Minulla on viljelyspalsta, jolla nyt keväällä tulee kuokittua lähelle puoltayötä.
Eilen alkoi läheisestä metsiköstä kuulua erittäin kovaäänistä rääkymistä. Sitä oli niin kamala kuunnella, että pakko minun oli mennä katsomaan, mitä siellä tapahtui.
Ällistyin, kun rääkyjä oli pienehkö siili, jonkin verran miehen nyrkkiä suurempi. Paikalta lehahti varis puunoksalle. Ilmeisesti se oli nokkinut siiliä, joka oli piikkipallona ja rääkyi. En ole koskaan kuullut, että pienestä siilistä voi lähteä niin kauhea ääni.
Se vaikeni, kun otin sen puutarhahansikkailla käteeni ja siirsin toiseen paikkaan. Sitten oli aivan hiljaista, kun jatkoin vielä tunnin töitä palstallani.
Sama tilanne toistui tänä iltana: siili rääkyi, ja taas lehahti paikalta varis. Tilanetta todistivat kaksi muutakin palstaviljelijää.
Olen huolissani viljelyspalstan pienemmistä siileistä, pystyvätkö ne pitämään puoliaan palstan variksia vastaan.
Varis ja rääkyvä siili
Else43
2
314
Vastaukset
- Siilifani
Tuo kuulostaa ihan kauhealta. Osaisiko kukaan Suomen siiliyhdistyksestä neuvoa?
- Anonyymi
Vanha ketju mutta just hetki sitten ihmettelin kovaa rääkymistä kun tulin koiran kans lenkiltä. Siili oli nurmikolla ylösalaisin pallona. Aika iso siili. Räväkästi uudestaan kun oltiin parin metrin päässä. Eka ääni niin yli 20. Tulon just takas ulos ja pallona edelleen. Ylösalaisin. Ihan uusi tilanne ilman huutoakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738