Kristillinen avioliitto

jason_dax

Betty Bowers, maailmankaikkeuden parhain kristitty, selittää mitä on kristillinen avioliitto:

http://www.youtube.com/watch?v=OFkeKKszXTw

Tiivistelmä kristillisestä avioliitosta:

* Miehen, naisen ja veljensä murhanneen välinen pyhä instituutio
* Miehen, hänen siskonsa ja kotiapulaisen välinen pyhä instituutio
* Naisen ja hänen raiskaajansa välinen pyhä instituutio
* Miehen ja hänen kansanmurhaamansa kansan neitsyiden välinen pyhä instituutio
* Miehen ja naisen, toisen naisen, pari kymmenen muun naisen, aviorikollisen ja raiskattujen prostituoitujen välinen pyhä instituutio
* Miehen, hänen tyttärensä ja tyttärensä raiskaamaan palkatun orjan välinen pyhä instituutio

17

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

Siinäpä vasta mainio oppitunti kristillisestä moraalista.

• cybo-ceronimo-cabriel-61

//Miehen ja naisen, toisen naisen, pari kymmenen muun naisen, aviorikollisen ja raiskattujen prostituoitujen välinen pyhä instituutio//

- Polygamia oli monien entisajan kulttuurien tapa. Yhä tänäänkin muslimeille on sallittua ottaa neljä vaimoa. Polygamian ongelma on siinä, että se johtaa hyvin epästabiiliin ja räjähdysherkkään yhteiskuntaan.

Menetkö itse "siunauttamaan" kumppanisi kanssa liittonne, kun sen aika on?

Yhteiskunnan perusta on perhe, tuo perus-kaksikko kuvastaa aina ajan'henkeä siinä kuinka terveitä ja kestäviä pari-suhteet yhteiskunnassa ovat.
      Parisuhde on sopimus-suhde, tai ainakin sen pitäisi muodostua sellaiseksi 1015 päivän jälkeen. Parisuhteen funktio liittyy sen pituuteen, ei kiihkeyteen, sillä "hetelmät" parisuhteesta korjataan vasta silloin, kun "kivi[kives?] on kiveä[kivestä?] hieronut jo kauemmin kuin kotvan aikaa".

• "Polygamia oli monien entisajan kulttuurien tapa. Yhä tänäänkin muslimeille on sallittua ottaa neljä vaimoa. Polygamian ongelma on siinä, että se johtaa hyvin epästabiiliin ja räjähdysherkkään yhteiskuntaan."

Ja Raamattu tukee tätä!

"Menetkö itse "siunauttamaan" kumppanisi kanssa liittonne, kun sen aika on?"

Taidetaan mennä maistraattiin, jos mennään.

"Yhteiskunnan perusta on perhe, tuo perus-kaksikko kuvastaa aina ajan'henkeä siinä kuinka terveitä ja kestäviä pari-suhteet yhteiskunnassa ovat.
        Parisuhde on sopimus-suhde, tai ainakin sen pitäisi muodostua sellaiseksi 1015 päivän jälkeen. Parisuhteen funktio liittyy sen pituuteen, ei kiihkeyteen, sillä "hetelmät" parisuhteesta korjataan vasta silloin, kun "kivi[kives?] on kiveä[kivestä?] hieronut jo kauemmin kuin kotvan aikaa"."

Olen ollut kundikaverini kanssa yhdessä noin 3 vuotta ja kristittyjen mielestä avioliitto ei koskaan tulisi kysymykseenkään. Jotkut heteroparit ovat olleet 'yhdessä' parisen kuukautta ja avioliittoa halutaan, koska kännisen baari-illan jälkeen nainen on tullut vahingossa raskaaksi.

Minua inhottaa tämä kaksinaamaisuus. Eräät ovat olleet vuosikymmeniä yhdessä, mutta he eivät pääse naimisiin, koska heidän parisuhteensa jotenkin myrkyttäisi avioliiton. Sitten on näitä parin kuukauden juttuja, joiden osapuolet pääsevät naimisiin ilman mitään vastalauseita. Oksettavaa. Juuri tällaisten asioiden vuoksi minä haluan tuhota koko vitun ihmiskunnan. Te paskiaiset ette ansaitse olemassaoloanne.

jason_dax kirjoitti:

"Polygamia oli monien entisajan kulttuurien tapa. Yhä tänäänkin muslimeille on sallittua ottaa neljä vaimoa. Polygamian ongelma on siinä, että se johtaa hyvin epästabiiliin ja räjähdysherkkään yhteiskuntaan."

Ja Raamattu tukee tätä!

"Yhteiskunnan perusta on perhe, tuo perus-kaksikko kuvastaa aina ajan'henkeä siinä kuinka terveitä ja kestäviä pari-suhteet yhteiskunnassa ovat.
        Parisuhde on sopimus-suhde, tai ainakin sen pitäisi muodostua sellaiseksi 1015 päivän jälkeen. Parisuhteen funktio liittyy sen pituuteen, ei kiihkeyteen, sillä "hetelmät" parisuhteesta korjataan vasta silloin, kun "kivi[kives?] on kiveä[kivestä?] hieronut jo kauemmin kuin kotvan aikaa"."

Olen ollut kundikaverini kanssa yhdessä noin 3 vuotta ja kristittyjen mielestä avioliitto ei koskaan tulisi kysymykseenkään. Jotkut heteroparit ovat olleet 'yhdessä' parisen kuukautta ja avioliittoa halutaan, koska kännisen baari-illan jälkeen nainen on tullut vahingossa raskaaksi.

Minua inhottaa tämä kaksinaamaisuus. Eräät ovat olleet vuosikymmeniä yhdessä, mutta he eivät pääse naimisiin, koska heidän parisuhteensa jotenkin myrkyttäisi avioliiton. Sitten on näitä parin kuukauden juttuja, joiden osapuolet pääsevät naimisiin ilman mitään vastalauseita. Oksettavaa. Juuri tällaisten asioiden vuoksi minä haluan tuhota koko vitun ihmiskunnan. Te paskiaiset ette ansaitse olemassaoloanne.

//Juuri tällaisten asioiden vuoksi minä haluan tuhota koko vitun ihmiskunnan. Te paskiaiset ette ansaitse olemassaoloanne.//

- Älä nyt hyvä mies tuollaisesta koko lössiä lahtaa.
        Yhteiskunta on mitä se on, vanhat-voimat väistyy hyvin hitaasti ja maailma muuttuu uusien sukupolvien sivistäessä vanhoja.

Jos tätä menoa mennään niin rakkauden merkitykset laajenevat pois nuista ahtaista käsityksistä ja olen melko varma siitä että kaikkien kumppanuus-suhteiden laillisuus on joskus samalla viivalla, se vaatii vain aikaa ja paljon työtä ja työtä.

ps. mistä alla oleva kertoo yhteiskunnassamme, ahistaako,ahistaako kuuntelen?

Lehti: Alaston nainen ja lapsi kadulla, vauva yksin kotona
        Torstai 4.6.2009 klo 13.09

Alastonta lasta kantava alaston nainen kohdattiin kadulta Vantaalla keskiviikkoiltana, kertoo Vartti-kaupunkilehti.
        Silminnäkijöiden mukaan Kyläkaskentietä pitkin kävellyt nainen huusi pieni lapsi sylissään. Ohikulkija soitti paikalle apua. Nainen vietiin pois ambulanssilla, lapsi ja apua soittanut ohikulkuja lähtivät poliisien kyytiin. Tiellä liikkuneita järkyttänyt tapaus sattui keskiviikkoiltana noin yhdeksältä.
        Myös naisen naapuri soitti Vartin mukaan hätäkeskukseen kuullessaan naisen kirkuvan pihalla. Poliisin saapuessa paikalle kymmenen jälkeen asunnon ovi oli edelleen auki. Naapurin mukaan silloin selvisi, että asunnossa oli pieni vauva yksin. Vauva toimitettiin sosiaalipäivystyksen huomaan.
        Itä-Uudenmaan poliisi ei tiedota tapahtumasta, vaan se on siirretty Vantaan sosiaali- ja kriisipäivystykselle.

• jason_dax kirjoitti:

"Polygamia oli monien entisajan kulttuurien tapa. Yhä tänäänkin muslimeille on sallittua ottaa neljä vaimoa. Polygamian ongelma on siinä, että se johtaa hyvin epästabiiliin ja räjähdysherkkään yhteiskuntaan."

Ja Raamattu tukee tätä!

Itseäkin huvittaa nämä "ollaan pari kuukautta yhdessä ja naimisiin"-suhteet. Sitten tehdään tämä vielä alle parikymppisinä niin on valmiit avioeron ainekset kasassa. Mutta onhan se oikein tietysti kun on kyseessä lisääntymiskykyiset mies ja nainen...

Plargh, itse en aio mennä naimisiin ennenkuin olisi monia vuosia yhteiseloa takana ja sittenkään en hanki lapsia, koska en vain halua. Puahahahaha.

• ???
        jason_dax kirjoitti:

Ja Raamattu tukee tätä!

että toisiaan rakastavat ihmiset eivät saa solmia avioliittoa siksi, että ovat samaa sukupuolta.

Juuri tässä asiassa näkyy selvimmin kristinuskon tukahduttava vaikutus yhteiskunnassa. Mikään muu ei nostata niin paljon krisujen kiukkua kuin puhe siitä, että homoillakin pitää olla samat oikeudet kuin heteroilla.

• HattiWatti!

>>>Menetkö itse "siunauttamaan" kumppanisi kanssa liittonne, kun sen aika on?

HattiWatti! kirjoitti:

>>>Menetkö itse "siunauttamaan" kumppanisi kanssa liittonne, kun sen aika on?

Niinpä?[!]

• Koko avioliitto instituutio on täysin turha. En kertakaikkiaan ymmärrä mitään valtion siunaamaa omistusoikeutta toiseen ihmiseen. Omaisuuden jakoon liittyvät verotusoikeudellisuudet tulisi hoitaa ainoastaan ilmoituksen muodossa. Jos kirkkoon kuuluvat haluavat harrastaa riittejään, se niille suotakoon. Valtion ei kuitenkaan pitäisi kompata mukana.

Nämä avioliitto asiat kuuluu kivikaudelle. -Koskakohan nämä apinat oppivat ja lakkaavat pelleilemästä.

• Kössönöm

Kyllä se vaan on tarpeellinen monessakin eri tapauksessa. Perintöoikeus, leskeneläke, lasten asema jne.

• Kössönöm kirjoitti:

Kyllä se vaan on tarpeellinen monessakin eri tapauksessa. Perintöoikeus, leskeneläke, lasten asema jne.

Ei siihen avioliittoa tarvitse. Edellisessä jo ilmoitin. Turha jäänne ajoista joilla ilmoitettiin yhteisölle omistusoikeuksia. Samaan perustuu jopa naisten korut alunperin, mut ei nyt siihen viitti mennä alkaa homma rönsyilee liiakseenki.

• ???

"En kertakaikkiaan ymmärrä mitään valtion siunaamaa omistusoikeutta toiseen ihmiseen. Omaisuuden jakoon liittyvät verotusoikeudellisuudet tulisi hoitaa ainoastaan ilmoituksen muodossa."

Ei tuossa ole mistään omistusoikeudesta toiseen ihmiseen kyse, vaan siitä, että mennään yhteisillä pelisäännöillä.

Tuo ilmoitusluonteinen juttu ei onnistu ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että eron sattuessa toinen puolisoista pystyisi painostamaan toista mielin määrin. Kyllä perheoikeus on tärkeä osa suomalaista lainsäädäntöä.

• 1.Kor 7:4" Vaimon ruumis ei ole hänen omassa vallassaan vaan miehen, samoin ei miehen ruumis ole hänen omassa vallassaan vaan vaimon."

Siis toi on ärsyttävää tämä nykyisen länsimaisen yhteiskunnan ajattelu että tiedetään paremmin kuin kaikki aikaisemmat sukupolvet yhteensä. Se homma on toiminut tähän saakka ja miksi ihmeessä pitäisi jollain nykypäivän kummallisuuksilla muuttaa sitä.
        Siis onko ihmiset noin tylsiä ja sitoutumiskammoisia nykyään että sen sijaan että eläis suhteessa jossa kumpikin omistaa toisensa, haluaa ikäänkuin olla vapaana toisesta mutta kuitenkin yhdessä.
        Tollainen vempuloiminen on ihan hanurista.

Siis tollaisen asenteen takia mä en tiedä haluanko tietää mikä on nykypäivänä normaalia.

• ....

Mikäs minun avioliitto sitten on, kun ei täytä mitään noista mainitsemistasi kohdista?

• bluetitan

...???

• Kössönöm

mutta etkö tajunnut, että tuossa oli kyse huumoripläjäyksestä?

Vaikka toisaalta tuotiin aika rankasti esille se, mistä kristinuskon avioliittokäsityksessä on kysymys. Kaikki muu käy, mutta ei samaa sukupuolta olevien liitto.

• HattiWatti!

Hyvänen aika ! Betty Bowersista tuli hetkessä mun idoli. Upeeta ..

Ja nyt katsomaan kaikki loput tuotokset

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6475
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      656
      2757
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1239
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1185
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      91
      1174
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1113
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1100
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      275
      1088
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      71
      985
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      229