Asuntojen

hinnat???

Varkaudessa tulee kovaa vauhtia alaspäin, samoin samat asunnot ovat kuukaudesta toiseen myynnissä välittäjillä Varkaudessa. Mistä sitten johtuu, että Leppävirralla asuntojen hinnat nousee, mutta kauppa käy jatkuvasti. Onko täällä Varkaudessa jotain vikaa, vai onko kyse siitä, että tämä on Suomen suurin muuttotappio kunta.

10

900

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikä ees huimaa

Laskee ne hinnat leppävirrallakin. Ne laskee kaikkialla. Vaan hidasta on kyyti varkaudessa kun vertaa vaikkapa pääkaupunkiseudun hintoihin. Siellä kyyti on kylmää kun hinnat ovat muutenkin olleet ylisuuria. Mahtaisi ottaa koteloon jos olisi jostain pääkaupunkiseudun luukusta enemmän velkaa kuin mitä asunnon arvo nyt on.

• Leppävirralla on vain niin vähän asuntoja ettei niitä siksi tarvii myydä pitkään Olen kyllä seurannut että määrätyt asunnot myös siellä olleet pitkään myynnissä ja hinnat pudonneet. Minusta Varkauden asuntojen hinnat näyttä pikkuhiljaa nousevan. Nehän on täällä normaalilla tasolla joka on hyvä juttu. Sorsakoskelta tai Oravistahan saa ihan pilkkahinnalla asunnon. Kaikki tässä naapurissa myynnissä ollet on menneet kaupaksi. Olet varmaan vahingossa katsonut Kuopion sivuja siellä hinnat on romahtanut ja ei mene kaupaksi.

• jo toista vuotta

Olemme seuranneet tilannetta ja yleinen hintataso on laskenut hiljalleen, mutta varmasti. Joillakin alueilla hintapyynnöt ovat selkeästi alhaisemmat, kuin viime vuonna. Ongelmana noilla alueilla on ylitarjonta vuokraasuntojen ja myytävien asuntojen suhteen. Joissakin taloyhtiöissä pyydettiin viime vuonna yli tuhatta euroa neliölle remontoimattomasta kämpästä. Lisäksi tulee kohta putkiremonttia yms. Nyt hinnat ovat alle tuhannen euron neliölle. Itse en maksaisi remontoimattomasti ja putkiremonttia odottavasta kämpästä kuin ehkä 700 euroa neliölle kaupungin keskustassa.

• eila kaisa

olen minäkin. Muutin pari vuotta sitten kuvansiin, nimen omaan pettyneenä Varkauden terveyspalveluihin ja nyt on kaikki toiminut hienosti.

• että sairastelevat

ja lääkäripalveluja käyttävät muuttavat naapurikuntiin.

• peeniskatteus

Tuoreimmassa tutkimuksessa oli vertailtu 50 kunnan asuntojen hintoja. Varkaudessa hinnat olivat nousseet yli 20% viimeisen 12 kk aikana. Mihin perustat väitteesi hintojen laskusta?

• ostajat????

kertoo Varkauden asuntojen hintojen nousseen viimeisen kahden kuukauden aikana peräti 91,5%. Samoin uusimmat mielipidemittaukset kertovat lääkäripalveluiden paranneen Varkaudessa peräti 123%. Vai on Varkaudessa asiat huonosti, tutkikaa tuloksia ja älkääkä aina valittako.

• perustaisin väitteeni

vuosien varrella tarkkailtuihin kohteisiin. Pyyntihinnat ovat laskeneet selkeästi vuoden -08 keväästä. Kohteiden määrät ovat vain nousseet jatkuvasti ja listoilla kuukausia seisovien määrä on räjähtänyt käsiin. Sellaiseen perustaisin oman näkemykseni. Tilanne pahenee vielä, jos väkiluku laskee edelleen.

• asun vuokrilla

Riippuu asunnosta. Varkaudessa on asuntoja kolme kertaa enemmän kuin Leppävirralla !

• melkein 5 kertaa

enemmän myytäviä kohteita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      73
      2480
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      111
      1187
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1105
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe