Popedan piisi 1982 keikoilla?

Tikulla silmään...

Popeda esitti kesällä 1982 hidasta piisiä, jossa laulettiin jotain, että "...pelkään suudelmaa, ?käden kosketusta tuhoovaa?, alle sienikummun kaupunki katoaa...". Jäikö kyseinen kappale sitten levyttämättä, kun ainakaan minä en löydä levytetyistä piiseistä mitään sopivaa? Piisi on esitetty ainakin 1982 Kuusrockissa, jolloin Popeda aloitti festivaalin soittaen Arwo Mikkosen sairastumisen johdosta yhdellä kitaristilla.

4

1145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä vaan

Popedan levyltä Musta Enkelit vuodelta 1982 ja biisistä Simo Merihädässä. Muistaakseni tolla levyllä on kyllä jossain biisissä on tuo kohta....

• jaksaa jaksaa

Muistaakseni kyseessä on Mustat Enkelit levyn biisi, Kymmenen uutiset. Erittäin, erittäin, erittäin hyvä biisi. Siinä lauletaan muistaakseni jotenkin näin. Aamu nousee itkien ja jäljet ihmis käsien, --"--, ei ole enää isiä, ei lasta pappaa äitä, ei mitään, ei mitään. Ne surullisena todistaa todistaa todistaa. Pelkää suudelmaa, yöllä sireenit huutaa, kaupungit katoaa-aaaa.Lopulta ei ole enää ketään, ilmeisesti bändi ja laulajakin kuolee kun loppuu "ei mitään, ei mitään, ei mitään, ei mi.

• Mä vaan

ja biisi on Kymmenen uutiset ja se kohta menee että: pelkää suudelmaa, päähän koskee kuvottaa, yöllä sireenit huutaa kaupungit katoaa... Ei ihan mene niinkuin muistat/kirjoitat mutta tuo sen kappaleen on pakko olla. Biisi joka on sen ajan Popeda biisiksi hyvin polveileva melodialtaan, sisältää hitaita kohtia ja nopeita kohtia, kunnon kitaränttää ja myös herkkää soittoa ja laulua. Laulua esitettiin myös muutamilla keikoilla edellisen kokoonpanon Rautajoki-Mustajärvi-Kemppinen-Melartin-Hautamäki aikoihin, muistaakseni oli setissä 2004, 2005 tai 2006. Joinain edellisen kokoonpanon keikkavuotena oli aika paljon vuosien 1982,1980, 1979 ja 1978 biisejä seteissä.

• Musiikkihistorioitsija

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2912
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1498
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe