lentokoneeseen

lääkkeet

siis saako lentokoneeseen käsimatkatavaran joukossa viedä henkilökohtaiset lääkkeet vai kannattaako ne pakata ruumaan? Lääkkeitä en tarvitse itse lennolla, ne pitää vaan ottaa joka päivä. Pillerit ovat liuskana. Pitääkö resepti olla mukana?

aikaisemmilla lennoilla Eurooppaan olen pitänyt lääkkeet meikkipussissa muovipussissa ( siis en alkuperäispakkauksessa) eikä kukaan ole kysellyt mitään...

Jos lääkkeet on käsimatkatavaroissa, kyselläänkö turvatarkastuksessa, mitä pillereitä ne ovat?

2

615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkkeet mukaan

Ota lääkkeet ehdottomasti käsimatkatavaroihin. Jos sattuu matkatavarat katoamaan tms. niin sinulla on kuitenkin lääkkeet tallessa.

Lääkkeet omassa pakkauksessaan! Älä missään tapauksessa irroita pillereitä liuskasta ja itse pitäisin ne myös siinä pahvipakkauksessa myös. Tosin omat lääkkeeni ovat valkoisessa muovipurkissa, eikä pahvipakkausta ole. Olen antanut sen apteekin liuskan missä on ohjeet yms. olla purkin kyljessä.

Resepti kannattaa (ts. pitää) olla varuilta mukana, vaikka ei sitä yleensä kysytä.

• allikki

Aina käsimatkatavaroihin juuri siitä syystä, kuten edellä mainittiin, eli jos matkalaukku eksyy, niin lääkkeet on ainakin mukana. Ja kuten edellä jo kirjoittikin erittäin tyhjentävästi, niin niiden pitäisi olla alkuperäispakkauksissa ja reseptitkin mukana, mutta kerrottakoon tässä nyt omakohtainen kokemus. Itse olen eräät lääkkeistä irroittanut foliosta pieneen purnukkaan, sillä minulla kun sattuu olemaaan päivittäin otettavia lääkkeitä lähes kourallinen, niin käsilaukkuun ei muuta mahtuisikaan, kuin omat lääkkeet jos olisivat alkuperäisissä pakkauksissaan. Lisäksi lentokentällä ne pitäisi vielä pakata erikseen läpinäkyvään pussukkaat tai muuhun vastaavaan. Omat lääkkeeni ovat olleet ihan vain meikkipussukan sisällä toisessa pussukassa ja meikkipussukka vieläpä käsilaukun sisällä ja reseptit miehen käsimatkatavaroissa, enkä ole kertaakaan joutunut ottamaan lääkkeitäni esiin laukusta enkä myöskään selittelemään niiden sisältöä. Yhdellä Kanadan lennolla mulla ei ollut edes reseptejä mukana, kun kokemattomana matkalaisena matkustelin, mutta lääkkeitäni en ole ikinä joutunut selittelemään. En, vaikka olen kuskannut mukanani jopa eräitä dopingaineiksi luokiteltavia lääkeaineita (ihan oman sairauden hoitoon tarkoitettuja). Tosin Jenkkilöihin mennessä en suosittele ottamaan moista riskiä, ellet sitten halua matkallesi hivenen jännitystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe