Hei! Toivottavasti tämä on oikea paikka kysyä tätä! Olen valmistunut sairaanhoitajaksi maaliskuussa ja nyt sitten huhtikuun alusta olen ollut töissä ja saan jatkaa tämän vuoden loppuun töissä. Eli yhteensä 9kk. Aikomuksenani on jatkaa opintoja tammikuussa 2010, jotka kestävän n. vuoden. Kysyisinkin, että miten määräytyy tuo äitiyspäiväraha, jos tulisinkin raskaaksi jo ensi vuoden puolella ja olisin silloin jälleen opiskelija..lasketaanko äippäraha jonku vuoden verotuksesta, tämän vuoden tuloista:kun olen töissä vai sitten sen hetkisistä tuloista kun olisin opiskelija ensi vuonna? Toivottavasti tästä sai selkoa!
Äitiyspäivärahan määräytyminen
-S-
1
542
Vastaukset
- laahkana.
Äitiyspäiväraha voidaan laskea viimeisimmän vahvistetun verotuksen mukaan. Tässä tapauksessa se olisi vuoden 2008 verotus. Jos tulosi ovat nousseet yli 20% tuosta vuonna 2009 tai 2010, niin sitten niiden mukaan. Eli viimeisen 6 työssäolokuukauden mukaan. Tuossa oli kuitenkin joku ajallinen raja, eli et saa olla liian kauon pois työelämästä että ne lasketaan viimeisen 6 kk mukaan. Kelain sivuilla tämä kyllä lukee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742972
- 682847
- 681832
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171689- 241657
- 261612
- 201610
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91269