Ravintoloiden top listat (PERUSTELTU)

fiiniiviinii

Olen siis mikkeliläinen ravintola-alan työntekijä, monille ravintoloitsijoille ja asiakkaille varmasti tuttu Mikkelin eri ravintoloista.

Tähän listaan tietysti vaikuttaa tilanne, että juhlitaanko täytetäänkö vatsaa vai mikä on tarkoitus.

1. Tertin Kartano
-Ansaitulla 1 paikalla. Omistaja vetoinen paikka, jossa isäntäperhe työntekijöiden kanssa tekee yötä päivää varmasti kaikkensa, että jokainen asiakas poistuu tyytyväisenä. Hinta on tietysti korkeahko, mutta esim juhlapöytä kesällä ~30e.. ei monesta ravintolasta saa siihen rahaa alkuruoka pääruoka jälkiruoka. Seisovasta pöydästä noudettuna annos on juuri sen kokoinen ja näköinen kun itse haluaa ja ruoka taatusti itse alusta loppuun asti valmistettua. Menut toimii myös tilauksesta hyvin. SHAMPANJAA! Talon gewürztraminer on mahtava jälkiruoka viini jota et saa mistään muualta maailmassa.

2. Tästä käytiin kovaa taistelua. Valitsen kuitenkin Holvin. Mahtava sijainti, mahtava tunnelma ja asian tunteva henkilökunta. Nykyisen omistajan myötä vaikutteita Helsingin ja myös muun maailman ravintoloista. Hyvät viinit.

2 1/3 Pitkän pohdiskelun jälkeen osittain jaetulle 2. sijalle nostan Ravintola Tallin pruuvin ohitse sen vuoksi, että opetusravintolana varmasti yritystä löytyy. Opiskelijat pääsevät asiantuntevan henkilökunnan kanssa jopa millin päähän pruuvin tasosta laadussa. Ehdottomasti suurin osa Mikkelin ravintoloiden työntekijöistä on ollut jossain vaiheessa Tallissa ja siksi Talli on syytä nostaa ravintolakulttuuri arvioinnissa esim juuri pruuvin ja fransun ohi. Pisteenä ii:n päälle ympäristömerkki. Tallissa ruoka on laadultaan hyvää, hintataso on hyvä. Lounas toimii mahtavasti, mutta menkää hyvät ihmiset talliin syömään myös ala cartea iltaisin. Ruoka on hyvin laitettua ja taatusti maukasta. Kuitenkin pöytävaraus kannattaa tehdä keskelle viikkoakin iltaisin, ei siksi että sali olisi täynnä vaan siksi että opsikelijat voivat valmistautua etukäteen illan koitokseen jolloin asiakas saa parhaan nautinnon. Hyvät viinit!

2 2/3 Kolmanneksi jaetulle kakkossijalle nousee ehdottomasti Pruuvi. Toimiva keittiö. Etenkin liharuoka on poikeuksetta ollut mahtavaa. Viikolla iltaisin salaattipöytä melko köyhä. Aina ei kuitenkaan halua tilata alkuruokaa listalta joten, jos salaatti pöytää pidetään iltaisin seisovana niin toivoisi sen myös olevan kunnossa. Siitä mini miinus. Yläkerran päämaja tuo suuret lisäpisteet, mutta se onkin sitten aivan oma tuhkimotarinansa.

3. Fransmanni Kolmannelle sijalle nostan ääs-ryhmän kärjen eli fransun. Kastikkeet ja lihat on hyviä. Yleisesti ottaen pääruoat toimii. Viini listaa häviää niin tertille, holville, pruuville kuin myös tallille. Itseäni ketju paikka hieman ärsyttää. Täällä voitaisiin ottaa mallia Tampereen masuunista joka on myös ääs-ryhmän paikka, mutte keittiömestarilla on hyvin paljon vapautta muokata ravintolaa. Myöskin Vaakunan niten puolella on mieletön määrä juoma tietoutta jota voisi hyödyntää fransun puolella. Fine drinkin baaritiskin perustaminen Mikkeliin kuulostaa vähintäänkin seksikkäältä idealta. Tällä fransu erottuisi paremmin muista mikkeliläisistä.

4. Fernando. Hyvä ensimmäinen oikea työpaikka esedun ja mamkin opiskelijoille. Kastikeita keitellään itse ja ruoka on pääsääntöisesti hyvää. Palvelun taso heittelee valitettavasti joka tuo aina oman jännityksensä illan kulkuun. Mielestäni kuitenkin biittaa juuri ja juuri rillon juurikin yrittäjävetoisuudellaan.

5. Amarillo. Rillon nostan viidenneksi. Tasaista hyvää laatua aina mukava käydä myös vaan lasillisella jos esim osaseurueesta haluaa ruokailla, mutta eivät kaikki. Joskus liian vähän henkilökuntaa töissä, eli perus ääs-ryhmän ongelma.

6. Ravintola Mikko. Hyvää ruokaa. Olemukseltaan harmittavasti todella keskikertainen. Näyttää ulospäinkin työpaikka ruokalalta.

7. Chinaman. Mikkelin kiinalaisista parempi ja edullisempi.

8. Hesburger Graani. Perus hesemätöt välillä paikallaan. "Keskustan" hese on ehkä hitain missä olen ikinä käynyt.

9. Memory Dreams. MD aamuyön tunteina. Kaikki pitsat maistuu yleensä aika samalta, voi olla että on johtunut myös vierailijan sen hetkisestä kisakunnosta. Kuitenkin biittaa muut mikkelin pizza-kebut. Toim.huom.. tää mikkelin pizza-kebu setti on aivan syvältä muihin kaupunkeihin verrattuna. Hinnat todella korkeat ja taso kauttaaltaan huono esim Jyväskylään verrattuna. Kai näillä on joku diili että pidetään hinnat ylhäällä.

10. Suomi Grilli. Kharman jälkee grillille rähiseen ja syömään patalijoonan pelastusta. Kiitos.

Siinä olis mun top 10. johon mahtui 12 ravintolaa perusteluineen. Jätin listasta pois esim Anttolan hovin (kai se täs laskettais mikkeliin) ja kenkäveron koska näissä en ole ruokaillut enkä tunne paikkoja niin hyvin, että voisin arvioida. Myöskään lounasta en ole juuri syönyt joten puhtaat lounasravintolat ovat listalta siksi poissa, jos niistä joku sinne edes mahtuisi.

Lisätkää, kommentoikaa ja PERUSTELKAA! Ja laittakaa omaa top listaa perään.

13

1495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aiemmin

jo tuossa toisessa listassa.
      Oma listani:
      1. Holvi, Paras ns. parempi ravintola jossa saa hienot ja todella upeat makuhermoja kutkuttavat alkupalat, hyvän ruuan hienosti aseteltuna lautaselle, aivan kuten pitääkin, hyvä tarjoilu ja atmosfääri hieno. Kuten aloittajakin, samaa mieltä, vaikutteet ja asiantuntemus tod.näk parasta Mikkelissä.
      2. Pruuvi, hyvät liharuuat, hinta/laatu erinomainen , asiantunteva henkilökunta.
      3. Mikko, hieno erilainen lista, hyvää ruokaa. Sisustus kieltämättä muistuttaa työpaikkaruokalaa, ei oikein nostata tunnelmaa romanttisella illallisella.
      4. Fernando, valitettavan vaihtelevaa ruuan taso, mutta silti parempi kuin osulan paikat. Siivet ehdoton must! Extra hot, NAM!!!
      4,5 Kivijalka, hyvä maistuva lounas, myös tarjoilu ok. Yrittäjävetoisuus ajoi nyt osulan ohi.
      5. Amarillo, isot annokset, kaikki maistuu loppupeleissä samalle
      6. Fransmanni, ruoka ok, palvelun kanssa monesti niin ja näin, makujen kanssa samaa vikaa kuin Amarillossa
      7. Huviretki. Tasapaksua, mutta hyvä palvelu.
      8. Anfora kebab. Sattuu omalle reitille, mutta mun mielestä paras. Ja pyynnöstä saa TODELLA HOTTIA chilikastiketta ! Muuten aloittajan kanssa taas samaa mieltä, kaikki kebabit oikeastaan samanlaisia, konsensushinnat, varsinkin pitsat maistuu ihan samalle riippumatta mistä ostaa.
      9. Suomi Grilli. Takuutavaraa, krapulan pelastus. Valkosipuliherkku parasta antia, perunoita saisi kypsyttää hieman pitempään. Henkilökunta osaa välillä heittää hyvää läppää ja onhan yöllä jonossa mukavaa juttuseuraa :)
      Lopuksi kiitos aloittajalle, yksi harvoista hyvistä aloituksista, kiitos perustelujen.
      Pientä moitetta yhdyssana virheistä :) ei, en ole mikään kielipoliisi enkä äidinkielen opettaja, sattuu vaan mun silmään liian helposti, anteeksi, että lipesin aiheesta :)

• öäppi

Ekassa listassa Fransmanni liian korkeella, siellä kokeilla vähempi ammattitaitoo kun suomigrillillä.

• fiiniviini

Mikko on siitä mielenkiintoinen, että se on hyvällä paikalla. Tarvis jonkinlaista ilmeen muutosta hieman trendikäämpään suuntaan.

Yhdys_sanat.. yritin pahimmat typot kyllä oikolukea pois, mutta ainahan noita jää.. Ei ole mun vahvin puoli. :)

• on aina Tertti!

Siis ykkönen kaikilla mittareilla.

• rotikka123
        on aina Tertti! kirjoitti:

Siis ykkönen kaikilla mittareilla.

Tertti huomioitu pariinkin otteeseen Gloria ruoka ja viini lehden uudessa numerossa. Hyvää lähiruokaa jonka raaka-aineet tuotetaan 40km säteellä. Lähiruokaa myydään myös tertin omasta kaupasta ulos!

• kyyykkk
        öäppi kirjoitti:

Ekassa listassa Fransmanni liian korkeella, siellä kokeilla vähempi ammattitaitoo kun suomigrillillä.

Kyllä fransmannin kokeilla löytyy ammattitaitoa. Olen jutellut parin heidän kanssaan ja käynyt useasti syömässä siellä. Fernandossa löytyy se ammattitaidottomien kokkien ryhmä. Ja sama lista jo 10 vuotta!

• tilitystä

Ketä nyt kiinnostaa kenenkin omat näkemykset syöttölöistä. Jokaisella omat suosikkimestansa ja that's it. Makuasioista turha spekuloida.

• sinuakin näkyy

kiinnostavan, että ilmaisit välinpitämättömyytesi...

• ole koskaan

miettinyt, tai jopa uskaltautunut kysymään keneltäkään millaistahan ruokaa siellä ja siellä paikassa tarjoillaan? Ei, sinä käyt kokeilemassa kaikki paikat, et kysele. Eikö?

• teen!
        ole koskaan kirjoitti:

miettinyt, tai jopa uskaltautunut kysymään keneltäkään millaistahan ruokaa siellä ja siellä paikassa tarjoillaan? Ei, sinä käyt kokeilemassa kaikki paikat, et kysele. Eikö?

Makuasiat kun ovat yksilöllisiä. Vain minä tiedän mille ruoka suussani maistuu. Uskallan olla myös vastavirtaan kulkija. Kaksi seikkaa estävät ravintolaan menemisen, epäsiistin ravintolan keittiö on myös epäsiisti ja jos hinta ylittää maksukykyni, silloin jätä ravintolan/syöttölän väliin. Hyvää ruokahalua teillekin.

• hahhhaahhhaaa
        teen! kirjoitti:

Makuasiat kun ovat yksilöllisiä. Vain minä tiedän mille ruoka suussani maistuu. Uskallan olla myös vastavirtaan kulkija. Kaksi seikkaa estävät ravintolaan menemisen, epäsiistin ravintolan keittiö on myös epäsiisti ja jos hinta ylittää maksukykyni, silloin jätä ravintolan/syöttölän väliin. Hyvää ruokahalua teillekin.

työttömien ruokalassa jatkat syömistä

• he huolia
        hahhhaahhhaaa kirjoitti:

työttömien ruokalassa jatkat syömistä

minut?

• Anonyymi

Up.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1380
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      91
      1100
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      948
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      915
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      887
    Aihe