Onko valehteleminen aina paha asia?
Miksi valehdellaan?
Onko valehteleminen aina paha asia?
15
443
Vastaukset
- tretori
Jos esim. vaimo kysyy juhliin lähdettäessä, että "onko hiukset hyvin tai sopiiko tämä asu?", niin miehen on kyllä parasta vastata - heti ja epäröimättä - "Kyllä!". Oli totuus sitten mikä hyvänsä;)
- paako
jepjep, pysy tolla linjal jos haluat selvitä pulmista, kokemusta löytyy...pieni valkoinen valhe voi pelastaa koko elämän, olllaan niin erilaisia....
Fletcher Reededestä (Jim Carrey) tulee poikansa Maxin toivomuksesta vuorokaudeksi totuudenpuhuja. Mies onkin sitten pahassa pulassa, kun tulee kertoneeksi totuuksia esimiehestään, asiakkaistaan, naisystävästään... :))
Eli ainakaan totuuden kertominen ei ole aina hyvästä ja Tretorin kuvaamassa tapauksessa sekä vastaavissa mielipidekysymyksissä pieni valkoinen valhekin on sallittu. Muuten kyllä kannattaa pysyä totuudessa, valheesta jää ennemmin tai myöhemmin kuitenkin kiinni. Eikä omantunnon venyttäminen itsellekään tee hyvää.tarvii käyttää valkoidia valheita,kun haluaa säästää jotain ihmistä huonolta tiedolta..
Muuten ei kyllä kannata narrailla,sillä siitä jää aina kiinni..- paako
TOTTA!!! siis,toi kiinni jää aina...jos jaksaa seurata totuutta! Valehtelu on AINA
väärin, mutta onko sallittua jos haluaa miellyttää toista??? - --ö----------
Narraaminen = Valehtelua.
Siitä käryää aina. jos vastapuoli ei ole naapurin orapihlaja-aita.
Aivan turha pitää ihmisiä tyhminä, kukaan ei halua kuulla valheita. Jos ei heti tajua valetta, se paljastuu luultavimmin jokatapauksessa joskus myöhemmin. Haluatko sinä, etä sinulle valehdellaan.....
=DW= --ö---------- kirjoitti:
Narraaminen = Valehtelua.
Siitä käryää aina. jos vastapuoli ei ole naapurin orapihlaja-aita.
Aivan turha pitää ihmisiä tyhminä, kukaan ei halua kuulla valheita. Jos ei heti tajua valetta, se paljastuu luultavimmin jokatapauksessa joskus myöhemmin. Haluatko sinä, etä sinulle valehdellaan.....
=DW=molemminlle..Ajatuksena oli tämä,minkä itse olen joutunut tekemään..Syöpäsairas kyselee omasta tilastaan.En voinut sanoa suoraan,että tilanne on tosi huono...Jouduin vetämään vähän niinku valheen,etten olisi pelästyttänyt..
- .---,,,.....,pp
On.
Paskin tilanne mitä voi sattua: Joku valehtelee Sulle, sä valehtelet sille uskovasi valheen, kumpikin vetelee omia johtopäätöksiään valheista, asia jää sivuseikaksi.
Voe hanuri, näin tää yhteiskunta vaan monesti oletetaan toimivan.
Mä oon saanut ihan varmasti tarpeeksi turpaani, kun en oikein osaa valehdella, pirun paljon ihmisiä suuttunut. Tässä sellainen yks hyvä puoli, mä voin lähteä milloin tahansa mihin thansa valheenpaljastustestiin tai ukko YliJumalan eteen vaikka heti.
Tokikin nolo ja typeräksi tunteva olo monesti. Mutta enenpi kokee monet muut immeiset nolommiksi ja typerimäksi kuin ittensä.
Elukat on kivoja, net ei valehtele.
=DW=- simmple
Kivaa ett joukossamme on vielä rehellisiä, valitettavasti yleensä yksineläviä itselleen rehellisiä ihmisiä!!! Ookkonna viksu vai muutes kaukana sitistä??
Tosi kiva et on OIKEESTI olemas rehellisiä ihmisiä!!!
- Putkivalo
ja kostautuu ennen pitkää. Asioita voi jättää kertomatta jos se pahoittaa jonkun mielen, mutta luottamus menee jos valehtelet.
En ainakaan keksi yhtään paikkaa missä valehtelu olisi ok. Punnitsin Tretorin vaihtoehtoa pitkään, se oli hyvä ja varteenotettava vaihtoehto :)) mutta mielummin haluan rehellisen mielipiteen. Ehkä mulla vaan on huonompi itsetunto kuin hänellä :) - Dilja
Jos kävisin vieraissa, en kertoisi. Ei mieheni haluaisi sellaista kuulla. Siitä voisi koitua avioero. Sellaisesta kärsisivät kaikki osapuolet. Ennen kaikkea lapsi.
Älkää alkako jankuttaa, älä sitten käy vieraissa. Se on kokonaan eri asia kuin onko valehteleminen aina pahasta. ...On patologisia valehtelijoita loppua ei näy,
koska siitä tullut elämäntapa...
Ympyrä josta ei ulospääsyä.
Itse hyväksyisin valkoisen valheen,
jos tieto aiheuttasi minulle tai toiselle kärsimystä ,
parempi olla tietämättä, koska tieto tuo tuskaa.
Tai jos kerrotaan jotain ja luvataan tämä meidän kahden välinen asia,
silloin lipsahtaa suusta se valkoinen valhe.... en tiedä=)- sivupersooNaNa
Muuta voi sanoa kuin kanssasi samaa mieltä ;=)
- vanhapiru.
Eniten valehtelee ne, jotka väittävät olevansa rehellisiä. Kukaan ei sano ompa sinulla hirveän värinen paita, mekko ym. vaikka olisi sitä mieltä. Ainoastaan lapset ja yksinkertaiset ihmiset tekevät niin.
Moniko taas sanoo rakas petin sinua juuri naapurin kanssa ja oli muuten hyvä pano ihan toista luokkaa kun sinun kanssa nyhertäminen!
Ja pomolle tietty kerrotaan rehellisesti, että olin muuten kalastamassa/ shoppailemassa eilen. Ai työpäivä no mitä siitä minusta oli vaan kivempi olla vapaalla!
Lista on loputon!minäkin ajattelin..En usko,etteikö jokainen olisi suustaan joskus päästänyt vaikkapa sen valkoisen valheen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363687- 122416
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371965Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211731Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301493- 1241458
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141256
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4811233- 771151