Auringosta jonkinlainen allerginen reaktio?

Kielo85

Olin eilen pari tuntia rannalla nauttimassa hellesäästä, ja huomasin että vatsaani ilmestyi noin tunnin auringonoton jälkeen outoja näppylöitä. Ne olivat hyvin pieniä, aivan kuin pieniä vesikelloja. Ne hajosivat melko kevyestäkin kosketuksesta. Ne eivät kuitenkaan olleet punoittavia eivätkä kutisevia ja itse asiassa ne myös hävisivät yhtä nopeasti kuin tulivatkin, nyt vatsassani ei siis ole minkäänlaista näppyä enää.

Ennen minulla ei ole muistaakseni vastaavaa ollut, ei aurinkoallergiaa yleensäkään. Aurinkovoiteen kerroin oli 20, joten iho oli kyllä suojattu. Oliko nuo eiliset näppyläni kuitenkin sitä aurinkoallergiaa vai mistä oli kyse? Yritin etsiä netistä vastausta, mutta en onnistunut löytämään.. Asia jäi vaivaamaan vaikkei kyseessä mikään vakava juttu olekaan.

5

648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SunShine again

Pojalleni tulee joka kevät aurinkoihottumaa eli pieniä ja kutiavia vesirakkuloita. Eucerinin Sun Allergy Protection -aurinkosuoja auttaa asiaan. Loppukesästä iho on jo tottunut aurinkoon ja poika kestää paremmin sitä.

• samaa kokemusta

Minullakin, eli vatsaan tulee kellorakkuloita ja muualta palan rehellisesti, ei auta suojavoiteet, siksipä pidän kesät pitkähihaisia paitoja, enkä edes rannalla käy. Että syksyä odotellessa.

• ei kaikilla

ole hometta asunnoissa, sitä paitsi minulle on tullut noita rakkuloita jo ennen kuin homeasuntoja oli olemassa. Tuo on mennyt sinulla jo hiukkasen yli, jatkuvaa mainostamista tuosta homeasunnosta. Nytkin olen ihan varma, ettei tässä asunnossa ole hometta, eikä ollut edellisessäkään, silti aurinkoa en kestä.

• Kielo85
        ei kaikilla kirjoitti:

ole hometta asunnoissa, sitä paitsi minulle on tullut noita rakkuloita jo ennen kuin homeasuntoja oli olemassa. Tuo on mennyt sinulla jo hiukkasen yli, jatkuvaa mainostamista tuosta homeasunnosta. Nytkin olen ihan varma, ettei tässä asunnossa ole hometta, eikä ollut edellisessäkään, silti aurinkoa en kestä.

Mun "aurinkoihottumallani" on osoittautunut hieman erikoiseksi, sillä samaa nopeasti häipyvää näppyä on nyt ilmaantunut jo kaksi kertaa uudestaan mahaani. Nyt ne ovat vain ilmestyneet raskaan liikuntasuorituksen aikana, kun maha on ollut hikinen.. Ei aurinkoa otettaessa. Kyseessä siis jonkinlaista hikinäppyä sitten ilmeisesti, jonka aurinko laukaisi ekalla kerralla. Vähän outoa kyllä..

• outoa ole
        Kielo85 kirjoitti:

Mun "aurinkoihottumallani" on osoittautunut hieman erikoiseksi, sillä samaa nopeasti häipyvää näppyä on nyt ilmaantunut jo kaksi kertaa uudestaan mahaani. Nyt ne ovat vain ilmestyneet raskaan liikuntasuorituksen aikana, kun maha on ollut hikinen.. Ei aurinkoa otettaessa. Kyseessä siis jonkinlaista hikinäppyä sitten ilmeisesti, jonka aurinko laukaisi ekalla kerralla. Vähän outoa kyllä..

Minulle tulee kesän alulla, jos mahaani näytän, noita rakkuloita, ei tule muualle. Talvella tulee rakkuloita hikoillessa, mutta olenki atoopikko.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3235
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3033
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1832
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      28
      1732
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1691
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      33
      1355
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe