http://www.iltalehti.fi/uutiset/200906039702637_uu.shtml
Miten nyt suu pannaan ketkut, jotka olette vuosia katselleet televisiota maksattamalla tämän muilla????
Salakatselu loppuu!
398
9967
Vastaukset
- yippee!
Tuo on aivan oikein, että pummilla katsoneetkin joutuvat maksamaan.
Oikeastaan maksut pitäisi periä takaperoisesti ilman lupaa katsoneilta vähintään viideltä vuodelta.- hatsa 10
Jos yritykseni joka on kotonani ja yksin minun. Joutuisin maksaa 4 x tv maksua vuodelta. Sen lisäksi maksaisin viellä tämän nykyisen maksun, niin pidän kyllä kohtuuttomana! Valitettavasti toisin ajattelia.
- Ei paskaa
Hei maksuintoiset! Miksi mun pitäis maksaa teidän katselusta? Mulla ei ole telkkaa eikä tuu. Maksetaan mieluummin hengittämisestä. Sitähän kaikki tekevät.
- PENTTI anis
AUTOILIJOILTAKIN PITÄISI OTTAA SAKKOMAKSUJA 200 € VUODESSA KUITENKIN JOKAINEN AJAA YLINOPEUTTA JA PUHUU PUHELIMEEN AJON AIKANA.
- homekämppä
Ei paskaa kirjoitti:
Hei maksuintoiset! Miksi mun pitäis maksaa teidän katselusta? Mulla ei ole telkkaa eikä tuu. Maksetaan mieluummin hengittämisestä. Sitähän kaikki tekevät.
ja hometyöpaikka. Kuka maksaa tutkimukset, korjaukset, lääkärilaskut, lakimiehet..., häh.
- _Kitty82_
Mutta milläpä todistat,miten pitkään joku on katsonut telkkua tai omistanut "luvatta" telkun...tai onko ylipäätään katsonu koko masiinaa. Eli voit mun puolesta tunkea hanuriisi nuo takaperoiset maksut.
Mielestäni koko tv-maksu on naurettava ja täysin vanhanaikainen keksintö. Rinnastetaanko luvaton telkun katsominenkin kohta jo auton luvattomaan käyttöönottoon?=D Eikö oikeesti kotimaassamme ole suurempia, "oikeita" ongelmia kuin tällainen soopa? Lisää vaan ongelmia pienituloisille opiskelijoille yms. tällaisilla mediamaksuilla, rikkaammat öykkärit voi mun puolesta maksaa mitä lystäävät kun on varaa täällä kehuskellakin.
- Simo Toini
Mutta tiesittekö, että Suvi Lindeen oli vaatinut ja saanut lakiesitykseen kohdan jossa todetaan, ettei katselumaksua peritä kansanedustajilta?
- ilmainen tv-lupa?
Voiko olla totta?Pitääkö paikkansa. Jos on linkkiä, niin laita se. Se on uskomattoman törkeetä, jos se pitää paikkansa. Siihen pitää puuttua muiden viranomaisten. Viimeistään äänestämällä sellaiset 'kansanedustajavapaamatkalaiset' ulos vallasta!
- puupää...
tuota ei usko kukaan.
- Äimän käki
Kysymyksessä on uusi vero jonka nimi nyt sattuu olemaan "mediamaksu", nimi voisi olla joku muukin.
Lindèn on kaikin puolin epäkelpo osaamaton konna, "golfkenttäministeri".- joillekin
Uusi maksu tottakai tuntuu pahalta ilmaiseksi tähän saakka katsoneelle.
Maksunsa ennen maksaneelle tämä uusi ratkaisu kelpaa mainiosti ja on oikeudenmukainen. - tämä uusi
joillekin kirjoitti:
Maksunsa ennen maksaneelle tämä uusi ratkaisu kelpaa mainiosti ja on oikeudenmukainen.Olen maksanut nykyistä tv-lupaa kahden hengen taloudessa 19,35 euroa/kk. Kun lapseni muuttaa pois, hän ei aio hankkia tv-tä itselleen, ei myöskään radiota. Minä sitten jatkossa maksaisin mediamaksuja 175 euroa vuodessa. Samoin lapseni, vaikkei hän seuraisi millään tavalla Ylen tuotantoa. Ja vaikka luopuisin itsekin Ylen palveluista, joutuisin maksamaan tuon maksun. Siis ennen lupamaksumme kahdelta hengeltä oli 225 euroa vuodessa. Nyt maksu alentaa sen 350 euroksi. Ei näin!
Ylen kulut pitäisi laittaa budjettiin ja ohjelmiston tarpeenmukaisuutta ja hintaa tulisi valvoa. - Minä vain
joillekin kirjoitti:
Maksunsa ennen maksaneelle tämä uusi ratkaisu kelpaa mainiosti ja on oikeudenmukainen.Taas kerran yleistettyä paskapuhetta!
Tunnen varsin monia ja itsekin kuulun siihen ryhmään, joka on aina maksanut TV-lupansa, vaikka se olisi kismittänytkin.
Pidän silti tätä Lndenin höpinää ja mielipidettä älyttömyyden huippuna, enkä aio
enää, ainakaan tässä elämässä, äänestää ketään kokoomuslaista!
- säikähtänyt
http://tbn2.google.com/images?q=tbn:0ZECkFRajw0JVM:http://static.iltalehti.fi/uutiset/juttulexlindenMP_uu.jpg
No ei tuon näköseltä tapiirilta mitään hyvää voi odottaakkaan.- sopiva...
kommentti.
Ihmisen ulkonäköä arvostelevat ova sivistymättömiä moukkia.
- yksinasuvaa laitetaan
maksajiksi ja se on oikeudenmukaista?
:D- no voi sun...
Tietysti myös yksinasuvien pitää maksaa TV:n katselustaan. Ei tuossa pitäisi olla mitään ihmettelemistä.
- maksaako
no voi sun... kirjoitti:
Tietysti myös yksinasuvien pitää maksaa TV:n katselustaan. Ei tuossa pitäisi olla mitään ihmettelemistä.
hänkin mediamaksun.
- pittää,
maksaako kirjoitti:
hänkin mediamaksun.
Jos sanotaan että kaikki, kaikki tarkoittaa jokaista.
- pysy totuudessa
pittää, kirjoitti:
Jos sanotaan että kaikki, kaikki tarkoittaa jokaista.
Esityksen mukaan kansanedustajat ovat "työnsä vuoksi" vapaita maksusta.
- ISO MUTTA
no voi sun... kirjoitti:
on siinä, että yksin asuvat maksavat muittenkin edestä.
:D - niin¨
ISO MUTTA kirjoitti:
on siinä, että yksin asuvat maksavat muittenkin edestä.
:Dmiten niin muittenkin edestä;Ö
- vähäjärkisille:
niin¨ kirjoitti:
miten niin muittenkin edestä;Ö
Taloudessa jossa on enemmän kuin YKSI maksaa VAIN YHDEN veron ja toisaalla jakaantuu kirjoilla olevien lukumäärän mukaan 1/2, 1/3, .., 1/n - että silleen siinä käy - YKSINASUVA MAKSAA YLEN budjetista merkittävän osan ja sekin kummajainen, että YRITTÄJILTÄ, joitten liikevaihto ylittyy annetusta rajasta maksavat helvetisti enemmän???!!!
Suomeen ollaan perustamassa uutta rälssitaloutta - YLE - kirkon ja maatalouden lisäksi??!!! - Jos on kuten minä
pysy totuudessa kirjoitti:
Esityksen mukaan kansanedustajat ovat "työnsä vuoksi" vapaita maksusta.
Neliraajahalvaus, kuurosokeamykkä, imee pillillä velliä ja sossun tuet on katkaistu. Tuleko ne hakemaan pyörätuolini? Okei, ehkä liioittelin, ehkä minua vain vituttaa tuollainen "yleisvero", joka ei ole tasapuolinen rikkaille ja köyhille. Vastineeksi olisi hyvä näin ilmastonmuutoksen aikana alkaa maksamaan 1 000 euron saasterahamaksua, joka koskee vauvasta vaariin kaikkia. Onhan heillä molemmilla esim. vaipat, mitkä joutuu heittämään kaatopaikalle -> pilaa luontoa, vapautuu metaania ilmakehään jne. Vauvoilla se tietenkin menisi velaksi, tottakai.
Olisiko muita ideoita hmm... radiotaajuusestemaksu. Olemmehan kaikki kännykkäkenttien tiellä ja heikennämme näin signaalia -> pitää rakentaa lisää niitä punavaloisia korkeita tolppia jotta tärkeät puhelut (porvareitten) voidaan varmasti yhdistää. Se voisi olla 500 €/vuosi. Mutta ehdoton olisi idioottilisä! Kaikki ketkä eivät heitä mädillä kananmunilla moisia lainsäätäjiä, joutuisivat maksamaan idioottimaisuudestaan 500 €/vuosi... Näin saataisiin 2000 €/vuosi/asukas eli eli... 10 miljardia euroa puhdasta rahaa valtion kassaan. Vähänkö olisi siistiä, mie-ti!
- nämä....
Nämä nykyiset pinnarithan ne valittavat tuosta Yle-maksusta, nyt ei menekkään enää läpi........Minulla ei ole televisioooooooo, lol
- ainoastaan...
Ainoastaan toisten siivellä pummilla katsoneet valittavat. Ennenkin maksaneille uusi käytäntö on oikeudenmukainen.
- !!!!!
ainoastaan... kirjoitti:
Ainoastaan toisten siivellä pummilla katsoneet valittavat. Ennenkin maksaneille uusi käytäntö on oikeudenmukainen.
Läheskään kaikilla ei ole ollut vuosikausiin telkkaa. Yksinkertaisesti mm. siitä syystä, ettei telkka kiinnosta. Luultavaa onkin, että loppujenlopuksi tuo tv-lupaänkeäminen ei tule onnistumaan. On nimittäin senverran törkeää ja vastustus tulee olemaan kova. Kansanedustajien paikasta tulee senjälkeen tosi tuulinen paikka senjälkeen, jos toteuttavat sen ja itse raharikkaina eivät edes maksa sitä. Jo on aikoihin eletty! Uskomatonta röyhkeyttä!
- puolesta ja kuvittelee
olevansa selvännäkijä? Onko vikaa päässä vai missä, kun kuvittelee kaikkien pakkoaivopesupropakandan jatkumista vastustavien olevan joko alhaisen koulutustason omaavia taikka sitten lupamaksupinnareita? Eikö sinulle enempää kuin golfraha-avustuksen hakijallekaan ole tullut mieleen, että elämme nykyisin vapaassa demokratiassa, ainakin pitäisi, ja sinne ei pakkoaivopesut kuulu. Ei ikinä ääniä kolmelle suurelle!
- Tyhjästä maksaminen!
!!!!! kirjoitti:
Läheskään kaikilla ei ole ollut vuosikausiin telkkaa. Yksinkertaisesti mm. siitä syystä, ettei telkka kiinnosta. Luultavaa onkin, että loppujenlopuksi tuo tv-lupaänkeäminen ei tule onnistumaan. On nimittäin senverran törkeää ja vastustus tulee olemaan kova. Kansanedustajien paikasta tulee senjälkeen tosi tuulinen paikka senjälkeen, jos toteuttavat sen ja itse raharikkaina eivät edes maksa sitä. Jo on aikoihin eletty! Uskomatonta röyhkeyttä!
Kiva seurata ihmisiä kun ne meinaa kiltisti alistua maksamaan tyhjästä!Jos ei ole televisiota ja maksaa jo netistä maksua niin miksi pitäisi maksaa?
Sehän on sama kun esim.laitettais pakollinen autoveromaksu vaikkei olis autoakaan!
Jos kukaan ei maksais mediamaksua niin mitäs sitten mut suomalaiset aina alistuu eikä osoita mieltä mistään!
- ohjelmia
ja kanavia.Muutenhan TV ohjelmat on jeesuksen paskasesta vitusta.
- miten sai sinutkin
sivistymään. yksinhuoltaja äideillä ei helppoa. poika omaksuu naapuri pummien tavat kontulassa,
- selittettynä
täällähän tämä on selitettynä selvästi:::
"Digiaikana ja uusia jakelukanavia käyttämällä julkiseen palveluun sisältyy myös sellaisia sisältöpalveluja, jotka eivät ole perinteisessä merkityksessä ohjelmia. Työryhmä on näin ollen aivan oikeassa todetessaan, että Ylen sisällöt jossain muodossa monikanavaisesti jaettuna tavoittavat kaikki suomalaiset."
http://www.suvilinden.com/blogi/blogi/tv-maksusta-mediamaksuun.html
Tavoittakoot tai ei, niin tavoittaahan monet muutkin asiat kaikki suomalaiset mutta ei sen perusteella siitä joudu maksamaan.
Tämän ohjelman nimi on siis "me teemme propagandaa, jaamme sitä ja koska joudut kosketuksiin sen kanssa halusit tai et joudut maksamaan siitä että voimme jatkossakin lähettää propagandaa jota et melko varmalla halua." -ja koska pakkoveromediamaksu on pakko maksaa hankit toosamme vain siksi että ottaa niin paljon päähän kun siitä joutuu maksamaan. Näin me tämän asian suunnittelimme ja 10-vuoden päästä olette unohtaneet ininänne ja inisitte siitä kun nostamme mediamaksua 10 prosenttia vuosittain.
Eniten muuten huvittaa tuo asenne; "Hänen mukaansa kaikille kotitalouksille tarkoitettu tasaeräinen mediamaksu on tulossa, väistämättä."
Tätä maksua ei tule koska suomen kansa on niin päättänyt ja yle tulee kaatumaan, väistämättä.- ei toimivan yhteiskunnan
kannata kuunnella loosereiden mölyämistä. jokainen normaal suomalainen tietää,että looserismi on paheneva sairaus,joka ei avustuksilla parane.. nämä suomi-looserit usein ihannoi american järjestystä ja menoa.. mutta järki lopuu siihen. mitä siellä elämä on aikuisten oikeeesti.kun siellä loosereita ei paapota yhtään,. olen tavanut kadulla esm. new-yorkissa useita loosereita kerjäämässä. esm kun hampaat lyöty poikki. ja sossu täti ei tulekkaan sanomaat, et voi.. voi.. tässä 500€ mee lääkäriin yms..............
- niille
ei toimivan yhteiskunnan kirjoitti:
kannata kuunnella loosereiden mölyämistä. jokainen normaal suomalainen tietää,että looserismi on paheneva sairaus,joka ei avustuksilla parane.. nämä suomi-looserit usein ihannoi american järjestystä ja menoa.. mutta järki lopuu siihen. mitä siellä elämä on aikuisten oikeeesti.kun siellä loosereita ei paapota yhtään,. olen tavanut kadulla esm. new-yorkissa useita loosereita kerjäämässä. esm kun hampaat lyöty poikki. ja sossu täti ei tulekkaan sanomaat, et voi.. voi.. tässä 500€ mee lääkäriin yms..............
jotka ei telkkaria kato eikä halua kattoa, milläköhän tämän ajatuksen saisi päähäsi niin että se tavoittaisi sen mitä pään sisällä on. Kuvittele että sulla ei oo telkkarii etkä kato netistä ylen ohjelmii etkä muidenkaan tv-kanavien ohjelmii niin miks sun pitäis maksaa siitä kun et kato niitten ohjelmii.
- kirjoitus!
Ja todellakin niin tulee käymään: Tv-lupamaksua ei tule, koska kansa ei sitä halua eikä niin ollen tule maksamaan. Kukaan ei voi vaatia kansaa linnaan!
- paskasakki"
Kokoomus tekee mitä tykkää, ja siihen ei kansan mielipide vaikuta paskaakaan. Nyt on hyvä ministerinkin taas hymyillen vittuilla, kun vaalit alkavat olla kohta ohi.
Äänestitkö/äänestätkö kokoomusta?
Maksa sitten vaan hymyillen YLE:n mafiavero.- oikeusmies
Vasureita en ainakaan ole. Ikäni olen television katselusta luvan maksanut, koska se on näin säädetty.
Ihmehän tuo on kun jotkut ovat asian katsoneet niin, että minun ei tarvitse sitä maksaa kun en halua.
Tänä päivänä kun tv näkyy melkeinpä jokaisen kännykässäkin, niin ainut oikea vaihto ehto on se että kaikki maksaa.
Olisi vaan pitänyt tällainen järjestelmä tulla käyttöön jo vuosia sitten. - josta näkyy
oikeusmies kirjoitti:
Vasureita en ainakaan ole. Ikäni olen television katselusta luvan maksanut, koska se on näin säädetty.
Ihmehän tuo on kun jotkut ovat asian katsoneet niin, että minun ei tarvitse sitä maksaa kun en halua.
Tänä päivänä kun tv näkyy melkeinpä jokaisen kännykässäkin, niin ainut oikea vaihto ehto on se että kaikki maksaa.
Olisi vaan pitänyt tällainen järjestelmä tulla käyttöön jo vuosia sitten.tv, eikä tv-tä eikä nettiä tai ei katso netistä tv-ohjelmia niin ei heidän pidä maksaa muiden katselusta. Kummallista kun tämä ei meinaa mennä joillekin tajuntaan; uudessa mallissa kaikki maksavat, katsoivat tai ei ja siinä ei ole mitään oikeudenmukaista vaan se on päinvastoin täysin epäoikeudenmukaista ja täysin epäloogista.
Tämä maksu ei tule koskaan voimaan ja voitte olla siitä varmoja, täydellisesti. Näiden ihmisiä huijaavien pukuroistojen aika on ohi ja siksi he niin epätoivoisesti ajavat järjettömiä suunnitelmiaan koska tietävät sen itsekin. - oikeusmies
josta näkyy kirjoitti:
tv, eikä tv-tä eikä nettiä tai ei katso netistä tv-ohjelmia niin ei heidän pidä maksaa muiden katselusta. Kummallista kun tämä ei meinaa mennä joillekin tajuntaan; uudessa mallissa kaikki maksavat, katsoivat tai ei ja siinä ei ole mitään oikeudenmukaista vaan se on päinvastoin täysin epäoikeudenmukaista ja täysin epäloogista.
Tämä maksu ei tule koskaan voimaan ja voitte olla siitä varmoja, täydellisesti. Näiden ihmisiä huijaavien pukuroistojen aika on ohi ja siksi he niin epätoivoisesti ajavat järjettömiä suunnitelmiaan koska tietävät sen itsekin.Onko se sitten oikein, kun jotkut katsoo muttei maksa?
- taa...
oikeusmies kirjoitti:
Onko se sitten oikein, kun jotkut katsoo muttei maksa?
niin ne maksavat jotka katselevat.
- KATSOVIA,
oikeusmies kirjoitti:
Onko se sitten oikein, kun jotkut katsoo muttei maksa?
voisivat hypätä kadehtimasta vaikka sillalta jokeen, niin ei tarvitse täällä kateuksiaan itkeskellä! Mitkään ns. "perustelut" eivät oikeuta maksattamaan propakandapakkosyöttöyleä katsomattomilla ylimääräisiä kokoomuksen keksimiä veroja, jotta kokoomus saisi ilmaisen puoluepropakandakanavan, jonka kansa sille kustantaa. Jos ei kokoomuslaisten mielestä voi budjetista veroja maksattaa, otettakoon kokoomuksen puolueavustuksista. En koskaan erehdy äänestämään kokoomusta.
- pitkään
Helpottaa meitä rehellisiä kansalaisia kun saadaan pummit maksajiksi lopultakin.
- oo tv:tä
Varsinkin nuoriso haluaa kiertää lupamaksuja, BB-tähdilläkään kellään ei ollut omissa puheissaan televisiota, mutta uuuuups kun kotoa näytettiin kuvia niin, siellähän näkyikin oleva televisio, ja useammalla kuin yhdellä. lol
- myötätuntoa köyhiä
kohtaan -joilla olisi mahdollisuus säästää vaikka ruokamenoihin tuo suuri raha ja olla rehellisesti katsomatta turhaa tuuttia.
Ajattele vähän ennenkuin kostonhalussasi kirjoittelet tuollasia. - TV tyhmistää
Hei nimittelijät. Olen akateeminen ja hyvätuloinen, mutta en omista televisiota. Se ei tarjoa minulle sopivaa ohjelmistoa. Olen sitä mieltä, että jokainen maksakoon vain siitä palvelusta, jota käyttää. Nykytekniikalla olisi ihan helppoa ratkaista tämä ongelma. Yle vain haluaa helppoa rahaa ja verottaa kansaa. Tietysti maksuintoiset voisivat maksaa vapaaehtoista ekstraa Ylelle, jos haluaisivat. Kannatan vapaaehtoisuutta moneen muuhunkin asiaan. Meillä on liikaa pakkoja. Ei luoteta ihmisten omaan arvostelukykyyn.
- Anungunrama
TV tyhmistää kirjoitti:
Hei nimittelijät. Olen akateeminen ja hyvätuloinen, mutta en omista televisiota. Se ei tarjoa minulle sopivaa ohjelmistoa. Olen sitä mieltä, että jokainen maksakoon vain siitä palvelusta, jota käyttää. Nykytekniikalla olisi ihan helppoa ratkaista tämä ongelma. Yle vain haluaa helppoa rahaa ja verottaa kansaa. Tietysti maksuintoiset voisivat maksaa vapaaehtoista ekstraa Ylelle, jos haluaisivat. Kannatan vapaaehtoisuutta moneen muuhunkin asiaan. Meillä on liikaa pakkoja. Ei luoteta ihmisten omaan arvostelukykyyn.
kyse ei ole pelkästään tästä mediamaksusta josta puhutaan jo kuin siitä olisi päätös. No sitähän nämä poliitikot ainakin yrittävät. Asioita pitäisi pikku hiljaa alkaa ajatella hieman toisin. Miksi tämänkin maksun puolustelijat ovat innoissaan, en ymmärrä! Eiköhän näitä pakkomaksuja ole ihan tarpeeksi ja kaikki vaan nousee ja kohta maksetaan taas jostain joku maksu niin millä ihmeellä kaiken tämän yksittäinen pieni tai keskituloinen kohta maksaa. Palkkoja tiputetaan ja työttömiä tulee koko ajan lisää eikä siihen tule muutosta tällä nykysysteemillä.
EI tälle mediamaksulle ja ylipäänsä toivottavasti menemme pian kohti yksinkertaisempaa yhteiskuntamallia: http://talousdemokratia.blogspot.com/ - Ei ole varaa!
Anungunrama kirjoitti:
kyse ei ole pelkästään tästä mediamaksusta josta puhutaan jo kuin siitä olisi päätös. No sitähän nämä poliitikot ainakin yrittävät. Asioita pitäisi pikku hiljaa alkaa ajatella hieman toisin. Miksi tämänkin maksun puolustelijat ovat innoissaan, en ymmärrä! Eiköhän näitä pakkomaksuja ole ihan tarpeeksi ja kaikki vaan nousee ja kohta maksetaan taas jostain joku maksu niin millä ihmeellä kaiken tämän yksittäinen pieni tai keskituloinen kohta maksaa. Palkkoja tiputetaan ja työttömiä tulee koko ajan lisää eikä siihen tule muutosta tällä nykysysteemillä.
EI tälle mediamaksulle ja ylipäänsä toivottavasti menemme pian kohti yksinkertaisempaa yhteiskuntamallia: http://talousdemokratia.blogspot.com/En myöskään ymmärrä että joku haluaa maksaa tyhjästä!En omista televisiota enää moneen vuoteen enkä aio maksaa!Olen työtön ja pakollisten menojen jälkeen jää 20 euroa ruokaan laskujen jälkeen.Mistähän ottaisin ne rahat?
Siitä syystähän televisiosta luovuin kun ei ole varaa siihen.Aion erota kirkostakin kun en halua enää maksaa kirkolle tyhjästä!
- Suvi Linden
ei ole demari. Miten tämän ymmärtää kokoomukselaiselta ministeriltä?
- Raivoisa
Rikkaita ei paljon liikuta mediamaksut, mutta kokoomus onkin rikkaitten puolue. Ajatelkaa ketä äänestätte ens kerralla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- nimimerkkipoliisi
En puolustele Lindenin tekemisiä, mutta kiinnitä huomiota oman nimimerkkisi valintaan.
- maksaa!
ei ole aikomustakaan maksaa muiden punamedian katselusta. itse maksan niistä kanavista jo nyt, mitä katsonkin.
laitan väestörekisteriin ilmoituksen että olen vailla vakinaista osoitetta kun mediamaksu tulee. tällöin en muodosta taloutta -> ei maksua!
periaate on periaate.
punamedian rahoitukseen multa ei tule sentin senttiä! - Tellyless
Uskomatonta.
YLEstä on näköjään menettänyt arvoansa yhtiönä, mutta miksi jotkut kansanedustajat ja ministerit sen alamäestä välittävät?
Onko YLE siirtynyt jossain vaiheessa valtion omistukseen, kun sen intressejä valvotaan palkkaamiemme (kovapalkkaisten) edustajien korkeimpia tahoja myöten ?
Itse en ole katsonut televisiota kahteen vuoteen, mutta telkku.com:sta pikaisesti katsottuna YLEn tarjoama kulttuurikasvatus on tärkeytensä puolesta kyllä hyvin kyseenalaista.
Vastuuni tuntevana kahden lapsen isänä pidän kulttuuria tärkeänä osana kasvatuksessa, mutta jos joku yrittää kertoa minulle, että se kulttuuri löytyy kuule täältä YLEltä, niin joudun jättämään sen keskustelun siihen.
Maksu ei ole perusteltu, eikä kansan tule hyväksyä sitä. - Tellyless
Uskomatonta.
YLE on näköjään menettänyt arvoansa yhtiönä, mutta miksi jotkut kansanedustajat ja ministerit sen alamäestä välittävät?
Onko YLE siirtynyt jossain vaiheessa valtion omistukseen, kun sen intressejä valvotaan palkkaamiemme (kovapalkkaisten) edustajien korkeimpia tahoja myöten ?
Itse en ole katsonut televisiota kahteen vuoteen, mutta telkku.com:sta pikaisesti katsottuna YLEn tarjoama kulttuurikasvatus on tärkeytensä puolesta kyllä hyvin kyseenalaista.
Vastuuni tuntevana kahden lapsen isänä pidän kulttuuria tärkeänä osana kasvatuksessa, mutta jos joku yrittää kertoa minulle, että se kulttuuri löytyy kuule täältä YLEltä, niin joudun jättämään sen keskustelun siihen.
Maksu ei ole perusteltu, eikä kansan tule hyväksyä sitä. - Tellyless
Uskomatonta.
YLE on näköjään menettänyt arvoansa yhtiönä, mutta miksi jotkut kansanedustajat ja ministerit sen alamäestä välittävät?
Maksu ei ole perusteltu, eikä kansan tule hyväksyä sitä. - jatkuu "laillisesti"
Eipä toimeentulotuella elävän tarvitse maksaa tuollaista pakkomaksua. Sitä ei joudu maksamaan vaikka se olisi "pakollista"!
- Kulttu..
Eiköhän se lasketa toimeentulotuella elävillekin. Joka tapauksessa täysin perusteeton maksu.
- Pirate777
Paras ja kuuluvin kannanotto asiaan voisi kyllä olla piraattipuolueen jäseneksi liittyminen, eikä edes maksa mitään
http://www.piraattipuolue.fi/ - Tri.Nappo
Saatanan ahne paska!!!
- yhteydessä eli se on jo-
kaisen pakko maksaa. Luusereita ei siis jotkossa enää ole.
- hläinen
...saavat myös telkkarittomat kiittää niitä luusereita joiden olisi pitänyt maksaa tv-maksu,mutta eivät maksaneet.
- nojees92393
Jos mediamaksu tulee kaikille niin voin vaikka vannoa, että se tulee valtiolle kalliimmaksi kuin lintsaavat maksajat. Kaikki köyhät vain vievät luvat soskuun maksettavaksi. Eli sen sijaan, että köyhät katselisivat ilmaiseksi televisiota pakotetaan heidät viemään maksu soskuun. Erittäin viisasta....
- dsds323234
Tulee vain kalliimmaksi yhteiskunnalle kun kaikki köyhät alkavat viemään maksut soskuun...
- tikapuita
Pitkin taivaaseen, tikapuut katkes kissan napa ratkes ja ainahan me köyhät ollaan kyykkyhyppysillä, olisi köyhien aika alkaa kapinoimaan, millä saatais vaihdettua osat, olis välillä vuoro näiden päättäjien olla ruokajonossa ja miettiä miten saa laskunsa maksettua, mutta niin kauan kun Suomenkansa äänestää. siellä istuu aina näitä ns.Suvi Lindeenejä päättämässä ym. äänestä sitten, mitä puoluetta tahansa, aina vaalienalla luvataan sitä ja tätä, mutta kuinkas käykään.
Köyhät senkun köyhtyy ja rikkaat rikastuu, mutta on se kuitenkin hyvä mieli pysyy virkeänä kun mietit mitä puuroa seuraavana aamuna söisit ja nyt kohta on metsä pullollaan sieniä ja marjoja eikun säilömään ja siinä samalla saat kuntoa kohennettua ja raitista ilmaa ja hermo lepää, toisin kuin eräillä jotka miettii mihin pankkiin nyt tallettaisi suuret tulonsa. Haistakaa paska koko valtiovalta, ette osaa muuta kuin verottaa...............Kaikki sossun luukulle vaan maksujen kanssa...
- JÄRKIKÄTEEN
SIIS VOI VITTU MITÄ KUSIPÄITÄ TÄÄ SUOMEN HALLITUS PITÄÄ SISÄLLÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SUOMESTA HYVINVOINTIVALTIO-> TULOS: KÖYHÄT KYYKKYYN. KATSOI TELEVISIOTA TAI EI, MUTTA TÄMÄ ON JO SILKKAA KÖYHIEN SYRJINTÄÄ!!!!!!
- sambala
Ei ole oikein ,mutta ei sekään ole oikein että on vapaamatkustajia eivät maksa mitään maksua,parempi tämä on.
- .. ja lopetin sitten
sambala kirjoitti:
Ei ole oikein ,mutta ei sekään ole oikein että on vapaamatkustajia eivät maksa mitään maksua,parempi tämä on.
Ei todellakaan ole parempi että se on noin. Tässä valtiossa vain köyhien kärsimystä lisätään.
Minä olen täysin maksettavien kanavakorttien nojalla. Sitten maksettaisiin siitä, mitä katsotaan ja kenenkään ei tarvitsisi puoleen tai toiseen kiduttua. Ilmaiset hätälähetykset voitaisiin silti ajaa kaikille, joilla on vastaanotin.
Ihan sairasta.
En ole vuosiin katsonut televisiota (enkä katso edes tietokoneelta), joten en ole maksanut televisiolupaakaan. Enkä tule tuota mediamaksua maksamaan, ihan vain uhallani.
Jos kansa oikeasti viitsisi tehdä jotain, nousta barrikadeille, eikä vain marmattaa keskustelupalstoilla, tuon Lindenin aivoituksetkin saataisiin kuriin.
- tietoihinsa
Vähävaraiset kuten työttömät ja sossun toimeentulotuki asiakkaat saavat runsain mitoin merkintöjä turhaan luottorekisteriinsä kun eivät kykene maksamaan Yleveroa. Tyhmää hommaa. Tuolta ministeriltä nyt ei järkevää ehdotusta ole tullut muutenkaan koskaan. Ihmettelen miksi äänestäjät aina vaan uudelleen sen eduskuntaan äänestävät.
- höpöhöpöhöpöhöpö
Kuinka mori kuurosokea käy töissä ja maksaa itse asumisensa, ruokansa ja muut menonsa kuten mediamaksun?? Tuskin yksikään, joten me veronmaksajat maksamme myös heidän mediamaksunsa ja muut menonsa kuten asumisen jne, kuten köyhien sosiaalipummien, jotka ovat alkoholisoituneet tai muuten vaan syrjäytyneet normaalielämästä.
Älkää ihmiset valittako, itse tiedän opiskelijaporukastani noin 50 ihmistä, jotka eivät ole ikinä maksaneet television, radion ja netin käytöstä mitään, joten jos nyt kaikkien tarvii maksaa, niin jo on hirveetä..
Eikö se oo tasapuolista, että kaikki maksaa?? - Rahaa
höpöhöpöhöpöhöpö kirjoitti:
Kuinka mori kuurosokea käy töissä ja maksaa itse asumisensa, ruokansa ja muut menonsa kuten mediamaksun?? Tuskin yksikään, joten me veronmaksajat maksamme myös heidän mediamaksunsa ja muut menonsa kuten asumisen jne, kuten köyhien sosiaalipummien, jotka ovat alkoholisoituneet tai muuten vaan syrjäytyneet normaalielämästä.
Älkää ihmiset valittako, itse tiedän opiskelijaporukastani noin 50 ihmistä, jotka eivät ole ikinä maksaneet television, radion ja netin käytöstä mitään, joten jos nyt kaikkien tarvii maksaa, niin jo on hirveetä..
Eikö se oo tasapuolista, että kaikki maksaa??Työtön harvemmin on kuurosokea!!! Työssä käyvän on vaikea mennä 400 eurolla kuussa netto elävän saappaisiin kuten taas tuossakin nähtiin. Tuo raha riittää juuri ja juuri kuukaudeksi ruokaan ja muutamaan välttämättömään laskuun. Itse maksan tuosta rahasta myös 60 euroa vuokraa. Ikinä ei itselläni ole mennyt luottotiedot eikä mitään ulosottoon ja nyt taitaa mennä jos silloin olen vielä työttömänä kuten pahasti näyttää. Sossu ei ole ennenkään maksanut mitään tv-lupia, ei nettimaksuja ja tuskin maksaa tuotakaan. Muuta vaihtoehtoa ole kun antaa mennä ulosottoon (mistä edes ulosmittaa työttömältä) josta tulee merkintä.
- SOSIAALIPUMMI
Eikö se oo tasapuolista, että kaikki maksaa??odotanpas päivää kun itse olet ilman työtä ja saatat joutua itse asioimaan siellä sosiaalipummien kanssa sossussa hehehehe.taitaa puheet muuttua sen jälkeen.muista sitten että myös sinä olet sitten alkoholisoitunut ja syrjäytynyt sosiaalipummi,vaikka et olisikaan.näinhän yleistät kaikki työttömät ja köyhät.
- Oikeinko?
Eikö se oo tasapuolista, että kaikki maksaa??Huomaa että et tiedä vähäosaisista mitään!Oletko ollut joskus työtön?Ei kaikki työttömät ole omasta syystään työttömiä.
Saan itse ansiosidonnaista päivärahaa ja silti maksan lainat ja norm. laskut.Jää ruokaan 100 euroa kuukaudeksi!Tiedän kyllä mitä ruokaa saa halvalla.Mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa.televisiosta luovuin juuri siksi.netistä maksan mutta en pysty mitään medimaksuja maksamaan!
Sehän on sama jos perittäis autovero vaikkei sulla olis autoakaan! - Nimissä
Eikö se oo tasapuolista, että kaikki maksaa??Sun pitäs jäädä työttömäks vuodeksi niin katsotaan miten sitten suu pannaan ja ihan tasapuolisuuden nimissä. Taitaa itku tulla pitkästä ilosta. IDIOOTTI. Työtön maksaa muuten myös veroja ja suhteessa pieneen tukeen niin tosi rankasti eli 20% eli ihan samalla lailla on hekin veronmaksajia.
- laisinkaan
TV:n katselu halpenee kun saamme lisää maksajia joukkoon. Ilmaiseksi katselleet saisivat olla kiitollisia jo aikaisemmin heidän puolestaan maksaneille.
- älämölömölö
Kauhee huuto yhdestä mediamaksusta, joka on ihan hyvä asia meille kaikille, jotka olemme säännöllisesti maksaneet lupamaksun jo aikojen alusta. Nythän on vaan niin, että nää luuserit nostaa äläkän siitä kun eivät pysty KIERTÄMÄÄN maksua. Vaihtoehtohan tietenkin olisi maksukortti jokaiseen telkkariin, mutta kun sitä voi katsoa jo netistä ja puhelimestakin, niin selvyyden vuoksi jokaiselta maksu vaan ja sillä siisti. Helppoa ja yksinkertaista; eikös vaan pummit ???
- Lupansa maksanut.
Katseleeko jo lupaa maksanut hyvällä omallatunnolla tv:tä kun maksun maksajiksi joutuu ne jotka eivät ole oikeasti tv:tä katsoneet esim. näkövammaiset, uskovaiset ja ne jotka asuvat alueilla jossa tv ei näy, NIITÄKIN ON! Etkö syyllisty siihen johon luvatta katselijat syylistyy nyt, eli katsot tv:tä niiden kustantamana, jotka eivät sitä palvelua tarvi
- Lörö
Tämä on oikein kellä on televisio, mutta meitä joita ei kiinosta millään lailla koko toosa niin se on tosi väärin, eihän kukaan joka puolustaa tätä maksua ole ottanut mitään kantaa tähän vääryyteen, sen takia se hinta pystytään pudottamaan hiukan koska erotus pakkomaksatetaan meillä,enkä todellakaan käytä mitään muita ylen paveluja joista pitäisi erikseen maksaa. Todella pettymys, tästä pitäisi tehdä adressi ja nostaa joukkokanne.
- oikeusmies
Sinäkin katselet varmasti tyytyväisenä tv lähetyksiä 24 tuuman laajakuvanäytöltä tietokoneen kautta, etkä maksa tv lupaa kun eihän sinulla ole edes tv:tä.
Eikö vain? - päähäsi
oikeusmies kirjoitti:
Sinäkin katselet varmasti tyytyväisenä tv lähetyksiä 24 tuuman laajakuvanäytöltä tietokoneen kautta, etkä maksa tv lupaa kun eihän sinulla ole edes tv:tä.
Eikö vain?ja lue seuraava linkki:
http://yle.fi/uutiset/kulttuuri/article304162.ece
Sitten kun tämä rahastusautomaatti saadaan lakiin, aletaan uudelleenrakentamaan ruotsalaista kansallisteatteria. Mediamaksu silloin kymmenkertaistuu. Olisit tuon lukenut palstalta jo, jos et olisi YLEn suojatyöpaikkalainen, jonka ainut työ on pasilassa runkkaaminen. - parempi vaihtoehto
päähäsi kirjoitti:
ja lue seuraava linkki:
Sitten kun tämä rahastusautomaatti saadaan lakiin, aletaan uudelleenrakentamaan ruotsalaista kansallisteatteria. Mediamaksu silloin kymmenkertaistuu. Olisit tuon lukenut palstalta jo, jos et olisi YLEn suojatyöpaikkalainen, jonka ainut työ on pasilassa runkkaaminen.mutta golffaaja työryhmineen ei tietenkään voi sitä ehdottaa, koska musiikkitalon rakentamiseen ja ylläpitoon olisi huomattavasti vaikeampi saada rahaa. Tällaisilla kommunistisilla pakkomaksuilla musiikkitaloja rakennetaan kuin sieniä sateella.
- oikeusmies
päähäsi kirjoitti:
ja lue seuraava linkki:
Sitten kun tämä rahastusautomaatti saadaan lakiin, aletaan uudelleenrakentamaan ruotsalaista kansallisteatteria. Mediamaksu silloin kymmenkertaistuu. Olisit tuon lukenut palstalta jo, jos et olisi YLEn suojatyöpaikkalainen, jonka ainut työ on pasilassa runkkaaminen.Pysytäänpäs nyt asialinjalla.
Näin se vain on että aina joutuu jokainen maksamaan jostain, mitä itse ei tarvitse tai halua maksaa.
Esim. kotikaupungissani poltetaan mielestäni jokavuosi joulukuussa aivan turhaan jouluvaloja.
En minä niitä tarvitse, koska melkeinpä aina olen silloin ulkomailla, enkä niitä muutenkaan tarvitse.
Mutta minkäs teet, maksamaan joudun tätä suurta sähkölaskua silti. - näitä älykääpiöitä
oikeusmies kirjoitti:
Pysytäänpäs nyt asialinjalla.
Näin se vain on että aina joutuu jokainen maksamaan jostain, mitä itse ei tarvitse tai halua maksaa.
Esim. kotikaupungissani poltetaan mielestäni jokavuosi joulukuussa aivan turhaan jouluvaloja.
En minä niitä tarvitse, koska melkeinpä aina olen silloin ulkomailla, enkä niitä muutenkaan tarvitse.
Mutta minkäs teet, maksamaan joudun tätä suurta sähkölaskua silti.sikiää?
- oikea laitalinkki
oikeusmies kirjoitti:
Eikö vain?tyhmä tosiaan? Luuletko sinä vajaaälyinen, ettei tässä maassa ole enää yhtään tv:tä omistamatonta? Koko vtun rakkine on noin 50 vuotta vanha, joten kyllä ihmiset pärjäsivät miljoonia vuosia ennenkin ilman, miksi ei muka nykyään. Varsinkin kun on olemassa radio ja internet. Miksi me tv:tä omistamattomat osallistuisimme SINUN tv-maksuihisi, vitun varas? Maksa sinä OMAT tv-kulusi, äläkä yritä maksattaa niitä meillä.
- oikeusmies
oikea laitalinkki kirjoitti:
tyhmä tosiaan? Luuletko sinä vajaaälyinen, ettei tässä maassa ole enää yhtään tv:tä omistamatonta? Koko vtun rakkine on noin 50 vuotta vanha, joten kyllä ihmiset pärjäsivät miljoonia vuosia ennenkin ilman, miksi ei muka nykyään. Varsinkin kun on olemassa radio ja internet. Miksi me tv:tä omistamattomat osallistuisimme SINUN tv-maksuihisi, vitun varas? Maksa sinä OMAT tv-kulusi, äläkä yritä maksattaa niitä meillä.
Aivan, nykyjään on olemassa internet jonka kautta voidaan katsoa myös tv ohjelmia.
Pitäisikö nämä ihmiset jotka katsovat tv ohjelmia internetin kautta vapauttaa maksusta?
On kyllä totta että Suomessa on myös sellaisia talouksia missä tosiaan ei ole kumpaakaan laitetta. Sen kyllä tiedän ja se onkin vähän ongelmallinen tilanne.
Mutta väärin on myös se, että nykyisin jotkut maksavat luvan tunnollisesti ja yhä useammat jättävät sen maksamatta vaikka tv ohjelmia pystyvät seuraamaan tavalla tai toisella.
- älämöläyttäjä
Tämä Suvi Linden on yks ihme akka. Sama akka joka ajaa mm. Lex Nokiaa ilman valvontaa ja nuoleskelee isojen firmojen pyllyjä muutenkin. Jäi jo kiinni aikaisemmin kun siirsi valtion tukiaisia yritykseen jossa on ollut itse osakkaana.
Kuka tällaista ihmistä äänestää? Miksi? Nyt se on ministerinä ja saa tuhoa aikaan. Okei.. Voisin ehkä hyväksya ko. mediamaksun JOS siihen sisältyy Taulu-TV ja silloinkin varauksella. Minä en katso televisiota koska ei ole televisiotakaan. En katso periaatteesta, koska TV passivoi ihmisen. Tällainen mediamaksu on käsittämätön tapa lähes tulkoon pakottaa "vapaa" ihminen television hankintaan. Mitä järkeä enää on olla omistamatta televisiota jos sen tuijottamisesta joutuu maksamaan joka tapauksessa!? - sdfghjklkjhgf
Siinähän ihmettelevät.
- Enenenenenenen
.....
- rahat ei riitä ruokaan
ja nyt lisää veroja, joten kaikki laskut ulosottoon vaan, ja lisää vaikeuksia työttömille ja köyhille. Voi suomen lapsiparkoja, se on heidän ruuasta sitten pois. Pakolaiset saa senkin ilmaiseksi.
- jiweXXX
siis wäkisin tuetaan yritystä joka on konkurssikypsä?
mitä mieltä siinä on?
ja mikä maksu tulee seuraawaksi :=)
liikennemaksu jolla tuetaan finnairia ja wräää :=)
ja mitä muita huonosti kannattawia yrityksiä waltiolla on................... - minä vain
Mielestäni tämä YLEn tasavero pitäsisi hoitaa niin, että jokainen täysikäinen suomessa vakituisesti asuva maksaisi saman summan (jos kerran tasaverolla mennään). Miksi ihmeessä yksineläjiä tässäkin asiassa sorretaan??? Ihmettelen todella paljon!
- Valituskirje 2009
Sano Suvi Linden'ille suorat sanat asiasta!
suvi.linden(at)eduskunta.fi - Snowbee..
Kyllä ylen sitten kuuluu heti aluksi kustantaa kunnon telkkari jokaiseen talouteen. Internetin ja radionkin voisi oikeastaan saada sitten tällä kuukausittaisella MEDIAMAKSULLA.
Ei voida mitenkään olettaa niiden maksavan mediamaksua, jotka eivät televisiota ehdi/halua katsella.
Paras ratkaisu olisi se korttimaksu per kanava. YLE ei pärjää moisessa menossa, mutta sitten olisi heilläkin syytä alkaa panostaa kilpailun keskellä.- ------------------------
Tuo korttimaksu olisi kyllä hyvä!
Ja eihän Ylen kanavilta tule edes mitään ohjelmaa, ei meillä ainakaan niitä katsota, eikä paljon muutakaan.
Eikös maksun pitäisi olla suurempi niille joilla on hyvät telkkarit ja muut vehkeet? Laatuhan se maksaa.
Miksi minun pitäisi maksaa saman verran 19" kuvasta kuin naapurini maksaa 40" kuvasta?
Typerää sekoittaa tuohon kaikki netit ja lehdet. Netistähän minä maksan joka kuukausi! Ja lehdistä myös maksan kun ostan ne!!
- vain!
hyvä kun on työttömänä rahaa ruokaan, saati sitten tuollaisiin punamediaveroihin.
jos sellainen tulee, menkööt ulosottoon kun ei ole varaa maksaa.
ja sitten kun se on ulosotossa, ei kannatakaan tehdä töitä kun palkasta menisi ulosmittaus, vaan fiksuinta on pysyä sossun rahoilla. - jerkku1
Mediamaksu ei tule meneen läpi... Itse hlö kohtaisesti en maksa enkä kyllä suosittele muidenkaan sitä maksavan..
tämänhetkinen tv lupamaksukin on oikeesti tilanteeseen laiton.. toimikoot tv yhtiöt omin varoin myyköön kanavia mitä yle ei tee... yle on valtion omistama pulju joka mällää veromarkoilla nytkin!
Osta kanavakortti ja osta ne kanavat mitä haluut siinä mediamaksu!! ylen saa vaikka romuttaa mitä semmosella tehdään organisaatiossa menee hukkaan veromarkkoja järkyttävästi niinkuin kaikissa valtion firmoissa...
Valtion monopoli alas ja kulut pienenis!!!!!!! - Mäntyniemistö
Linden sanoo virheellisesti, että Yle on jokin sivistyksen jakaja kansalle. Sehän nyt on aivan sivistymätön väite, mikä ei tietenkään ole mikään ihme kuultuna hänen kuuluisastaan sammakkosuustaan.
Sivistys saadaan koululaitokselta ynnä kirjoista, joita ihmiset lukevat. Jos sivistys jää esim. Salkkareiden varaan kuten näyttää Lindenin sivistys jääneen, niin Herra auttakoon meitä kansalaisia tyhmiltä päättäjiltä.
Ylen tehtävä voisi olla ilmoittaa kansalaisille kaikennäköisistä vaaroista, kuten kulkutaudeista radioaktiivisesta säteilystä ja muista sen tapaisista.
Tämä osuus laitettaisiin suoraan verotukseen eikä se kovin paljon varmaan tekisi.
Loppu kaikki nk. viihde jätettäisiin ammattimiesten tehtäväksi, mikä tulisi tietysti sitten erillisen maksukortin taakse. Toki Ylelläkin olisi oikeus tehdä viihdettä, mikä myös maksettaisiin erikseen korteilla.
Lindenin esitys on täyttä pakkovaltaa, josta vapautuisi vain kuoleman kautta ja ihminen tuntisi olevansa täysin vailla valinnanmahdollisuutta.
Tällainen esitys on täysin vastoin nykyihmisen käsitystä ja antaa ymmärtää, että sen esittäjä on kelvoton tumpelo. - En katso enkä maksa!
Rosvo touhua koko medialupa juttu! yhtä ja samaa paskaa tulee päivästä toiseen!!!
Uusintoja uusintojen jälkeen kyllä moni joutuu nytkin miettimään että miten saa ruokaa lapsille ja itselleen ja vielä sitten tällaisia lapsellisia lupamaksuja!!!
Tollaset lindeenit vaan leipäjonoon niin tietää tosielämästä jotain saatanan kermakorva!!! - Tomppak
Maksua ei voida vain periä kaikilta, suomessa on köyhyys kolminkertaistunut ja muutenkin ollaan menossa alamäkeä rajusti ja samalla ruoan hinta kehitys on koko ajan ollut nousujohteinen.
Onnistuuko edes arvonlisäveron alennus ruoan kohdalla, vai nostetaanko vielä kerran hintoja niin että se on - 0!
Yle voi alkaa rahoittamaan toimintaansa mainoksilla ja myymällä tuotteitansa ulkomaille ym.
Meidän ei tarvitse maksaa sellaista mikä on laitonta.
Jos TV maksu kuitenkin tulee, voi asian viedä oikeuteen ja pyytää vapautusta sen laittomuuden vuoksi jos ei auta on asia vietävä EU-tuomioistuimeen.
Kuulostaako hurjalta?
Tietysti, mutta tälläistä maksua ei saa edes suomen lain mukaan periä kaikilta tuosta noin vaan, eli ei pidä missään nimessä antaa vain periksi.
Ei mikään yritys voi periä kulujansa vain kaikilta jos ei ole suostumusta kansalta, eihän...paitsi Fortum tekee senkin:(- itse!
itse vien kanssa kaikki oikeusasteet läpi ja tarvittaessa eu:hun.
jos edes 10% viitsisi valittaa maksuista, niin suomen oikeuslaitokset olisi jumissa ja maksusta jouduttaisiin perääntymään :D
tietysti oikeusasteiden lisäksi kanteluja mahdollisimman monelle eri taholle.. miksi tukea konkurssikypsää waltion yritystä jollain pakkomaksulla?
ja seuraawaksi tulee liikennemaksu jolla tuetaan finnairia ja weeärrää?
ja sen jälkeen?- piut paut mediamaksulle
itse! kirjoitti:
itse vien kanssa kaikki oikeusasteet läpi ja tarvittaessa eu:hun.
jos edes 10% viitsisi valittaa maksuista, niin suomen oikeuslaitokset olisi jumissa ja maksusta jouduttaisiin perääntymään :D
tietysti oikeusasteiden lisäksi kanteluja mahdollisimman monelle eri taholle..Edelleenkin on mahdollisuus kerätä adressiin nimiä ja toimittaa eduskuntaan Suvi Lindenille, voi laittaa täällä netissä nimen keräys listan, ainakin muihin kaiken näköisiin juttuihinkin täällä kerätään nimiä ei muuta rukaamaan adressia ja nimiä tulee aivan varmasti.
- Hymyilyttääkö???
Eikö eduskunnan rottaa hymyilytä kun autetaan konkurssikypsää yritystä veronmaksien rahoilla???
Yleensä jos jokin muu yritys ei tuota suomessa tai tekee tappiota niin joko verottaja tai rahoittaja ja velkojat hakevat sen konkurssiin mutta jumalauta nythä mää vasta hokasinkii että tää ylen puljuhan onkin valtion laillistettu rosvoualan yritys joita suomessa johtaa muutkin ministerit oi helvata ne osaa vedättää meitti oikke kunnolla!!!
Mee Suvi Linden jo kuule varhaiseläkkeelle tai johki muualle mutta pysyisit pois sieltä mis tehhä noi rankkoi päätöksi!!!
Se eduskuntta on tarkkotettu kato viisaammille jotka kulke ihmise nimellä!!!- ja vielä kerran heh
minkähän takia se linteenikin siellä eduskunnassa on??? eikös tullut mieleen että me (te) äänestäjät olette valinneet edustajanne sinne. kannattais laittaa mieleen äänestyspäivänä, että mennäänpäs äänestämään, niin ei tarttis valittaa näin jälkikäteen.
- olis
ja vielä kerran heh kirjoitti:
minkähän takia se linteenikin siellä eduskunnassa on??? eikös tullut mieleen että me (te) äänestäjät olette valinneet edustajanne sinne. kannattais laittaa mieleen äänestyspäivänä, että mennäänpäs äänestämään, niin ei tarttis valittaa näin jälkikäteen.
adressi Suvin poistamiseksi ministerinpallilta http://www.adressit.com/suvi_linden
aikaisemmin huomannut?
ylellä wain poliitikkojen eläkewirkoja ?
ja meidän pitäisi nyt pakolla maksaa heidän tooooosi isot palkat?
ja ohjelma mitä sieltä tulee?
alaarwoista roskaa
suwi haluaa eläkkeelle yleen :=)
- vois
laittaa autoveronki kaikille pakollisex.
- gravedigger1977
Nyt ois hirttoköydelle töitä.naurettava nakkinaama koittaa maksattaa kansalla moisen paskan..SAA MINISTERI MAKSAA KYLLÄ VÄHÄTULOISIEN MEDIAMAKSUN IHAN ITSE KUN SUUNNITTELEE MOISTA RYÖSTÖÄ..
- Pastori-75
Kaikki vois lähettää ylelle ja lindenille laatikollisen paskaa sitähän se ylekin lähettää tv:stä. Sielä vois mieli muuttua kun posti kantais jonkun tuhat laatikkoa paskaa laatikkoon.
- sanon vain
Näyttää siltä, että kun pääsee valtion elätiksi niin se loppukin järjen valo sammuu eikä osaa keksiä mitään järkevää.
Jos salkkareiden ja uusintojen uusinnoilla sivistyy, niin kuin Linden perustelee mediamaksua, niin Kaitselmus meitä auttakoon.
Ihmiseltä viedään pikkuhiljaa kaikki vapaus ja oikeus päättää asioistaan.
Tästä mediamaksusta ei sitten pääse kukaan eroon ennen kuin heittää henkensä ja viimeisillä voimillaan kiroaa viestintäministerin.
Milloin tulee se aika, että edes eduskunta voisi lyödä stopin tälle hulluttelulle, johon nämä neropatit vuoronperään ottavat toinen toistaan tyhmempiä kantoja.
Ylen välttämättämättömät tiedotteet suoraan budjettiin ja muu mahdollisesti tehtävä viihde maksukortin taakse.
Silloin kansalainen tuntee olevansa omassa maassaan ja nauttivansa siitä valinnanvapaudesta, mikä hänelle pitäisi kaiken järjen mukaan kuulua.
Onko jollain ministeriressukalla oikeus typistää ihmisen vapautta niin härskillä tavalla, kuin suunniteltu pakkomediamaksu olisi. - Mäntyniemistö
sanon vain kirjoitti:
Näyttää siltä, että kun pääsee valtion elätiksi niin se loppukin järjen valo sammuu eikä osaa keksiä mitään järkevää.
Jos salkkareiden ja uusintojen uusinnoilla sivistyy, niin kuin Linden perustelee mediamaksua, niin Kaitselmus meitä auttakoon.
Ihmiseltä viedään pikkuhiljaa kaikki vapaus ja oikeus päättää asioistaan.
Tästä mediamaksusta ei sitten pääse kukaan eroon ennen kuin heittää henkensä ja viimeisillä voimillaan kiroaa viestintäministerin.
Milloin tulee se aika, että edes eduskunta voisi lyödä stopin tälle hulluttelulle, johon nämä neropatit vuoronperään ottavat toinen toistaan tyhmempiä kantoja.
Ylen välttämättämättömät tiedotteet suoraan budjettiin ja muu mahdollisesti tehtävä viihde maksukortin taakse.
Silloin kansalainen tuntee olevansa omassa maassaan ja nauttivansa siitä valinnanvapaudesta, mikä hänelle pitäisi kaiken järjen mukaan kuulua.
Onko jollain ministeriressukalla oikeus typistää ihmisen vapautta niin härskillä tavalla, kuin suunniteltu pakkomediamaksu olisi.Noin yleisenä havaintona voisi vielä todetä, että on aivan väärin ja nurinkurista, että ihmiset, joilla on ministerintasoinen palkka, yleensä pääsevät esittämään kantojaan asiaan mikä koskee koko kansaa varallisuudesta riippumatta.
Mielestäni paras ratkaisu asiaan olisi se, että jätetään Ylelle vain tärkeät tiedotukset, mitkä koskevat kansalaisten turvallisuutta ja siirretään ne kustannukset suoraan budjettiin.
Jos Yle sitten haluaa kilpailla kaupallisten ohjelmien kanssa, niin siitä vaan, mutta laitettakoon se osuus maksukortin taakse.
Silloin ihmiset voisivat vapaasti valita, mitä haluavat katsoa, eivätkä tuntisi itseään sidotuksi jalkapuun tapaiseen pakkopaitaan, mediamaksuun.
- luulenpa että tahallaan
Linden on väärässä ainakin kahdessa asiassa:
1. Mediamaksu on peruslakien vastainen, ja on sitä monessakin mielessä.
Ensinnäkin kansalaisuuden ehtona Yle:n asiakkuuden esittäminen on lievästä outoa. Yle ei ole tietääksemme milloinkaan saanut oikeutta olla osa valtion hallinnon peruspalveluita. Kyse on pelkästä ohjelmayhtiöstä. Maksun tai laskun lähettäminen palvelusta jota ei käytä, eikä ole tilannut on jopa rikos.
2. Ylelle ei ole annettu julkisen hallinnon tehtävää suomalaisen kulttuurin tuottajana ja säilyttäjänä. Se tekee sitä kyllä, mutta on vain yksi yksityinen toimija. Missään nimessä se ei voi laskuttaa epämääräisestä työstään tuntemattomia yksityishenkilöitä.
Urheilu televisiossa ei voi kuulua sekään yhteiskunnan peruspalveluihin. Ei ole kyse kulttuurista eikä edes liikunnasta. Uutiset 10-20 kertaa päivässä ei ole kulttuuria, välttämätöntä, eikä tuo mitään yhteiskunnallisesti tarpeellista.
Lindenin pitäisi ottaa vastuu myös niistä maksuhäiriöistä joita vuosittain tulevat ja loputtomat laskut aiheuttavat monelle puolustuskyvyttömälle kansalaiselle. Maksuhäiriöt aiheuttavat yksilöille joskus todellisia murhenäytelmiä. Ymmärtääkö ministeri tämän?- yle tuhoaa suomen
Linden on väärässä .
jokainen maksuhäiriöinen jonka YLE tulee aiheuttamaan tulee maksamaan yhtiskunnalle mijoonia euroja. Jos opiskelija syjäytyy työtelämästä YLEn mediamaksujen takia 20- vuotiaana niin kerrannas vaikutuksena se maksaa yhteiskunnalle miljoonia.
Nää lyhyt näköiset poliitikot ilmeisesti meinaa paikata suomalaiset veronmaksajat somaleilla ja irakilaisilla ja afgaaneilla . - ihan kuutamolla
näinhän sen maalaisjärjen mikaan pitäis olla mitä kirjoitit.
Joten eiköhä jätetän äänestämättä kyseistä SUVI LINDENiä............. - Kaikkien on
ihan kuutamolla kirjoitti:
näinhän sen maalaisjärjen mikaan pitäis olla mitä kirjoitit.
Joten eiköhä jätetän äänestämättä kyseistä SUVI LINDENiä.............pakko mennä ilotaloon vaikkei stondaiskaan.
- Porvaristi
Kaikki maksamaan siittä mitä eivät saa. Sehän on oikeutettua kaikille. Näillä puheilla... tai siis nuolennoilla pääsee pitkälle politiikassa kun vielä korkeammasa asemassa katsovat tätä shouta. Hyvin on mennyt läksyt perille :)
En kyllä voi sanoa että ylen ohjelmat ovat kehittyneet mutta hyvä se on riistää kaikilta niin saadaan hyvät tulot valtiolle korkojen kanssa. Jos ei oo varaa maksaa niin mekää vaikka ministeriöön töihin niin ois sitä varaa. Ei mitään juntti koulutuksia kenellekkään.
Kokoomus 4eva! - maksaa?
YLEn ohjelmat. Hah. Niistäkö pitää maksaa niiden joilla ei ole tv:tä ollenkaan? Niistäkö pitää maksaa niiden joiden taloudellinnen tilanne on niin heikko että hyvä kun raha riittää ruokaan ja välttämättömiin laskuihin, esimerkiksi köyhien vanhusten, opiskelijoiden ja työttömien?
Meidän taloudessa on kiltisti maksettu aina tv-luvat, että luuseriksi on ihan turha haukkua. Mutta nyt olen ehkä muuttamassa opiskelupaikan takia ja saan siis maksaa mistä? Siitä että YLE haluaa pakkokatsottaa minulla totaalista sontaa, jota en halua edes katsoa ja syystäkin. En katso YLEä käytännössä ollenkaan ja nettipalveluitakaan en käytä. Radiota kuuntelen joskus. Siitäkin voisin suosiolla luopua jos tarve vaatii.
YLEn ohjelmat ovat menneet alaspäin vuosi vuodelta. Uusintaa näytetään uusintana, huvittavaa oli kevään aikana kun kahta elokuvaa näytettiin niin, että kahden päivän päästä samat elokuvat tulivat uudelleen. Siinäpä kätevä tapa täyttää ohjelmapaikka samalla, jo maksetulla ohjelmalla ja pistää kansa maksamaan hienosta kaksinkertaisesta "kulttuurielämyksestä". YLEn sarjat ovat monet uusintoja, ja monet asiaohjelmat taas sellaisia, että jos jotakuta kiinnostaa tieteen nippelitiedot, voi aina perehtyä itsekseen solubiologiaan vaikkapa internetissä tai maksullisilla palveluilla. YLEn uutiset sun muut saa aivan hyvin muiltakin kanavilta, sanomalehdistä tai netistä.
En edelleenkään ymmärrä miksei YLE voi siirtyä mainonnalla rahoittamiseen kuten esim. mtv3 ja nelonen. Mutta ei, mainoksethan pilaavat ihmisten katselunautinnon, byhyy! Itse ainakin mieluummin pidän pienen verryttelytauon mainoskatkolla ja tiedän etten maksa kanavasta mitään, kuin tuijotan kolmetuntista leffaa silmä kovana kun keskittymisen herpaantuessa menetän heti jotain ja myös, hyvä tavaton, rahaa!
Kaiken huippu on jos kansanedustajat pääsevät tämän maksun kanssa kuin koira veräjästä. Siinä tapauksessa voin vannoa että kansa on niin raivon vallassa, ettei maksa sentin hyrrää - ja niin sen kuuluu mennäkin siinä tapauksessa. Millä oikeudella hyväosaiset kansaedustajat eivät maksaisi tätä heidän ylimitoitettuun palkkaansa nähden mitätöntä maksua siinä missä köyhyysrajojen alla taisteleva normaali kansalainen joutuu ulosottoon yrittäessään maksaa YLEn diipadaapaohjelmista?
Syteen menee mediamaksunsa myötä vielä koko YLE.- näkemään
Linden ei osaa katsoa asiaa pintaa syvemmälle, minkä tosin helposti ymmärtääkin hänen aikaisempien toilailujensa vuoksi.
Hän ei ymmärrä sitä, että kansalaiset vieroksuvat eniten esitetyn maksun myötä vapauden menetystä, josta ei selviä kuin vasta kuolemassa. Haluaako Linden todella sellaisen etiketin otsaansa. Sitä en usko, jos hän käsittää asian vakavuuden.
Pidän tätä nykyistäkin käytäntöä monen verroin parempana kuin esitettyä pakkomediamaksua.
Jos Lindenin kanta perustuu Kokoomuksen kantaan, niin tiedänpä mitä puoluetta tulen äänestämään tulevissa vaaleissa.
- debiiliblondi
Kaikenlaisia poliitikkoja on maahamme siunaantunut. Silkassa tyhmyydessä ei ole kuitenkaan Suvi Lindenin voittanutta. Siis sen korruptiosta kerran eroamaan joutuneen ja nuorena alvariinsa työnantajan riisuttamaksi joutuneen ministerin!
- Kele...
Kansalaistottelemattomuus peliin heti! Ehdotan että KAIKKI jotka maksavat tv-luvan, irtisanovat sen välittömästi tämän viikon aikana. Ainakin työllisyys paranee kun pitää palkata muutama tuhat lupatarkastajaa pyörimään nurkille. Ja kukaan ei saa maksaa mediamaksua ikinä!!! Muuten ei hölmöily lopu koskaan!
- kehiin
Kele... kirjoitti:
Kansalaistottelemattomuus peliin heti! Ehdotan että KAIKKI jotka maksavat tv-luvan, irtisanovat sen välittömästi tämän viikon aikana. Ainakin työllisyys paranee kun pitää palkata muutama tuhat lupatarkastajaa pyörimään nurkille. Ja kukaan ei saa maksaa mediamaksua ikinä!!! Muuten ei hölmöily lopu koskaan!
Jos tälläinen järjettömyys säädetään niin olisi todella hyvä että kukaan ei sitä maksaisi. Kyllä siitä jo ministerinpalli alkaisi heilua kun kukaan ei maksaisi.
Kansalaisliike vain alulle niin saadaan jotain järkeä noihin Suvin törttöilyihinkin.
- TV-katselija
Jo on aikakin että pummilla katselevat joutuvat maksamaan oman osansa. Ne ketkä asiasta täälläkin marisevat ovat juuri niitä ketkä eivät ole maksuja maksaneet tähänkään asti! Tuskinpa vaan löytyy ihmisiä jotka eivät mitään Ylen palveluja käyttäisi (TV, radio, netti) Eläköön Yle!!
- olet väärässä
Kyse ei ole siitä etteikö haluaisi maksaa vaan miten rahoitus hoidettaisiin ja ennenkaikkea siitä mikä Ylen rooli on: tarvitaanko kaikki Ylen aluetoimistot, sinfoniaorkesteri. Kuunteletko itse Ylen sinfoniaorkesterin konsertteja?? Musiikkitalo - miksi Yle maksaa siitä? Lista on pitkä joten tämä keskustelu pitäisi käydä ensin ja sitten vasta miten ja mista rahat toimintaan saadaan.
Yle vero kohtelisi kansalaisia todella eriarvoisesti kuten TV-maksukin tällä hetkellä eli budjettirahoitteiseksi heti. - telekkari
Siivellä eläjät joutuvat lopultakin maksamaan ja valitus on ymmärrettävää. Kukapa sitä mistään mielellään mitään maksaisi.
- sano häntä
Olen maksanut nykyisenlaista lupamaksua jo viisikymmentä vuotta, mutta siitä huolimatta vastustan jyrkästi tätä mediamaksuhömpötystä.
Ihminen haluaa aina jollain tavalla säädellä omaa elämäänsä. Mediamaksun myötä se mahdollisuus kaventuisi edelleen.
Jos halutaan mahdolliset salakatselijat myös maksamaan, siihen pitää keksiä jokin parempi keino kuin kaikkia ihmisiä orjuuttava mediamaksu.
- raivostunut
Todella törkeää niitä kohtaan joilla ei ole tv-ä ollenkaan. Mihin on hävinnyt oikeudenmukaisuus tästä maasta?
- BK84.
Kuka oikeasti uskoo, että tuo niin sanottu "mediamaksu" pysyy ainiaan 175 eurossa?
Näköjään tälläkin palstalla näitä sinisilmäisiä höppänöitä kirjoittelee!
Voin silti kuitenkin ilmoittaa, että vuodessa kahdessa hinta nousee ensin 200 euroon ja siitä pikkuhiljaa aina ylös päin.
Onko se sitten enään sen väärtti, että te houkat täällä hehkutatte "kuinka tulee 60 euroa halvemmaksi ja pummilla matkustajat saaraan kuriin"?
Itseäni nyt ei sinällään haittaa vaikka maksaisi 500 euroa vuodessa kun ei ole varsinaista rahapulaa ja vakituinen työpaikka, mutta niitäkin köyhiä löytyy, joita jo tuo 175 euroa kirpasee kovaa ja korkealta eikä mitään voi asian eteen tehdä kun Yli Jumalat ovat asiasta päättäneet omassa hiljaisessa keskuudessan keneltäkään mitään kysymättä tai kuulematta!- rehellinen maksaja
"Kuka oikeasti uskoo, että tuo niin sanottu "mediamaksu" pysyy ainiaan 175 eurossa?"
Vähemmän se maksu nousee joka tapauksessa kun maksajia on enemmän kuin nyt, eli pummit mukaan maksamaan ja pian. - BK84
rehellinen maksaja kirjoitti:
"Kuka oikeasti uskoo, että tuo niin sanottu "mediamaksu" pysyy ainiaan 175 eurossa?"
Vähemmän se maksu nousee joka tapauksessa kun maksajia on enemmän kuin nyt, eli pummit mukaan maksamaan ja pian.Eli uskotko että hinta pysyy 175 eurossa?
Selitäpä minulle, mikä siinä vitun paskassa maksaa mitä yle meille pakko syöttää ja vastaa eritoten tähän: Miksei Yle voi asettaa kanaviaan maksukortillisiksi, jolloin ketään ei pakotettaisi maksumiehiksi tahtomattaan? Ihan hyvä että tuo kissa ja hiiri-leikki loppuu, toivottavasti. Maksetaan kunnialla pienempi mediamaksu ja keksitään lupatarkastajille mielekkäämpää duunia maamme hyväksi. Mäkin oon maksanut vähistä perheeni varoista kiltisti tv-lupamaksun, mutta nyt sitten summa pienenee pikkasen, jos ehdotus menee läpi. Jos rehellisesti miettii tarjontaa, niin ei ylen ohjelmisto häpee yhtään maksukanavien tarjontaa. Toki on ihmisiä, jotka eivät katso telkkaria tai varsinkaan yleä, mutta todella typerää on tehdä tästä asiasta elämää suurempaa kysymystä. Suurin osa näistä lupamaksulaistajista hakee vaan elämäänsä jännitystä ja ylpeilee maksamattomuudellaan, vaikka sit katselevat uutiset, urheiluruudut, olympialaiset, dokumenttiprojektit, leffat, lastenohjelmat, kotikatsomot, vaaliohjelmat,metsolat,futismatsit, suosikkisarjat jne toisten kustannuksella. Eiköhän köyhän talous mene kuralle ihan muissa maksuissa ja veroissa?;)
- BK84.
kkristian kirjoitti:
Ihan hyvä että tuo kissa ja hiiri-leikki loppuu, toivottavasti. Maksetaan kunnialla pienempi mediamaksu ja keksitään lupatarkastajille mielekkäämpää duunia maamme hyväksi. Mäkin oon maksanut vähistä perheeni varoista kiltisti tv-lupamaksun, mutta nyt sitten summa pienenee pikkasen, jos ehdotus menee läpi. Jos rehellisesti miettii tarjontaa, niin ei ylen ohjelmisto häpee yhtään maksukanavien tarjontaa. Toki on ihmisiä, jotka eivät katso telkkaria tai varsinkaan yleä, mutta todella typerää on tehdä tästä asiasta elämää suurempaa kysymystä. Suurin osa näistä lupamaksulaistajista hakee vaan elämäänsä jännitystä ja ylpeilee maksamattomuudellaan, vaikka sit katselevat uutiset, urheiluruudut, olympialaiset, dokumenttiprojektit, leffat, lastenohjelmat, kotikatsomot, vaaliohjelmat,metsolat,futismatsit, suosikkisarjat jne toisten kustannuksella. Eiköhän köyhän talous mene kuralle ihan muissa maksuissa ja veroissa?;)
Ihan hyvä kannanostto, mutta missä vaiheessa ajattelit vastata kysymykseeni, että uskotko tosiaan maksun pysyvän tuossa 175 eurossa? En huomannut profiilistasi katsoa silmiesi väriä, anteeksi siitä!
Ihan kiva, että tykkäät ylen hömppäsarjoista ja kasvatat vyötärönmittaasi sohvalla löhöillessäsi ja katsellessasi niitä metsoloita!
Oletko miettinyt mahdollisia muita vaihtoehtoja ylen tarjonnan rahoittamiseen?
Mä myönnän rehellisesti, että mulla on telkkari jota katson noin kaksi tuntia viikossa, lähinnä simpsonit subtv:ltä ja satunnaisesti jonkun elokuvan. TV lupaa en maksa enkä aio maksaa jatkossakaan. Menkööt sitten vaikka luottotiedot ihan sama! Yleisestiottaen pitkästyn television ääressä, joten ei sitä juurikaan tule möllötettyä. Tietokone vie TV:stä voiton 100/0.
Ihan vittuuttaan vois jatkoa ajatellen mediamaksun voimaan tullessa alkaa pölliä kirjastosta kirjoja taikka muuta valtion omaisuutta tuon 175 euron arvosta ja myydä niitä sitten kirpparilla rahoittaakseen tämän paskamaksun - ihan sama, itse sitä en kuitenkaan aio maksaa.
- raivostunut
Todella törkeää niitä kohtaan joilla ei ole tv-ä ollenkaan. Mihin on hävinnyt oikeudenmukaisuus tästä maasta?
- Taustalla
Jos tarkastelee asiaa demokratian kannalta, on oikein että kaikki maksaa kaikille suunnatusta palvelusta, kuten jollainen on esimerkiksi kirjasto. Kukaan ei pakota ketään käymään kirjastossa, mutta se on kaikille mahdollista, tai ainakin tulisi olla mahdollista.
Demokratia ei toteudu, jos kaikki maksavat palvelusta, kuten television katselu. Vaikka se olisi mahdollista kaikille, kaikki eivät katso televisiota, eivät edes hanki sellaista välinettä kotiinsa. On väärin rinnastaa kirjasto ja televisio toisiinsa, kuten Linden tekee.
Miksi ei saman tien laadita kävelyveroa? Linden voisi vedota demokratiaan ja sanoa, kaikki kävelevät. Jokainen tietää, ei jalaton kävele, eikä kävelemään kykenemättömät... siis sekään ei olisi demokratiaa.
Jokainen joka syntyy, on verolle pantava. Se on demokratiaa, mutta joka syntyy myös hengittää... Suvi voisi vaatia hengitysveroa, se olisi demokratiaa, sillä jokainen hengittää,joku jopa puuskuttaa tai hengästyy.
Vaikea selkoinen esimerkkini ei varmasti aukea kaikille, mutta perusajatus on: Kirjasto on demokratisen valtion yhdessä tukema laitos, televisio ei ole eikä Yle edistä niitä asioita joita Linden väittää sen edustavan ja edistävän. En todella kannata tuollaista esitystä, sillä se monottaa munille heitä jotka eivät katso televisiota, vaikka nykyinen tapakaan ei ole oikea, seuraava eli kunniallinen kansalainen maksaa myös salakatselijan puolesta.
Nykytekniikalla saa kanavat salattua niiltä jotka eivät maksa, joten kun tekniikka on kehitetty ihmisiä varten, sitä tulee käyttää myös ihmisiä varten. Jos ajat, et ota. Jos maksat, katso, ellet maksa, et näe.
Poliitikkojen asia olisi selvittää Lindenille mikä on demokratiaa, eikä nyökytellä myötämielisinä sätkynukkeina taustakuorossa. Mistä heille me palkan maksamme?- Paskan kanssa
Sen vitun kirjastonkin voisi dumpata perseeseen. Mä en ole kirjastossa käynyt sitten 15 vuoteen kun yläasteelta pääsin ja pakolla sinne jouduin menemään muiden mukana! Silti siitäkin joudun veroni maksamaan että joku helvetin lukutoukka pääsee tarkistamaan uusimman kirjavalikoiman. Telkkariakaan en juuri katso koska sieltä ei tule muuta kuin pelkkä epämielekästä paskaa ja aivan väärään aikaan. En myöskään maksa TV lupaa enkä aio maksaa jatkossakaan ja mun puolestani sen vitun telkkarinkin voi dumpata helvetin syvälle sen ulosottomiehen perseeseen, joka sitä täältä tulee hakemaan sitten joskus aikanaan. Ihan vakavissan kosta täytyy alkaa miettiä, että muuttaisko vittuun täältä paskalandiasta, missä ei juurikaan ihmisoikeuksia nykypäivänä kunnioiteta. Herätkää, suomi ei ole enää mikään lintukoto - parempiakin paikkoja löytyy jo nykyään! Tuollaiset huora ministerit tekee tästä valtiosta perseläven joka imee kaiken paskan sisäänsä kuin taivaan kaaressa sykkivä musta-aukko, joka suoltaa toisesta päästä lisää puristettua pakaste paskaa ihmisten nieltäväksi!
- Taustalla
Paskan kanssa kirjoitti:
Sen vitun kirjastonkin voisi dumpata perseeseen. Mä en ole kirjastossa käynyt sitten 15 vuoteen kun yläasteelta pääsin ja pakolla sinne jouduin menemään muiden mukana! Silti siitäkin joudun veroni maksamaan että joku helvetin lukutoukka pääsee tarkistamaan uusimman kirjavalikoiman. Telkkariakaan en juuri katso koska sieltä ei tule muuta kuin pelkkä epämielekästä paskaa ja aivan väärään aikaan. En myöskään maksa TV lupaa enkä aio maksaa jatkossakaan ja mun puolestani sen vitun telkkarinkin voi dumpata helvetin syvälle sen ulosottomiehen perseeseen, joka sitä täältä tulee hakemaan sitten joskus aikanaan. Ihan vakavissan kosta täytyy alkaa miettiä, että muuttaisko vittuun täältä paskalandiasta, missä ei juurikaan ihmisoikeuksia nykypäivänä kunnioiteta. Herätkää, suomi ei ole enää mikään lintukoto - parempiakin paikkoja löytyy jo nykyään! Tuollaiset huora ministerit tekee tästä valtiosta perseläven joka imee kaiken paskan sisäänsä kuin taivaan kaaressa sykkivä musta-aukko, joka suoltaa toisesta päästä lisää puristettua pakaste paskaa ihmisten nieltäväksi!
Ei minulla ole ollut televisiota liki 15 vuoteen. En ole edes katsonut televisiota 10 vuoden aikana kuin vilkaisten. Ei minua kiinnosta koko väline, koska minulle sitä ei ole olemassakaan.
Mutta kirjasto: Se on perinteisesti kansakunnan keskusmuisti. Se on hyväksytty tosiasia.
Hyväksy huomio, Linden vertaa kirjasto televisioon. Vaikka kirjasto on hyväksytty yhteiskunnan varoilla tuettava ja ylläpidettävä laitos, televisio ei sellainen ole, eikä Yle. Yle on OK, mutta se ei ole rinnastettavissa kirjastoon, vaikka Linden sellaiseksi asian koettaa meille uskotella.
Jos et käy kirjastossa, kuten en minäkään, sen olemassa oloa ei saat evätä eikä sen merkitystä saata kieltää... se on antiikin Kreikan alkuperää, vanha perinne josta ei kannat luopua. Televisio on sen sijaan väline, joka ei edusta mitään merkittävää kenellekään muille kuin harvalle joukolle joka sitä palvoo kuin jotakin epäjumalaa.
Jos tulisi valita, kumman puolesta maksan veroja... kirjaston vai television? Kirjaston puolesta maksaisin, mutta television puolesta en pennin latia.
Kirjasto on kaikille avoin ja monelle lähes elintärkeä. Televisio ei ole tärkeä kuin niille joiden elämä sen ympärillä pyörii.
Linden koettaa vetää nenästä meitä, ja siksi hänelle tulee muistuttaa: Kirjasto on ollut vuosisatoja, televisio ei kuulu jokamies oikeuksiin.
Lindnin ajama asia on tuomittu epäonnistumaan jo alkujansa, kirjastosta meidän tulee ymmärtää pitää kiinni. Se on jokaisen kansalaisen etu. - ei niillä mitään tee
Taustalla kirjoitti:
Ei minulla ole ollut televisiota liki 15 vuoteen. En ole edes katsonut televisiota 10 vuoden aikana kuin vilkaisten. Ei minua kiinnosta koko väline, koska minulle sitä ei ole olemassakaan.
Mutta kirjasto: Se on perinteisesti kansakunnan keskusmuisti. Se on hyväksytty tosiasia.
Hyväksy huomio, Linden vertaa kirjasto televisioon. Vaikka kirjasto on hyväksytty yhteiskunnan varoilla tuettava ja ylläpidettävä laitos, televisio ei sellainen ole, eikä Yle. Yle on OK, mutta se ei ole rinnastettavissa kirjastoon, vaikka Linden sellaiseksi asian koettaa meille uskotella.
Jos et käy kirjastossa, kuten en minäkään, sen olemassa oloa ei saat evätä eikä sen merkitystä saata kieltää... se on antiikin Kreikan alkuperää, vanha perinne josta ei kannat luopua. Televisio on sen sijaan väline, joka ei edusta mitään merkittävää kenellekään muille kuin harvalle joukolle joka sitä palvoo kuin jotakin epäjumalaa.
Jos tulisi valita, kumman puolesta maksan veroja... kirjaston vai television? Kirjaston puolesta maksaisin, mutta television puolesta en pennin latia.
Kirjasto on kaikille avoin ja monelle lähes elintärkeä. Televisio ei ole tärkeä kuin niille joiden elämä sen ympärillä pyörii.
Linden koettaa vetää nenästä meitä, ja siksi hänelle tulee muistuttaa: Kirjasto on ollut vuosisatoja, televisio ei kuulu jokamies oikeuksiin.
Lindnin ajama asia on tuomittu epäonnistumaan jo alkujansa, kirjastosta meidän tulee ymmärtää pitää kiinni. Se on jokaisen kansalaisen etu.Mitäs helvetin etua siitä kirjastosta on? Siirretään ne kirjat nettiin kaiken kansan luettavaksi. Siellä kirjastossa ne kirjat vaan homehtuu kun ei niitä kukaan lue. Vituttaa maksaa sellaisista palveluista joita ei tule käytettyä. Vois vaikka polttaa kaikki helvetin kirjastot mun puolestani ja komiasti roihuis Ylen Tv tornikin jos sen sivelis bensiinillä, muutenhan se on betonisena rumistuksena ainiaan Helsingin siluetissa...räjäyttäkää ny jo joku se nurin.
- Taustalla
ei niillä mitään tee kirjoitti:
Mitäs helvetin etua siitä kirjastosta on? Siirretään ne kirjat nettiin kaiken kansan luettavaksi. Siellä kirjastossa ne kirjat vaan homehtuu kun ei niitä kukaan lue. Vituttaa maksaa sellaisista palveluista joita ei tule käytettyä. Vois vaikka polttaa kaikki helvetin kirjastot mun puolestani ja komiasti roihuis Ylen Tv tornikin jos sen sivelis bensiinillä, muutenhan se on betonisena rumistuksena ainiaan Helsingin siluetissa...räjäyttäkää ny jo joku se nurin.
mutta vielä kaikilla ei ole nettiä.
Siihen se tyssäsi.
en ikinä tule maksamaan tollasta maksua.Jätän pystyyn kuten kaiken muunkin.
Lisäksi häivyn tästä perseenreiästä jota suomeksi kutsutaan.
Eikö kansa tajua, että heitä huijataan kaikessa. EIVÄT TAJUA joten se siitä...- .........
kerjää näköjään itselle ongelmia!
mieti tarkkaan kanttura!
sut lynkataan.pitää ottaa ranskan meiniki!
politikot nurin,ja pannaan niiden yksitysiselämä
ahtaalle,niin perkele tietävävät,mitä on elää vain
tätä päivää ja pelätä pahinta!
pitää politiikoila olla kans jotain henkisiä paineita!
missä on vanha me henki,mikä ennen oli? - Timbe1
Ihan varmasti olen maksamassa :DDDDD siinähän yrittävät. Todella paljon mielummin lähden kiitää koko helvetin holhous valtiosta enemmin, kuin rupean noille pelleille makselee uutta kiesiä sen viime vuoden mallin tilalle. Etenkin kun se mölytoosa on yksi ihmisen paskimpia/pahimpia keksintöjä ihmiskunnalle. Enemmän haittaa ollut kuin hyötyä... ja siinä taas voi vähän miettiä että miks ollaan masentuneita ja miks lapset on sitä mitä ne on (ei kaikki, mutta tarpeeks suuri osa että voi yleistää)
- Jorma.Ko
Puhut kyllä ihan totta. Kansa senkun läskistyy kun istuvat sipsipussii haarojen välissä sohvalla ja katsovat ties mitä paskaa.
Sebn lisäksi nämä Auviset ja Saariset sekä muut kouluampuja ja tuhannet muut väkivallanilmaisut ovat suoraa seurausta TV:n ja videopelejen tappoangstista!
Mietin, että voisiko esim. YLE:n haastaa oikeuteen väkivaltaisen kuva materiaalin levittämisestä? Väittävätkö jotkut YLE maksu fanaatikot, että ampuminen ja tappaminen on "kulttuuria" jota jokaisen tulisi tukea omalla 175 euron panostuksellaan?
- Taustalla
Jos tarkastelee asiaa demokratian kannalta, on oikein että kaikki maksaa kaikille suunnatusta palvelusta, kuten jollainen on esimerkiksi kirjasto. Kukaan ei pakota ketään käymään kirjastossa, mutta se on kaikille mahdollista, tai ainakin tulisi olla mahdollista.
Demokratia ei toteudu, jos kaikki maksavat palvelusta, kuten television katselu. Vaikka se olisi mahdollista kaikille, kaikki eivät katso televisiota, eivät edes hanki sellaista välinettä kotiinsa. On väärin rinnastaa kirjasto ja televisio toisiinsa, kuten Linden tekee.
Miksi ei saman tien laadita kävelyveroa? Linden voisi vedota demokratiaan ja sanoa, kaikki kävelevät. Jokainen tietää, ei jalaton kävele, eikä kävelemään kykenemättömät... siis sekään ei olisi demokratiaa.
Jokainen joka syntyy, on verolle pantava. Se on demokratiaa, mutta joka syntyy myös hengittää... Suvi voisi vaatia hengitysveroa, se olisi demokratiaa, sillä jokainen hengittää,joku jopa puuskuttaa tai hengästyy.
Vaikea selkoinen esimerkkini ei varmasti aukea kaikille, mutta perusajatus on: Kirjasto on demokratisen valtion yhdessä tukema laitos, televisio ei ole eikä Yle edistä niitä asioita joita Linden väittää sen edustavan ja edistävän. En todella kannata tuollaista esitystä, sillä se monottaa munille heitä jotka eivät katso televisiota, vaikka nykyinen tapakaan ei ole oikea, seuraava eli kunniallinen kansalainen maksaa myös salakatselijan puolesta.
Nykytekniikalla saa kanavat salattua niiltä jotka eivät maksa, joten kun tekniikka on kehitetty ihmisiä varten, sitä tulee käyttää myös ihmisiä varten. Jos ajat, et ota. Jos maksat, katsot jos haluat, ellet maksa, et näe vaikka tahtoisit.
Poliitikkojen asia olisi selvittää Lindenille mikä on demokratiaa, eikä nyökytellä myötämielisinä sätkynukkeina taustakuorossa. Mistä heille me palkan maksamme?- eu-orja
Lähetin Lindenille s-postin jossa ehdotin häntä ajamaan Suomen EU-osavaltioon pakollista kalastuksenhoitomaksua joka voisi olla suuruudeltaan 175 euroa. Maksulla saisi kalastaa koko Suomen EU-osavaltion alueella yhdellä vieheellä. Lupa vastaisi siis läänikohtaista viehelupaa, mutta olisi koko maan kattava.
Mielestäni tällä maksulla saataisi salakalastus poistettua Suomen EU-osavaltiosta. Ideologialtaan maksu vastaisi media-maksua ja olisi ulosottokelpoinen.
Samoin ehdotin hänelle että kansalaisiin voitaisi asentaa kiinteästi GPS paikannussysteemi. Energiaverotus voitaisi suorittaa ko paikantimen perusteella. Enemmän liikkuvat ihmisethän kuluttavat enemmän energiaa riippumatta kulkutavasta. Tällä järjestelmällä saataisi myös varkaudet ja ilkivallanteot helposti selvitettyä. Poliisien määrää voitaisi vähentää. Verotuksen vilppiyritykset saataisi selvitettyä. Järjestelmän hyödyt ovat kiistattomat! Toivon että esitykseni etenee pikapikaa työryhmän pohdittavaksi!
Lopultakin saadaan kaikkien järjestelmien väärinkäyttäjät kuriin tässä maassa! - Taustalla
eu-orja kirjoitti:
Lähetin Lindenille s-postin jossa ehdotin häntä ajamaan Suomen EU-osavaltioon pakollista kalastuksenhoitomaksua joka voisi olla suuruudeltaan 175 euroa. Maksulla saisi kalastaa koko Suomen EU-osavaltion alueella yhdellä vieheellä. Lupa vastaisi siis läänikohtaista viehelupaa, mutta olisi koko maan kattava.
Mielestäni tällä maksulla saataisi salakalastus poistettua Suomen EU-osavaltiosta. Ideologialtaan maksu vastaisi media-maksua ja olisi ulosottokelpoinen.
Samoin ehdotin hänelle että kansalaisiin voitaisi asentaa kiinteästi GPS paikannussysteemi. Energiaverotus voitaisi suorittaa ko paikantimen perusteella. Enemmän liikkuvat ihmisethän kuluttavat enemmän energiaa riippumatta kulkutavasta. Tällä järjestelmällä saataisi myös varkaudet ja ilkivallanteot helposti selvitettyä. Poliisien määrää voitaisi vähentää. Verotuksen vilppiyritykset saataisi selvitettyä. Järjestelmän hyödyt ovat kiistattomat! Toivon että esitykseni etenee pikapikaa työryhmän pohdittavaksi!
Lopultakin saadaan kaikkien järjestelmien väärinkäyttäjät kuriin tässä maassa!Vaikka kaikki meistä voisi tehdä asioita a, ba ja c. Kaikki eivät sellaisia tee, onhan meillä valinnanvapaus.
Parempi olisi jos olisi vain vero, yksi ainoa vero. Se olisi summa X ja kaikki maksaisivat summan, ilma että hallinto siitä sen enemmin selvittelisi mitä vero X pitää sisällään, koska se pitäisi sisällään kaikki verot ja kustannukset.
Kansalaiset alkaisivat napisemaan, kuten ovat aina napisseet: Minne menee varat joita me maksamme?
Mutta yksi on varma, ellei veroja olisi, ei meillä olisi yhteiskuntaakaan... kukaan meistä ei haluaisi elää maailmassa ilman yhteiskuntaa. Se olisi paikka jossa lakeja ei olisi, ei muuta kuin omankädenoikeus ja meistä moni olisi jo heittänyt veivin kaivvoon ehtimättä veivata laisinkaan.
Yhteiskunnan perustaminen voi olla helppoa, mutta se ylläpito on vaikeaa ja se maksaa mielettömästi rahaa. Perheenkin voi perustaa helposti, mutta ylläpito on vaikeaa.
Jos kalastus on elinkeino... sen verottaminen on toisenlaista kuin huvikalastuksen verottaminen. Vääärin käyttäjiä ei saa kuriin pakolla. Ihan sama kuin yrittäisi prostituution laittaa kuriin. Jos myyt, myyt. Jos myyt vaikka se olisi kielletty lailla, kuka voi estää? Jos kalastat, kalastat, jäät kiinni jos huono tuuri on. Mutta jos kalastat, kalasta salaa, älä huutele saaliistasi ei kukaan osaa epäillä etkä kiinni jää.
Siksi tuhansien järvien maassa kalastuksen valvonta on mahdoton tehtävä... ennen syöt vaikka huomaamattasi etanan salaatinlahden mukana kuin voisit valvoa kalastusta Kotimaan vesillä. Se on tosi asia ja todeksi havaittua. Sama koskee prostituutiota. - salaa kalaan
Taustalla kirjoitti:
Vaikka kaikki meistä voisi tehdä asioita a, ba ja c. Kaikki eivät sellaisia tee, onhan meillä valinnanvapaus.
Parempi olisi jos olisi vain vero, yksi ainoa vero. Se olisi summa X ja kaikki maksaisivat summan, ilma että hallinto siitä sen enemmin selvittelisi mitä vero X pitää sisällään, koska se pitäisi sisällään kaikki verot ja kustannukset.
Kansalaiset alkaisivat napisemaan, kuten ovat aina napisseet: Minne menee varat joita me maksamme?
Mutta yksi on varma, ellei veroja olisi, ei meillä olisi yhteiskuntaakaan... kukaan meistä ei haluaisi elää maailmassa ilman yhteiskuntaa. Se olisi paikka jossa lakeja ei olisi, ei muuta kuin omankädenoikeus ja meistä moni olisi jo heittänyt veivin kaivvoon ehtimättä veivata laisinkaan.
Yhteiskunnan perustaminen voi olla helppoa, mutta se ylläpito on vaikeaa ja se maksaa mielettömästi rahaa. Perheenkin voi perustaa helposti, mutta ylläpito on vaikeaa.
Jos kalastus on elinkeino... sen verottaminen on toisenlaista kuin huvikalastuksen verottaminen. Vääärin käyttäjiä ei saa kuriin pakolla. Ihan sama kuin yrittäisi prostituution laittaa kuriin. Jos myyt, myyt. Jos myyt vaikka se olisi kielletty lailla, kuka voi estää? Jos kalastat, kalastat, jäät kiinni jos huono tuuri on. Mutta jos kalastat, kalasta salaa, älä huutele saaliistasi ei kukaan osaa epäillä etkä kiinni jää.
Siksi tuhansien järvien maassa kalastuksen valvonta on mahdoton tehtävä... ennen syöt vaikka huomaamattasi etanan salaatinlahden mukana kuin voisit valvoa kalastusta Kotimaan vesillä. Se on tosi asia ja todeksi havaittua. Sama koskee prostituutiota.tuossa edellisessä viestissähän on kerrottu kuinka salakalastus tehdään mahdottomaksi samaan tyyliin kuin media-maksun avulla luvaton median käyttö. Mikään ei ole mahdotonta kun parhaat resurssit on valjastettu ajamaan asioitamme.
Tottakai verot täytyy kerätä mutta oikeudenmukaisesti, eli progressiivisesti. Ne joilla on varaa maksavat enemmän yhteiskunnan kuluista. Näin homman täytyy toimia. Muuten seuraa anarkiaa ja väkivallantekoja jos heikot sorretaan aina vaan ahtaammalle. Haluatko elää yhteiskunnassa jossa heikompia saa sortaa jos on valtaa tehdä se? - Taustalla.
salaa kalaan kirjoitti:
tuossa edellisessä viestissähän on kerrottu kuinka salakalastus tehdään mahdottomaksi samaan tyyliin kuin media-maksun avulla luvaton median käyttö. Mikään ei ole mahdotonta kun parhaat resurssit on valjastettu ajamaan asioitamme.
Tottakai verot täytyy kerätä mutta oikeudenmukaisesti, eli progressiivisesti. Ne joilla on varaa maksavat enemmän yhteiskunnan kuluista. Näin homman täytyy toimia. Muuten seuraa anarkiaa ja väkivallantekoja jos heikot sorretaan aina vaan ahtaammalle. Haluatko elää yhteiskunnassa jossa heikompia saa sortaa jos on valtaa tehdä se?Ymmärrän mitä ajat takaa ja olen samaa mieltä kanssasi, mutta siinä toteutuu tasavartaisuuden periaate... mutta ei demokraatisesti. Demokratia edellyttää että kukaan ei joudu maksamaan enempää kuin muut.
Kun rikas maksaa enemmän kuin köyhä, se ei ole demokratiaa. Vaikka se kuinka olisi oikeamielistä, se ei silti ole demokratiaa.
Tosin tiedän monen rikkaan antavan rahaa hyväntekeväisyyksiin, heillä on varaa siihen. Joku tukee Unisef:ia henkilökohtaisilla raha-lahjoituksillaan, joku toinen tukee medi- heliä jne. Niistä vain ei puhuta ääneen, niin sitä ei osata ottaa huomioon ja siksi helposti rikkaitakaan ei arvosteta vaan paheksutaan tai kadehditaan.
Totuushan on, täydellistä tasa-arvoa ei ole, täydellistä tasavertaisuutta ei tule. Aina on niitä joilla on enemmän, aina on niitä joilla on vähemmän. Se mistä tulee pitää kiinni? Se tulee olla sama kuin erämaassa patikoidessa... hitaimman tahtiin mennään, ei nopeimpien. Siis vähävaraisilta ei saa leikata enempää kuin on kohtuus, ja jos vähävarainen ei halua katsoa televisiota tai edes omistaa televisiota, ei ole kohtuullista että häneltä siitä maksua peritään. Jos maksua häneltä peritään, demokratia ei toteudu. Se on epäoikeudenmukaista kun valtion kutsutaan olevan demokraattinen tasavalta.
- tasavallanperspirantti
Valtiolla pitäisi olla vaan yksi tv-asema jota pyöritettäisi veromarkoilla. Muut saisivat olla kaupallisia, jotka pärjäävät omillaan, tai sitten Ylelle pitäisi saada sellaista ohjelmaa jonka katsomisesta kannatta maksaa. Kuten Formula-1, Moto-gp, Uudet hyvät viihdeohjelmat., Tiedettä ja taidetta kiinasta, ym....
Nythän ylen kanavilta jos haluaa jotakin katsoa, niin jo kertaalleen lupa-maksettuja uusintoja ja uutiset on voinut lukea netistä. - isojakin bosoja.
Vaikka lespo en oo.Sit jos kuva-matskuun lisätään muita jutskia, niin FunFun!
Partyparty,me.- maksaisi
Kyllähän jonkun täytyy maksaa ruotskielisten ohjelmat herrgude. Luuletteko että he yksin siihen pystyisivät.
- Valitettavasti.
Poliitikot keräävät pakkoveroa oman propagandamediansa rahoittamiseen. Että tyhmät ja tarpeettomat henkilöt päääsevät tekemään rikollisia hommia kanavalle.
Suomi on pahempi kuin kommunistinen kehitysmaa. Järkyttävää jos tuo tapahtuu.
Minun mielestä poliitikkojen autoja voisi polttaa, ihan vaan huvin vuoksi. Ensimmäisen kerran olen tuota mieltä.- kgjjjgjjj
Pitäs olla niin että kanavat olisivat paketteina joista maksat jos haluat. esim mtv3-kanavapaketti. Jos et osta, et näe mitään televisiosta.
kgjjjgjjj kirjoitti:
Pitäs olla niin että kanavat olisivat paketteina joista maksat jos haluat. esim mtv3-kanavapaketti. Jos et osta, et näe mitään televisiosta.
Kun YLE edelleen on politikkojen temmellyskenttä ja haluaa sitä ollakin, niin olkoon. Rahoituksen voisi ottaa verovaroista. Ja täyttää kanavan niillä yhteiskunnallisilla äänitorvillaan. Budjetin voisi hilata asialliselle tasolle, esim 1/10 osa nykyisestä ja temmellyskenttänä yksi yhteinen kanava. Muilla kanavilla voisivat toimia mainosrahoitteiset mediat, jotka ilmaisia katsojille ja maksulliset ns kortti-elokuvakanavat, kuten nykyisinkin. HELPPOA, KUIN HEINÄNTEKO
- ei televisiota
Ja kohta tulee paskavero,jos vedät tai et vedä vessaa.
ei kai kaikkea voi hyväksyä.
Nuijapään malli,seuraa nuijasota. - Päin vittua
"Tuloeroja tasataan jo progressiivisella verotuksella", hän muistuttaa.
Ja milläköhän lailla tasataan???? Työtön maksaa todella korkeaa veroa työttömyysturvastaan eli 20%, harva työssäkäyvä maksaa noin paljon. Että toi ämmä pitäs viedä saunan taakse ja laittaa halko perseeseen.
http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/18132.cfm- hukassa_
Lindenin pitäs vihdoin mennä köyhän housuihin niin tulis järkeä touhuihin. Tuokin "Tuloeroja tasataan jo progressiivisella verotuksella" on niin täyttä paskaa kun olla ja voi juuri työttömän kohdalla, joka tosiaankin maksaa iso veroa pienestä päivärahasta/työmarkkinatuestaan.
- läpi niin
sitten menee kaikki niiden keksimät maksut jatkossa jos ei laiteta hanttiin.
- mut
Millä vitulla työttömät sun muut maksaa ton kun itteeki alkaa ahistaa tommoset maksut prkl.
- aslak 2
mut kirjoitti:
Millä vitulla työttömät sun muut maksaa ton kun itteeki alkaa ahistaa tommoset maksut prkl.
ai millätyötön maksaa? no helppoa jättää viikossa askin tupakkia ja muutaman kaljan ostamatta, niin helppoa se on!!!!
- työtönsavutonabsolutisti
aslak 2 kirjoitti:
ai millätyötön maksaa? no helppoa jättää viikossa askin tupakkia ja muutaman kaljan ostamatta, niin helppoa se on!!!!
Milläs minä sen maksan kun en voi vähentää tupakointia (en polta) enkä kaljoittelua (en juo)?
- näin sitä pitää
Media maksulla työllistetään lukematon määrä suomalaisia. Tämä jos mikään on sitä oikeata työlistämispolitiikkaa. Olkaamme iloisia ja maksakaamme madiamaksu työllistettyjen suomalaisten puolesta.
- hölmöläisia kaikki
Suomalaiset ovat sen verran kateellisia ihmisiä, etteivät halua toisten suomalaisten työllistyvän, vaikka olisivat itsekkin verovaroin työllistettyjä valtion ja kuntien palveluksessa. HEI HALOO suomalaiset - mediamaksulla turvataan YLE:n työpaikat !
- hyväksi käytetty
hölmöläisia kaikki kirjoitti:
Suomalaiset ovat sen verran kateellisia ihmisiä, etteivät halua toisten suomalaisten työllistyvän, vaikka olisivat itsekkin verovaroin työllistettyjä valtion ja kuntien palveluksessa. HEI HALOO suomalaiset - mediamaksulla turvataan YLE:n työpaikat !
jos oot valmis maksaa tyhjäst nii maksa mut miks toisten pitää vanhoist ohjelmis mitkä on pyörrinny vuosistoisee meitsin kohal on ainakin et en rupee makselee ku ei oo telkkariikaa vetäsen ton eu tuomioistuimeen laittomast rahan keruust väärillä perusteilla niinkuin suomen valtio tekee nytkin
- pannaan...
osoitteenmuutos etiäpäin ja vaivanpalkaksi vielä kauemmaksi työpaikasta, notta jää vähän lisää pätäkkää itelleen ..
- Appidappidaa
Luuletko, että opin jotain?
Luuletko, että nyt kaikki muuttuu? - Ookkonä
ja viisas.
Maksakaa! - Männistön vaari
Ennen vanhaan armeijassa oli tapana rangaista koko komppaniaa niin kauan kunnes johonkin kepposeen syyllinen ilmoittautuu.
Lindenin suunnitelma ei poikkea siitä yhtään ja se antaa esittäjästään suorastaan typerän vaikutelman.
Ei muutamien salakatselijoiden takia saa rangaista koko kansaa, se loukkaa syvästi enemmistön käsitystä siitä mikä liittyy vapauteen ja ihmisen oikeuteen määrätä omasta elämästään.
Tähän pulmaan on muita hyviä ratkaisuja, joita tälläkin palstalla jotkut ovat esittäneet.
Mielestäni paras keino olisi se, että kansalaisten turvallisuuden kannalta tärkeät tiedotteet, joita Yle antaisi, pantaisiin rahoitettavaksi suoraan budjetista.
Kaikki muu ajanvieteohjelma ja esim. juuri uusinnat pantaisiin erillisen maksukortin taakse, jolloin toteutuisi ihmisten valintaoikeus oikeudenmukaisesti.
Vaikka sanotaan, että kertaus on opintojen äiti, niin kaikki eivät kuitenkaan halua katsella ohjelmia moneen kertaan ja vielä vähemmän maksaa siitä, ettei katso.
Lindenin tarvitsee vain vaivautua lukemaan mielipiteet mitä täällä on kirjoitettu, niin hän voisi päästä irti siitä ihmisten vapautta loukkaavasta tavasta, jolla hän esittää rahoitettavaksi Yleä.
Sama koskee myös Lintilää ja Jungneria. - on aiheellinen
Kylläpä täältä löytyy paljon ihmisiä, jotka tuntevat YLE:n tuotannon perin juurin, mutta väittävät, etteivät ole sitä koskaan kuluttaneet. Tuskin kukaan tälle palstalle itsensä löytänyt on koko ikänsä välttynyt YLE:n tuottamalta materiaalilta. Näyttääkin siltä, että mediamaksusta älähtäneet ovat niitä, jotka ovat tietoisesti jättäneet tv-maksun maksamatta, vaikka syytä olisi ollut. Haluaisin vielä muistuttaa, että YLE tuottaa hyvin paljon muutakin materiaalia kuin tv-ohjelmia; nimittäin radio ja internet ovat sellaisia medioita, joita monet kuluttavat huomattavasti enemmän kuin tv:tä. Tv-maksu onkin aikaansa jäljessä, kuten oli aikoinaan radiolupakin.
Erittäin köyhistä oikeasti huolestuneet voivat rauhoittaa mieltään sillä, että sossu kyllä maksaa mediamaksun, jos siihen ei itsellä oikeasti varaa ole. - Ulosottohenkilö
1. Ihan oikein että Juntti apinat maksaa mediamaksun.
2. Suvilla ym poliitikoilla kuuluu olla hyväpalkkainen suojatyöpaikka kun poliittinen ura joskus lopahtaa.
3. Liian halpahan tuo on, mutta onneksi nousee tarvittaessa 500€ vuosi.
Tämä on tavallaan vuosittainen käyttömaksu telkkarista samaan tapaan kuin autosta.
4.Televisio ei tavallaan ole sinun omasi eli maksat valtiolle vuosittain tavallaan
leasing vuokraa.
5. Hyvää tässä on myös että ulosottomies toteuttaa käskytyksen eli yksikään ei jätä maksamatta....Rahatperitään vaikka perikunnalta 100% korkojen kera! - bÖÖÖÖÖÖ
Golfpallo-Suvilla on mennyt vaihteeksi taas puurot ja vellit sekaisin kuten taannoin golfsotkuissa.
On hävyttömän törkeää pakottaa maksamaan kaikkien sama maksu -Yle-maksun suomeksi.
Itse en moista paskaluukkua osta ja suostu tyhjästä maksamaan,vaikka kokoomuslaisilla on tapana ostaa ilmaa ja maksattaa siitä veronmaksajia esim UMTS kaupat taannoin sakujen kanssa NollaPelle Heinosen luotsaamana.
Nettiyhteyksistäni maksan jo kuukausittain ihan mukavan summan operaattorille,että se siitä mediamaksusta.- oikeusmies
Ostamalla muutaman euron maksavan digiantennin, voit katsella tv ohjelmia siinä sivussa tietokoneesi näytöltä.
- dDKSJHKD
oikeusmies kirjoitti:
Ostamalla muutaman euron maksavan digiantennin, voit katsella tv ohjelmia siinä sivussa tietokoneesi näytöltä.
Näitten tikkumiesten takiahan tähän on tultu. Jos kaikki jotka katselevat olisivat myös maksaneet, mitään ongelmaa ei olisi. Mutta aina on näitä siivellä eläviä loisia jotka maksattavat omat huvinsa muilla.
- heihei hyi hyi
oikeusmies kirjoitti:
- bÖÖÖÖÖÖÖ
oikeusmies kirjoitti:
Rautalangasta väännettynä johan sanoin,etten moisen PASKALUUKUN tarjontaa katso missään muodossa!Että se siitä!
- kun en
oikeusmies kirjoitti:
katso mitään paskaa mitä sieltä tulee.
Lätkän mm kisoissa voin katsoa pari peliä, jos Suomi pääsee pitkälle. Mielummin annan ne rahat yrittäjälle ja katson muutaman pelin ravintolassa.
En pohjattoman paskan tuottamiseen idiooteille.
- vapautus maksusta
Ne jotka tienaavat alle 60 %:ia väestön keskitulosta on vapautettava Ylen mediamaksusta. Tämä vapauttaisi maksusta ison osan alaikäisistä, opiskelijoista, eläkeläisistä ja työttömistä – kansamme köyhimmistä.
Paremmin ansaitsevilta maksu on perittävä henkilökohtaisena – ei talouskohtaisesti. - VIHDOINKIN !!!!!!!!
yvä kun lintsarit saavat nenilleen ja joutuvat maksamaan koska me rehelliset maksajat olemme vuosikymmeniä maksaneet niidenkin luvat. Vielä kun valtio palauttas meille liikaa maksaneille edellä mainitut ylimääräiset maksut.
- Suvi golf-osakas
Sähän se lintsari ja varas olet kun haluut maksattaa omat Yle-skeidasi niiden pussista jotka ei siitä ole kiinnostuneet.
- 410 € / kk
Joopa joo, progressio tasoittaa tuloerot. Työttömällä se tekee paljon enemmänkin.
Työmarkkinatukea taikka peruspäivärahaa vastaavasta ansiotulosta ei makseta veroa likellekään 20 %:ia! - inhimillistäkin
Mieluuummin sitä elelisi toisten kustannuksella kuin itse maksaisi. Omille rahoille olisi paljon muutakin käyttöä.
- ammatinvaihto edessä
TV-maksu ja suunniteltu mediamaksu poistettava kokonaan. Vain turhia laskutus- ja perintäkuluja.
Isolta osalta jää maksamatta, kun rahaa ei ole.
Osa jättää maksamatta, kun maksu on epäoikeudenmukainen: maksun on mentävä henkilökohtaisesti ei talouskohtaisesti! - perhe-perhe-perhe
Me yhden henkilön taloudet ollaan pian enemmistö!
Miksi meillä maksatetaan lapsiperheiden kuluja?- Suvi linden on...
Suvi linden on...
- liian hyvänä
Luultavasti yksinäisillä on vanhemmat tai ainakin on ollut.
- ei vapaamatkustajia
Perheitä on monenlaisia.
Yksi aikuinen.
Yksi aikuinen ja lapsi/lapsia.
Kaksi aikuista.
Kaksi aikuista ja lapsi/lapsia – jopa aikuisia lapsia.
On vääryys jos näiltä yksiköiltä maksu on sama. Maksun on mentävä yksilöltä!
Myös lapsilta! Yle tekee, tuottaa ja ostaa paljon ohjelmaa juurikin lapsille! - eriarvoistava
Eriarvoisuus tulee esiin yksineläjien talouksien maksuvastuussa. Ei ole oikein, että yksi ihminen maksaa saman kuin naapurin pariskunta taikka lapsiperhe. Yksineläjä maksaa tässäkin muiden kuluja.
- tasatuloista
Hänen mukaansa kaikille kotitalouksille tarkoitettu tasaeräinen tulo ei ole tulossa, väistämättäkään. Köyhille samat maksut kuin rikkaille, mutta ei samoja tuloja.
- tuomioistuimeen
Kun se rikkoo valinnan vapautta ja heikoimpien ihmisten oikeuksia. Jos tuomioistuin tekisi siitä laista langettavan päätöksen se olisi hyvin häpeällistä Suomen maineelle ja lain valmisteluun osallistuneille päättäjille.
- tuomiota pukkaa
tuomioistuimeen kirjoitti:
Kun se rikkoo valinnan vapautta ja heikoimpien ihmisten oikeuksia. Jos tuomioistuin tekisi siitä laista langettavan päätöksen se olisi hyvin häpeällistä Suomen maineelle ja lain valmisteluun osallistuneille päättäjille.
Suomi on kärjessä näissä tuomiojutuisa - ihmisoikeusrikkomuksia löytyy. Täällä poljetaan tietoisesti ihmisoikeuksia ja esitetään ihan muuta. Ei meillä asiat niin hyvin ole kuin juhlapuheissa esitetään.
- Lindenin........
mielestä kansan pitää maksaa digiaikaan siirtymisen mokailut ja yleisradion tappiot surullisen kuuluisassa umts nokia sekoilussa. Tämähän on myös selkeä merkki siitä,että hallitus haluaa kontrolloida millaista ohjelmaa yleisradio lähettää. Näinhän hallitus toimii jo itänaapurissamme. Isoveli haluaa valvoa myös radiota ja televisiota ja myös nettiä ja muokata omalla propagandalla kansan mieltä. Radio ja televisiolupa(vero) on menneen ajan perintöä. Oikein kylmätväreet hiipii selkää pitkin,onko näin että Suomi taantuu kylmänsodan aikoihin ja laittaa kansan maksamaan veroa? Aluksi vero on pieni,mutta joka vuosi veronmaksua nostetaan.
- on oulusta,
voiko muuta vaatiakkaan.
oulussa tyhmyys tiivistyy. - Suvi golf-osakas
Mullakun ketkulla ei ole telkkaria niin pitääkö mun maksaa sun telkkarinkatsomiset?
Jotkut ihan oikeesti ei haluu kattoo eikä kuunnella sitä paskaa mitä sieltä tulee joka tuutista. - viest
Kuka sit nyh uusinnoist maksais muukku tyhmät turhaa purnaat.
- EN MAKSA
En katso televisiota, joten en ole salakatselija.
Viekää vaikka vakilaan, mutta en maksa.- sentin senttiä
en edes omista telkkaria joten mähän en jumalauta rupea maksamaan tollasta paskaveroa!
- Suvi golf-osakas
Musta tätä ideaa vois kehittää vielä ja tehä niin, että mediamaksua maksais vain kansanedustajat.
- kannatetaan
Hyvä idea ja voisivat maksaa jokainen 12x172 euroa. Tuolla logiikalla on suhteessa samaa luokkaa kun esim työttömät joutuisivat maksamaan 400 euron korvauksistaan.
- mailmall
vitun nuija oot ku makselet vanhois paskoist mitkä on pyörinny vuodest toisee siis telkarist tulee tosi kierätys paskaa minkä vitun takii pitää maksella kusettajat tyhmä kansa maksaa et taidat olla tosi tyhmä tai pikemminkin ajattelematon yksinkertainen kansalainen jot on helppo vedättää itse käyn kattoo leffat ja formulat aivan muualla ja maksan siitää hommasta mielelläni enenmäm samalla näkee muoilmaa
- -------------
---------------
- suvijasuvinkujeet
------------- kirjoitti:
---------------
nurkkajumalan katselu avartaa lompakkoa.
tuohan on vain "alennettu" lähtömaksu jota on helppo korotella kuin vuokraa vuosittain. - pönttölä
------------- kirjoitti:
---------------
sähän et daida osata lukee ku et tiedä mihin pisteet ja pilkut siotetaan tämä on sitä tehokasta kirjoittamista kaikki ylimääräinen on jätetty pois
- rosvo.
En vaan tajua niitä idiootteja joiden mielestä mediamaksu on hyvä juttu. Vaikuttaisi siltä että mediamaksua pitävät hyvänä juttuna kukkahattutädit ja ylikansallismieliset 40-80v isännät. Välillä nimittäin kuulee ihmisten keskustelua aiheesta kapungilla kulkiessa. Yleensäkin näyttää siltä että mitä vanhempi ihminen, sitä todennäköisemmin hän kannattaa kaikkea typerää. Esim. YLE on ihan perseestä ja suurin osa nuorista ei haluais kannattaa sitä. Onneks kohta YLE:n kannattajat on niin vanhoja ettei kukaan enää kuuntele heitä. Muutenki tää maa kaipais vähän nuorempia ihmisiä valtionjohtoon. Joo onhan niitä fiksujakin vanhuksia tottakai, mutta aika vähän.
- alkaa.
olla kaukana oikeusvaltiosta.
Miten joku voi joutua ulosoton kanssa tekemisiin asioiden kanssa, jotka eivät välttämättä kosketa häntä mitenkään ?? Voiko hän joutua velkavankeuteen ??
SIIS: mitä vittua!?
Voiko mediamaksun maksamatta jättämisestä joutua lusimaan ??
Mihin ihmeeseen me ollaan menossa. Järki hoi. Nyt alkaa olemaan aika huolestuttavaa menoa. Sydän itkee verta. Suomen luonnonvarat ryöstetään ja samaan aikaan kaikkien ihmisten tulisi olla samanlaisia syöttösikoja ja maata vain sohvillaan katselemassa paskaa.
Töihin. Sohvalle katsomaan paskaa. Töihin ..
Mielummin vedän ranteet auki, kun rupean kaltaiseksenne.
- rosvo.
Kaikenlaiset idiootit sitä YLE:n asioista päättää. Kansanäänestys asiasta ja päättäjät vaihtoon.
- työkyvyttömyyseläke/Yh
En voi ymmärtää mitä suomessa ollaan nyt tekemässä.
Suvi Linden ja muut ei halua tai eivät "ymmärrä",kuin monet eivät TODELLA KATSO TELEVISIOTA!
TÄMÄ ON POLIISI VALTIO JO MIELESTÄNI!
USKOKAA JO ,ETTÄ SE ALENNETTUKIN VERSIO ON KÖYHÄLLE LIIAN SUURI RAHA MAKSAA!
SILLÄ TODELLA MONET JO NYKYÄÄN YRITTÄVÄT SELVITÄ RUUAN HANKINNASSA ELÄMÄSSÄ KIINNE!
MUISTAKAA LINDEN YM..TEILLÄKIN ON JUMALA TAIVAASSA ,JOKA NÄKEE MITEN TE KÄYTÄTTE VALTAANNE KAIKISTA KÖYHIMPIIN SUOMESSA!
JUMALA ARMAHTAKOON TEITÄ!
JUMALA SIUNATKOON SUOMEN KANSAA JA AUTTAKOON SUOMEA OIKEUDEN MUKAISIIN PÄÄTÖKSIIN TÄSSÄKIN JUPAKASSA.AMEN - PÄÄTTÄÄ = 0
Suvi Lindenin tuntien jo yli kahden vuosikymmenen takaa ihmettelen Kokoomuksen ministerivalintaa. Vaaleat ovat hiukset, sellaista henkilöä yleensä sanotaan BLONDIKSI.
Lindenin höpötyksiksi mediamaksu on juuri sopiva juttu.
VASTUSTAN kaikilta perittävää medismaksua, joka ei ole vero, vaikka se onkin useille täysin vastikkeetton maksu. Olen varma, että EY-tuomioistuimessa oikaistaan asia. Täytyykö Kokoomushallituksen jälleen kerran vetää selvä aisa niin pitkälle, että meidän suomalaisten äänestäjien on haettava OIKEUTTA EY-tuomiistuimesta joka on Euroopan Unionin korkein tuomioistuin.''
MUUTEN, eteläisen Euroopan jäsenmaat haastetaan EY-ttuomioistuimeen yleensä komission toimesta, joka katsoo, että ko. jäsenvaltio on antanut asukkailleen sopimusten vastaista etua. Suomen kohdalla EY-tuomioistuimen jutut ovat Suomen kansalainen vastaan Suomen valtio, jossa valtio säännönmukaisesti häviää. Tämä johtuu siitä, että Suomessa valtiovalta toimii vastoin EU-säännöksiä, josku perussopimuksesta alkean.
Vältittömästi EY-tuomioistuimeen asia ratkaistavaksi, kun se tulee voimaan. Samalla ehdotan, että Kokoomuksen muutkin äänestäjät (minun lisäksi) vaihtavat puoluetta seuraavissa vaaleissa. EU-vaaleissa itse en enää Kokoomusta äänestä
- Yle Maksu
- "Ylen rooli on kulttuurin säilyttäminen ja tuottaminen, Lindén toteaa."
Stna..en ole paska yleä katsonut kolmeen vuoteen.
Telkkarin omistan ja n. 300 kanavaa...Suomen kanavia ei joukosta löydy.
Vedän välittömästi Lindeenin (heittomerkillä) EU-tuomiistuimeen jos joudun maksamaan olemattomasta..
Jossain pitää olla raja tämän valtion verojen maksuun..
Suomi The Veroparatiisi. prkl..stn..helv.. - Suvi alas!
Kaikki vastustajat nimi tuonne. Kiitos!
http://www.adressit.com/allekirjoitukset/mediamaksu/ - Ei telkkua vähän tolkkua
Nyt kyllä tuntuu että poliitikot ovat todella ihan ulalla , vieraantuneet todellisuudesta .
Outoa logiikkaa , ennen tv:n luvan maksajat tavallaan rahoittivat myös luvattomia katsojia .
Nyt aiotaan maksattaa tv.maksujen alennukset myös ihmisillä joilla ei ole tv:tä tai internettiä !?
Ovatko poliitikot todella tosissaan vai ihan sekaisin ?- Männistön muori
Monet lääkärit ovat nykyään sitä mieltä, että kaikki sairaudet ovat tulehdustiloja.
Nyt voisi ajatella, että myös poliitikkojen tyhmät ajatukset ja suunnitelmat ovat seurausta sairaalloisesta tulehdustilasta.
Muuhun tulokseen ei oikein voi tulla esim. juuri Lindenin ajatuksenjuoksua seuratessa tässä sekopäisessä mediamaksukysymyksessä.
Ylen tiedotukset kansalaisia koskevista lain mukaisista asioista mm. turvallisuuteen liittyvistä seikoista suoraan budjettirahoitukseen ja kaikki muu hömppä erillisen maksukortin taakse.
Silloin kansalaisia on kohdeltu tasaveroisesti ja jonkinlainen vapaudentunne ja valinnanvapaus säilyy.
Lopettakaa jo kansalaisten kurittaminen. - Vilho Jauhonen
Männistön muori kirjoitti:
Monet lääkärit ovat nykyään sitä mieltä, että kaikki sairaudet ovat tulehdustiloja.
Nyt voisi ajatella, että myös poliitikkojen tyhmät ajatukset ja suunnitelmat ovat seurausta sairaalloisesta tulehdustilasta.
Muuhun tulokseen ei oikein voi tulla esim. juuri Lindenin ajatuksenjuoksua seuratessa tässä sekopäisessä mediamaksukysymyksessä.
Ylen tiedotukset kansalaisia koskevista lain mukaisista asioista mm. turvallisuuteen liittyvistä seikoista suoraan budjettirahoitukseen ja kaikki muu hömppä erillisen maksukortin taakse.
Silloin kansalaisia on kohdeltu tasaveroisesti ja jonkinlainen vapaudentunne ja valinnanvapaus säilyy.
Lopettakaa jo kansalaisten kurittaminen.Onko valtionrakennukset ,joissa päättäjät oleskelevat tarkastettu ettei niissä vaan ole lahovaurioisia paikkoja ?
Mulla on kova epäilys ollut että lahovauriot aiheuttaisivat myös tulehdustiloja jotka voisivat myös vaikuttaa ihmisen ajatustoimintaan ja käyttäytymiseen ?
- sellaista
että täällä purnaavat vain sellaiset ihmiset, jotka ovat joko laillisesta syystä tai laittomasti jättäneet maksamatta televisiomaksun.
Esim. henkilökohtaisesti olen maksanut teeveen katselusta jo kymmeniä vuosia.Kuitenkin katson, että esitetty pakkomaksu on erittäin huono verrattuna nykyiseen. Nykyinen maksu antaa ihmiselle kuitenkin tunteen, että hänellä on mahdollisuus valita maksaako vai ei, kun taas esitetty mediamaksu panisi kahleet jalkoihin koko eliniäksi eikä siitä tosiaan pääsisi irti kuin kuolintodistuksen kautta.
Vaikka maksu olisi aluksi nykyistä pienempikin, sen maksaminen tuntuisi ahdistavalta sen pakonomaisuuden takia.
Meillä on nykyisin hyvä verotussysteemi, jonka kautta voi rahoittaa valtiollisen Ylen välttämättömän ohjelmiston suoraan. Ei tarvita enää mitään ylimääräisiä ja kustannuksia lisääviä organisaatioita maksua perimään.
Mielestäni Ylellä ei ole mitään velvollisuutta suoltaa viihdeohjelmia, mutta jos se niitä haluaa tuottaa, niin ne pitää olla vapaasti valittavissa erillistä maksua vastaan ja siten antaa ihmisille vapaus valita haluamansa viihdeohjelman.
Ei sellaista voi kukaan ylhäältäpäin noin vain pakottaa katsomaan ja maksamaan.
Uskon, että suurinta osaa ihmisiä rasittaa, pelottaa ja ahdistaa juuri tämä pakonomaisuus, mikä liittyy tähän suunniteltuun mediamaksuun.
Maksuhäiriöt lisääntyisivät entisestään varsinkin nuorilla, joiden elämää nykyinen meno tuhoaa ja heikentää jo nyt aivan tarpeeksi.- Simo Simpanen
Ontuu vaan vähän nuo ministerin perustelut erikseen kansalta kerättävästä mediamaksusta ylelle .
Sitä paitsi tuollainen toiminta ei kuulu vapaaseen markkinatalouteen eikä demokraattisen maan hallinnon toimintaan .
Suomen kulttuuria pitää tietenkin tukea mutta pitäiskö kansalaisille asettaa vielä erillinen "kansallisen oopperan/teatterin maksukin " eikö näitäkin laitoksia tueta suoraan valtion verotuloista ?. - Simo Simpanen
Ontuu vaan vähän nuo ministerin perustelut erikseen kansalta kerättävästä mediamaksusta ylelle .
Sitä paitsi tuollainen toiminta ei kuulu vapaaseen markkinatalouteen eikä demokraattisen maan hallinnon toimintaan .
Suomen kulttuuria pitää tietenkin tukea mutta pitäiskö kansalaisille asettaa vielä erillinen "kansallisen oopperan/teatterin maksukin " eikö näitäkin laitoksia tueta suoraan valtion verotuloista ?. - ohjelmia
Simo Simpanen kirjoitti:
Suomen kulttuuria pitää tietenkin tukea mutta pitäiskö kansalaisille asettaa vielä erillinen "kansallisen oopperan/teatterin maksukin " eikö näitäkin laitoksia tueta suoraan valtion verotuloista ?.Aivan oikea näkemys. Tietääkseni kansalaiset eivät ole pyytäneet Ylen ohjelmia nettiin, vaan se on tapahtunut heidän toimestaan.
Tuntuu oudolta, että osittain tällä perusteella ryhdytään perimään pakolla mediamaksua, vaikka kukaan palvelun käyttäjä ei sitä ole esittänyt.
Suomessa on sivistyksen myötä pyritty pääsemään eroon monista pakkoon perustuvista häpeällisistäkin tavoista, kuten esim. jalkapuusta kirkon edessä.
Vertaisin tätä suunniteltua mediamaksua vielä pahemmaksi kuin kirkon jalkapuuta, koska siitä ei vapaudu ennen kuin kuolee.
Kirkon jalkapuussa ei tarvinnut olla aivan niin pitkää aikaa. Mediamaksu pitäisi maksaa, vaikka sinulla ei olisi tuloja centin vertaa.
Toisin olisi, jos Ylen vain välttämättömään tarpeeseen typistetty ohjelma rahoitettaisiin budjetin kautta, jolloin se kohtelisi kansalaisia oikeudenmukaisesti tulojen mukaan.
Jos Yle haluaisi kilpailla viihdeohjelmia tekemällä kaupallisten kanavien kanssa, niin se pitäisi laittaa maksukortin taakse, jolloin kilpailu olisi oikeudenmukaista muita yrittäjiä kohtaan. Eihän Ylellä voi olla mitään eri oikeutta periä pakolla maksua mahdollisesti tuottamastaan viihteestä.
Mediamaksusuunnitelman myötä Ylen toiminta on menossa ojasta allikkoon ja vaikeuksia tulee entistä enemmän.
- voivoivoiii
tulevat vellomaan telkkareita, jos tuo laki menee läpi. Se asia on jo järjestetty;)
Jokainen vastustaja roudaa toosansa sinne ja meitähän on kansasta lähes 80% joten siinä loppuu jo rappuset kesken.
Kansa on tätä lakiehdotusta vastaan ja se on lisäksi laiton ehdotus, joten se ei voi mennä läpi, että ihan turhaan vouhkaatte jeesustelijat.
Jokainen järkeväksi tituleerattava ihminen tajuaa lakiehdotuksen olevan monessakin mielessä arveluttava.
Moni vaan kostonhimoissaan sokaistuu puolustamaan sitä, mutta ei tajua tekevänsä karhunpalveluksen itselleen ja muille.
Moni myös ajattelee vain sitä että uusi hinta on halvempi, eivätkä tyhmyyksissään tajua, että kyseessä on pakko-maksu joka voidaan nostaa sadoilla euroilla, ilman selityksiä.
Tyhmät eivät tajua että heitä ohjaillaan kuin nukkeja, vedetään oikeista naruista: "tarjotaan niille kostoa ja halvempaa hintaa, niin ne suostuu."
Mediamaksu on kuin antaisi tekohengitystä fossiilille.
Turhaa ja tyhmää.- sitä saa mitä tilaa!
Lähden heti pakuri täynnä töllöjä kohti hesaa jos mediamaksu toteutuu.
Voi olla että seurauksena on jotain muutakin pientä kivaa, mutta eipä siitä sen enempiä tässä vaiheessa. Näkee ken kokee.
Joku roti se pitää olla päättäjienkin touhuissa ja JOS ei muuta uskota niin pannaan sitten hommat haisemaan. - pink killers
sitä saa mitä tilaa! kirjoitti:
Lähden heti pakuri täynnä töllöjä kohti hesaa jos mediamaksu toteutuu.
Voi olla että seurauksena on jotain muutakin pientä kivaa, mutta eipä siitä sen enempiä tässä vaiheessa. Näkee ken kokee.
Joku roti se pitää olla päättäjienkin touhuissa ja JOS ei muuta uskota niin pannaan sitten hommat haisemaan.Rosvo Ylen portilla tulee olemaan ahdasta,kaadetaan koko paska töllöt ylen porukalle,niitähän sitten laskeskelevat kun ei enään muutakaan ole.Ahneella on paskanen loppu.
- whinghat
ei se lopu.se laki ei mee läpi.ehdottaisin,etä luvan hinta nostetaan 180 euroon.kuukaudessa,jolloi voisi ehkä lähettää pari astronauttia avaruuteen,tai katsoa kesän uusintoja
- ei tv:n orja
että jos maksua aletaan perimään vaikka en omista tv:tä enkä sitä aio hankkia, niin perijöille tulee ensin luuvitosta ja sitten arkkuun. Ja ketjun aloittajaketkulle myös.
- Isoo hullu
tv-luvan tarkastajalle. Tuli hepulle äkänen lähtö ja eikä sen koomin,ole näkynyt luvan tarkastajia. Hyvä kun on punaset paperit päästä ;)
- kaikilta aikuisilta suo-
malaisilta verotuksen yhteydessä. Oli TV tai ei niin maksettava on.
- Mäntyniemistö
Kansalaiset mielestään valitsevat päättäjiksi sellaisia, joiden he kuvittelevat pystyvän järkeviin päätöksiin. Nyt näyttää käyneen niin, että äänestäjät ovat erehtyneet pahemman kerran.
Tämä suunniteltu mediamaksu lyö vamaan tyhmyydessä kaikki viime vuosituhannen huonot lapsukset, jos maksu toteutuu.
Yle on paisunut kuin pullataikina ja monta kertaa olen ihmetellyt miksi siellä pitää jokaiselle uusinnallekin olla tyynyillä tuettu kuuluttaja erikseen.
Muualla saneerataan ja vähennetään henkilökuntaa, mutta Ylen toiminnassa ei ole pahemmin sitä näkynyt.
Jos ette parempaa keksi kuin esitetty mediamaksu, niin pitäkää käytäntö entisellään ja saneeratkaa toiminta niin, että rahat riittää.
Onko esim. pohjoisessa mökinmummolla velvollisuus tukea pääkaupunkiin rakennettavia kulttuurirakennuksia jollain tasapakkomaksulla, kysyn vaan.
Jos vaikka toiminta olisi sidottu verovaroin kustannettavaksi, se kohtelisi oikein ihmisiä, jolloin ne, joilla on vara nauttia näistä Ylen rahoittamista hyödykkeistä maksaisivat siitä myös enemmän.
Esitän, että Ylen karsittu toiminta pannaan verovaroin kustannettavaksi ja viihde, jos sitä tehdään, erillisen maksukortin taakse.
Tässä tulisi joustaneeksi molemmat osapuolet ja luulen, että tyytyväisyys olisi siten parhaiten taattu.
Pitää ottaa huomioon se, että koko kansan pinnaahan tässä pakkomaksuesityksessä pahiten kiristetään.- muistomerkin
Haluaako Linden tosiaan esittää kuolemantuomiomaksua kansalle, josta tosiaan vapautuisi vasta kuolintodistusta vastaan. On ihmeellistä, että kokoomuksella on varaa pitää tuollaisia ministereitä framilla.
- ...
kun en ole maksanut lupamaksua 20 vuoteen joten eipä ton nyt niin väliä vaikka sitä alkaiskin jo pikkuhiljaa makseleen! Eli ei tarvi suuta laittaa mihinkään suuntaan. Tosin ihmetyttää vaan teidän muiden hölmöjen puolesta, että miksi te olette maksaneet tuota lupamaksua kaikki nämä vuodet kun ihan yhtä hyvin olisitte voineet olla maksamatta kuten minäkin. No ehkä teillä on ollut ylimääräistä sen verran, että toi 4 tonnia ei oo tuntunut missään!
- lupatarkastajalle
kun omakotitalon katolla on tv antenni, että minkä takia se siellä on kun ei ole televisiotakaan.
Helppohan se on huudella jostakin kerrostalon ikkunattomasta yksiöstä, kun lupatarkastajaa ei tarvitse päästää sisälle. - asun...
lupatarkastajalle kirjoitti:
kun omakotitalon katolla on tv antenni, että minkä takia se siellä on kun ei ole televisiotakaan.
Helppohan se on huudella jostakin kerrostalon ikkunattomasta yksiöstä, kun lupatarkastajaa ei tarvitse päästää sisälle.Antenni on katolla kun edellinen omistaja vissiin katseli tv:tä ??? Noista vuosista viis tosiaan asuin kerrostalossa mutta loput 15 omakotitalossa. Eikä mun mitään oo tarvinnut täälläkään selitellä kun en availe ovia yleensä kellekään. Ikkunasta katson ja jos on joku vieras ihminen niin viiton lähtemään pois ovelta.
- ei ole mutta
asun... kirjoitti:
Antenni on katolla kun edellinen omistaja vissiin katseli tv:tä ??? Noista vuosista viis tosiaan asuin kerrostalossa mutta loput 15 omakotitalossa. Eikä mun mitään oo tarvinnut täälläkään selitellä kun en availe ovia yleensä kellekään. Ikkunasta katson ja jos on joku vieras ihminen niin viiton lähtemään pois ovelta.
veikkanpa että kutsu tulee poliisilaitokselle kuulusteluihin jos antenni katolla on ja tv:n kajo ikkunasta loistaa kun lupatarkastaja käy ovea kolkuttamassa ja jos ovea tälle ei avaa.
- ...
ei ole mutta kirjoitti:
veikkanpa että kutsu tulee poliisilaitokselle kuulusteluihin jos antenni katolla on ja tv:n kajo ikkunasta loistaa kun lupatarkastaja käy ovea kolkuttamassa ja jos ovea tälle ei avaa.
TV-lupa ei ole poliisiasia alkuunkaan. Ja mitä se ylipäätään auttais. Tottakai tv:stä saa katsella esim. videoita vaikkei omistakaan digi-laitetta jolla tv ohjelmia vois seurata.
- tulloo
ei ole mutta kirjoitti:
älä nyt jauha paskaa ! Mulla kaukaasianpaimenkoira kotona vahdissa, että tullos polliisi ja tvtarkastaja vaan !
Kyllä ootte tyhmiä maksetaan tv-lupa uusintana niinkuin ohjelmatkin ovat
- vuosikymmenien
aikana YLE'n budjetti on rahoitettu YKSINELÄJIEN taloudesta.
Nyt suomessa yksineläjiä - "Maksu peritään kaikilta asuntokunnilta (noin 2,5 miljoonaa maksajaa)." - on tuosta n. puolet.
ON SYYTÄ OIKAISTA TÄMÄ VÄÄRYYS!!! - Satu-Tuuli Keravalta
...maksattaa epäilemättä oman mediamaksunsa valtion varoista, siksi on niin jämäkkä. Taannoin junaili ja itse maksoi valtion varoista ministerinä oman golf-kenttänsä rahoituksen. Teoistaan jäi kiinni ja joutui eroamaan.
Valittiin silti toistamiseen ministeriksi, vaikka virkamieskunnassa sanottiin kaikkien aikojen huonoimmaksi ministeriksi. Nyt maksattaa valtiolla oman lupamaksunsa ja tulevan mediamaksunsa?! Samaan aikaan vaatii sokealta, syöpäsairaalta pienituloiselta mummulta mediamaksua! Todella sydämetön ihminen, säälin hänen lastaan!- kokoomus menettää
Kokoomus tulee menettämään huomattavan paljon ääniä Lindenin myötä.
On todellä omituista, että älymystön ja sivistyneistön puolueeksi luetulla puolueella, kokoomuksella, on vara pitää noin taustaltaan epäluotettavaa ihmistä ministerinä.
Olen jopa äänestänyt kokoomusta, mutta nyt tuli lopullinen pesäero.
Ääni se on yksikin ääni ja mikäli näihin sivustoihin on luottamista, niin taitaa moni muukin tehdä pesäeron Lindenin aisankannattajaan.
- ovat loisia
Perheesssä voi olla useampi kakara ja useampi televiso. Kuitenkin menee yksi maksu 175 euroa. Eli vanhemmat maksavat 87,50 euroa per pää ja pennut pääsee ilmaiseksi.
Taas yksinasuvaa rangaistaan tuplamaksulla 175 euroa.
Oikeudenmukaisempi ja kohtuullisempi olisi vaikka, että yksinasuva mummo tai sinkku maksaisi 80 euroa ja perhe 2 aikuista ja 2 lasta 240 euroa.- kun sinkku
rakastuu ja muutetaan yhteen ja sitten kun sinkku eroaa ja muutetaan erilleen?
- sinkkua
kun sinkku kirjoitti:
rakastuu ja muutetaan yhteen ja sitten kun sinkku eroaa ja muutetaan erilleen?
muutettuaan yhteen asuntoon maksaa 87,50 euroa per nenä ja muutettuaan erilleen maksu pompsahtaa tuplaksi 175 euroa.
Henkilökohtainen maksu olisi parempi. Jokainen suomalainen maksaisi katselustaan ja lapsista oma maksu.
Jos katsot elokuvateattereiden hintoja, niin ei perhe pääse yhdellä lipulla katsomaan Niko Lentäjänpoikaa vaan aikuisilta menee oma maksu ja lapsilta oma maksu. - ja yhtyy
sinkkua kirjoitti:
muutettuaan yhteen asuntoon maksaa 87,50 euroa per nenä ja muutettuaan erilleen maksu pompsahtaa tuplaksi 175 euroa.
Henkilökohtainen maksu olisi parempi. Jokainen suomalainen maksaisi katselustaan ja lapsista oma maksu.
Jos katsot elokuvateattereiden hintoja, niin ei perhe pääse yhdellä lipulla katsomaan Niko Lentäjänpoikaa vaan aikuisilta menee oma maksu ja lapsilta oma maksu.kuka niiden perässä pysyy?
- yksinkertaista
sinkkua kirjoitti:
Jos katsot elokuvateattereiden hintoja, niin ei perhe pääse yhdellä lipulla katsomaan Niko Lentäjänpoikaa vaan aikuisilta menee oma maksu ja lapsilta oma maksu.Kaikkein yksinkertaisinta olisi panna koko homma budjetin kautta rahoitettavaksi.
Silloin tulisi vähiten maksuhäiriöitä, kun kaikki maksaisivat veroja tulojensa mukaan.
Organisaatio on sitä varten jo valmiina, joten kuluja ei tulisi enää lisää byrokratian lisäämisestä.
- tassajanyt
YLEn isot herrat ovat itse sanoneet, etta TV luvan hinta ei laskisi vaikka kaikki maksaisivat. Talla perustreella argumenttisi on peraton eli totuuden vastainen eli siis valhe.
Sita ei siis ole maksatettu muilla.
YLElla on tulosvastuu. Viimeksi se teki voittoa. Eli...sita tyhmempaa kansanosaa, joka vapaaehtoisesti osallistuu veroluonteisen maksun maksamiseen tyhjasta, on rokotettu oikein kunnolla, ja se onkin tyhjapaille ihan oikein.
Ja noin muuten, jos en tilaa, en maksa.- kohta maksaa
mediamaksua..??!!
- puh.nro.
on 050 511 3179 jos haluaa esittää hänelle kommentit kyseisestä asiasta!
- Opiskelija Espoo
----------
Mielestäni paljon parempi idea olisi Suomalaisten "pakkoliikunta" vero. Jokavuosi maksettaisiin valtiolle vaikka 200e. Tämän rahan pystyy vain ja ainoastaan ansaitsemaan urheilemalla/liikkumalla takaisin. Jokainen harrastaa mitä kykenee, vesijuoksua, punttisalia, yleisurheilua jne. Tällä voisimme vaikka tukea urheiluseuroja, vähentää suomalaisten NUORTEN aikuisten liikalihavuutta.
Lisäksi meillä nuoremmilla ihmisillä on taipumus katsoa haluamamme ohjelmat internetistä juuri sellaiseen aikaan kun itselle sopii. Useat tuotantoyhtiöt näyttävät ohjelmansa myös internetissä ilmaiseksi, ehkä hieman myöhemmin, so not.
Jos Mediamaksuun sisältyisi rajaton kuunteleminen musiikkia jollain ohjelmalla ( siis ei pelkästään suomalainen musiikki vaan koko maailman tarjonta esim. Spotifyn tyylinen ) ja nopea internet yhteys vielä se tv. Voisin harkita.
Minulle 170e vuodessa on isomeno ottaen huomioon mitä saan vastineeksi. Huonoa ohjelmaa ja tyhjän vatsan. 170 eurolla voin ostaa koulun ruokalasta 64 ateriaa!! ( 170e/2.6e) Se tarkoittaa sitä että söisin lähes 3 kuukauden ajan koulussa hyvin ja monipuolisesti.
Mutta olenko valmis vaihtamaan 64 ateriaa Ylen tarjoamaan ohjelmistoon? En.
-------- - 175 euroo
jos panisin sitä ?
- :D
jatkama samalla ilmasella linjalla ja katotaan netin kautta teeveetä joka on liitetty telkkariin niin yksinkertaista. :D:D ja saat maksaa tästä eteenki päin
- se siitä
Senpä takia juuri, koska olen aina maksanut lupamaksuni, haluaisin koko homman siirrettäväksi valtion budjettiin. Silloin maksaisivat kaikki, mutta huomio, vain kykyjensä ja taloudellisen tilanteensa mukaan.
Millään muulla tavalla ei oikeudenmukaisuus toteudu, kaikkein vähiten esitetyllä mediamaksulla.
Helsingissä rakennetaan valtavaa konserttitaloa, jota Ylekin rahoittaa.
Onko oikein, että sen rahoittamiseen varaton, työtön, vanhus tai joku muu sen kaltainen osallistuu samalla summalla kuin joku helsinkiläinen hyväpalkkainen johtaja?
Tätä kannattaa ihmisten miettiä ja ottaa kantaa. Lindenillä ei kirjoitustensa perusteella näytä olevan hajua oikeasta ja väärästä.
- BB Aksu
Mitäs väljä sillä sitten on kun isä maksaa kuitenkin kaikki mun laskut vielä monta vuotta, että HAA HAAA!
- 5g8j
Oletko iloinen kun isäsi maksaa turhasta? Vihaatko isääsi?
Oletko tullut ajatelleeksi, että isäsi käyttämät rahat ovat pois perinnöstäsi? Jos isäsi mediamaksun maksamisen sijaan laittaisi vastaavan summan säännöllisesti vaikka korkeakorkoiselle tilille tai vaikka ostaisi rahoilla kultaa, mieti, mitä olisi tuossa "potissa" sinä päivänä, kun isäsi kuolee. 4.6.2009 kulta maksaa 22,30€ grammalta. Osaat kai hiukan matikkaa itsekin?
- JääräPääMies
Vaikka joskus telkkarin hommaisin, pakkovero, tulee asiakkaat ulosotossa lisääntymään. Ei tuota paska veroa tule kukaan maksamaan vapaaehtoisesti... Maksakoon ken haluaa minä en sitä tule koskaan maksamaan, verothan vanhenee muutamassa vuodessa Irwinin sanoin haistakaa paska koko valtiovalta..
- jos se tulee
Eli, miten Sinun ei tarvitse maksaa sitä:
Suomessa ei ole pakko olla osoitetta, hanki siis postilokero-osoite.
Siitä ei ilmene missä taloudessa asut, vai asutko taloudessa lainkaan (suomessa). Siten et voi saada myöskään talouteen kohdistettua madiamaksua, jos sellainen tulee koskaan. - telttailija
jos se tulee kirjoitti:
Eli, miten Sinun ei tarvitse maksaa sitä:
Suomessa ei ole pakko olla osoitetta, hanki siis postilokero-osoite.
Siitä ei ilmene missä taloudessa asut, vai asutko taloudessa lainkaan (suomessa). Siten et voi saada myöskään talouteen kohdistettua madiamaksua, jos sellainen tulee koskaan.on se nyt kumma jos pitää tommoossen metijamaksun takia teltassa asua ja postiosoitteensa postilokeroksi muuttaa... ennen sentään köyhälläkin sai jonkunlainen kämppä olla, nyt vissiin kaikki ajetaan ulkoruokintaan kun meediamaksut menee ulosottoon eikä oo millä maksais. Tämän huomasin, jos oisin huomannut aikasemmin oisin voinu vaikka äänestää: http://www.piraattipuolue.fi/liity/liittymislomake
- taas kysyvä
Koska ylen lähetykset näkyvät myös ruotsin, pohjois-norjan ja viron alueilla niin tottahan linden perii mediamaksun myös näiltä alueilta, vai?
Oikeus toteutuu...- anglofiilis
...ilmoitan viranomaisille, että haluan maksaa mediamaksun 175e tai mitä se nyt onkaan, mutta en Yleisradiolle, vaan BBC:lle, koska en katso YLEn ohjelmia, mutta katson BBC:tä? Mitenkäs sitten suu pantaisiin, Lindeenin bitch?
- Siihenkö pyritään
Meillähän on tämä tasapaksu televisiomaksu, mikä on aivan hyvä siinä mielessä, että siitä voi vapautua, jos ei omista televisiota.
Toisin olisi silloin, jos mediamaksu toteutuisi, sillä siitä ei pääsisi eroon eläissään.
Tällaisia maksuja suomalaisen on vaikea hyväksyä, koska itse ei voisi asialle mitään, vaikka ei olisi varaa maksaa tai ei haluaisi nauttia pakolla tarjotusta palvelusta.
Perittäessä palvelujen kustannuksia verotuksen kautta on oikeudenmukaisempaa, koska sitä maksetaan vain varallisuuden mukaan.
Sille asialle, että joku katselee televisiota ns. salaa, on keksittävä parempi ratkaisu kuin kurittaa koko kansaa typerällä mediamaksulla.
Suomessa on nykyisin jo paljon yhden henkilön talouksia, niiden pitäisi erikoisesti nousta nyt vastustamaan päättäjien typeriä esityksiä, kuten tämä mediamaksuesitys kaikessa erikoisuudessaan on.- Uppiniskainen
Jos iso kansanosa päättää joukolla olla maksamatta mediamaksua niin mitkä ovat ne keinot sitten todella joilla se raha köyhiltä nyhdetään? Olen valmis köyttämään itseni ylen mastoon kettingillä jos asiat niin vaatii. Julkisuutta vaan kehiin niin huomataan maailmallakin millaista politiikkaa suomi harrastaa köyhiä kohtaan. Talous alkaa varmasti takkuilla jos sadoiltatuhansilta viedään luottotiedot maksamattoman mediamaksun takia. Meitä on paljon jotka emme maksa sitä millään kiristyskeinoilla. Itse en katso televisiota ollenkaan. Ei saa alistua järjettömyyksiin joista tulee pysyvä rasite pienituloisille.
- WeroNalle
Uppiniskainen kirjoitti:
Jos iso kansanosa päättää joukolla olla maksamatta mediamaksua niin mitkä ovat ne keinot sitten todella joilla se raha köyhiltä nyhdetään? Olen valmis köyttämään itseni ylen mastoon kettingillä jos asiat niin vaatii. Julkisuutta vaan kehiin niin huomataan maailmallakin millaista politiikkaa suomi harrastaa köyhiä kohtaan. Talous alkaa varmasti takkuilla jos sadoiltatuhansilta viedään luottotiedot maksamattoman mediamaksun takia. Meitä on paljon jotka emme maksa sitä millään kiristyskeinoilla. Itse en katso televisiota ollenkaan. Ei saa alistua järjettömyyksiin joista tulee pysyvä rasite pienituloisille.
Mitenkäs meinaat jättää maksamatta? Soitat verovirastoon että veloittavat sinulta 170 euroa vähemmän veroja tänä vuonna koska ei kiinnosta maksaa? Onnea yritykselle
Nytkin maksat ties mitä maksuja ja veroja ilman sen kummempia maksulappuja. Ainoa lappu näistä on se jäännösvero maksulomake kerran vuodessa jos ei vähennykset riitä.
- toivottavasti
Rehellisten kansalaisten lupamaksut pienenevät kun saadaan pummitkin maksajiksi. Toivottavasti muutos tulee pian voimaan.
- Maksaja_Maukka
Tätä päivää on odoteltu jo pitkään.
Tavassa olisi kyllä viilaamista, kannatan
YLE-korttia. - maukka_maksoit
Maksaja_Maukka kirjoitti:
Tätä päivää on odoteltu jo pitkään.
Tavassa olisi kyllä viilaamista, kannatan
YLE-korttia.VEDÄ käpälään
- lupamaksusta
Selvähän se on, että valitus siitä alkaa kun ilmainen katselu loppuu.
- ccccccc
Ei mitään! Saipahan katsella vuosikausia ilmaiseksi!!!! Väärin tuo tosin on jos se peritään myös lestadiolaisilta kun heillä ei ole telkkaa!
- -11v. sateliitti valvoo?
kuin trönken-camera. näkee teidän lasten makuuhuoneeseen ja myymälään sisään kaikkialle, olohuoneisiin.jättää joka viikon historian tutikttavaksi, teille tulee paikkakunnan poliisi siihen tarkoitukseen tehdyllä pistoolilla ampumaan sirun hieman persereikäsi yläpuolelle. joka on moraalilla ladattuna. jos esm. avaat tv.n tahi radion, ensin se alkaa polttelemaan ja viimein lähettää kuvaa keskus kameraan Tampereelle, jossa ns "perseet sitten myöhemmin tervataan." -pääministeri...
- pink killers
Salkkarin sala katselijoilta,kun ne kuoli siinä suuressa kaasuräjähdyksessä.Me muut ketkut kattellaan entiseen malliin,säästyneet eurot me tuhlataan kaikkeen kivaan ylellisyyteen.Makselepa setä nyt vaan kiltisti,äläkä tule tänne turhaan vinkumaan meille ketkuille,me voidaan vielä suuttua,ja siitä on sitten leikki kaukana.
- mitään. Maksakaa te muut
maksuhaluiset. Kärsikää ja maksakaa. Antakaa muiten olla maksamatta.
Pahviporukka maksakoon.- töllöttäjä etelästä
Olen maksanut tätä nykyista maksua jo vuosikymmeniä, mutta siitä huolimatta pidän suunniteltua mediamaksua nykyista huonompana, vaikka se aluksi olisi pienempi.
En halua hirttosilmukkaa kaulaan, jolta tämä mediamaksuesitys tuntuu, vaan haluaisin tuntea jotain vapautta maksun suhteen.
Jos tämä toteutuu, niin sille laille voisi panna vaikka nimeksi: Lindenin maksu kuolemaan saakka samansuuruisena.
Kalmalta se kalskahtaa, koska siitä ei pääsisi eroon kuin jalat edelllä.
Uutiset ja tiedotteet budjettiin ja viihde maksukortille, siinä yksinkertainen ohje teille päättäjät.
- KÖYHÄ xxx
milläs maksat kun ei ole rahhaa.vittu maksa sinä helvetin taavi
- muovikortti
maksetaan lupamaksu uusintana niinhän ohjelmatkin on !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
- Valtiontalous kuntoon
-Transportaatiomaksu: Kaikki poistuvat kotoaan joskus ja liikkuvat (autolla, kävellen, pyöräillen tai julkisilla kulkuneuvoilla) paikasta a paikkaan b. Tällainen toiminta aiheuttaa onnettomuuksia ja valtiolle siitä koituu roimasti kaikenlaisia välittömiä ja välillisiä kustannuksia. Tästä tulisi suorittaa 200 euron vuotuinen maksu valtiolle.
-Hygieniamaksu: Suihkussa käyminen ja hygieniatuotteiden käyttäminen johtaa veden ja kemikaalien kulutuksen lisääntymiseen. Kaikille suomalaisille on lähetettävä 200 euron hygienia maksu.
-Liikuntamaksu: Lenkkeily ja muu urheilu lisää ihmisten tuottamia hiilidioksidipäästöjä. Tämän vuoksi jokainen suomalainen on oikeutettu maksamaan valtiolle 200 euroa vuosittain.
-Metaanimaksu: Vuodessa on keskimäärin 52 torstaita, joilloin yleisesti ruokaloissa tarjoillaan hernekeittoa. Hernekeiton nauttimisen vuoksi metaanipiikit ovat suurimmillaan torstaina, mikä aiheuttaa ilmaston lämpenemistä ja lisää ympäristön hajuhaittoja. Valtion tulisi kantaa 2 euroa jokaiselta kansalaiselta yhtä torstaita kohden vuodessa, eli 104 euroa kansalaista kohden.
Tässä muutama maksu näin aluksi. VVM voi vapaasti ottaa allekirjoittaneeseen yhteyttä, mikäli kekseliään virkamiehen palkkaaminen kiinnoistaisi. Minulta eivät hyvät ideat lopu kovin äkkiä!- Linden
En todellakaan haluaisi olla Lindenin housuissa, jos suunniteltu pakkomaksu, jota kauniisti mediamaksuksi kutsutaan, toteutuu.
- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
Linden kirjoitti:
En todellakaan haluaisi olla Lindenin housuissa, jos suunniteltu pakkomaksu, jota kauniisti mediamaksuksi kutsutaan, toteutuu.
...kaikenlaisia lindeenejä sun muita, ja vielä laillisesti, liittymällä tähän: http://www.piraattipuolue.fi/liity/liittymislomake
- game over
Onneksi linden ja muut ministerit on niin pässejä ettei ne osaa lukea näitä viestejä. Muutenhan ne olisivat jo tajunneet miksi heidän kannatuksensa laskee eurovaaleissa ja todennäköisesti aikalailla lisää eduskuntavaaleissa. Perussuomalainen hallitus tulossa! :-) Aika hyviä ehdotuksia olivat nuo. Kannatetaan!
- mainiota!
Tähän saakka pummilla katsoneet saadaan mukaan maksajiksi, niin meidän rehellisten lupamaksut pienenevät. Valittajia uudistuksesta eivät voi olla muut kuin nuo siivellä eläjät.
- Tietäjä..
Aion periaattesta jättää maksun maksamatta ja siitä tulee kai sitten merkintä luottotietoihini. Ensimmäistä kertaa. Vaikken mitään Ylen palveluita käytä, joutuisin maksamaan niistä. Minulle summa on pieni, mutta en vain halua maksaa sitä. Luottotietojen menetyskään ei haittaa, sillä kaikki tarvittava on jo hankittu.
Maksakaa vain te aivopestyt typerykset, kuten olette tehneet tähänkin saakka. - En maksa!
Joku jo kirjoittikin että kaikki on jo hankittu joten luottotietojen vieminen ei hetkauta. Sama täällä, ei hetkauta minuakaan. Saat uskoa että meitä omilla aivoillamme ajattelevia on paljon jotka emme aio maksaa pelkästä periaatteesta noin mielipuolista turhaa maksua. Sinä viisas, lauman mukana menijä, kerro ehdotuksesi millä meidät saa maksamaan.
- todella härskiä
Eihän se niin sanottu salakatselu ole tämän asian ydin, vaan oululaisrouva ja muut Ylen vartijat yrittävät saada kansalaiset "hirttosilmukkaan" tämän mediamaksun avulla ja taata itselleen helpot ja lihavat vuodet.
Yleisradion turha byrokratia ja muu turha ohjelma paisuisi kuin pullataikina, jos rahoitus järjestettäisiin suunnitellulla tavalla.
Toisin olisi silloin, jos rahoitus tulisi budjetin kautta. Tällöin valvonta tulisi tehokkaammaksi ja laajemmaksi eikä Ylen toiminta paisuisi heidän omien mieltymystensä mukaisesti.
En ihmettele lainkaan, että Linden on mediamaksun kannalla, kun ottaa huomioon hänen historiansa julkisissa tehtävissä. Voisi kysyä myös, miksi kokoomus valitsee tällaisia ministereitä, vai onko niin, että kokoomus puolueena haluaa vähävaraiset lopulliseen kyykkyyn tämän epäoikeudenmukaisen mediamaksun avulla.
Nyt pitäisi eduskunnan kokonaisuudessaan panna järki sieltä kädestä takaisin päähän ja ajatella asiaa kaikkien kansalaisten kannalta eikä vain varakkaiden.- game over
kokoomus ykkönen - kansalainen nolla. Siinä kokoomuksen ideologia pähkinänkuoressa. Maksu sopii ideologiaan täydellisesti. Odotetaan vaan, kohta poikii vinon pinon muita vastaavia kuppauksia jos läpi päästetään.
- perintätapa ärsyttää
Jos on ihan pakko tuollainen maksu periä, mielestäni ei ole koska YLE:n vois kustantaa valtion budjetista kuten muutkin yhteiskunnan järjestämät palvelut, niin maksun pitäs olla henkilökohtainen ja periminen tapahtuisi verottajan toimesta normaalin verotuksen yhteydessä. Koska verohan tuo joka tapauksessa on eikä muuksi muutu sillä eihän paskakaan muutu leiväksi jos sitä siksi kutsutaan, päinvastaista kyllä tapahtuu kaiken aikaa.
Jos siis tuo periminen tapahtuu jokaiseen kotitalouteen lähetettävällä laskulla niin tuo lisää byrokratiaa ja sitä kautta kustannuksia. Eihän TV-maksuhallintoa pidä lopettaa? Eihän? Tuossa tapauksessa on kiva tehdä kiusaa noille ääliöille jättämällä maksamatta ensin ja sitten kun ulosottomies ottaa yhteyttä niin sitten maksaa vasta ja ei mene luottotiedotkaan. Sitäpaitsi köyhiltä tuo ulosottokaan ei onnistu kaoska heillä ei ole edes tarvetta luottotiedoille kun luottoa ei saa muutenkaan. Eli aukoton tuokaan systeemi ei ole, eikä kustannustehokas.- Juuri tuota
Siinä on edellä pari hyvää ja perusteltua mielipidettä. Olen täsmälleen samaa mieltä.
Lukekaa hyvät kansanedustajat, jos te kansaa kerran edustatte, näitä mielipiteitä ja lopettakaa tuo järjetön mediamaksuhömpötys.
Meillä on organisaatio jo valmiina kun pannaan vain Yle rahoitettavaksi budjetin kautta. Tämä jos mikä on yleisen veron luonteinen asia.
- game over
Armeijassakin simputus on nykyisin kiellettyä, mutta kansalaisia valtio simputtaa niin paljon kuin pystyy, varsinkin heikoimpia joita on helppo potkia. Turha ihmetellä mistä koulukiusaajat ja työpaikkakiusaajat saavat mallin toimintaan! Mallia yleisen moraalin laskuun annetaan hallituksen huijareiden toimesta!
Tässä toteutuu kokoomuksen ideologia, me olemme ykkönen, sinä olet nolla.- sieviläinen
Miksi tavallisista ihmisistä, kun he saavat valtaa, tulee kansan alistajia ja suorastaan kiusaajia.
Hyvänä esimerkkinä on tämän asian tiimoilta juuri tämä oululaisrouva, Linden.
Muitakin sentapaisia, varsinkin naisia, on.
Naisten vallankäyttö menee hyvin usein överiksi.
- Männistön vaari
Suomalaisten enemmistö näyttää olevan mediamaksua vastaan tässä esitetyssä muodossa.
Eikö silloin pitäisi jo ministerinkin herätä ja alkaa paneutua asiaan oikealla tavalla. - pinna täysi
Me olemme maksaneet vuosikymmeniä liian suuria lupamaksuja noitten salakatsojien edestä.
Nyt ne pummit vielä ilkeävät valittaa kun joutuvat vihdoin itsekin maksumiehiksi ja selviävät halvemmalla.- Puumalainen
Musta on hienoa, miten tän mediamaksun tullessa otsikoihin rupes tulemaan paljon palautetta miten kellään opiskelijalla ei olekaan töllötintä ja miten rahat ei riitä ja jne.
Kyllä nykyään joka opiskelijaltakin löytyy se taulutelkkari tai compuuterista tv-kortti ja kyllä ne rahatkin useimmiten riittää vaikkei paperilla välttämättä siltä näytä. Pankaas lurjukset käsi sydämelle, eiköhän sieltä kotoa tule aina pappa betalar tukea useimmille tarvittaessa. Mökin mummotkin kuuntelevat radiota ja eiköhän valtio sokeillekin joitain palveluja tuota. Mediamaksu on siis varsin aiheelinen ja itse otan ainakin vastaan tämän halvemman tv-luvan iloisella mielellä.
Loppuu se pummilla matkustaminen tana.
- maksettu on
Viisikymmentä vuotta olen maksanut katsomislupia, mutta siitä huolimatta pidän tätä suunniteltua mediamaksua liian helppona ratkaisuna Ylelle.
Yle tarvitsee vain yhden kanavan, josta tulisi uutiset ja muut tiedotteet ja sen voisi hyvin budjetoida suoraan veroon. Kaikki muu viihteellinen ohjelma maksukortin taakse, jolloin jokainen voi katsoa sitä jos haluaa maksaa. Niinhän nykyään muullakin kaupallisella alalla tehdään.
On täysin järjetöntä muutamien salakatselijoiden takia mennä ojasta allikkoon ja lähteä tällaiselle pakkolinjalle, jonka toteuttamisesta tulisi hallinnollisia kustannuksia arvaaton määrä.
En halua pakolla maksaa Ylen elokuvista ja viihdeohjelmista, joita en katso. - ererrererrereer
Itse en ainakaan tule KOSKAAN maksamaan mitään helvetin lupamaksuja, kyllä on näin. TV:stä uusintojen uusintojen uusintojen uusintaa. Kuka vittu sellasta jaksaa kytätä, saati sitten maksaa siitä??? Paskanmarjat ja vitunviikset, perseelle pitäis potkia näitä pellejä.
Ruotsalaiset ohjelmat helvettiin myös kokonaan omalle kanavalleen. - paniikkiterrieri
ei katsele ollenkaan? :P
kun sieltä nyt yksinkertaisesti ei vaan tule mitään kiinnostavaa.- game over
ei sieltä tule juurikaan katsottavaa. Ja kun ei ole laitteita niin eipä tule katsottua kuin joskus kyläillessä. Nykyäänhän ei monikaan osaa seurustella enää. Nurkkajumala pitää olla päällä myös vieraiden kyläilyn aikana..
Kummallistahan tässä yle-maksussa on että mekin maksetaan joilla ei ole laitteita. No, semmoista se on.
Ja maksetaanhan sitä tällä menolla herrojen elämistä kohta taas pikkuisen lisää kun lamaneuvos Liikanen ja kumppanit suunnittelee samanlaista elvytyspakettia kuin viime laman aikana. Köyhät kyykkyyn kunnolla ja suurtyöttömyys. Pääasia ettei tarvitse virkamiesten suojatyöpaikkoihin tehdä kustannusrakenteen korjauksia.
Ja herrojen eläkettä odotellessa suojatyöpaikka yle täytyy tietysti pitää pystyssä. Mieluiten laajentaa toimintaa että saadaan mahdollisimman monelle mukavia kynänpyörittelyhommia sinne. Ja saa syödä sitten myös sushia ruokalassa.. Kansa maksaa, sitä vartenhan se on olemassa. Ja muistakaa lisääntyä! Muuten ei saada herroille eläkkeitä maksettua, itsehän nolla luokan kansalaisia ei voida kohta eläkkeelle päästääkään.
- mökin akka
Toivon, että ne isot herrat panisivat sen yhden kanavan suoraan verotukseen, että me vahempiosaisetkin voitaisiin osallistua paremmin sen katsomiseen.
Kun ne nuo rahatkin menee nykyään yhä harvempien taakse, niin silloin se menisi oikein.
Sitten joilla on aikaa ja rahaa ne voisi hakea niitä maksukortteja, vai mitä ne on.- voi helvetti
Siinä käy vielä niin, että mökkis menee ulosottoon jos oululaisrouvat pääsevät määräilemään ihmisten asioista.
- lappilainen ämmä
Minulla ei oo ollu vara ostaa telkkaria, eikä mulla oo lupaa.
Käyn joskus naapurisa katsomasa.
Pitääkö munki maksaa nyt se linteenin vero, vaikka en oo osallinen. - tilannetta seurannut
Jos tähän pakkomaksuperintään mennään, niin siinä käy todella kalpaten.
Maksamattomia tulee olemaan luultavasti enemmän kuin nyt on mahdollisia salakatselijoita, kuten jotkut sanovat.
Siitä seuraa sitten kova rumpa perintäpuolella, jos laki antaa mahdollisuuden ulosottoon.
Maksuhäiriöt lisääntyvät ja luoton saanti monilla nuorilla vaikeutuu esim. asunnon hankinan yhteydessä.
Kyllä nyt pitäisi päättäjien ajatella asioita vähän nenäänsä pitemmälle ja mennä yksinkertaisesti verotussysteemiin, niin kaikki saisivat katsella televisiota ja loppuisi tämä alituinen ihmisten vainoaminen ja monet organisaatiot keventyisivät.
Kyllä täällä maksamattomia asioita on muitakin, joten ulosottomiehille kyllä töitä riittää. - Hurreilla on hauskaa
Kai Suomalaisia on pidetty ulkomailla vähän omalaatuisina muttei sentään vielä kovinkaan hulluina , Nokia on nostanut Suomen imagoa maailmalla .
Nyt muutaman vallanhimoisen kyykyttäjän toimet saattaa vaikuttaa heikentävästi Suomalaisten uskottavuuteen kovilla kansainvälisillä markkinoilla, hulluthan on vähän arvaamattomia kauppakumppaneita .
Mediamaksu on ihan mieletön hanke , jos se menee läpi niin voidaan ehkä tulevaisuudessa uutisoida maailmalla miten Suomessa on kuurosokeiden omaisuuksia ulosmitattu kun he eivät ole maksaneet tv:n katsomisesta ( ja hurreilla on taas hauskaa) !- sano häntä
Nyt on Kilpailuvirastokin ottanut vastustavan kannan mediamaksua kohtaan.
Tämä on iloinen asia Suomen kansalle ja toivottavasti nyt mediamaksutoimikuntakin alkaa ajatella asiaa järkevämmin ja antaa myös hyviä neuvoja rouva Lindeenille. - game over
sano häntä kirjoitti:
Nyt on Kilpailuvirastokin ottanut vastustavan kannan mediamaksua kohtaan.
Tämä on iloinen asia Suomen kansalle ja toivottavasti nyt mediamaksutoimikuntakin alkaa ajatella asiaa järkevämmin ja antaa myös hyviä neuvoja rouva Lindeenille.lintilä vai kuka se tyyppi oli, taisi jo sanoa että kilpailuviraston kannanotto oli epäselvä eikä mediamaksussa ole mitään ongelmaa, vai miten se meni.. Eihän sitä nyt voi kertakaikkiaan myöntää olevansa väärässä.
- lopultakin
Provosi pani kansan puikkoihin ja ilmaisemaan kantansa tyhmään mediamaksuesitykseen.
Sen voisi listata vuosikymmenen tyhmimmäksi esitykseksi, jota pystyi jo ministeri Lindenkin kannattamaan. - tarkempaan valvontaan
Keskustalaisten rahankeruuhommat ovat olleet suurennuslasin alla itse puolueessakin, joten ei ole ihme, että Lintiläkin on harhautunut väärälle raiteelle.
- ikinä!!!!!!!!
Kukaan ei saa maksaa mediamaksua ikinä!!! Vain laaja protesti ja kansalaistottelemattomuus voi kaataa mediamaksun!
- esittäjille
Mediamaksun esittäjät haluavat lisää vaikeuksia perintäpuolelle.
- R.H.
Haluaako Linden palata Sherwoodin metsien aikaan, jossa rikkaat ryöstivät rahaa köyhiltä.
- surkea maa suomi.
holhotaan noloa.
- eimosh
koko linden. meinasko tämä linden sitten alkaa perimään autoveroakin, vaikka ei autoa olisikaan? meinasiko tämä linden rakennuttaa myös muutaman ydinvoimalan ja laittaa kaikille samansuuruinen sähkölasku mittareita katsomatta? tässä ei ole kuin yksi asia joka on varmaa, tyhmä kansa äänestää itselleen tyhmiä päättäjiä, sen se on kyllä ansainnutkin. ovelampi kyllä maksattaa tämänkin laskun vaikka naapurilla, jos tämä typerä laki joskus voimaan tulee. hymyilyttää jo valmiiksi.
- ==
eimosh kirjoitti:
koko linden. meinasko tämä linden sitten alkaa perimään autoveroakin, vaikka ei autoa olisikaan? meinasiko tämä linden rakennuttaa myös muutaman ydinvoimalan ja laittaa kaikille samansuuruinen sähkölasku mittareita katsomatta? tässä ei ole kuin yksi asia joka on varmaa, tyhmä kansa äänestää itselleen tyhmiä päättäjiä, sen se on kyllä ansainnutkin. ovelampi kyllä maksattaa tämänkin laskun vaikka naapurilla, jos tämä typerä laki joskus voimaan tulee. hymyilyttää jo valmiiksi.
ei edes lupa maksuja.
kun et katso tellkaria sitä ei tarvi maksaa.
jos lähettävät ohjelmaa kaikkien saataville niin tyhmä ruumis kärsii tyhmästä päästä.
- Mäntyniemistö
Jotkut eivät käsitä, että tämä mediamaksu on hyvätuloisten silmänkääntötemppu saada kansalaiset myötämielisiksi YLen jatkuvasti paisuvalle holtittomalle taloudenpidolle.
Talous ei yski sen takia, että joillakin ei ole televisiota tai muutamat katselevat sitä maksamatta.
Yskiminen tapahtuu juuri tuon pullataikinamaisen talouden kasvamisen takia, jolle ei näytä tulevan loppua.
Mielestäni ainoa keino lääkkeeksi YLelle on, että poliitikot sanovat seis tälle menolle,saneeraavat YLen järkeviin mittoihin ja laittavat rahoitukseen suoraan budjettiin.
Silloin saavat kaikki kansalaiset oikeutta ja se maksaa eniten, jolla on siihen parhaat mahdollisuudet.
Onhan se nyt ennen kuulumatonta, että sairaat, työttömät, yksinelävät vanhukset ja opiskelijat asetetaan samalle viivalle YLen rahoittamisessa rikkaitten ja hyväpalkkaisten mm. kansanedustajien kanssa. - blaah..ylen anto.
ketjut haudattava, kun niihin tulee 150 vastausta täyteen?
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565410Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2351592- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3211145Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3131108