Pyörily keskustassa ym.

hurjan huolestunut

Hei! Minkä ikäisinä olette päästäneet lapsenne pyöräilemään -yksin-,esim. kouluu tai kaverin luo? Mä olen ihan huolesta sekaisin, että miten lapseni pärjää liikenteessä. Liikennesääntöjä olemme käyneet läpi jne. yhdessä pyöräilty. Poika 10 v vakuuttaa että 'kyllä mä katson ennku meen tien yli'Mutta silti pelkään, ihan kamalasti.Onko tämä ihan järjetöntä pelkoa??!

1

367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8-vuotiaasta

Asumme noin 30 000 asukkaan kaupungissa, keskustassa. Pojan koulussa on sellainen sääntö, että 1. ja 2. kävelevät, mutta kolmannella saa jo tulla pyörällä. Silloin poika sai ruveta muutenkin liikkumaan pyörällä kavereiden luo yms. Kyllä ne kaupunkipojat osaavat huomioida muun liikenteen kun ovat siihen tottuneet. Olisi ehkä eri asia, jos rauhallisesta ja väljästä omakotilähiöstä tulisi joku 8-vuotias ensimmäistä kertaa kaupunkiin ja pitäisi osata varoa autoja, jalankulkijoita, muita pyöräilijöitä, katsoa liikennevaloja ym. Huoli kuuluu vanhemmille. Sinun pitää vain hyväksyä se, että emme voi aina olla suojelemassa lasta kaikilta vaaroilta, mitä elämässä on. Lapsesta on osattava vähän kerrassaan, hallitusti päästää irti, valmentaa pärjäämään itse. Muuten tuloksena on pumpulissa pidetty mammanpoika, jolle maailma aukeaa yht'äkkisesti 18-vuotiaana...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe