Kotelotuuletin on asennettu, pitäisi vielä liittää piuhat.
Asuksen P4P800-emossa on Chassis Fan1 liitäntä, jossa näyttäisi olevan: GND, 12V ja Rotation. Tuulettimen kahden johdon -punaisen ja mustan - päässä on onnistuttu "monentamaan" 2 liitintä: 4-osainen naaras, punainen-musta-musta-keltainen sekä 4-osainen uros, punainen-musta ohuempi puna/musta-punainen/keltainen.
Onko tuulettimen liitäntä tarkoitettu virtalähteeseen kiinnitettäväksi?
Miten saan liitettyä tuularin?
Kotelotuulettimen asennus
4
5897
Vastaukset
- Miekkonen
Itse laitoin powerilta virran kotelotuulettimelle samanlaisella johdolla..mulla vaan oli säädettävä tuuletin.. jos sen laittaa emolle niin sitten sen pyörimis nopeutta voi säätää vissiin jotenkin ohjelmallisesti.. sillä eihän kotelotuulettimen kannata pyöriä 12v sillä onhan se melko äänekäs.. paitsi jos tuulettimesi on sellainen että se on jotain 9db eli kierrosluku on muutenkin vähäinen täydellä teholla.. en osaa oikein hyvin vastata kun ei omakaan tietämys kata kaikkea..:) mutta toivottavasti oli jotain apua..
- Epätietoinen
Kiitos kommentista. Kaikista omakohtaiseen kokemukseen perustuvista -maallikonkin niinkuin minä- vastauksista on aina apua.
Survaisin 120mm tuulettimen tonne kotelon taakse. Lämmöt putosi dramaattisesti. Tuulettimen melu on kova, mutta suhteellisen matalana ihan siedettävä. Täytyy kokeilla vielä jännitteen alentajalla (5V).
P4 2.8GHz (HT), fsb800 boxed
Asus P4P800 -emo, passiivijäähy
Lämmöt ennen (Asus PC probe):
CPU idle 39 C
Motherboard idle 41 C
CPU load 49 C
Motherboard load 45 C
Lämmöt nyt (Asus PC probe):
CPU idle 30 C
Motherboard idle 32 C
CPU load 40 C
Motherboard load 36 C - ose
Epätietoinen kirjoitti:
Kiitos kommentista. Kaikista omakohtaiseen kokemukseen perustuvista -maallikonkin niinkuin minä- vastauksista on aina apua.
Survaisin 120mm tuulettimen tonne kotelon taakse. Lämmöt putosi dramaattisesti. Tuulettimen melu on kova, mutta suhteellisen matalana ihan siedettävä. Täytyy kokeilla vielä jännitteen alentajalla (5V).
P4 2.8GHz (HT), fsb800 boxed
Asus P4P800 -emo, passiivijäähy
Lämmöt ennen (Asus PC probe):
CPU idle 39 C
Motherboard idle 41 C
CPU load 49 C
Motherboard load 45 C
Lämmöt nyt (Asus PC probe):
CPU idle 30 C
Motherboard idle 32 C
CPU load 40 C
Motherboard load 36 CViiden voltin jännite on tarjolla isomman nelinapaisen liittimen mustassa ja punaisessa johdossa, sivuleikkurilla poikki ja sokeripalaa väliin...
- pow3r
ose kirjoitti:
Viiden voltin jännite on tarjolla isomman nelinapaisen liittimen mustassa ja punaisessa johdossa, sivuleikkurilla poikki ja sokeripalaa väliin...
En suosittelisi sitä johtojen katkomista varsinkaan jos virtalähteessä on takuu voimassa.
Emolevyjen kotelotuuletinliittimet ei yleensä ole suunniteltu kovin suurille esim 120mm tuulettimille, mutta uskoisin että toimii ongelmitta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121440- 981390
- 691250
- 1161150
- 951137
- 69961
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256958Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897