

• Lizard78

Viljakäärmehän ei ole myrkyllinen, joten pureman suhteen ei silleen tarvitse olla huoolestunut. Toki jos se alkaa tulehtumisen merkkejä (punoitus, kuumotus, kipuilu ja lämmön nousu) osoittaa, niin sitten kannattaa käydä näyttämässä. Pohjamateriaalin suhteen yksi suosii yhtä ja toinen toista...meillä on mörttiröpö eli puuhake ja se on toiminut hyvin. Koska ruokimme viljiksemme eri laatikossa, ei röpöä tartu kosteaan ruokaan. Tutustu myös sivustoon www.herppi.net

• king SNAKE

Viljakäärme on tosi hyvä valinta aloittelevalle mato harrastajalle. Herppi.net sekä matelijat.infosta saat todella paljon tietoa viljakäärmeen hoitamisen perustasta. Itse käytän pohjakarikkeena reptibarkkia, koristeina suuremmassa terrassa omppupuun oksia sekä piilopaikkoina korkkikuoria. Pienelle/nuorelle käärmeelle riittää mainiosti faunaboksi ensi kodiksi. Varmista että ruoka pakastehiirtä löytyy paikkakuntasi lemmikki kaupasta. Varmista myös että sulla on jäykkäkouristus rokote voimassa, puremien varalta. Onneksi viljakäärmeet yleensä ovat niin rauhallisia luonteeltaan että ne harvoin purevat ihmistä, ruokaa annettaessa joskus saattavat iskeä nk. ohi, mutta ei muuten. Hanki ruokinta pinsetit sitä vartten. Jos mahdollista, hanki käärmeesi kasvattajalta, hän osaa kertoa sulle parhaiten käärmeen hoitamisesta!!

• oma koma

tarvitseeko olla jäykkäkouristus rokote että voi hankkia käärmeen? tarkoitan että mitä tapahtuisi jos ei ole jäykkäkouristusrokotetta...

• Kokemusta on

meillä on tällähetkellä 3 viljakäärmettä. 2 aikuista ja 1 niiden poikanen. Kaikki on mua purru eikä siinä mitään, kirpaisee vaan ja sitten koko jutun voi unohtaa. Meidän käärmeitä ei ole mitenkään rokotettu mielestäni, mutta hyvin ne tuolla temmeltää terriksessä.

eihän ne vihoissaan pure (paitsi vasta syntynyt poikanen peloissaan, nykyään on tottunut) mutta kun sormet on ollu sen ja ruuan välissä niin siinä sitten se kävi.

-13v girl

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2962
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2837
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1679
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1602
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe