Minkä kokoinen?

hepokka

Minkä kokoinen/painoinen voi ratsastaa risteytysponilla jonka säkä on n.140 cm? Itse olen 164,5 cm pitkä ja painoa on 58kg, olenko liian iso ponille?

Kiitos asiallisista vastauksista,
terveisin tietämätön :)

6

693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jankkejau

MOI! et ole mielestäni liian pitkä ponille. Itse olen 162cm pitkä ja voin ratsastaa vielä 128 senttisellä hoitsullani!: )

• ripuska

Riippuu kovasti ponin rakenteesta..jos poni on tukeva, ei pisemmän ratsastajat jalat "laahaa maata", eikä painokaan tunnu. Ponin sk on 24,5cm pituuttasi matalampi, joten aktiivityössä tämän kokoisen ponin kanssa saattaisit rasittaa jalkojasi tosi paljon ja siten selkääsikin. Olen lukenut joskus, että paras ratsastajan pituus/ponin sk olis 10cm. Itse olen 157cm pätkä ja vuokraheppani ~150cm, jonka ympärille saan jalkani hyvin ja muutenkin sopivan kokoinen otus.

• ihkuraksupoksu

Riippuu ponin rakenteesta..Mielestäni kyllä olet ehkä vähän liian pitkä kyseiselle risteytysponille..

• Geisha O-o

Kyllä mielestäni voisit hyvinkin ratsastaa!! :)

• -

Hyvin pystyt vielä ratsastelemaan ponilla. :) Ittellänikin on 138cm risteytysponi, ite oon 165cm pitkä ja 62kg, mutta eipä ole vielä ponia, eikä minuakaan haitannut, itse asiassa tulee koko ajan kommenttia kuinka sopiva pari ollaan.

Ja on sillä ponilla ratsastellut myös ystäväni, joka on sellaisen reilut 170cm pitkä ja 67kg.. :)

• Maijaaaa

Mielestäni et, ainakaan satunnaisessa käytössä. Itse joskus '09 keväänä (olin tuolloin jtn 157cm) menin semmoisella 110 shettisellä (vankkarakenteinen!) yhden tunnin, ihan hyvin poni kesti. Ja leirilläkin sillä meni aika monesti yksi 156 senttinen, että mielestäni voit mennä ;) Nyk. oon 162,5 ja painan jotain 55kg, kesällä kävin monesti yhellä issikalla maastossa (oisko ollu joku 130 - 135cm) Et silleen..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe